اخبار کوتاه استان/مشاهده ۵قلاده یوزپلنگ در نایبندان طبس

شناسایی ماده معدنی لیتیوم در نوار مرزی استان
ماده معدنی لیتیوم در نوار مرزی زیرکوه شناسایی شد. معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: با انجام مطالعات اکتشافی در ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع از نوار مرزی استان، ماده معدنی لیتیوم شناسایی شد که در مرحله صدور پروانه اکتشاف برای تکمیل مطالعات اکتشافی است. ماده معدنی لیتیوم از کاربردی ترین فلزها در صنایع مختلف از جمله داروسازی، پزشکی، هوا فضا، صنایع نظامی و الکترونیک است.سالاری با بیان اینکه بیش از ۴ هزار کیلومتر مربع مطالعات ژئوفیزیک هوایی با اعتبار ۴ میلیارد تومان در شهرستان زیرکوه انجام و ۸ محدوده مستعد فلزی شناسایی شده است، افزود: این شهرستان ظرفیت‌های خوبی در حوزه معدن دارد که از جمله آن، معدن سنگ آهن است.
گشایش نمایشگاه فروش بهاره در طبس
نمایشگاه فروش بهاره در شهر طبس برپا شد. رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس گفت: در این نمایشگاه تولیدکنندگانی از ۸ استان خراسان رضوی، جنوبی، کرمانشاه، شیراز، کرمان، اصفهان، گیلان و مازندران انواع تولیدات خود را شامل پوشاک، کیف، کفش، مواد غذایی و سوغات در ۱۲۰ غرفه عرضه کرده اند.
فضاهای سبز شهری گسترش می‌یابد
شهردار بیرجند با بیان اینکه در بودجه ۹۷ نسبت به افزایش شهربازی پیش‌بینی لازم شده است، گفت: فضاهای سبز شهری باید بیشتر از این باشد و در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.
توزیع ۱۱۲ هزار پاکت جشن نیکوکاری در مدارس
۱۱۲ هزار پاکت جشن نیکوکاری در مدارس خراسان جنوبی توزیع شد. معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان گفت: پاکت های توزیع شده جشن نیکوکاری در بین دانش آموزان، چهارشنبه۱۶ اسفند همزمان با آغاز جشن نیکوکاری در مدارس جمع آوری می شود.احمد رفیعی افزود: این تعداد پاکت در ۹۲۲ مدرسه در استان توزیع شد.
مشاهده ۵قلاده یوزپلنگ در نایبندان طبس
امسال ۵ قلاده یوزپلنگ آسیایی در پناهگاه حیات وحش نایبندان طبس مشاهده شد.مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: مأموران یگان حفاظت محیط امسال، این گونه منحصر به فرد و در معرض خطر انقراض را پنج مرتبه با چشم غیر مسلح در پناهگاه حیات وحش نایبندان طبس که بزرگترین پناهگاه حیات وحش کشور و از زیستگاه های اصلی یوزپلنگ آسیایی است مشاهده کردند.پرویز آرامنش افزود: با توجه به نصب ۵۲ دوربین تله ای و کنترل و پایش این منطقه، کارشناسان بر این باورند که بطور قطع ۵ قلاده یوزپلنگ در پناه گاه حیات وحش نایبندان طبس زیست می کنند.
طرح کتابخانه‌گردی اجرا  می‌شود
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی گفت: ۱۷ اسفندماه، سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ۱۱ کتابخانه عمومی در استان همزمان با سراسر کشور، آماده پذیرایی از علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در طرح کتابخانه‌گردی هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*