به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز(سه شنبه، ۳ مهر ماه) در نطق پیش از دستور خود، با بیان اینکه حادثۀ معدن طبس عمیقاً قلب ما و ملت شریف ایران را به درد آورده است، گفت: هیچ کارفرما یا مسئولی حق ندارد هر سطحی از حوادث دردآور این چنینی را اقتضای کار و یا غیرقابل اجتناب بداند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه کمیسیون صنایع مجلس و جناب آقای دکتر نیکزاد به عنوان نمایندۀ ویژۀ اینجانب به همراه نمایندۀ مردم شریف طبس در میدان، بر روند تصمیم‌گیری‌ها و فرآیند امدادرسانی نظارت کرده و گزارشی دقیق از علل وقوع حادثه تهیه خواهند کرد، گفت: بدون کوچکترین مماشات در این زمینه به نمایندگان ملت و مردم شریف ایران گزارش خواهیم داد.

وی با تأکید بر اینکه آیین نامۀ ایمنی در معادن، مصوب سال ۹۱ زینتی و صوری نیست و باید مو به مو و با دقت رعایت شود، بیان کرد: مجلس و قوۀ قضائیه  پاسدار رعایت قانون هستند و در این زمینه سختگیرانه برخورد خواهند کرد.

دکتر قالیباف اضافه کرد: حق اولیۀ کارگر، کار در شرایط ایمن و استاندارد است و هیچ بهانه ای برای زیر پا گذاشتن این حق مسلم وجود ندارد. به خانواده‌های عزیز معدنچیان جانباخته صمیمانه تسلیت و تعزیت می‌گویم.