ارزش هر کاری را فرهنگ آن تعیین می‌کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن تاکید بر استفاده هر چه بیشتر از لیالی قدر، گفت: مسئله کارگری از مسائل مهم اقتصاد است و آنچه که در زمینه کار و کارگری مهم است، مسئله فرهنگی است.آیت ا… سید علیرضا عبادی در دیدار با جمعی از اعضای شورای عالی بسیج کارگری خراسان جنوبی با بیان اینکه همه مردم در جهان کار می کنند اما تفاوت کار کردن در همین مسئله فرهنگی است، افزود: شخص ممکن است کار کند اما کار او بدلیل حرص و طمع یا فرهنگ های طبقاتی سرمایه داری شرک گونه باشد.
وی با اشاره به اینکه ارزش هر کاری را فرهنگ تعیین می کند، گفت: دلیل اینکه در صحنه کارگری شورای عالی بسیج کارگری احراز موقعیت می کند، همین ارزشی بودن کار آنها است. وی با اشاره به اینکه در اقتصاد مقاومتی مسئله اصلی پیروزی حق و جامعه است، نه مسائل شخصی، گفت: بهترین عبادت ها کسب روزی حلال است. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: ما وقتی به آرمان های خود می رسیم که در دنیا گرسنه ای وجود نداشته نباشد. آیت ا… عبادی با اشاره به اینکه وقتی تفکر و فرهنگ بسیجی در مجموعه ای هدفمند شکل بگیرد، کارها درست پیش خواهد رفت، افزود: وقتی کار خدایی باشد همه چیز حتی خواب کارگر هم عبادت است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص درخواست بسیج جامعه کارگری از نماینده ولی فقیه در استان برای ورود آستان قدس رضوی به بخش اشتغال و صنعت استان، گفت: بنده با تولیت آستان قدس رضوی در گذشته صحبت هایی برای حمایت از تولیدات استان کرده ام که قول دادند غرفه‌ای را در مشهد مقدس برای معرفی و ارائه تولیدات کشاورزی و صنعتی اختصاص دهند. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: در نقاطی که محرومیت زیاد است و کار مشکل دارد، مشکلات را از زبان کارگران دقیق همان چیزی که هست، مستند کنید و به تولیت آستان قدس رضوی ارسال شود و بنده هم پیگیری خواهم کرد.
۴۵ درصد واحدهای صنعتی استان تعطیل است
رئیس شورای عالی بسیج کارگری خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه ۴۵ درصد واحدهای صنعتی استان تعطیل است گفت: در سطح واحد‌های معدنی استان نیز ۲۷ درصد واحدها غیر فعال است. مصطفی امیری اظهار داشت: فعالیت‌های شورای عالی بسیج کارگری بیشتر در حوزه‌های کار و کارگری و صنعت و معدن استان است و در دل آن کارگروه‌ها و کمیته‌هایی فعال است.وی افزود: در این راستا تلاش شده است که مأموریت‌هایی که انجام می‌شود در مسیر اقتصاد مقاومتی و فرمان مقام معظم رهبری باشد.وی با بیان اینکه بررسی‌های لازم در واحد‌های صنعت و معدن انجام شده است خاطرنشان کرد: در این راستا مشکلات واحد‌های صنعتی احصا شد و راهکارهایی مطابق هر کدام ارائه شده است.امیری اظهار داشت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده عمده‌ترین مشکل این واحد‌ها قبل از نقدینگی واحد‌های صنعتی مشکل بازار است که باعث تعطیلی واحد‌های شده است.وی با بیان اینکه ما نتوانستیم بازار مناسبی برای واحد‌ها تأمین کنیم افزود: در این راستا پیشنهاداتی در حال انجام است و یکی از این پیشنهادات طرح سرباز اقتصادی است.

رئیس شورای عالی بسیج کارگری خراسان جنوبی با بیان اینکه پیشنهاد ما این است که طرح سرباز اقتصادی در سطح واحد‌های تولیدی صنعتی اجرا شود گفت: چرا که از ظرفیت، توان و دانش این نیرو می‌توان استفاده و مسائل بازار را حل کرد.

امیری با بیان اینکه تاکنون در کشور این طرح با استقبال خوبی روبه‌رو شده است و امید است بتوانیم این امر را تقویت کرد افزود:  در خراسان جنوبی واحد‌های صنعتی با این قضیه درگیر هستند.

وی نقش این شورا را هیئت‌های اندیشه‌ورز عنوان کرد و تصریح کرد: خوشبختانه ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یکی از برنامه‌های محوری ما بوده است.

رئیس شورای عالی بسیج کارگری خراسان جنوبی، نقش شورا را نقش پیشنهادی، ارشادی و ارتباط با مسئولان عنوان کرد و گفت: فعال‌ترین و موفق‌ترین بخشی که در بسیج است بخش شورا است.

امیری اظهار داشت: ما معتقدیم بسیاری از مسائلی که تاکنون مطرح شده مسائل جاری واحد‌های صنعتی است.

وی یادآور شد: از بخش‌های فعالی که در کارگروه شورا است حلقه‌های صالحین، قرارگاه جهاد اقتصادی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان و در این راستا ۶ دهستان هدف توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی و ۳ روستا نیز توسط آستان قدس رضوی حمایت می‌شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*