جشنواره خیرین مدرسه ساز فردوس در مشهد مقدس

نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان فردوس روز پنجشنبه ۱۶ دیماه در محل دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
این جشنواره با حضور فردوسی های مقیم مشهد و مهمانان ویژه دکتر امیر حسنخانی نماینده شهرستانهای فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، لامعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بیکی مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، فرزین رئیس مجمع خیرین مدرسه سازخراسان جنوبی، دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و هاشمی نسب مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی برگزار شد.
در این گردهمایی ابراهیمی مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردوس گوشه ای از وضعیت محرومیت و خشکسالی چند ساله شهرستان فردوس را ترسیم نمود و با ایراد متن ادبی احساسات همگان را برانگیخت.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی نیز هدف از برگزاری این جشنواره ها را بحث خیرخواهی ، مدرسه سازی ، تکریم از خیرین سنوات گذشته و ارائه نیازهای آموزش و پرورش دانست.
بیکی تعهدات جشنواره های خیرین مدرسه ساز را از ابتدای تشکیل خراسان جنوبی تاکنون بیش از ۷۸ میلیارد تومان ذکر کرد که بیش از ۷۵ درصد آن محقق شده و با این مبلغ تعهد، بیش از ۱۴۳۹ کلاس درس در استان خراسان جنوبی ساخته و تحویل آموزش و پرورش استان شده است.
وی سهم شهرستان فردوس را از میزان تعهدات مذکور بالغ بر ۴ میلیارد و چهارصد میلیون تومان ذکر کرد که با این اعتبار ۵۰ کلاس درس و ۱۳ فضای آموزشی غیر کلاسی بهره برداری شده است.
دکتر یاحقی نیز گفت : مدرسه سازان در زمینه  سرمایه انسانی کار می کنند و نباید به دولت متکی باشیم بلکه باید هرکسی کار خودش را انجام دهد.
در ادامه دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: هر شهر دارای افتخاراتی است که فردوس به آموزش و پرورش و معلمانی که به ما درس گذشت و سخت کوشی آموزش دادند می بالد، ما باید دست به دست هم دهیم تا فردوس را کماکان فردوس نگه داریم.
در پایان مراسم از تمامی خیرینی که آموزش و پرورش شهرستان فردوس را یاری نمودند تجلیل به عمل آمد.
شایان ذکر است از جمله تعهدات این جشنواره واگذاری بیش از ۳۰۰۰ متر زمین برای ساخت مدرسه در فردوس و همچنین مبالغ قابل توجهی در جهت کمک به امر مدرسه سازی در شهرستان فردوس بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*