تاراج آبان ماه!!

علی رغم دستور مدیر درمان تامین اجتماعی کشور مبنی بر پلمب و عدم انتقال تجهیزات بیمارستان شهید رحیمی مدیریت درمان استان کار خود را می کند

تاراج آبان ماه


در حالیکه مدیرکل درمان سازمان تامین اجتماعی کشور دستور پلمب و عدم خروج وسایل بیمارستان شهید رحیمی بیرجند را صادر کرده است اما مدیر درمان تامین اجتماعی استان از روز گذشته مجددا غارت وسایل درمانی این بیمارتگو با خبرنگاران بر پلمب و توقف جابجایی امکانات درمانی بیمارستان شهید رحیمی تاکید کرد. حال با گذشت کمتر ار ۴۰ روز از صدور این دستور و در حالی که وزیر و معاونان جدید بر سر کار حاضر شده اند و سیاست های درمانی سازمان نسبت به گذشته تغییر کرده است و چنین نگرشی ندارند اما متاسفانه معلوم نیست که چه معامله ای صورت گرفته است که مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی چنین بر غارت کردن بیت المال سعی و تلاش می کند و برای خود باقیات صالحات بر جا می گذارد!!

پیگیری مجدانه
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در آن زمان گفت: استاندار در کنار رئیس مجمع نمایندگان استان پیگیری مجدانه‌ای انجام می‌دهند تا بیمارستان شهید رحیمی بیرجند به شکل سابق برگردد.سید محمدرضا طالبی در جلسه ای که با حضور مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی، رئیس مجمع نمایندگان استان و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، با تشکر از پیگیری‌های مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در خصوص عدم تغییر ساختار بیمارستان شهید رحیمی بیرجند گفت: در این راستا طرح توسعه هم در دستور کار قرار می‌گیرد تا بیمارستانی به روز و استاندارد برای ارائه خدمات به مردم در آینده داشته باشیم. وی با اشاره به بازدید مهدی ناقوسی مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی از این بیمارستان افزود: با توجه به رویکردی که مشاهده کردیم، درخصوص تغییر نیافتن ساختار بیمارستان شهید رحیمی به پلی کلینیک(مجتمع درمانی) خیلی امیدواریم.

۵۰۰۰ بیمه شده جدید در یک سال
معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: خشکسالی‌های چندین ساله سبب شده تعدادی از روستائیان با مهاجرت به شهرها در بخش‌های صنعت و معدن استان مشغول به کار شوند و با وجود قراردادهای دو ماهه، کمتر از دو تا سه میلیون تومان در ماه درآمد داشته باشند. وی با بیان اینکه در مدت یک سال پنج هزار بیمه شده جدید در خراسان جنوبی داشته‌ایم، گفت: به نظر می‌رسد برای ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف این مجموعه، علاوه بر ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در مرکز استان به بیمارستان سوم هم نیاز داریم و همه مسئولان آماده همکاری برای توسعه بیمارستان شهید رحیمی هستند.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به مشکلات موجود در این منطقه برای افراد ساکن در استان از نظر میزان درآمد، باید همه ما برای خدمت به مردم تلاش کنیم.

۵۱ درصد بیمه شدگان استان
تامین اجتماعی اند
سید حسن هاشمی افزود: در موضوع بیمارستان شهید رحیمی نباید از ما بپرسید چرا در کانکس ایجاد شده زیرا این کار را تامین اجتماعی انجام داده است.
وی با بیان اینکه ۵۱ درصد بیمه شدگان استان بیمه تامین اجتماعی هستند گفت: توسعه بیمارستان شهید رحیمی با بهره برداری از زمین اوقاف در کنار این بیمارستان، امکان پذیر است.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تغییر نیافتن ساختار بیمارستان شهید رحیمی تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری خواهد شد و اگر این کار عملی نشود، آن را از طریق مجلس مجدانه پیگیری می‌کنیم.
وی از مسئولان ذیربط خواست با حفظ تابلوی بیمارستان شهید رحیمی بیرجند، به مسئولان استان ۶ ماه برای توسعه مجموعه موجود فرصت داده شود.
هاشمی گفت: در هر صورت گزارشی که توسط این هیئت در تهران ارائه خواهد شد، زمینه لازم را برای فعالیت مجدد بیمارستان شهید رحیمی یا تداوم تغییر ساختار آن فراهم می‌آورد و ما هم آماده هرگونه همکاری در این زمینه هستیم.

دغدغه مردم را منعکس می کنم
مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی کشور هم در این جلسه گفت: با درخواست رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در خصوص بررسی وضعیت درمان تامین اجتماعی در این استان، به اتفاق هیئتی به بیرجند سفر کرده و از ۲ مرکز بستری درمانی بازدید کردیم.
مهدی ناقوسی افزود: با مصوبه هیئت امنای این سازمان، بیمارستان هیئت امنایی میلاد از ۹۶ تخت به ۱۴۰ تخت افزایش یافت و به بیمارستان ملکی تبدیل شد لذا تشکیلات و نیروی انسانی مناسب برای آن تعریف شده است.
وی با تاکید بر اینکه بر اساس مصوبه هیئت امنای سازمان، ۲ برابر سال‌های گذشته نیروهای بیمارستان میلاد تبدیل وضعیت شدند، گفت: متاسفانه مصوبه هیئت امنا تبصره‌ای داشت که بر اساس آن با ملکی شدن بیمارستان میلاد، می‌بایست قسمت بستری بیمارستان شهید رحیمی بیرجند به بیمارستان میلاد منتقل و این بیمارستان به پلی کلینیک تبدیل شود.
وی ادامه داد: این موضوع حساسیت خاصی در بین جامعه کارگری، کارفرمایی و بیمه شدگان استان ایجاد کرد زیرا آنان در سال‌های گذشته خدمات مورد نیاز خود را از بیمارستان شهید رحیمی بیرجند دریافت می‌کردند.
ناقوسی با بیان اینکه در این سفر با دغدغه‌های مردم استان در این خصوص آشنا شدیم، گفت: برای اصلاح مصوبه هیئت امنا باید تفاهم نامه بین این سازمان و وزارت بهداشت در زمینه تامین پزشک مورد نیاز فعال شود و عملکرد بیمارستان میلاد هم از ۴۰درصد فعلی افزایش یابد.
وی بیان کرد: بعد از انجام این کار باید درخواست توسعه خدمات بستری در شهرستان بیرجند مطرح شود که انجام این کار به ۲شکل امکان پذیر است.
این مقام مسئول گفت: در این راستا بیمارستان شهید رحیمی باید توسعه یابد و به بیمارستان استاندارد تبدیل شود یا خدمات بستری در بیمارستان میلاد توسعه پیدا کند. وی با تاکید بر اینکه درخواست مردم و مسئولان استان راه اندازی مجدد بیمارستان شهید رحیمی است و نظر آنان را به مسئولان سازمان منتقل خواهیم کرد، متذکر شد: کسانی که در تهران هستند با آمار و ارقام سر و کار دارند لذا ابتدا باید عملکرد بیمارستان میلاد افزایش یابد.
ناقوسی گفت: در سال‌های قبل از دولت سیزدهم همه بیمارستان‌های کوچک مقیاس، طرح توسعه داشتند و در خصوص بیمارستان شهید رحیمی هم باید این طرح اجرا می‌شد.

اظهارات خلاف واقع
با این وجود مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی در گفت و گو با امروز خراسان جنوبی انتقال تجهیزات بیمارستان شهید رحیمی را با توجه به انتقال بخش های آن به بیمارستان میلاد ضروری دانست و گفت: این تجهیزات به صورت امانی و طی یک صورت جلسه به بیمارستان میلاد منتقل می شود.
دکتر سبحانی به سفر رئیس سازمان تامین اجتماعی به استان در ماه های گذشته و بعد از انتقال بیمارستان شهید رحیمی اشاره کرد و در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که در این سفر مقرر شد تجهیزات این بیمارستان تا تعیین تکلیف نهایی آن منتقل نشود، اینگونه پاسخ داد که: در این سفر مقرر شد اگر ظرفیت بیمارستان میلاد به بالاتر از ۷۰درصد برسد، بیمارستان جدیدی در محل فعلی بیمارستان شهید رحیمی احداث شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت بیمارستان میلاد کمتر از ۵۰ درصد است، ادامه داد: هم چنین نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی بعد از پیگیری هایی که در این خصوص انجام داده اند، قول مساعد داده اند که زمین متعلق به اوقاف که در جنب بیمارستان شهید رحیمی قرار دارد را در اختیار مدیریت درمان قرار دهند تا در صورت افزایش ضریب اشغال بیمارستان میلاد و رسیدن آن به ۷۰درصد در این زمین بیمارستان جدیدی احداث شود.
وی با بیان اینکه مدیریت درمان تامین اجتماعی مشکل بودجه ای برای خرید تجهیزات بیمارستان جدید را نخواهد داشت، درادامه از افزایش چند برابری ظرفیت درمان استان، افزایش تعداد تخت ها، افزایش بودجه و تعیین تکلیف وضعیت استخدام ۳۰۰پرسنل این مجموعه خبر داد.
دکتر سبحانی هم چنین از جذب اعتبار ۶۰۰میلیون تومانی برای تعمیر ساختمان بیمارستان شهید رحیمی برای انتقال درمان از کانکس ها به این ساختمان خبر داد و با تاکید بر اینکه وضعیت فعلی در شأن مردم استان نیست، گفت: این کانکس ها جمع آوری خواهند شد.

تذکر نماینده بیرجند در مجلس
گزارش خبرنگار ما حاکیست دکتر هاشمی رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی دیروز در نطق میان دستور مجلس با انتقاد از عملکرد مدیریت درمان تامین اجتماعی در تعطیلی و انتقال تجهیزات درمانگاه شهید رحیمی بیرجند گفت: بیمارستان شهید رحیمی بیرجند در حالی تعطیل شده است که کارگران استان خراسان جنوبی از کمترین امکانات بهداشتی و درمانی برخوردارند.