خدمتگزار پنجم

مدیریت ۵ استاندار برای خراسان جنوبی در ۱۲ سال گذشته از تاسیس، ثبت شده است. یعنی به طور متوسط هر دو سال و ۴ ماه، مدیریت عالی استان تغییر کرده و مسئولیت به دیگری واگذار شده است . اتفاقی که با اصول مدیریتی مبنی بر واگذاری امور در یک دوره ۴ ساله به یک فرد منافات دارد. به واقع اصل انتقاد چنین اقدامی به مسئولان بالادستی برمی گردد چرا که این انتخاب ها به هر دلیلی که باشد مردم این منطقه را متضرر می کند .

از آنجا که بر خلاف بسیاری از استان ها قدرت نفوذ و تاثیر گذاری گروه های رسمی و غیر رسمی بر تعیین استاندار در خراسان جنوبی بسیار ضعیف است و این ضعف ریشه ای قوی در نبود اتحاد و انسجام  بین این گروه ها برای معرفی یک گزینه دارد، گاه گزینه هایی از سوی مقامات برای این سمت مهم و تاثیر گذار انتخاب شده اند ، که نتوانستند آن طور که باید عمل کنند.

قطار تغییر استاندار بازهم به ایستگاه استان رسید. «خدمتگزار» خراسان جنوبی را ترک کرد، بدون اینکه پشت آخرین تریبونی که در استان داشت گزارشی از عملکرد سه ساله اش در سمت استاندار به مردم ارائه دهد.حتی وزیر کشور هم به عنوان مسئول انتخاب استاندار گزارش صریحی به مردم خراسان جنوبی نداد. او خود در زمان انتخاب چهارمین استاندار گفته بود: « بهترین گزینه را برای خراسان جنوبی به واسطه شناختی که از این استان دارم انتخاب خواهم کرد.» با این حال تغییر استاندار خراسان جنوبی به دلایلی زودتر از زمان متداول در دستور کار قرار می گیرد، رحمانی فضلی درباره آنچه انجام شده ، علت این تغییر و بسیاری پرسش های دیگر هیچ نمی گوید و به بیان جملات کلی و تاکید بر خدمتگزاری و تلاش برای تحقق اهداف دولت در مراسم تودیع و معارفه استاندار بسنده می کند. حالا آقای وزیر مسئولیتی سنگین تر دارد، خراسان جنوبی از او پاسخ خواهد خواست ، چون این تغییر زود تر از موعد، انتظارات را بیش از پیش افزایش داده است و اگر مسئولان بپذیرند ، انتخاب مدیر برای خراسان جنوبی؛ استانی با محرومیت های ریشه دار مسئولیت دارد ، سخت است، بررسی های دقیق می خواهد، سنگین است.کاش باور کنند.

در این شرایط، کار پرویزی ؛ دومین انتخاب رحمانی فضلی برای خراسان جنوبی و پنجمین خدمتگزار استانی تشنه توسعه به مراتب حساس تر از دیگر مسئولیت های او خواهد بود. همانطور که خود گفته است در مدت باقی مانده از عمر دولت یازدهم نیاز به همکاری و همراهی همگان برای پیش برد امور دارد. فرصت کم است و او خود اعلام کرده که برای شروع کار برنامه خواهد داد. انتظار می رود استاندار جدید هرچه زودتر برنامه هایش را اعلام کندو دستی هم به سر و روی مجموعه مدیریتی بکشد هرچند تغییر مدیران در این دوره کوتاه چندان منطقی به نظر نمی رسد اما ضعف هایی وجود دارد که می تواند مانع تحقق برخی اهداف شود .

امید آنکه دولتش، داستان خاتم فیروزه بواسحاقی را برای خراسان جنوبی زنده کند، هرچند مستعجل باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*