جزئیات تصمیمات دولت برای خانواده‌های جان‌باختگان معدن طبس/

مهاجرانی در نشست خبری مطرح کرد؛

جزئیات تصمیمات دولت برای خانواده‌های جان‌باختگان معدن طبس/ از اهدای یک واحد مسکونی تا اختصاص ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به هر خانواده

کد خبر : ۱۵۴۲۹۹۲

سخنگوی دولت از جزئیات اقدامات دولت برای خانواده‌های جان‌باختگان معدن طبس خبر داد و گفت: بعد از اجرای روند انحصار وراثت مبلغ ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به تمامی خانواده‌های جان‌باختگان تعلق خواهد گرفت و از سوی وزارت راه و شهرسازی یک واحد مسکونی به خانواده معزز ایشان در منطقه محل سکونت اهدا می‌شود.

به گزارش ایلنا، فاطمه مهاجرانی در ابتدای نشست خبری امروز خود یاد و خاطره سردار نیلفروشان را گرامی داشت و گفت: هم اکنون مراسم وداع با پیکر ایشان درحال برگزاری است و تلاش‌های مجدانه ایشان را در راه حفظ حقوق مردم لبنان و جریان مقاومت ارج می‌نهیم.

وی همچنین با گرامیداشت روز جهانی نابینان گفت که این قشر از جامعه ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد.

اهدای یک واحد مسکونی به خانواده‌های معدنچیان جان‌باخته طبس

سخنگوی دولت بیان کرد: در ابتدا می‌خواهم مجموعه اقداماتی که در هیات دولت برای التیام نهادن بر زخم خانواده‌ جان باختگان معدن طبس اندیشیده شده را اعلام کنم. هر چند نیک می‌دانیم هیچ کدام از این موارد فقدان این عزیزان را برای خانواده‌ها جبران نخواهد کرد و این اقدامات تنها ممکن است اندکی تسلی بخش باشد و کمی از رنج آنها بکاهد بنابراین بنا به تصمیم هیات دولت و برای حمایت از خانواده کارگران جان‌باخته مقرر شد وزارت راه و شهرسازی یک واحد مسکونی به خانواده معزز ایشان در منطقه محل سکونت اهدا کند.

اختصاص مبلغ ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به خانواده‌ها و بخشودگی دیون و تسهیلات بانکی درگذشتگان

وی ادامه داد: همچنین با پیگیری های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بعد از اجرای روند انحصار وراثت مبلغ ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به تمامی خانواده‌های جان‌باختگان تعلق خواهد گرفت ضمن این که با ترتیبات اتخاذ شده از سوی وزارت کار از پایان همین ماه مستمری ماهانه خانواده‌های جانباختگان دایر خواهد شد. در بحث بخشودگی دیون و تسهیلات بانکی درگذشتگان نیز رایزنی‌هایی با بانک‌های مربوطه صورت گرفته تا شاید اندکی از آلام این عزیزان بکاهد

مهاجرانی افزود: بنده یکبار دیگر از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران، فاجعه معدن طبس را به خانواده‌ها و بازماندگان این واقعه تسلیت میگویم و مراتب تاسف و تأثر عمیق خود را بابت این ضایعه دردناک ابراز می‌کنم.