طرح تحول سلامت کاستی‌های جدی دارد

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحول سلامت دچار کاستی‌های جدی است و باید برای رفع معایب مورد بررسی قرار گیرد.به گزارش امروز خراسان جنوبی حجت‌الاسلام سید محمد باقر عبادی در جمع مدیران دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی، اظهارکرد: طرح تحول سلامت دچار کاستی‌های جدی است و مجموعه دستگاه‌ها، کارشناسان و دولت باید آن را بدون تعصب دقیقاً بازشناسی و بررسی کنند تا معایب آن برطرف شود. وی افزود: برخی از اشکالات این طرح ملموس بوده که از جمله آن مشکلاتی بوده که برای سازمان تأمین اجتماعی ایجاد کرده است. نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث تأمین پزشک که اجرای این طرح جاذبه سازمان تأمین اجتماعی را نسبت به وزارت بهداشت برای پزشکان کاهش داده یکی از آسیب‌های طرح تحول سلامت است. حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: طرح تحول سلامت البته مزایای زیادی هم داشته ‌اما با توجه به این که اجرای آن بارهای مالی شدیدی برای دولت ایجاد کرده ‌باید بدون تعصب راهی که طی شده ‌مورد تجدید نظر قرار گرفته و معایب آن اصلاح شود.
راه‌اندازی پلی‌کلینیک تأمین اجتماعی طبس در اوایل سال آینده
مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات سازمان در بخش بیمه ای از تلاش‌های نمایندگان استان درخصوص بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی تشکر کرد.
مجید درویشی یادآورشد: بدون تردید حمایت نمایندگان درخصوص تصویب ماده ١٣ مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه ششم، تکلیف بدهی‌های دولت به این سازمان را که در دولتهای مختلف ایجاد شده مشخص میکند و این اقدام در روند ارائه خدمات به بیش از نیمی از جمعیت کشور، کاملاً موثر و حلال بسیاری از مشکلات تاریخی سازمان خواهد بود. درویشی از توجه دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نظرات کارشناسی سازمان تأمین اجتماعی در بررسی و تصویب قوانین مربوط به این سازمان تشکر کرد و این نگاه و توجه را در تاریخ سازمان بی‌سابقه دانست. فرزاد فیروزی، مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی نیز درخصوص وضعیت درمان سازمان تأمین اجتماعی اظهارکرد: در شرایط حاضر نظام درمان کشور در نقطه عطفی قرار دارد و وضعیت وزارت بهداشت، سازمان‌های بیمه و شرایط حاکم بر برنامه توسعه وضعیت ویژه و بسیار خاصی را رقم زده است. وی افزود: طی سنوات گذشته اتفاقاتی افتاده که هزینه‌ها و مشکلات بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی را افزایش داده به طوری که رقم حق بیمه بیمه شدگان دیگر کفاف هزینه‌های درمان را نمی‌دهد.
مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی ادامه داد: رشد ٢٨٠ درصدی تعرفه های درمان به همراه ایجاد تبصره‌هایی در کتاب تعرفه‌ها باعث افزایش ۵ برابری هزینه‌های درمان شده است. فیروزی اضافه کرد: از طرفی افزایش متوسط سن بیمه‌شدگان و کاهش ورودی جمعیت جوان به صندوق‌های بیمه‌ای کاهش اشتغال و رکود کارگاه‌ها نیز مزید بر علت شده است. وی سهولت دسترسی به خدمات درمانی، افزایش آگاهی نسبت به مسائل پزشکی که حاصل ورود جدی رسانه‌ها به بحث اطلاع‌رسانی است را از دیگر عوامل افزایش تقاضا برای خدمات درمانی و در نتیجه افزایش هزینه های درمانی دانست.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*