شرکت پویش حق ورود به مابقی اراضی را ندارد / پویش در ۱۸ هکتار

امروز خراسان جنوبی _ حمیدی / در جلسه روز چهارشنبه گذشته شورای اسلامی شهرستان بیرجند که پیرامون بررسی وضعیت طرح نمونه گردشگری بند دره بیرجند با حضور شرکت سرمایه گذار و مدیران دستگاه های اجرایی متولی برگزار شد اینگونه عنوان شد که برای تعیین حریم طرح بند دره روز دوشنبه جاری در تهران جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری برگزار و مشخص می شود این طرح خارج حریم خواهد بود یا داخل حریم که این موضوع با مخالفت شدید شورا و شهردار بیرجند روبرو شد.
در همین راستا برای اطلاع از نتیجه این جلسه در پایان وقت اداری روز گذشته با معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان که به همراه نماینده دفتر فنی استانداری، میراث فرهنگی و شرکت سرمایه گذار در جلسه حضور داشته اند گفت و گو کردیم.
داعی در ابتدا با تأکید بر اینکه در این جلسه اصلا قرار نبوده در مورد تعیین و تغییر حریم شهر بیرجند تصمیم گیری شود، گفت: در این جلسه که با عنوان کمیته فنی گردشگری ذیل شورای عالی شهرسازی و معماری از آن یاد می شود صرفا طرح جامع گردشگری منطقه بند دره مورد بررسی قرار گرفت . وی با تأکید بر اینکه تعیین و یا تغییر حریم شهر در وظایف و اختیارات این کمیته نیست، افزود: این موضوع باید در بازنگری طرح جامع شهر توسط مشاور بررسی شده و درمراجع ذیصلاح قانونی بررسی و تصویب شود که خود سیکل اداری جداگانه و طولانی را دارد.
وی با بیان اینکه موضوع تغییر و بازنگری حریم شهر بیرجند ارتباطی به طرح جامع گردشگری بند دره ندارد، ادامه داد: در نهایت بعد از برگزاری جلسه، این کمیته براجرای همان مصوبه تاریخ
۹/۹/۹۴ شورای برنامه ریزی و توسعه استان تاکید کرد و اعلام داشت محدوده طرح جامع گردشگری بنددره طبق مصوبه مذکور ۴٢/٣ هکتار بوده ولی شرکت پویش بعنوان سرمایه گذار موظف شد صرفا فقط در املاک تحت تملکش (۱۸ هکتار ) طرحش را تهیه و بارگذاری کند و نیاز آبی را صرفا برای همان املاک متعلق به خود برآورد و تأمین کند و به مابقی اراضی(٢۴هکتار ) حق ورود ندارد.
معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت : شرکت پویش باید در حال حاضر طرح گردشگری خود را برای ۱۸ هکتارتحت تملک خود آماده کند تا بعد از بررسی و تایید میراث فرهنگی استان ظرف دو هفته آینده بار دیگر در کمیته فنی گردشگری در تهران مطرح و برای تایید نهایی به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شود . داعی سیکل اداری این تاییدیه را زمان بر ندانست و افزود: کمیته فنی و شورای عالی یک هفته در میان برگزار می شود و این آمادگی وجود دارد به محض تهیه طرح توسط شرکت پویش در یک مدت زمان کوتاه این مصوبات اخذ شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*