دبیر خانه صنعت و معدن خراسان جنوبی مدعی شد : پرداخت تسهیلات فنی و اعتباری به چند واحد صنعتی خاص/ خلاف قانون

امروز خراسان جنوبی – حمیدی hamidi@birjandtoday.ir / دبیر خانه صنعت و معدن خراسان جنوبی مدعی شد کمک های فنی و اعتباری که در سال جاری قراربوده به واحدهای صنعتی پرداخت شود قرار است فقط به چند واحد از قبل تعیین شده که تسهیلات ۱۸ درصدی گرفته اند پرداخت شود تا بتوانند از یارانه این تسهیلات بهره مند شوند.
موضوع از این قرار است که در سال جاری ۲۲میلیارد ریال سود یارانه تسهیلات در قالب کمک های فنی و اعتباری از محل اعتبارات استانی به واحدهای تولیدی و صنعتی خراسان جنوبی تعلق گرفته اعتباری که قرار بوده در قالب ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات یارانه دار با سود ۱۳ درصد به واحدهای ایجادی و یا توسعه ای به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پرداخت شود ولی تاکنون این اتفاق نیفتاده است.
در گزارش قبلی که پیرامون این موضوع در اول بهمن ماه در روزنامه با تیتر گزارش سازی مدیران درج شد دبیر خانه صنعت و معدن استان با انتقاد از عدم پرداخت این تسهیلات و عدم اطلاع رسانی به واحدهای تولیدی برای بهره مندی از این تسهیلات خواستار پیگیری موضوع از طریق مسئولان شد که در همان گزارش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار ما عنوان کرد: این تسهیلات فنی و اعتباری فقط به واحدهای ایجادی و توسعه ای تعلق پیدا می کند و تاکنون چنین واحدی که این شرایط را داشته باشد در استان نداشته ایم. با این وجود داوود شهرکی بعد از درج این گزارش در نشست خبری به مناسبت تشریح عملکرد ۴۰ ساله سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در پاسخ به خبرنگار ما در مور سرنوشت این تسهیلات پاسخ داد: پرداخت تسهیلات فنی و اعتباری هم چنان در دستور کار قرار دارد و چند واحد صنعتی برای دریافت آن ورود پیدا کرده اند. دبیر خانه صنعت و معدن خراسان جنوبی بعد از گذشت یک ماه از درج این مطالب در روزنامه در گفت وگو با خبرنگار ما عنوان کرد: اگر واحد ایجادی در استان در سال جاری نداشته ایم پس چگونه است که مسئولان آمار تعداد پروانه های بهره برداری و فعالیت های صنعتی را اعلام می کنند و باید بگویم واحدهای ایجادی در استان داشته ایم که هیچ اطلاعی از این تسهیلات نداشته اند. رمضانی هم چنین با آوردن نام چند واحد تولیدی و صنعتی در استان که قرار است تسهیلات فنی و اعتباری به آنها پرداخت شود، افزود: این واحدها قبلا تسهیلاتی را دریافت کرده اند و سازمان صنعت، معدن و تجارت می خواهد در حال حاضر از محل تسهیلات یارانه دار فنی و اعتباری به این واحدها کمک کند بدون اینکه سایر واحدهای صنعتی از این تسهیلات اطلاعی داشته باشند که این خلاف قانون است.
وی ادامه داد: از طرف دیگر این تسهیلات اگر در ابتدای سال پرداخت میشد ارزش ریالی بیشتری داشت ولی در حال حاضر ارزش این پول نزول پیدا کرده است. وی هم چنین بیان کرد : کدام بانک در پایان سال چنین تسهیلات میلیاردی را پرداخت می کند که زمان آن را به آخر سال موکول کرده اند. وی خواستار پاسخگویی مسئولان به واحدهای صنعتی در این زمینه شد و افزود: کمک های فنی و اعتباری در حوزه کشاورزی و گردشگری جذب شده ولی در حوزه صنعت این رقم تاکنون بدون تعیین تکلیف رها شده و به نظر می رسد سازمان برنامه و بودجه در سال آتی با توجه به عدم جذب این اعتبار رقمی را به این حوزه اختصاص ندهد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*