اخبار خراسان جنوبی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی:
آمادگی‌ در برابر تهدیدات نوین، نیازمند افزایش دانش دفاع غیرعامل است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: آمادگی‌ در برابر تهدیدات نوین، نیازمند افزایش دانش دفاع غیرعامل است.
سید محمد رضا طالبی امروز شنبه در جلسه قرارگاه عملیاتی پدافند غیرعامل استان، خاطرنشان بیان کرد: تهدیدات امروز از سوی دشمن پیچیده و ترکیبی از جنگ عامل و غیرعامل است، بنابراین در پاسخ‌ها و آمادگی‌ها در برابر تهدیدات نوین نیازمند افزایش دانش دفاع غیرعامل و آمادگی در سطح کلیه دستگاه های اجرایی استان هستیم.
جانشین شورای پدافند غیرعامل استان گفت: هر مدیری برای مجموعه و دستگاه خودش باید یک برنامه مشخص پدافند غیرعامل برای مواقع بحران آماده داشته باشد، تا هنگام بحران خدمات‌رسانی به مردم دچار مشکل نشود.
وی با اشاره به اینکه ضرورت رعایت اصول پدافندی، در زمان بروز بحران مشخص می شود، متذکر شد: در هر زمانی باید آمادگی لازم را داشته باشیم تا بتوانیم در صورت ایجاد بحران ، شرایط را به خوبی مدیریت کنیم.
طالبی گفت: موضوع پدافند غیرعامل ایجاب می‌کند، دستگاه های اجرایی به منظور تداوم فعالیت و ارائه مستمر خدمات به شهروندان دستورالعمل های ابلاغی سازمان پدافند غیرعامل را در راستای احصای نقاط آسیب پذیر زیرساخت‌ها و مقابله با تهدیدات احتمالی اجرایی نمایند.

معاون استاندار متذکر شد: در نظارت‌ها، راستی‌ آزمایی به صورت میدانی انجام شود که صرف ارائه آمار نباشد و در واقعیت اجرا شده باشد.
شایان ذکر است؛ در این جلسه مدیران دستگاه‌های اجرایی و زیرساختی استان به بیان آخرین اقدامات حفاظتی و پدافند غیرعامل مجموعه تحت مدیریتی خود پرداختند.

 

 

 

کمک ۵۶۰ میلیون تومانی خراسان جنوبی به مردم لبنان و فلسطین

کمک 560 میلیون تومانی خراسان جنوبی به مردم لبنان و فلسطین

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: مردم استان خراسان جنوبی بیش از ۵۶۰ میلیون تومان به مردم لبنان و فلسطین کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدعلی کاوسی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: از این رقم ۱۵۰ میلیون تومان غیرنقدی و مابقی کمک‌ها نقدی است. کمک‌های غیرنقدی مردم شامل ۱۱ قلم کالا بوده است.

وی افزود: مردم می‌توانند کمک‌های خود به غزه را از طریق بانک مرکزی به شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۹۹۹۹۹۸، شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۸۷۵۸۳۳۶، شماره شبا IR 700100004101034741999998 و یا کد دستوری *۱۱۲*۵# واریز کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: مردم می‌توانند کمک‌های خود به لبنان را از طریق بانک ملی: شماره حساب ۹۹۹۹۹، شماره کارت:۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹، شماره شبا IR 770170000000199999999003 یا کد دستوری *۱۱۲*۱# واریز کنند.

کاووسی بیان کرد: مردم می‌توانند برای کمک به یمن از طریق بانک ملت به شماره حساب ٩٩٩٩٩، شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۸۴۰۹۹۹۹۹۹۸، شماره شبا IR 920120000000000000099999، یا کد دستوری *۱۱۲*۷# اقدام کنند.

 

 

 

 

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: مسئولیت اجتماعی بخش‌های دولتی و خصوصی باید هدفمند شوند.

جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی حضور فعال استان در نمایشگاه معدن و صنایع معدنی ایران گفت: هدف اصلی از حضور در نمایشگاه‌های کشوری و بین المللی معرفی تولیدات صنایع و معادن خراسان جنوبی است لذا باید بخش خصوصی از شرکت در این نمایشگاه‌ها استقبال کند.

وی با گلایه از حضور پیدا نکردن نمایندگان خانه معدن و نظام مهندسی معدن استان در این جلسه افزود: برای حضور در این جلسه از ۶۳ واحد دعوت شده که تعداد کمی از آنها حضور پیدا کرده‌اند.

جعفری تاکید کرد: مسئولیت‌های اجتماعی بخش‌های دولتی و خصوصی در خراسان جنوبی باید هدفمند شود و این موضوع باید در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شود.

به گفته وی با پیگیری‌های انجام شده، بعد از ۲۰ سال مشکل سوخت معادن استان حل شد.

معاون استاندار در ادامه متذکر شد: با توجه به اینکه هجدهمین نمایشگاه معدن و صنایع معدنی ایران ۳ تا ۶ آذر ماه برگزار می‌شود، در چند روز باقی مانده تا زمان برگزاری این نمایشگاه باید برنامه ریزی مناسبی در این خصوص برای حضور فعالان حوزه معدن خراسان جنوبی در آن انجام شود.

 

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌ جنوبی از ارائه خدمات حمایتی و درمانی به ۳ هزار و ۱۱ بیمار صعب العلاج و خاص در استان خبر داد.

 

حسینی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی با اشاره به ارائه خدمات حمایتی و درمانی به ۳ هزار و ۱۱ بیمار صعب العلاج و خاص در استان گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۸۵۸ بیمار صعب العلاج و ۱۵۳ بیمار خاص هستند.

او افزود: پیگیری و انجام فعالیت‌های تسهیل‌گری برای رفع مشکلات بیماران خاص در اولویت قرار دارد و این حمایت‌ها در فرآیند‌های درمانی، تأمین دارو‌های مورد نیاز و پرداخت مساعدت‌های مالی به صورت مستمر انجام می‌شود.

حسینی با اشاره به این که از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای کمک به این بیماران هزینه شده عنوان کرد: در رابطه حمایت از مددجویان زیرپوشش و بهبود هر چه سریعتر این مددجویان به آنان کمک‌های مختلفی از قبیل سبد غذائی، هزینه‌های درمانی، تجهیزات، رفت و آمد و … ارائه می‌شود.

 

 

 

این خیر نیک اندیش مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به مردم آسیب دیده از جنگ لبنان، اهدا کرد.

دستگردی خیر نیکوکار، انواع البسه شامل پیراهن، شلوار گرم و لباس نوزاد را به منظور کمک به مردم لبنان در پی حملات و جنایات اسرائیل اهدا کرد.

همچنین این خیر به همراه خانواده‌اش علاوه بر لباس‌های اهدایی یک انگشتر و مبلغ ۵۰ میلیون تومان به صورت نقدی برای کمک به مردم لبنان اختصاص داد.

 

 

 

 

دانش آموزان بیرجندی در پنجمین دوره جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سرا‌های دانش آموزی کشور رتبه اول را کسب کردند.

 

بهدانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: در پنجمین جشنواره پژوهش سرا‌های کل کشور در بخش ادبیات و علوم انسانی در محور ایده پردازی و کارآفرینی فاطمه مرزآبادی پایه دوازدهم رشته صنایع غذایی از هنرستان رسالت و فاطمه قوام سعیدی پایه‌ دهم رشته‌ علوم تجربی مدرسه نمونه آرمینه مصلی نژاد، با همکاری و راهنمایی استاد راهنما فریده جعفری موفق به کسب رتبه اول کشوری شدند.

او افزود: این موفقیت بزرگ مرهون تلاش‌های مجدانه و خستگی ناپذیر این عزیزان، حمایت اولیاء گرامی و راهنمایی‌های ارزنده دبیران گرانقدر شهرستان، به ویژه همکاران ارجمند و پرتلاش پژوهش سرای دانش آموزی جابربن حیان بیرجند است

 

 

 

۵ هزار بسته تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند در خراسان جنوبی توزیع شد

شرفی گفت: در راستای اجرای پویش «همه حاضر و مشق احسان» از ۲۰ شهریور تا ۲۰ مهرماه، پنج هزار و ۲۸ بسته تحصیلی با مبلغ ۲۷ میلیارد ریال بین دانش آموزان نیازمند تحت پوشش بهزیستی خراسان جنوبی توزیع شد.

حسن شرفی-مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: پویش «همه حاضر و مشق احسان» در سطح همه شهرستان ها با هدف تامین نوشت افزار برای دانش آموزان تحت پوشش و خانواده های نیازمند در حال اجرا است.

 

وی در ادامه بیان کرد: این پویش از ۲۰ شهریور ماه شروع شده و تا ۲۰مهرماه ادامه داشته است که از آغاز این پویش تاکنون تعداد پنج هزار و ۲۸ بسته نوشت افزار با مبلغ ۲۷ میلیارد ریال از طریق خیرین و نیک اندیشان، موسسات خیریه و قرارگاه‌های جهادی و مردمی تهیه و در اختیار دانش آموزان خانواده های تحت پوشش بهزیستی قرار گرفت.

 

شرفی با اشاره به نحوه مشارکت در اجرای این پویش عنوان داشت: خیرین و نیک اندیشان می‌توانند جهت کمک به ادامه تحصیل خانواده های نیازمند و مشارکت در این پویش، کمک های خود را به شماره حساب مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی  ۴۱۸۰۰۳۴۵۴۱۹۴۷۶۹۶ و شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۹۹۳۹۴۴۸ واریز نمایند.

 

 

 

برگزیدگان رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج خراسان جنوبی تجلیل شدند

طی مراسمی ۸۰ نفر از برگزیدگان پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج و اولین رویداد تولید محتوای پایگاه های مقاومت بسیج و دست‌اندرکاران این رویدادها در استان خراسان جنوبی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سجاد رضایی امروز پنجشنبه (۱۹ مهر) در آیین تجلیل از برگزیدگان پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج و اولین رویداد تولید محتوای پایگاه‌های مقاومت بسیج استان اظهار کرد: پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج سال گذشته با حضور ۱۸ تیم از سراسر استان در دانشگاه صنعتی بیرجند برگزار شد.

 

وی افزود: این تیم‌ها در سه بخش پویانمایی و انیمیشن، بازی‌های تلفن همراه و نرم‌افزارهای ویژه تلفن همراه با یکدیگر به رقابت پرداختند و برگزیدگان در رویداد ملی حضور یافتند اما رتبه‌ای کسب نکردند.

 

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی یادآور شد: اما در سال ۱۴۰۱ استان خراسان جنوبی رتبه اول رویداد تولید محتوای بسیج در سح ملی را کسب کرد.

 

رضایی ادامه داد: همچنین سال قبل اولین رویداد تولید محتوای پایگاه‌های مقاومت بسیج استان را به عنوان رویدادی ابتکاری در سطح کشور برگزار کردیم.

 

وی با بیان اینکه این رویداد تولید محتوا در سه سطح حوزه‌های مقاومت بسیج، نواحی و شهرستان‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج استان برگزار شد، تصریح کرد: در این رویداد شرکت‌کنندگان از نزدیک با پروژه نهضت ملی مسکن و پروژه راه‌آهن آشنا شدند و تولید محتوای دیجیتال موبایلی آماده کردند.

 

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی در مرحله کشوری جام رسانه‌ای امید در حوزه ویدئو رتبه اول و در حوزه گرافیک رتبه دوم را کسب کرد.

 

رضایی افزود: فعالان فضای مجازی استان دارای ظرفیت و توانمندی بالایی هستند و باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

 

وی در ادامه بیان کرد: امسال در هر شهرستانی یک رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج  با هدف شناسایی استعدادهای برتر و ارتقای توانمندی فنی آنان برگزار خواهد شد و تیم‌های برتر در رویداد استانی همزمان با سراسر کشور در هفته بسیج با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

 

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به تولید محتوای امیدآفرین و اثرگذار در بخش‌های مختلف توسط فعالان فضای مجازی بسیج استان، گفت: دومین رویداد تولید محتوای پایگاه‌های مقاومت بسیج استان نیز تا پایان سال جاری برگزار خواهد شد.

 

قابل ذکر است، در این مراسم ۸۰ نفر از برگزیدگان پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج و اولین رویداد تولید محتوای پایگاه های مقاومت بسیج و دست‌اندرکاران این رویدادها در استان خراسان جنوبی تجلیل شدند.

 

همچنین پوستر ششمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج و دومین رویداد تولید محتوای پایگاه‌های مقاومت بسیج استان با حضور جانشین فرمانده سپاه انصاالرضا(ع) و فرماندار بیرجند رونمایی شد.

 

 

ریشه فساد در بی عدالتی انسان است

آیت الله عبادی با بیان اینکه ریشه فساد در بی عدالتی انسان است، گفت: اگر پرورش انسان درست شود این مسائل درست خواهد شد و انسان های شایسته ای بسیاری بوده و هستند که دست به حق کسی نزده اند و نخواهند زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سیدعلیرضا عبادی امروز شنبه (۲۱ مهر) در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: توجه به اهمیت کار خود در حوزه آموزش و پرورش اهم مسائل انسانی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: چه در مسئله علم و چه در مسئله اجرا و یا انواع و اقسام رشته ها و تولیدات و صنایع و فعالیت های شبانه روزی، مقدمه برای پرورش انسان است و اگر همه این ها انجام شود و در پایان جهت داده نشود و انسان کامل به وجود نیاید، همه چیز هدر می شود.

 

وی با بیان اینکه مهمتر از دانش، جهت دادن به آن است، افزود: امروز جهان بشریت در این تجربه تلخ شاهد است که علم بدون ایمان بدتر از جهل است و علم، اقتصاد و انواع و اقسام تولیدات و رشته ها وقتی ارزش دارد که به آن جهت انسانی بدهید.

 

آیت الله عبادی در ادامه بیان کرد: اگر آن کسی که انسان نیست مجهز به ابزار علم بدون ایمان شود به جنایت هایش در شیطنت و قتل و ویرانی سرعت می دهد و همه این ها در پرورش خلاصه می شود که آیا شیطان و یا انسان با فضیلت پرورش می دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ایران ما انقلابی و انقلاب ما اسلامی است و به تعلمیات انبیا بر می گردد و اصل آن پرورش است و تمام ارزش ها در این قضیه است و تا زمانی که انسان، انسان نشود کارش جنایت و فساد است.

 

وی با بیان اینکه حاکم شدن عدل زمانی محقق می شود که انسان در جایگاه عدل قرار گیرد، افزود: به این معنا که انسان، انسان شود و در این صورت است که همه چیز جای خودش قرار می گیرد و همه زیبایی ها به وجود می آید و بالاترین عبادت است.

 

آیت الله عبادی اظهار داشت: در دولت تمدن اسلامی حضرت مهدی(عج)، انسان در جایگاه خودش قرار خواهد گرفت و این جنون سرمایه داری که دنیا را در خودش احتکار کرده است دیگر وجود نخواهد داشت.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ریشه فساد در بی عدالتی انسان است، افزود: اگر پرورش انسان درست شود این مسائل درست خواهد شد و انسان های شایسته ای بسیاری بوده اند که دست به حق کسی نزده اند و نخواهند زد.

 

وی در ادامه عنوان کرد: امروز داد جهان در آمده است و دنیا به ما باز خواهد گشت وقتی که به بن بست برسد و اکنون در آستانه این پیچ تاریخی قرار داریم و اگر عدالتی که اهل بیت(ع) فرمودند اجرایی شود همه زمین را کافی است.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه پرورش انسان سرمایه گذاری بر روی یک هدف است، گفت: هدف اصلی پرورش انسان است و در این صورت مشکلی پیش نمی آید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید داشت: دنیا در حال بازگشت است و به سختی کشیده شده است و راهی جز اسلام وجود ندارد و دنیا به این نتیجه رسیده است.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد؛

آغاز به کار ۲ هزار نیروی جدید در مدارس خراسان جنوبی

آغاز به کار ۲ هزار نیروی جدید در مدارس خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از استخدام ۲ هزار نیروی جدید در سال تحصیلی پیش رو در استان خبر داد و گفت: با فعالیت این تعداد نیرو سال تحصیلی خوبی در استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا موسوی نژاد صبح شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: استخدام این تعداد نیروی انسانی امسال سبب شد تا سال تحصیلی را بهتر از سال گذشته در سطح مدارس استان آغاز کنیم.

وی همچنین از نوسازی و تجهیز ۹۳۵ مدرسه استان در سال جدید خبر داد و افزود: ۶۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات آموزشی مدارس و ۱۷ میلیارد تومان نیز برای مدرسه شبانه روزی استان در سال تحصیلی جدید اختصاص یافت‌.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: همچنین کسب ۲ رتبه تک رقمی و ۱۱۸ رتبه دو رقمی و سه رقمی توسط دانش آموزان استان در کنکور نیز باعث مسرت و خوشحالی ما شد که مایه مباهات است.

موسوی نژاد همچنین به اهم اقدامات یک سال اخیر در آموزش و پرورش استان اشاره و بیان کرد: مشارکت ۱۱۰ همکار فرهنگی و دانش آموز در نمایشگاه اربعین و شهدای خدمت، میزبانی خراسان جنوبی از اردوهای راهیان پیشرفت، اعزام ۲۷۰ همکار فرهنگی در قالب شش اتوبوس به مناطق عملیاتی غرب، برگزاری ۳ هزار یادواره شهدا در مدارس استان، مشارکت ۱۴۱ مدرسه هیئت امنایی و غیر دولتی استان در رویداد بزرگ قرآنی طرح مصتورا، برپایی ۵۰۰ محفل انس با قرآن به یاد سیدحسن نصرلله از اهم اقداماتی است که در استان انجام شده است.

وی از اجرای طرح ۳۳ روز با قرآن کریم در پایه سوم ابتدایی خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح دانش آموزان پایه سوم قرائت عمومی قرآن را فرا می‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از احداث ۲۶ طرح آموزشی و تربیتی در نهبندان نیز خبر داد و افزود: احداث این طرح‌ها سبب رشد ۱۰ واحد درصد معدل دانش آموزان در این شهرستان شده است.

وی از وجود ۱۱۴ مدرسه مختلط سال گذشته در استان خبر داد و یادآور شد: امسال این تعداد مدرسه به ۹۴ مدرسه کاهش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: البته فقط ۲۵ مدرسه بیش از ۵۰ دانش‌آموز دختر و پسر دارد اما تمام تلاش ما بر این است تا مدارس مختلط به هر شکلی شده تفکیک شود.

موسوی نژاد خاطرنشان کرد: بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای هزینه رفت‌وآمد و پیشگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان استان نیز هزینه شده است.

 

۲۰۰۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزوده شد

 

 

2000 نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزوده شد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از استخدام ۲ هزار نیروی جدید در سال تحصیلی پیش رو در استان خبر داد.

 سیدعلیرضا موسوی‌نژاد صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: با استخدام این تعداد نیروی انسانی امسال توانستیم سال تحصیلی را بهتر از سال گذشته آغاز کنیم.

برگزاری ۳ هزار یادواره شهدا در مدارس استان

وی به اقدامات یک سال اخیر در آموزش و پرورش استان اشاره و بیان کرد: مشارکت ۱۱۰ همکار فرهنگی و دانش آموز در نمایشگاه اربعین و شهدای خدمت، میزبانی خراسان جنوبی از اردوهای راهیان پیشرفت، اعزام ۲۷۰ همکار فرهنگی در قالب شش اتوبوس به مناطق عملیاتی غرب، برگزاری ۳ هزار یادواره شهدا در مدارس استان و مشارکت ۱۴۱ مدرسه هیئت امنایی و غیر دولتی استان در رویداد بزرگ قرآنی طرح «مسطورا» از اهم اقدامات انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از نوسازی و تجهیز ۹۳۵ مدرسه استان در سال جدید خبر داد و افزود: پایش ۲۰ مرکز دارالقرآن و فعالیت بیش از ۵ هزار دانش آموز خادم الصلاه و برپایی ۵۰۰ محفل انس با قرآن به یاد سیدحسن نصرلله از دیگر اقداماتی است که در استان انجام شده است.

اختصاص ۶۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات آموزشی مدارس

موسوی‌نژاد، از کسب ۲ رتبه تک رقمی و ۱۱۸ رتبه دو رقمی و سه رقمی توسط دانش‌آموزان استان در کنکور خبر داد و بیان کرد: احداث ۲۶ طرح آموزشی و تربیتی در نهبندان نیز سبب رشد ۱۰ واحد درصد معدل دانش آموزان در این شهرستان شده است.

وی از اختصاص ۶۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات آموزشی و ۱۷ میلیارد تومان نیز برای مدرسه شبانه‌روزی استان خبر داد و افزود: امسال ۱۹۱ هزار دانش آموز در سامانه دریافت کتاب درسی نیز ثبت نام کردند که کتاب‌های دانش آموزان به موقع رسید.

 

 

هزار و ۵۰۰ کالای غیر استاندارد در خراسان جنوبی شناسایی شد

هزار و ۵۰۰ کالای غیر استاندارد در خراسان جنوبی شناسایی شد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی گفت: در یک سال گذشته با بازرسی و نمونه گیری مستمر در بازار و واحدهای تولیدی، هزار و ۵۰۰ کالای غیر استاندارد در استان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دستورانی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته استاندارد (۲۱ تا ۲۷ مهر) گفت: در این مدت ۳۲۲ مورد نمونه‌برداری از محصولات سطح بازار با هزینه‌کرد ۷۳ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال انجام و از این تعداد ۴۳ نمونه مردود شده‌ است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۹ هزار بازرسی در قالب طرح امین در سطح بازار انجام شده که ۹۰۰ بازرسی دارای نبود انطباق بوده و در مجموع طی یک سال اخیر هزار و ۵۰۰ محصول غیر استاندارد در استان شناسایی و از دسترس مردم خارج شده‌ است.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۰۳ واحد صنفی در استان دارای پروانه معتبر استاندارد هستند، گفت: در یک سال گذشته هزار و ۲۵۴ مورد بازرسی و هزار و ۳۴۱ نمونه‌برداری از این واحدها انجام شده‌ که تعداد ۱۱۴ پروانه استاندارد به دلیل نبود رعایت شاخص‌های استاندارد ابطال شده است.

وی از صدور هفت فقره پروانه تولید محصول حلال در این مدت خبر داد و گفت: داشتن این نشان نقش موثری در صادرات محصولات تولیدی به کشورهای اسلامی دارد همچنین در مدت یادشده چهار پروانه تشویقی استاندارد و یک پروانه دانش‌بنیان صادر شده است.

دستورانی افزود: در این راستا ۶ واحد صنفی به مراجع قضایی معرفی و برخی واحدها مکلف به رعایت استاندارد و دادن تعهد شدند.

وی با اشاره به انجام نظارت منطقی بر بازار آهن‌آلات استان یادآور شد: ۹۶ مورد بازرسی و ۱۷۱ مورد نمونه‌برداری انجام شده که ۸۶ مورد نبود انطباق بوده و البته هیچ کدام تولید خراسان جنوبی نبوده‌ است.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از محصولات راهبردی استان و مشمول رعایت استاندارد اجباری، زعفران است گفت: ۲۳ واحد در خراسان جنوبی دارای پروانه معتبر استاندارد هستند اما در مرکز استان هیچ واحد دارای پروانه نداریم.

وی تصریح کرد: اخیرا یک محموله ۱۷ کیلوگرمی زعفران تقلبی را کشف کردیم که پرونده آن تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده‌ است.

دستورانی گفت: در سال جاری ۲ واحد تولیدی خراسان جنوبی از نظر رعایت استاندارد نمونه کشوری شده که یکی از این واحدها، واحد بسته بندی زعفران است.

وی عنوان کرد: علاوه بر کیفیت محصولات تولیدی در زمینه کیفیت آنها هم ورود جدی داشته‌ایم و ۲۱ هزار نمونه‌گیری از سطح بازار و واحدهای تولیدی انجام شده‌ و در مجموع ۳۰۶ محصول آزمون شده‌اند که ابتدای طرح یعنی یک سال و نیم گذشته در ۴۳ درصد این محصولات شاهد کم فروشی بودیم و با اجرای مستمر طرح، میزان کم فروشی به نزدیک صفر درصد رسیده است.

دستورانی با اشاره به وجود ۲ هزار و ۲۰۰ آسانسور در خراسان جنوبی گفت: دریافت استاندارد ادواری برای این آسانسورها جدی گرفته نمی‌شود و در زمینه دریافت پروانه استاندارد ادواری برای آسانسورها در استان با شرایط مطلوب فاصله داریم.

وی افزود: برخی ساختمان‌ها بدون دریافت پایان کار از شهرداری، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و برای آسانسورهای واحدها حتی دریافت پروانه اولیه استاندارد هم گرفته نمی‌شود که در این خصوص ۱۸ مورد را در شهر بیرجند شناسایی کرده‌ایم.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی به نظارت بر فعالیت شهربازی‌ها اشاره کرد و گفت: ۴۶۸ وسایل بازی در شهربازی‌های استان داریم که از این تعداد ۱۳۲ مورد فعال بوده و ۹۶ مورد دارای گواهینامه استاندارد و ۳۶ مورد فاقد گواهینامه استاندارد است.

وی ادامه داد: ۱۱ مورد تجهیزات شهربازی در شهر قاین داریم که تمامی آنها فاقد گواهینامه استاندارد است.

دستورانی گفت: در زمینه استاندارد تجهیزات زمین بازی در استان نیز وضعیت مناسبی نداریم و هیچ زمین بازی در استان دارای گواهینامه استاندارد نیست به گونه‌ای که ۵۳۴ مورد انواع تجهیزات مختلف در زمین‌های بازی داریم که تمامی آنها بدون گواهینامه است.

وی افزود: همچنین در خراسان جنوبی ۶ هزار ترازو وجود دارد که با آن داد و ستد می‌شود و در یک سال گذشته هزار و ۱۰۰ مورد تصدیق ترازوهای استان انجام شد که ۳۷۷ مورد یعنی ۳۴ درصد آنها مردود شده‌ و برخی از آنها با اصلاح به صورت مجدد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۲۶ جایگاه سی ان جی در استان گفت: جایگاه‌های سی ان جی مشمول رعایت استاندارد اجباری هستند و تاکنون ۳۳ نواقص پرخطر، ۴۳۷ نواقص خطر متوسط و ۲ هزار و ۶ موضوعات کم خطر در جایگاه‌های سی ان جی استان شناسایی شده‌ که بازرسی‌های ما منجر به بستن هفت جایگاه شد و پنج جایگاه به صورت مجدد بازگشایی و ۲ جایگاه همچنان غیرفعال است.

وی بیان کرد: در خراسان جنوبی چهار آزمایشگاه مورد تایید سازمان استاندارد داشتیم که در یک سال گذشته به ۱۲ مورد رسیده‌ است.

دستورانی گفت: اعتبارات عمرانی استان به ۱۴۷ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال در سال مالی گذشته افزایش یافت که بیشترین مقدار این اعتبار در زمینه تجهیز آزمایشگاه‌های استان هزینه شده به گونه‌ای که در سال مالی گذشته، خراسان جنوبی بیشترین میزان اعتبار را در بین استان‌های کشور داشته است.

وی افزود: بیشترین اعتبار عمرانی استان در زمینه تجهیز آزمایشگاه فرآورده نفتی استان هزینه شده که به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و تجهیز آن در راستای تسهیل‌گری صادرات فرآورده‌های نفتی در مرز در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی گفت: همچنین تجهیز آزمایشگاه‌های زعفران، شیر، آرد، بتن، شن و ماسه در دستور کار قرار دارد، در سال مالی جاری نیز ابلاغ ۶۵ میلیارد ریال اعتبار را داشته‌ایم.

وی افزود: در یک سال گذشته ۶ واحد صنفی متخلف و ۴۳ پرونده به مراجع قضایی معرفی شده که ۲۰ پرونده منجر به صدور رای شده است.

دستورانی با اشاره به وجود ۲۶ واحد بتن در خراسان جنوبی اظهار کرد: ۱۱ پرونده واحدهای تولیدی فاقد بتن به مراجع قضایی معرفی شدند اما در یک سال و نیم گذشته هفت پروانه تولید بتن استاندارد هم در استان صادر شده است.

وی بیان کرد: در زمینه فرآورده‌های نفتی ۹۵۶ پرونده بررسی و ۲ هزار و ۹۶ نمونه‌گیری انجام شده که اعلام نتایج آن برعهده دستگاه‌های متولی است.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی با بیان اینکه استاندارد ایمنی معادن اجباری نیست و اگر اجباری بود شاهد حادثه تلخ طبس نبودیم، افزود: نان تولیدی شامل استاندارد اجباری نیست اما آرد استان شامل استاندارد اجباری است که آرد تولیدی استان از نظر استاندارد مشکلی ندارد.

 

 

 

 

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاری خارجی می‌تواند بسیاری از گره‌های اقتصادی ما را در بخش‌هایی چون اشتغال باز کند.

نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه دیدار با مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان گفت: امروز دیداری با مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی و فرماندار نهبندان داشتم و درباره سرمایه گذاری به عنوان یکی از اولویت‌های توسعه گفت و گو کردیم.

وی افزود: همه ما در زمینه جذب و تقویت سرمایه گذاری خارجی وظیفه و مسئولیت داریم.

نخعی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم بحث هدایت افرادی است که برای سرمایه گذاری خارجی به خراسان جنوبی مراجعه می‌کنند، ادامه داد: خراسان جنوبی استانی با ظرفیت بالا در مناطق متعدد و در شرق و غرب است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر این ظرفیت‌ها معرفی و سرمایه گذاران به این بخش‌ها هدایت شوند زمینه سرمایه گذاری خارجی فراهم و موجب اشتغال زایی می‌شود.

وی گفت: سرمایه گذاری خارجی می‌تواند بسیاری از گره‌های اقتصادی ما را در بخش‌هایی چون اشتغال باز کند.

نخعی اظهار کرد: در نهبندان و سربیشه یکی از موضوعات بسیار خوب برای سرمایه گذاری بحث انرژی‌های نو و تجدید پذیر است چرا که یکی از بهترین و مستعدترین نقاط کشور برای بهره مندی از این انرژی‌ها است که در این زمینه مطالعات بسیار خوبی انجام شده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ظرفیت معدنی شهرستان سربیشه نیز برای سرمایه گذاری بسیار مطلوب است، یادآور شد: امیدواریم در این حوزه‌ها طرح‌های خوبی ارائه شود.

 

 

 

رضازاده گفت: بانک‌های نهبندان در پرداخت تسهیلات مسکن به معلولان همکاری نمی‌کنند.

در جلسه‌ای با حضور نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و فرماندار نهبندان مسائل معلولان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی نهبندان مورد بررسی قرار گرفت.

رضازاده رئیس بهزیستی نهبندان در این جلسه از عدم همکاری بانک‌ها با معلولین گلایه کرد و گفت: در شهرستان‌های دیگر استان بانک‌ها با معلولان این نهاد جهت پرداخت تسهیلات همکاری می کنند، اما این همکاری در بانک‌های نهبندان مشهود نیست.

او افزود: بانک‌های نهبندان در پرداخت تسهیلات مسکن حتی با ارائه غیم نامه نیز حاضر به پرداخت تسهیلات مسکن به معلولان نیستند.

نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: بانک‌ها نه تنها برای پرداخت تسهیلات همراهی لازم را ندارند بلکه توجیهات خاصی را دارند که این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

او همچنین بر پیگیری حضور نیرو برای کاردمانی و گفتاردرمانی در حوزه مددکاری بهزیستی هم تاکید کرد و افزود: در شهرستان این نیاز احساس می‌شود و باید پیگیری کرد تا نیروی کاردرمانی در نهبندان به صورت مداوم حضور داشته باشد.

گفتنی است در حاشیه این جلسه ۶ دستگاه ویلچر برقی با اعتبار ۳۶۰ میلیون تومان از محل تفاهمنامه بین بهزیستی و آستان قدس رضوی به معلولان جسمی حرکتی تحویل شد.