تحویل ۸ سوله مجتمع نوآوری صنعتی خراسان جنوبی به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان


۸ سوله مجتمع نوآوری صنعتی خراسان جنوبی به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان تحویل شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، این مراسم با حضور دکتر ذوالفقاری رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، مهدی جهانی‌کیا سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی، مهدی رحیمی بازرس کل قضایی استان و جمعی از مسئولان، مدیران شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و فعالان زیست‌بوم فناوری استان در محل مجتمع نوآوری صنعتی برگزار شد. در این مراسم، مسئولان حاضر ضمن تأکید بر اهمیت توسعه زیرساخت‌های فناوری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، مجتمع نوآوری صنعتی را بستری مؤثر برای توسعه تولیدات فناورانه، تجاری‌سازی دستاوردهای علمی و ایجاد اشتغال دانش‌بنیان در استان عنوان کردند.
دکتر ذوالفقاری، رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با اشاره به نقش زیرساخت‌های تخصصی در رشد شرکت‌های فناور، اظهار داشت: فراهم‌سازی فضای مناسب برای استقرار و توسعه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، یکی از مهم‌ترین الزامات توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است و مجتمع نوآوری صنعتی، فرصتی ارزشمند برای شتاب‌بخشی به فرآیند تولید و تجاری‌سازی فناوری در استان به شمار می‌رود.
همچنین مهدی جهانی‌کیا سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان جنوبی با اشاره به همکاری راهبردی میان پارک علم و فناوری و شرکت شهرک‌های صنعتی، بر تداوم حمایت از توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز شرکت‌های فناور و ایجاد بستر مناسب برای رشد صنایع دانش‌بنیان تأکید کرد.
مهدی رحیمی بازرس کل قضایی استان خراسان جنوبی نیز در این مراسم، حمایت از فعالیت‌های فناورانه و شرکت‌های دانش‌بنیان را از ضرورت‌های توسعه پایدار دانست و بر همراهی دستگاه‌های مختلف برای رفع موانع و تسهیل مسیر فعالیت این شرکت‌ها تأکید کرد.
در پایان این مراسم، طی آیینی نمادین، کلید هشت واحد کارگاهی مجتمع نوآوری صنعتی به نمایندگان شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان تحویل شد تا فرآیند استقرار و آغاز فعالیت آنان در این مجتمع به صورت رسمی آغاز شود.
مجتمع نوآوری صنعتی خراسان جنوبی بهمن‌ماه سال ۱۴۰۴ با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، واحدهای فناور و توسعه زیرساخت‌های تولید فناورانه در شهرک صنعتی بیرجند افتتاح شد و اکنون با استقرار نخستین گروه از شرکت‌ها، گام مهمی در مسیر تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه فناوری در استان برداشته است.