خراسان جنوبی سپید پوش شد

روز گذشته بارش برف استان خراسان جنوبی را سفید پوش کرد.  بارش برف از ساعت ۱۳ روز گذشته در شهر بیرجند آغاز شد. با ادامه بارش برف تردد خودروها در معابر عمومی شهر به کندی صورت گرفت، برخی خانواده ها همراه فرزندان خود در تعدادی از بوستان های شهر حضور پیدا کردند، و شاهد برف بازی فرزندان خود هستند.  بارش برف در حالی بیرجند را سپید پوش کرد که خراسان جنوبی از مهر ماه ۱۳۹۵وارد هجدهمین سال خشکسالی شده است. کشاورزان و دامداران منطقه با سپاس از درگاه الهی از بارش برف خوشحال شدند و به شکرانه این رحمت الهی سجده شکر به جا آوردند.
تشکیل مه و بارش تگرگ
کارشناس پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی خراسان جنوبی گفت: بارش ها تا ساعات پایانی شب گذشته به صورت برف و باران در استان ادامه داشت که گاهی با وزش باد نسبتا شدید همراه بود. فاطمه زارعی افزود: بررسی همدیدی و آینده نگری نقشه های هواشناسی نشان می دهد با توجه به ادامه روند کاهشی دما تشکیل مه و بارش تگرگ نیز در برخی ساعات پیش بینی می شود . وی اضافه کرد که از صبح امروز با عبور سامانه بارشی ،آسمان کم و بیش آفتابی خواهد بود . به گفته زارعی بیشینه و کمینه دمای هوا امروز در مرکز استان به ۶ و منفی هفت درجه سلسیوس می رسد.
آماده باش شهرداری بیرجند برای روانسازی معابر
در حالی که بسیاری از مردم در فضای مجازی از سختی عبور و مرور در سطح شهر بیرجند گلایه کرده بودند شهردار بیرجند از آماده باش کامل شهرداری برای روان سازی معابر خبر داد. دکتر مدیح گفت: از آغاز بارش برف در سطح شهر ۲۱ دستگاه خودروی سبک مشغول پخش شن و نمک بوده و ۴ دستگاه خودروی برفروب و گریدر مشغول برفروبی هستند. وی افزود: در این راستا ۱۵۰ نیروی خدماتی و ۳۰ پرسنل فضای سبز  همکاری می کنند. وی همچنین گفت: ۶۰ نفر آتش نشان با ۲۵ دستگاه خودروی سبک و سنگین در جهت روان سازی معابر تلاش می کنند. دکتر مدیح از تردد ۲۰ دستگاه اتوبوس درون شهری برای جلوگیری از یخ زدگی معابر خبر داد و گفت: این فعالیت ها تا زمان بازگشایی کامل معابر ادامه دارد. همچنین شهردار از مردم خواست جهت سرعت بخشیدن برفروبی مردم از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.
بیشتر جاده های خراسان جنوبی یخبندان و لغزنده است
رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: بیشتر جاده های استان به علت بارش برف و یخبندان، لغزنده است و تردد در تمام جاده‌ ها تنها با زنجیر چرخ مقدور است. سرهنگ حسین رضایی به ایرنا، افزود: محور سربیشه – نهبندان مسدود شد که با تلاش دستگاه های امدادی، خدمات رسان راهداران بازگشایی شد. وی بیان کرد: همچنین در گردنه «سرچاه تازیان» در محور بیرجند – اسدیه نیز به دلیل بارش سنگین برف تردد به سختی انجام می شود و گاها مسیر بسته می شود.
یک نفر کشته در پی واژگونی خودرو
وی همچنین از واژگونی یک دستگاه خودروی ۲۰۶ به دلیل لغزنده بودن جاده در محور قاین – گناباد خبرداد و گفت: متأسفانه در این حادثه یک نفر جان باخت که علت حادثه بی توجهی راننده به سمت جلو تشخیص داده شد. رضایی تاکید کرد : با توجه به بارش برف ، یخبندان و لغزندگی جاده، در صورت ضرورت سفر لباس گرم و مواد غذایی با خود به همراه داشته باشند.  همچنین به رانندگان توصیه شده است با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، زنجیر چرخ و سوخت کافی به همراه داشته باشند.
قطع مکرر برق در برخی نقاط شهری بیرجند
به دنبال بارش شدید برف شاهد قطع مکرر برق در برخی نقاط شهری بیرجند بودیم به طوری که برق در برخی نقاط بیرجند چند نوبت قطع و وصل شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*