قول استاندار برای تامین تجهیزات مدرسه اوتیسمی ها

پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار و بر همکاری تمامی دستگاه های اجرائی و مردم با آموزش وپرورش تأکید شد. استاندار در این جلسه ضمن گرامیداشت ۲سالروز برجام و تشکر از زحمات تیم مذاکره کننده هسته ای ایران گفت: آموزش و پرورش به لحاظ مالی شرایط خوبی ندارد و به تنهایی پاسخ گوی تمامی مشکلات نیست و تنها راهکار برطرف کردن مشکلات کمک گیری از مردم و تمامی دستگاه‌های مرتبط است. مهندس سید علی اکبر پرویزی با بیان اینکه باید میدان برای مشارکت مردم در تمام زمینه ها باز شود، افزود: در هر جایی که مشارکت اولیا و مردم در مدارس بیشتر بوده است، توفیقات آن مدارس افزایش پیدا کرده است.
مشکلات حوزه اجرا به صورت عمومی برطرف شود
وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات جامعه در اثر بی‌اطلاعی و نا آگاهی است، افزود: در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی همه مردم باید مشارکت داشته باشند و مشکلات حوزه اجرا نیز باید به صورت عمومی برطرف شود. استاندار در ادامه به موضوع طرح سواد آموزی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اگر در نهضت سوادآموزی مشارکت مردمی نباشد کار سخت می‌شود و در سال‌های گذشته برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان بحث نهضت سوادآموزی کنترل می‌شد و بیشتر افراد دوباره به تحصیل بازگردانده شدند. وی با بیان اینکه باید قبل از اجرای طرح سوادآموزی صدا و سیما زمینه‌سازی مناسب اجتماعی را داشته باشد تا خانواده‌ها برای مشارکت در این طرح تشویق شوند، افزود: برای در اختیار قرار دادن فضا در مورد طرح سوادآموزی در روستاهای خراسان جنوبی به افرادی که برای سوادآموزی روستائیان اقدام می‌کنند‌ کمک شود.
اردوگاه های نیمه تمام در سطح استان اولویت بندی شود
مهندس پرویزی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ساخت اردوگاه دانش آموزی نیمه تمام ولایت روستای سورگ اشاره کرد و عنوان داشت: با توجه به مشکلات کمبود اعتباری باید تمامی اردوگاه های نیمه تمام در سطح استان اولویت بندی شود. به گفته وی اگر اردوگاه ولایت مکان مناسبی است و اطمینان بر پایداری آن وجود دارد باید برای آن برنامه ریزی‌ مناسب صورت گیرد. وی با اشاره به اینکه کار کارشناسی با شهامت باید برای تکمیل اردوگاه ولایت انجام شود، افزود: اگر این اردوگاه جای سرمایه گذاری داشته باشد قول می دهیم منابع مالی برای تامین آب این اردوگاه فراهم کنیم.
نیاز به احداث مدرسه اوتیسم در خراسان جنوبی
استاندار با اشاره به ساخت و تجهیز مدرسه برای کودکان اوتیسم در خراسان جنوبی گفت: ساخت مدرسه در شرایط فعلی کار دشواری است و ممکن است سال‌ها به طول انجامد و در این راستا یکی از مدارسی که شرایط مناسبی برای مرکز اوتیسم را دارا باشد را باید فضاسازی کرد و ما هزینه تجهیز و مرتب کردن این مرکز را متقبل می‌شویم. وی با بیان اینکه اگر بخواهیم منتظر ساخت مدرسه بمانیم این امر به نتیجه نمی‌رسد، افزود: نیاز به احداث مدرسه اوتیسم در خراسان جنوبی وجود دارد و باید به فکر فضای مناسبی برای این مکان باشیم که در آینده به تدریج ساختمان مناسبی متناسب با شرایط و نیاز این افراد احداث خواهد شد.
هزار و ۹۶۰ بیسواد و کم سواد درروستاهای استان شناسایی شدند
مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان اینکه هزار و ۹۶۰ بیسواد و کم سواد در استان خراسان جنوبی شناسایی شدند ، اظهار کرد: با توجه به اهمیت جلوگیری از بی سوادی در دولت تدبیر و امید، هزار و ۹۶۰ بن پاداش ۱۰ میلیون ریالی به هزارو ۹۶۰ بیسواد استان تعلق می گیرد. به گفته لامعی به موجب این کار امید است که روحیه خود باوری در بی سوادان استان افزایش یابد و بی سوادان بعد از در اختیار گرفتن کتب و نوشت افزار های مورد نیاز و قبولی در آزمون از این پاداش استفاده می کنند. مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به موضوع ساخت اردوگاه ولایت اشاره کرد و گفت: مهمترین مشکل اردوگاه ولایت، بی آبی و کم آبی است که امیدواریم با توجه به نیاز ویژه دانش آموزان استان به این محیط، مشکل بی آبی به زودی مرتفع شود. لامعی، افزود: این اردوگاه ها به طور مشخص محیطی آموزشی، تربیتی، امن، سالم و جذاب برای برنامه های پرورشی و فوق برنامه دانش آموزان است. وی اعتبار مورد نیاز برای تأمین آب اردوگاه دانش آموزی ولایت استان را ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.
وضعیت آب اردوگاه ولایت با مشکل روبه رو است
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه در سفر سوم هیئت دولت دهم اردوگاه ولایت واقع در ۱۸ کیلومتری شهر بیرجند مصوب شده است، گفت: اگر اردوگاه‌های محلی به صورت ویژه دیده شوند می‌توانند به عنوان اردوگاه کشوری نیز مطرح شوند. نارمنجی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۰ هزار دانش آموز در استان وجود دارد، بیان کرد: با توجه به تعداد زیاد دانش آموزان در فروردین ماه که پیک اردوی دانش آموزان است کمبود فضای اردوگاهی مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. نارمنجی با اشاره به اینکه وضعیت آب اردوگاه ولایت با مشکل روبه رو است، عنوان کرد: قبل از واگذاری این اردوگاه ۲۰۰ اصله نهال وجود داشت که پس از واگذاری ۱۵ هزار اصله نهال در این مکان کاشته شده است اما متاسفانه به دلیل کم آبی تنها شش هزار نهال باقی مانده است.
دانش آموزان اوتیسم استان نیازمند حمایت مسئولان
معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه گروهی از دانش آموزان دچار بیماری اوتیسم هستند و از دو سالگی ارتباط خود را با دنیای اطراف از دست می‌دهند، اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی در کشور و استان در راستای شناسایی این کودکان اقداماتی انجام داده است.  حسینی افزود: با پیشرفت‌های بهداشتی و درمانی نابینایی و ناشنوایی به حداقل رسیده است اما اوتیسم روز به روز در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه کارگروهی ویژه جهت پیگیری موضوعات مرتبط با طیف کودکان اوتیسم باید تشکیل شود، گفت: تأمین اعتبار بابت احداث و تجهیز فضای مناسب در مرکز استان به منظور آموزش و توانبخشی کودکان و دانش آموزان پیش دبستانی و ابتدایی اوتیسم یکی از نیازها در استان است. وی با بیان اینکه دستگاه‌های مرتبط در ارتباط با اطلاع رسانی و آگاه سازی باید مشارکت و همکاری‌های لازم را داشته باشند، عنوان کرد: متاسفانه اختلال اوتیسم قابل درمان نیست اما مداخلات به هنگام می‌تواند کمک بسیار موثری به این کودکان داشته باشد. وی یادآورشد: تا کنون ۲۰ دانش آموز اوتیسم در استان تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*