سالها از آخرینبار که صداوسیما میتوانست ادعا کند «گستردهترین رسانه جمعی ایران» است، میگذرد اما واقعیت این است که امروز اینستاگرام این جایگاه را دارد.
به گزارش تابناک، روند گسترش نفوذ شبکههای اجتماعی بهویژه پس از فیلتر شدن اینستاگرام چنان سرعت و عمق یافت که حتی مغازههای زیرپلهای و دستفروشها نیز صفحهای برای خود ایجاد کرده و به جذب مشتری مشغولند.
در بازار شلوغ فروشندگان و ارائهکنندگان خدمات در اینستاگرام برخی اینفلوئنسرها از چنان محبوبیت و شهرتی برخوردارند که برای گروهی از جامعه کاربران، «مرجع اطلاعات تخصصی» محسوب میشوند. در این میان صافکارها بهدلیل آشفتگی و بینظمی حاکم بر بازار خودرو از جمله موفقترین فعالان اینستاگرام هستند.
آنها یک روز مقابل دوربین پنل جلو رادیاتور شاسیبلندهای لاکچری چینی را با چکش خرد میکنند و میگویند: «از این خودروها نخرید!» و روز بعد طراحی بدنه یک اتومبیل دیگر را زیر سوال میبرند. اما همه این ادعاها با هدف دیده شدن در اینستاگرام و کسب شهرت و مشتری و پول مطرح میشود.
با آنکه برخی معتقدند شبکههای اجتماعی در حقیقت رسانه عوام شناخته شده و مردم از آن برای رسیدن به هر هدفی استفاده میکنند، اما در این میان کاهش هزینههای صافکاری پس از تصادف، بهدلیل وضعیت اقتصادی جامعه همواره یکی از پرطرفدارترین موضوعات در اینستاگرام بوده است. موضوعی که باعث مرگ بسیاری از مردم شده و در سفرهای نوروزی ۱۴۰۴ نیز قربانیان تازهای خواهد گرفت.
بسیاری از ما نمیدانیم سوار اتومبیلهایی میشویم که بهدلیل صافکاری ارزانی که روی بدنه آن انجام دادیم، قرار است با یک ضربه کوچک و آهسته مچاله شود و سلامتی و جانمان را بگیرد.
بازدیدها: ۴۰