سرمقاله – اعتراضات زاییده مدیریتهای فشل

امروز خراسان جنوبی – محمدراعی فرد
دهه هاست که در عمق بزرگی از هجمه به معلولیتها و فرار از علتها گیر افتاده ایم، سالهاست که هر حرکت ویا حرفی وسخنی را دردام امنیتی بودن آنها خویش را درگیر کرده ایم ، از یکسو اعتراض را در زبان و بر روی کاغذ تایید میکنیم اما به وقت دهان گشودن در اعتراضات تبدیل اش میکنیم به یک بحران. اعتراضات زاییده یک شب و یک ماه ویکسال نیست ، تلمبار انواع مدیریتهای فشل است، اگر اسناد مرکز پژوهشهای مجلس و ریاست جمهوری روزی منتشر شود خواهیم دید که چه میزان ناترازی ها ونا فهمی از جامعه متکثر ایرانی و بی قانونی ها مردم را اینگونه عاصی و درمانده کرده است که چاره ای بجز اعتراض ندارند، بارها گوشزد کردیم که باید ترسید از مردمی که چیزی برای ازدست دادن ندارند، بترسیم از مردمی که شاهد چه ژانگولربازی های سیاسی بازان بودند که فقط به فکر منافع شخصی و گروهی خود بودند و چه پولهای بادآورده ای را که به غارت نبردند آن هم در قالب دکمه های تا آخربسته وداغ مهر برپیشانی و تسبیه به دست وزیر لب زمزمه کردن ، وقتی مردم تبعیض وریا و بی حرمتی به خود را میبینند کاملا طبیعی است که دست به اعتراض بزنند، کدام وزارت کشوری را سراغ دارید که در طی این چند دهه مجوز حضورمردم برای اعتراض را صادر کرده باشد؟ به رسمیت شناختن اعتراضات کافی نیست باید موضوع به هرشکل ممکن بادرایت و مدیریت و عقلانیت وبا علم و تدبیر کشورداری کرد نه صرفا با برخورد امنیتی. دخالت وسیع نهادهای مختلف درزندگی شخصی مردم یکی از مهمترین عوامل بوجود آمدن بغض وکینه بوده است باید یا مسیر اشتباه را تصحیح کرد و دوباره بر ریل رواداری و ایجاد اعتماد قرار گرفت و یا بهایی بسیارسنگینی که دیگر امکان جبران ندارد را پرداخت!! وضعیت ما اینک به نقطه ای رسیده که به آن باید( چه کنیم) میگویند ، کشور در یک قدمی جنگی قرار گرفته که درنهایت متضرر اصلی آن دوباره مردم خواهند بود لذا تریبون تندروهاراباید قاطعانه خاموش کرد که با لفاظی و نمک پاشیدن برزخم مردم و گرفتن طبل جنگ از دست آنان به مرحله ای برسیم که اندکی آرامش به جامعه تزریق شود، کارت برنده هر حکومتی مردمش هستند. فقط مردم را دریابید وبر زخم خانواده های جوان از دست داده مرهم گذارید و تکریم شان کنید تا جوان ازدست ندهی درک درستی از واقعیت این روزهای کشور را نخواهیم فهمید…!!!