رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند : عدم توازن فضای ورزشی شمال و جنوب شهر بیرجند

امروز خراسان جنوبی _ گروه خبر / در توزیع فضاهای ورزشی مناطق شمال و جنوب شهر بیرجند توازنی وجود ندارد چرا که شمال شهر جزو مناطق کم برخوردار به لحاظ داشتن فضاهای ورزشی است و این در حالی است که به گفته رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند بیشترین مدال آوران رشته های ورزشی هم از همین مناطق هستند.
بازیار با تأکید بر اینکه باید در افزایش فضاهای ورزشی در شمال شهر تلاش بیشتری صورت داد در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: متأسفانه سرانه ورزشی مرکز استان هم خیلی کم است که با احتساب فضاهای ورزشی ادارات این سرانه ۹۳ صدم درصد و بدون احتساب این فضاها ۲۷ صدم درصد است که ما درصدد هستیم این سرانه را به ۳۴ صدم درصد برسانیم. وی تعداد مربیان رشته های ورزشی دارای کارت مربی گری اعم از خانم ها و آقایان را در شهرستان ۱۰۲۴ نفر، تعداد داوران را ۶۸۲ نفر و تعداد ورزشکاران را ۱۱ هزار و ۳۴۵ نفر عنوان کرد و افزود: ۳۰ سالن ورزشی اعم از روباز و سرپوشیده در بیرجند داریم و احداث ۱۸پروژه فضای ورزشی هم در دست اقدام است. وی به برگزاری ۵۷ مسابقه ورزشی استانی که در ۳۰ مورد بیرجند میزبان بوده خبر داد و بیان کرد : بیرجند هم چنین میزبان دو مسابقه کشوری با حضور بیش از هزار نفر بوده است .
۱۰۷ باشگاه ورزشی در بیرجند
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند از کسب ۲۱۰ مدال طلا، نقره و برنز در مجموع ۱۱ شهرستان در مسابقات مختلف خبر داد که بیرجند بیشترین مدال آوری را داشته است. بازیار به وجود ۱۰۷ باشگاه ورزشی اعم از خانم ها و آقایان در بیرجند اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۸ باشگاه شامل ۵باشگاه بانوان و ۳ باشگاه آقایان به این آمار اضافه شده است. بازیار با بیان اینکه دو ورزشکار از بیرجند در تیم ملی عضویت هستند، گفت: ۲۵دعوت شده به تیم های ملی را هم داریم. وی به تجهیز ۴۰ خانه ورزش روستایی اشاره کرد و افزود: ۴ هزار و ۳۱۵ ورزشکار سازمان یافته در رده بانوان داریم که تعداد مربیان زن ۴۷ نفر، تعداد داوران ۲۷۱نفر، تعداد رشته های ورزشی ۴۲ رشته، تعداد مسابقات ۱۰۳ مورد و تعداد مدال آوران ۴۷ نفر می باشد. وی به مدال آوری ۱۷۷ نفر که ۳۶ نفر مدال کشوری گرفته اند اشاره کرد و ادامه داد: جمعیت جوان شهرستان بین ۱۷ تا ۲۹سال ۷۲ هزار و ۱۱۵ نفر است. وی از فعالیت ۹ سازمان مردم نهاد در شهرستان خبر داد و گفت: ۳۷۳ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی برای راه اندازی باشگاه ورزشی، خانه بازی، خانه فرهنگ کودک و… پرداخت شده که برای ۲۳ نفر اشتغال ایجاد شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*