مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی در پاسخ به سوال خبرگزاری فارس درباره تاثیر اختلاف قیمت داخلی و صادراتی سوخت بر قاچاق گفت: بله، قطعا اختلاف قیمت داخلی و صادراتی باعث افزایش قاچاق گازوئیل شده است. با محاسبه میزان پیمایش خودروهای دیزلی و میزان مصرف گازوئیل در صنایع و نیروگاهها، میزان مصرف گازوئیل باید حدود روزانه ۷۵ تا ۷۷ میلیون لیتر باشد، در حالی که این رقم روی ۸۵ میلیون لیتر است؛ یعنی سرنوشت حدود ۸ تا ۱۰ میلیون لیتر گازوئیل مشخص نیست.