گزارش هزینه کرد وام «اکو» در تصفیه خانه فاضلاب بیرجند خط انتقال پروژه تصفیه خانه فاضلاب بیرجند تکمیل شد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی از اتمام عملیات اجرایی احداث خط انتقال پروژه تصفیه خانه بیرجند خبر داد . مهدی هاشمی مقدم با اشاره به شروع عملیات اجرایی پروژه احداث تصفیه خانه بیرجند از سه ماهه دوم سال ۹۴ گفت: عملیات اجرایی احداث خط انتقال تصفیه خانه فاضلاب بیرجند ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده و در حال حاضر فعالیت تکمیلی و رفع نواقص جزئی جهت تحویل موقت پروژه در دستور کار قرار دارد. وی افزود: این پروژه به ظرفیت تصفیه فاضلاب ۱۴۰ هزار نفر و به روش لجن فعال توسط پیمانکار طراحی و با نظارت مشاور در حال اجراست و بخش عمده سازه های فرآیندی ساخته و عملیات تست و آب بندی آن آغاز شده است.
وی با توجه به اینکه ساختمان های جنبی بدلیل ظرافت، نیازمند دقت بیشتر بوده و با سرعت کمتری قابل انجام است اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال بیشتر پروژه به اتمام برسد. وی ادامه داد: یکی ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﻳﻦ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﺷﻬﺮ بیرجند ﺷﻴﻮﻩ ﺩﻓﻊ ﻓﺎﺿﻼﺏ ﺁﻥ ﺩﺭ ﮔﺬﺷﺘﻪ بوده ﻛﻪ ﺑﻪ ﻃﺮﻳق ﺳـﻨﺘﻲ (ﭼـﺎﻩهـﺎﻱ ﺟـﺬﺑﻲ) ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﻲ گرفته و ﻧﻔﻮﺫناﭘﺬﻳﺮبودن ﺯﻣﻴﻦ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺷﻤﺎﻝ ﺷـﻬﺮ، ﺁﻟـﻮﺩﻩ ﺷـﺪﻥ ﺗـﺪﺭﻳﺠﻲ ﺁﺏ ﺯﻳﺮﺯﻣﻴﻨـﻲ ﺩﺭ ﻣﻨـﺎﻃﻖ ﺟﻨﻮﺑﻲ ﺷﻬﺮ و ﺍﺯ ﺳـﻮﻱ ﺩﻳﮕـﺮ ﻛﻤﺒﻮﺩ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺁﺏ ﻭ ﻗﻴﻤﺖ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﻻﻱ ﺁﻥ ﻟﺰﻭﻡ ایجاد این خط انتقال و ﺑﻬﺮﻩ ﮔﻴـﺮﻱ ﺍﺯ ﭘﺴـﺎﺏ ﺗﺼـﻔﻴﻪ ﺷـﺪﻩ ﻓﺎﺿـﻼﺏ ﺭﺍ ﺑـﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺁﺑﻴﺎﺭﻱ ﻓﻀﺎﻱ ﺳﺒﺰ ﻋﻤﻮﻣﻲ، ﻛﺸﺎﻭﺭﺯﻱ ﻭ ﺻﻨﻌﺖ ﺍﻳﺠﺎﺏ ﻣﻲ کند. وی با بیان اینکه اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح از محل اعتبارات ملی و استانی پاسخگوی نبود و استفاده از وام بانک تجارت و توسعه اکو در دستور کار قرار گرفت، بیان داشت: اقدامات مربوط به فرآیند دریافت وام از سال ۹۰ آغاز و پس از بررسی واجد شرایط بودن و تائید و پذیرش کمیته و با تلاش و مساعدت مسئولین شهری، اواخر سال۹۱ قرارداد بین شرکت آب و فاضلاب استان و بانک اکو امضا شد.
وی تصریح کرد: مبلغ اولیه وام نزدیک به ۱۷ میلیون بود و بمنظور طراحی، نصب و راه‌اندازی و اجرای عملیات ساختمانی یک مدول از تصفیه خانه به ظرفیت حداکثر ۲۵۰ لیتر بر ثانیه فاضلاب خام با جمعیت معادل ۱۴۰ هزار نفر و همچنین تهیه، تامین و نصب و اجرای خط انتقال فاضلاب خام به تصفیه‌خانه به طول حدوداً ۹ کیلومتر و به قطر ۱۲۰۰ میلیمتر و احداث آدم‌روهای دسترسی در مسیر خط انتقال می باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*