دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در فهرست دانشگاه‌های برتر جهان

برای نخستین بار

دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در فهرست دانشگاه‌های برتر جهان

برای نخستین بار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در فهرست دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت.

معاون تحقیقات و فناروی دانشگاه بیرجند گفت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای نخستین بار در رتبه بندی ۲۰۲۵ در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان در بازه رتبه‌ای ۱۰۰۰-۸۰۱ قرار گرفت.

مسعود یوسفی با بیان اینکه بر اساس معیار‌های اصلی رتبه بندی، دانشگاه بیرجند در معیار کیفیت پژوهش امتیاز بالاتری کسب کرده است افزود: در این رتبه بندی تعداد دانشجویان دانشگاه ۴ هزار و ۵۴ نفر، نسبت تعداد دانشجویان به اعضای هیأت علمی ۱۲، دانشجویان بین المللی ۵ درصد و نسبت دانشجویان ۵۶ درصد دختر و ۴۴ درصد پسر ذکر شده است.

وی با قدردانی از زحمات مشاوران، مدیران، اساتید و همکارانی که در فرایند ثبت و تکمیل اطلاعات دانشگاه در سامانه تایمز نقش داشته اند، افزود: در رتبه بندی ۲۰۲۵ علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، دانشگاه‌های علوم پزشکی علوم پزشکی مشهد، شیراز، کرمان، اصفهان، گیلان، زاهدان، اراک، گلستان، شهرکرد و ایلام نیز در رتبه ۱۰۰۰-۸۰۱ قرار دارند.

رتبه‌بندی مؤسسه آموزش عالی تایمز (THE) Times Higher Education، یکی از نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است.

به گزارش موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) در رتبه بندی تایمز ۲۰۲۵، بیش از ۲۰۰۰ دانشگاه جهان از ۱۱۵ کشور رتبه بندی شده اند.

۸۱ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در رتبه بندی ۲۰۲۵ حضور دارند که نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است. دانشگاه‌های صنعتی شریف با قرار گرفتن در بازه رتبه‌ای ۳۵۰-۳۰۱ رتبه اول جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و علم و صنعت ایران در رتبه ۴۰۰-۳۵۱ و دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی کرمانشاه در رتبه ۵۰۰-۴۰۰ قرار گرفته اند.