بازسازی شبستان صد ستون مسجد جامع تون فردوس

پیام استاندار در پی درگذشت مرحوم سیف اللهی:
جانباز سیف اللهی الگوی صفا و یکرنگی بود
استاندار خراسان جنوبی درگذشت رضا سیف اللهی را به خانواده معظم این جانباز سرافراز و مردم شریف شهرستان سرایان و استان تسلیت گفت و از وی به عنوان الگوی صفا و یکرنگی یاد کرد. در پیام محمدمهدی مروج الشریعه آمده است: مردی از تبار علم و فرهنگ و دانش به دیار باقی کوچ کرد. مردی که الگوی صفا و یکرنگی بود. او که خردمندانه می اندیشید، مدبرانه رفتار می کرد و صمیمانه با تمامی مردم سخن می گفت. وی بیان کرد: مردی که از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، وزنه قوی برای نظام اسلامی در جنوب خراسان به شمار می آمد. در سال‌های خون و حماسه جان خود را در عملیات بیت المقدس در طبق اخلاص گذاشت و به مقام والای جانبازی برای ایران اسلامی نائل گردید و تا پایان عمر زخم‌های عزت و شرف را بر تن خود به یادگار داشت. استاندار خراسان جنوبی افزود: شهرستان سرایان و استان خراسان جنوبی امروز در غم فقدان فرهنگی عزیزی نشسته است که سال‌ها در کسوت معلمی و دبیری و در سنگر شورای شهر، یار و یاور مردم و مسئولین این خطه از ایران عزیزمان بود. وی گفت: دوست خوبی که بزرگ بود و از اهالی امروز بود و با تمام افق های باز نسبت داشت و لحن آب و زمین را چه خوب می فهمید و باز او در سال های سخت، در کنار مردم شریف سرایان یاور دولت تدبیر و امید بود و تمام آبروی خود را جهت احیا و استمرار تدبیر و خردورزی به کار گرفت. مروج الشریعه با بیان اینکه اندوه بزرگ ما در غم از دست دادن آزادمرد بی‌بدیل، جانباز شجاع و متفکر مصلح مرحوم سیف اللهی در واژه ها نمی گنجد از خداوند متعال برای خانواده آن مرحوم و مردم شریف شهرستان سرایان صبری عظیم و برای آن مرحوم روحی شاد و آرام طلب کرد.
۱۲۵۰ مسکن اجتماعی در خراسان جنوبی ساخته می شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: یکهزار و ۲۵۰ واحد مسکن اجتماعی برای رونق بخش مسکن در کنار طرح بازآفرینی شهری استان ساخته می شود. سید مجتبی علوی مقدم در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان افزود: برای رونق بخش مسکن در شهرها و برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار اقدامات خوبی پیش بینی شده است. وی گفت: این تعداد مسکن اجتماعی برای رونق بخش مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و برنامه ریزی ایجاد زیرساخت های فعال شدن بازآفرینی شهری استان مورد توجه خواهد بود.
محیط بانان خراسان جنوبی نمونه کشوری شدند
۲ محیط بان استان خراسان جنوبی با حضور عیسی کلانتری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان محیط بان نمونه کشوری معرفی شدند. فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: در همایش تجلیل از محیط بانان نمونه کشوری که به مناسبت میلاد امام رضا(ع) در مشهد مقدس برگزار شد، علی سعیدی از شهرستان خوسف و محمد محمودی از طبس به عنوان محیط بانان نمونه کشوری معرفی شدند.
بازسازی شبستان صد ستون مسجد جامع تون فردوس
بازسازی بخشی از شبستان صد ستون (آخوند ملا اکبر) در شهرستان فردوس آغاز شد. مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی تون گفت: کار بازسازی شبستان مسجد بر اساس پلان پیش از تخریب و شواهد باقی مانده آغاز شده که بازسازی ستون ها و پوشش سه فرش انداز آن در ماه جاری به اتمام می رسد. اقدس کرم پور افزود: مسجد جامع در مرکز شهر تاریخی تون، در محله میدان و در مجاورت راسته بازار تون قرار داشته و از جمله مساجد دو ایوانی سبک خراسانی است که حداقل قدمت آن به قرن های دوم و سوم می رسد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*