بنگاه های اقتصاد مقاومتی نیاز به مجوز دولت ندارد

photo_2017-01-31_17-37-49همزمان با ایام ا… دهه فجر بنگاه پرورش شتر شیری شمس آباد و شرکت تعاونی اقتصاد مقاومتی هنر آفرین ثمین امیرآباد بیرجند با حضور فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی و مسئولان بسیج سازندگی و بسیج سپاه بیرجند افتتاح شد.
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: تنها راه بدست آوردن اقتدار اقتصادی اجرای اقتصادمقاومتی است و سپاه در راستای برنامه‌های کاری خود فرمایشات امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای را در زمینه اقتصاد مقاومتی و دیگر مطالبات معظم‌له مدنظر خود قرار داده است. سرهنگ قاسمی با بیان اینکه هیچ کدام از بنگاه های اقتصاد مقاومتی نیازمند مجوز از دولت نمی باشند، افزود:بسیج سازندگی در زمینه مسائل بهداشتی و سلامت در کارگاه های اقتصاد مقاومتی تابع قوانین بوده و بر امنیت و سلامت مواد غذایی تأکید دارد.
وی با اشاره به مشکلات مطرح شده در این کارگاه های اقتصاد مقاومتی گفت: سعی می کنیم با تعامل با مسئولان استانی مشکلات را پیگیری کنیم.
مدیربنگاه اقتصاد مقاومتی پرورش شتر بیرجند عدم مجوز تولید و فروش محصولات بنگاه هاى اقتصاد مقاومتی را مشکل اساسی دانست و گفت: اکنون در تمامی استانها مجوز تولید و فروش محصولات بنگاه اقتصاد مقاومتی وجود دارد اما در خراسان جنوبی به جای حمایت چوب لای چرخ تولید در بنگاه های اقتصاد مقاومتی می گذراند.
حسینی عدم پاسخگویی و سنگ اندازی  مسئولان استان در پروژه های اقتصاد مقاومتی را از دیگر مشکلات عنوان کرد و افزود: تنها راه حل مشکلات اقتصادی استان حمایت از واحد های تولیدی موجود است.
وی با اشاره به پرورش شتر در استان خراسان جنوبی اظهار کرد: این بنگاه تولیدی با ۹ نفر شتر شیری راه اندازی شده است. حسینی با اشاره به ظرفیت تولید روزانه ۵ تن شیر شتر در استان گفت:در صورت همراهی و همکاری علاوه بر تامین مصرف داخل استان شاهد صادرات شیر شتر به خارج استان خواهیم بود. وی با بیان اینکه خراسان جنوبی رتبه دوم پرورش شتر را در کشور دارد عنوان کرد اکنون نیاز شیر شتر استان از استانهای خراسان شمالی و گرگان تامین می شود. مدیر بنگاه اقتصاد مقاومتی پرورش شتر بیرجند میزان تولید شیر شتر این بنگاه را ماهانه ۴۰۰ کیلو عنوان کرد وافزود:یکی از مشکلات ما عدم گواهی سیب سلامت است. مدیرعامل شرکت تعاونی بانوان هنر آفرین ثمین بیرجند هم گفت این شرکت با ۹ نفر از بانوان امیر آباد با هزینه آورده  یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان در قالب حمایت از تولید داخل و اقتصاد مقاومتی راه اندازی شده است. سیده مریم امیرآبادی با اشاره به فعالیت این شرکت تعاونی افزود: این شرکت در تولید صنایع دستی،ترشیجات، شیرینی جات،آجیل شور خانگی و غذا های سنتی فعال است. سرهنگ فلاحی فرمانده بسیج سپاه بیرجند نیز در این مراسم برای پیگیری مشکلات این بنگاه های اقتصاد مقاومتی قول مساعد داد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*