سرمقاله – در حالت جنگی دچارفراموشی مشکلات مردم نشویم…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمدراعی فرد

جنگ همچنان و با شدت ادامه دارد، دربین تکذیبها و در پس فضای جنگی ارتباطات دیپلماتیک جریان دارد و دریچه امیدی بر پایان مخاصمات گشوده شده است، واقعیات دیپلماسی پوشیده است و فعلا و فقط تمامی اخبار درمورد جنگ است و روایات طرفینی. اما درپی این واقعیت شرایط میدانی بازار و اوضاع ادارات چنان می نماید که فضای موجود نیازمند بازنگری است وظاهرا برخی سازمانها و وزارتخانه ها و ادارات و مدیران پایین دستی وبالا دستی از زندگی روزمره مردم فاصله گرفته اند و باز این مردم اند که شب می خوابند و صبح شاهد رشد قیمتها و تورم وهمان چرخه معیوب و بی برنامگی و عدم حضور سیستمهای نظارتی درحد یک بخشنامه و مبارزه باگرانفروشی باقیمانده است. قیمت داروها خصوصا برای بیماری های خاص وحتی بیماری های معمولی به شدت حتی تا نزدیک ۹۰ درصد گران شده، مواد غذایی در حال رشد فزاینده ، برداشت هر ماهه حق بیمه ها از حقوق اندک بازنشستگان اما با عدم پرداخت قیمت داروها و نسخ پزشکان بادرصد بسیارپاییننی آن هم طی مراحلی پیچیده انجام می شود. ظاهرا دولت نقش زیادی دراین امور نداشته و ندارد هرچند در پرداخت به موقع حقوقها که بسیار اهمیت دارد بسیار موفق عمل کرده است. بیمه های بیکاری به دلیل بمباران های مخرب کارگاههای بزرگ وکوچک باعث گردیده که طی مراحل و شرایط پیچیده به میزانی است که حتی ۱۵ روز خرج خانوار را هم تامین نمیکند. چنین بنظرمی رسد که مردم دراین شرایط خوفناک جنگ و انفجار باید ازمدار توجه خارج نشوند و درآنان حس تنهایی پدیدار نشود…!!!