قاضی زاده هاشمی: واقعی شدن بودجه بیشترین کمک به حوزه بهداشت و درمان است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واقعی دیدن بودجه در مرحله تخصیص و اجرایی شدن هر آنچه در قانون آمده، بیشترین کمک را به برنامه‌ریزی در حوزه بهداشت و درمان می کند.

سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران در حاشیه افتتاح طرح های درمانی و بهداشتی شهرستان گرمسار در استان سمنان، گفت: نباید عدد و رقمی در قانون اعلام شود که تخصیص نیابد و در مردم، نمایندگان و مسوولان اجرایی انتظاری ایجاد شود و پس از آن نتوان پاسخگو بود.
وی با بیان اینکه انتظار داریم آنچه به عنوان قانون تصویب می شود در مراحل اجرا نیز تخصیص پیدا کند، گفت: انتظار این است که دولت و مجلس شورای اسلامی ابتدای سال هر میزان اعتبار در نظر می گیرند، تکلیف بخش اجرایی کشور را مشخص کنند تا مسوولان نیز مطمئن شوند آن میزان اعتبار تا پایان سال تخصیص می یابد تا هزینه‌ها متناسب با همان انجام شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان اینکه مدیریت دستگاه حساس بهداشت و درمان درگرو تامین اعتبار متناسب با قانون است، افزود: بودجه سال ۹۶ حوزه بهداشت و درمان کشور به نسبت واقعی دیده شده و امیدواریم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی دچار تغییر و به هزینه‌های کشور اضافه نشود، زیرا منبع درآمدی خاصی وجود ندارد.
وی تاکید کرد: در غیر این صورت بودجه از حالت واقعی خارج می شود و برنامه‌ریزی معنایی نخواهد داشت، برنامه زمانی اجرایی می شود که اعتبار مورد نیاز آن به صورت تضمین شده، پیش‌بینی شده باشد.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به برنامه های سفر خود به استان سمنان، خاطرنشان کرد: افتتاح تعدادی کلینیک ویژه تخصصی در شهرستان‌های مختلف استان سمنان که از ۲۵۰ کلینیک تخصصی در حال ساخت توسط وزارت بهداشت و درمان در کشور است، افتتاح تعدادی خانه بهداشت، پایگاه سلامت و خوابگاه دانشجویی از برنامه های سفرم به استان سمنان است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*