ورشکسته ای که میلیاردر شد !

فاطمه دانشور یکی از کارآفرینان موفقی است که ۳۵سال سن دارد و از ۲۷ سالگی وارد حوزه کسب وکار شده است. او مدیرعامل شرکت سپهر آسیاست که در عرصه واردات و صادرات سنگ آهن فعالیت میکند.

 خانم دانشور میگوید: من چند سال است که متوجه شدم کارآفرین هستم. اصلا به این فکر نبودم که کارآفرین شوم. چون میخواستم به اهداف خود برسم پول نیاز داشتم. زمانیکه من به طور جدی شروع به کار کردم هیچ پولی نداشتم ولی با ارتباطهای موثر و سالم خود توانستم در شرایطی که فقط ۶۰۰ هزار تومان پس انداز داشتم بتوانم با همین فن ارتباط موثر در یک پروژه ۷میلیارد تومانی وارد شوم.

۷s3

 برخلاف رشتهای که خوانده بودم توسط یکی از دوستانم در شرکت ایران خودرو مشغول به کار شدم.چند سالی که در ایرانخودرو کار کردم شرایط و انضباطی که در آنجا حاکم بود من را فولاد آبدیده کرد تا اینکه دیگر کار در آن جا من را راضی نکرد. برخلاف صحبتهای دوستانم که میگفتند من نباید از آنجا بیرون بیایم از کارم استعفا دادم. در این زمان بود که متوجه شدم جسارت دارم چون کار به آن خوبی را از دست داده بودم و در راهی قدم گذاشته بودم که اصلا از عاقبت آن با خبر نبودم.

 چون در طول چند سال کار خود ۲-۳ میلیون تومان جمع کرده بودم با یکی از دوستان خود وارد حوزه واردات و صادرات اسباببازی شدم. متاسفانه تمام دارایی خود را در آنجا از دست دادم. برای بار دوم با وجود اصلاح اشتباهاتم دوباره شکست خوردم. شرایط به گونهای شده بود که من ۱۲طلبکار داشتم که هر روز با من تماس میگرفتند در همین شرایط یکی از دوستانم مرا با خود به حج برد، فهرستی را که ۴۰ خواسته و آرزوی خود را در آن نوشته بودم از خدا خواستم. از این همه خواسته خود در درگاه خداوند شرمنده شدم و همان جا از او خواستم تا مشکلاتم حل شود و به ازای آن یک چهارم از درآمد خود را صرف امور خیریه کنم. این شد که هسته اولیه موسسه مهرآفرین شکل گرفت و بعد از اینکه در کارم موفق شدم عهدم با خدا را عملی کردم. بعد از دو هفته که وارد تهران شدم. نزد یکی از طلبکارانم که به ظاهر فرد خشنی بود رفتم و در کمال ناباوری مشاهده کردم که او نه تنها از من پولی نخواست بلکه تمام چکهایم را پس داد. چون پولی نداشتم نزد یکی از آشنایانم که صندوق قرضالحسنه داشت رفتم. تمام اهداف خود را برای او گفتم و در آنجا با همسرم که او هم در کار خود شکست خورده بود آشنا شدم و ازدواج کردم. با کمک یکدیگر شرکتی را که الان نام آن شرکت بازرگانی سپهر آسیاست، تاسیس کردیم و تمام کالاها را در حوزه واردات و صادرات پوشش میدادیم و درآند خوبی به دست می آوردیم. او می گوید:یک کارآفرین از کاه، کوه نمیسازد. مشکلات را خرد میکند و بعد آنها را حل میکند. قدرت ریسکپذیری کارآفرین بالاست. در تمامی اینها هدف گذاری صحیح و پشتکار لازمه کار است. آدم کارآفرین جاهطلب، مغرور و قدرت طلب نیست بلکه متواضع و فروتن است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*