گفته می شود

گفته می شود اسحاق جهانگیری در پاسخ به سوالی درباره شکایت آقای قالیباف گفته این رفتار از شوخی های دوران ما است که یک نامزد از نامزد دیگر به خاطر مسائل طرح شده در مناظره ها که مردم آن مباحث را شنیده و خود قضاوت کرده اند، شکایت می‌کند. در انتخابات ۹۶ ایشان به اشکال مختلف مسائل شخصی یا موضوعاتی که در حوزه مستقیم مسئولیت بنده نبود را مورد سوال قرار داد. من ضمن پاسخ، به طرح چند پرسش پیرامون موضوعاتی که آن زمان و شاید هنوز در افکار عمومی مطرح بود مانند املاک نجومی، چگونگی واگذاری سهام شهرداری در بانک سرمایه و… پرداختم که ایشان به این سوالات پاسخی نداد. ظاهرا ایشان اهل پاسخ گویی نیست.»

 

 

 

گفته می شود حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در توییتی به بیانیه طالبان در مورد اظهارات ابراهیم رئیسی پیرامون حقابه ایران از هیرمند پاسخ داده است. امیرعبداللهیان نوشته است: در ماه های اخیر مکررا از ملامتقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان خواستم طبق عهدنامه هیرمند، به تعهدات خودشان عمل کنند و امکان بازدید هیاتهای فنی و سنجش میزان آب را فراهم کنند، که نکردند. او افزوده است: سیستان از خشکسالی رنج می برد. ملاک بود و‌ نبود آب، بازدید فنی و عینی است و‌ نه صدور بیانیه سیاسی.

 

 

 

گفته می شود محمد سرگزی نماینده مردم شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس بیان کرده رفتار خارج از نزاکت توسط برخی از اتباع افغانستان بعد از صحبت رئیس جمهور صورت گرفت که تذکر می‌دهیم این رفتارهای دور از شان و نزاکت از ناحیه مردم ایران اسلامی بویژه مردم سیستان پذیرفته نیست و فضا را به سمتی نبرند که رفتاری متفاوت با رفتارهای بدون نزاکت آنها از سوی جمهوری اسلامی ایران صورت بگیرد.

 

 

 

گفته می شود وزیرامورخارجه ایران در مصاحبه با لوفیگارو از تلاش‌ها برای آزادی سایر اتباع فرانسوی و رفع سوتفاهمات میان دو کشور خبر داد.  یک هفته پس از بازگشت دو فرانسوی بازداشت شده در ایران به کشورشان، حسین امیرعبداللهیان در مصاحبه با روزنامه فرانسوی لوفیگارو از «گام‌های مثبت» پاریس استقبال کرد و از تماس‌ها برای آزادی چهار تبعه دیگر خبر داد.

 

 

 

 

گفته می شود امام جمعه مشهد با بیان اینکه فضای مجازی، بلای خانمان‌سوز فضای فرهنگی امروز جامعه است، تصریح کرد: اگر کسی امروز ادعا کند فضای مجازی لازم نیست یا باید آن را به‌کل تعطیل کرد، مثل این است که گفته شود مردم نباید با هواپیما و قطار سفر کنند و اسب و شتر برای مسافرت کافی است. این‌طور نمی‌شود. این دنیا، دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات است و اینجا که کسب و معیشت مردم در گرو زیرساخت‌های فضای مجازی قرار گرفته، نباید صورت‌مسئله را پاک کرد.

 

 

 

گفته می شود یک تحلیلگر بین‌الملل به بیانیه طالبان درباره هشدار رئیسی در راستای احقاق حق آبه ایران از هیرمند واکنش نشان داد. رضا نصری، تحلیلگر بین‌الملل نوشت: اعلامیه ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان می‌گوید جانب ایرانی باید «حقایق» کمبود آب را «درک» کند. خیر! جانب ایرانی باید «ادعای» کمبود آب را «احراز» کند!

 

 

 

 

گفته می شود تحلیلگر سیاسی اصولگرا گفته طیف سنتی اصولگرایان تلاش می‌کنند، حتی‌الامکان اختلافات علنی نشود، در داخل بحث شود، به یک نقطه‌نظر مشترک برسند و نگذارند به سرعت اختلافات عیان شود. اظهارنظرشان درون‌جبهه‌ای و قطعا تاثیرگذار است.

 

 

گفته می شود معاون پارلمانی رئیس جمهور گفته عده‌ای در گذشته مدعی بودند که بدون ارتباط و جلب رضایت غرب می‌توان کاری از پیش برد، اما امروز، مقاومت و ایستادگی دولت مردمی با همراهی و پشتیبانی مردم، جواب داده و تعاملات گسترده‌ای در عرصه سیاست خارجی در حال شکل گیری است.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*