رئیس شورای شهر بیرجند دلیل سفر اعضای شورا به مشهد مقدس را تشریح کرد استفاده از تجربه شهرهای بزرگ در دستور کار شورا و شهرداری بیرجند

اعضای شورای شهر و شهردار بیرجند اخیرا طبق برنامه ریزی قبلی با هدف استفاده از تجربیات شورای شهر و شهرداری مشهد مقدس عازم این شهر شدند. رئیس شورای شهر بیرجند در این خصوص به امروز خراسان جنوبی گفت: جلسات مشورتی رؤسای شوراهای مراکز استان ها از چند سال پیش به صورت هر ۴ ماه یک بار در یکی از استان ها برگزار می شود که در آخرین جلسه که به ریاست هاشمی رئیس شورای شهر تهران برگزار شد، با حیدری رئیس شورای شهر مشهد صحبت هایی داشتم و پیشنهاد شد که ارتباط و تعامل میان شوراها و شهرداری های مراکز استان ها برقرار شود تا آنها بتوانند از تجربیات هم استفاده نمایند که مقرر شد استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمان و یزد با هم این طرح را اجرا کنند و اعضای شورای مرکزی این استان ها به همراه شهرداران در جلسات، کارگروه ها و کمیسیون های یکدیگر حضور یافته و از پروژه های اجرا شده بازدید نمایند.
دکتر تقی زاده افزود: هماهنگی ها صورت گرفت و مقرر شد روز شنبه هفته جاری سفری ۵/۱ روزه به مشهد داشته باشیم و لذا اعضای شورا و شهردار بیرجند به اتفاق عازم مشهد شدیم. اعضای کمیسیون بودجه شورا در جلسه کمیسیون بودجه شورای شهر مشهد شرکت کردند. از برخی پروژه های مهم شهر مشهد دیدن کردیم. بازدیدی از سازمان پسماند و تفکیک زباله شهرداری داشتیم و با روند کار آشنا شدیم.
وی اضافه کرد: بازدید از نمایشگاه پارک گلخانه ای شهرداری، طرح های جدول کشی و پیاده رو سازی، میدان شهدا که ساختمان شورا و شهرداری مشهد در آن واقع است، مرکز کنترل ترافیک و … از دیگر برنامه های ما در این سفر ۵/۱ روزه به مشهد مقدس بود. دکتر تقی زاده همچنین گفت: علاوه براین ها در جلسه شورای شهر مشهد نیز شرکت کردیم و من و آقای شهردار در آن جلسه مباحثی را مطرح نمودیم و تداوم این تعاملات و هدایت سرمایه گذاران اجرای طرح ها و پروژه های شهری به بیرجند را به منظور سرمایه گذاری در پروژه های شهری این شهر خواستار شدیم. در این جلسه مقرر شد کارشناسان بخش های مختلف ما از جمله سازمان بازارچه های شهری و روز بازارها برای استفاده از تجربیات شهرداری مشهد مراجعه نمایند و نسبت به بومی سازی و اجرای این تجربیات در شهر بیرجند اقدام شود.
رئیس شورای شهر بیرجند با بیان اینکه ما زمان برای آزمایش کردن و کسب تجربه نداریم، گفت: باید با گسترش ارتباط با شوراها و شهرداری های شهرهای بزرگ از تجربیات ارزشمند آنها و کارهای علمی و پژوهشی کارشناسی شده آنان استفاده کنیم و این تعاملات در همین راستا برقرار شده و ادامه خواهد یافت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*