لالایی و قصه های شنیدنی از مادربزرگ در «جشنواره مادران قصه گو»

جشنواره مادران قصه گو در بخش درح شهرستان سربیشه برگزار شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی کتابخانه عمومی بصیرت دُرُح شهرستان سربیشه، جلسه «لالایی و قصه های شنیدنی از مادربزرگ در جشنواره مادران قصه گو» را با حضور جمع کثیری از مادربزرگ ها و مادران و کودکان در مرکز بخش درح برگزار کرد.
این دومین جشنواره مادران قصه گوست که در چند ماهه اخیر  در شهرستان سربیشه برگزار شده است که نخستین آن در کتابخانه امیرالمؤمنین(ع) شهر مود با حضور بیش از ۳۰۰ عضو کودک و نوجوان و مادران و مادربزرگ ها برپا شده است.
مسئول کتابخانه عمومی بصیرت درح با بیان اینکه آواهای مادری یا همان لالایی، زبان حال مادرانی است که نسل به نسل منتقل شده و همچون قصه گویی تأثیر بسزایی در شکل دادن شخصیت کودکان دارد، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره جلوگیری از فراموشی لالایی ها و تقویت فرهنگ و باورهای بومی منطقه می باشد. حبیبی افزود: در این جلسه، چهار مادربزرگ به ذکر لالایی های سنتی و بومی منطقه و بیان داستان های کهن به زبان شیرین محلی پرداختند و همچنین سه نفر از مادران نیز، داستان هایی از کتاب قصه های بخش کودک کتابخانه انتخاب و به زبان کودکانه بازگو کردند و در پایان نیز از برترین های جشنواره تقدیر به عمل آمد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*