دانشجویان دانشکده سپیده کاشانی چند روزی است که نسبت به ایاب و ذهاب خود با مشکلات عدیده ای رو به رو هستند و این نکته را مطرح میکنند که به ویژه برای ساعات بعد از غروب و پایان کلاس ها برای برگشت از دانشکده با مشکل رو به رو هستند و سرویسی برای بازگشت وجود ندارد.
برخی از دانشجویان دانشگاه سپیده کاشانی(دانشگاه ملی مهارت) این گلایه را دارند که وقتی از سرویس های دانشگاه بیرجند استفاده میکنند در مواردی با بی احترامی راننده سرویس مواجه می شوند که چرا شما سوار شده اید و فقط دانشجویان دانشگاه بیرجند استفاده کنند. نکته قابل توجه این جا است که از میدان شهید برازنده مقدم تا شهرک فرهیختگان سه دانشگاه ملی مهارت(سپیده کاشانی)، دانشگاه پیام نور و دانشگاه بیرجند وجود دارد و یک مسیر دانشگاهی محسوب می شود. دانشگاه بیرجند با پرداخت هزینه (۱۲۰ میلیون) در هر ماه مشکل ایاب و ذهاب دانشجویان خود را حل کرده است ولی دانشجویان پیام نور و سپیده کاشانی همچنان مطرح است.
فقط دانشجویان دانشگاه بیرجند!
لیلا بهمنآبادی از دانشجویان دانشگاه سپیده کاشانی در این زمینه اظهار کرد: چند روز قبل ساعت ۷ و نیم صبح در میدان ابوذر منتظر بودم تا با سرویس دانشگاه بیرجند به دانشگاه سپیده کاشانی بروم ولی وقتی خواستم سوار شوم، راننده سرویس با تأکید فراوان گفت فقط دانشجویان دانشگاه شوکت سوار شوند. وی افزود: باید این نکته را اضافه کنم که ما معمولاً از سرویس های دانشگاه بیرجند استفاده می کنیم ولی در ساعات پیک و شلوغی این مشکلات به وجود می آید. بهمنآبادی تأکید کرد: من ساعت هفت شب کلاسم تعطیل می شود و به راستی در آن ساعت بعد از غروب در جایی که اتوبوس و تاکسی وجود ندارد با چه وسیله ای باید برگردم و آیا پسندیده است من دانشجو همیشه از اسنپ و تاکسی اینترنتی استفاده کنم. علیرضا جهانگیر، رییس دانشگاه ملی مهارت خراسان جنوبی در گفت و گو با امروز خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به لطفی که دانشگاه بیرجند و شخص دکتر خامسان داشته اند، سرویس های دانشگاه بیرجند همواره دانشجویان دانشگاه ما را نیز پوشش می داده اند. وی بیان کرد: البته در ساعات پیک و شلوغی و با توجه به محدودیت اتوبوس ها به طور طبیعی اولویت با دانشجویان خودشان است و چون اتوبوس در مبدأ پر می شود دیگر در مسیر که دانشگاه ما است، توقف نمی کند.
رییس دانشگاه ملی مهارت خراسان جنوبی تأکید کرد: صحبتی با رییس سازمان اتوبوسرانی داشته ایم و ضرورت وجود سرویس برای دانشجویان را مطرح کردیم و قرار شد از آذر ماه یک اتوبوس برای دانشگاه ملی مهارت در ساعات پیک یعنی صبح و غروب در نظر بگیرند.
مسیری که خدمات رسانی نمی شود
جهانگیر با اشاره به اینکه بلوار منتهی به دانشگاه بیرجند متولی ندارد، گفت: مشکلات را به شهرداری می گوییم مطرح می کنند در محدوده شهری نیست، راه و شهرسازی نیز آن را یک راه فرعی روستایی می داند و شرکت برق نیز در محدوده خدمت رسانی خود قلمداد نمی کند. وی یادآور شد: وقتی که سرویس های اتوبوس رانی تا شهرک بعثت را خدمت رسانی می کنند به راستی آیا امکان خدمت رسانی به دانشجویان دانشگاه سپید کاشانی وجود ندارد.
نکته قابل توجه دیگر این است که دانشگاه بیرجند هزینه هایی را به صورت ماهیانه برای سرویس های دانشجویی می پردازد که کم هم نیست و دانشجو نیز موقع سوار شدن هم از کارت شهروندی استفاده کرده و مبلغی از کارت او بابت خدمت رسانی کسر می شود و علت هم این بیان می شود که چون دانشگاه در مسیر محدوده شهری نیست باید هزینه ای پرداخت شود. این در حالی است که سرویس های شهرداری بیرجند به شهرک بعث نیز خدمت رسانی می کند و از طرف دیگر اتوبوس های شهرداری به روستاهای حاشیه شهر چون امیرآباد و حاجیآباد نیز میروند که در محدوده شهری نیست و در این بین گویا تنها دانشجویان شهروند محسوب نمیشوند!
وبسایت روزنامه امروز خراسان جنوبی