گفته می شود

گفته می شود از روز گذشته شایعه انتشار وام ۵ میلیارد تومانی فرزین رییس کل بانک مرکزی در شبکه‌های اجتماعی و تعدادی از سایت‌های اقتصادی مطرح شده است. وامی که گفته می‌شود با سود ۴ درصد به ایشان تعلق گرفته و قرض الحسنه بوده است. در پی حواشی به وجود آمده، برخی خواهان استعفای فرزین هستند. اما مشخص نیست روند بررسی تخلفات و برخورد قضایی با عوامل و دریافت کنندگان وام‌های میلیاردی به کجا خواهد رسید؟

 

 

گفته می شود پس از طرح ادعاهای تجزیه طلبانه درباره ایران که تلاش برای تغییر حاکمیت زنگزور نیز در این چارچوب قابل تحلیل است، کارشناس ترکیه‌ای در یکی از تلویزیون‌های این کشور هشدار داد: «اگر قرار باشد به مرزهای تاریخی بازگردیم ما باید به آسیای میانه برویم و تمام این منطقه از جمله قفقاز متعلق به ایران است.»

 

 

گفته می شود سعید نمکی، وزیر نه چندان موفق بهداشت دولت روحانی که علمکرد پرحاشیه‌ای در دوران کرونا داشت اخیرا با انتشار مقاله‌ای هشدارآمیز درخصوص فراگیری دوباره کرونا تلاش کرده است دوباره به سرخط رسانه‌ها بازگردد.

گفته می شود در پی کسب رای اعتماد کابینه پیشنهادی دکتر پزشکیان از مجلس شورای اسلامی و آغاز به کار دولت جدید، اخبار و گزارش‌های متعددی از چالش‌های پیش روی وزرا در اداره دستگاه‌های اجرایی به گوش می‌رسد. یکی از مهم‌ترین این چالش‌ها، مسئله وجود “ساختار‌های موازی” یادگار از دولت سابق در برخی وزارتخانه‌هاست از جمله در وزارت کشور است.

 

 

گفته می شود شهرام گیل آبادی با اشاره به اینکه فیلترینگ یک راه زود گذر اقتضایی کاملا سطحی برای عبور از مشکلات عالی است، پیش بینی کرده فیلترینگ به این زودی ها رفع نخواهد شد و تبدیل به بن بست دولت پزشکیان خواهد شد.

 

 

گفته می شود وزیر اقتصاد دولت جدید اصلی ترین سیاست جدید در بازار ارز را کاهش فاصله نرخ ارز نیمایی با دلار بازار آزاد عنوان کرد این درحالی است که کارشناسان اقتصادی نسبت به این سیاست جدید وزارت اقتصاد با دیده تردید نگاه می کنند چرا که براین باورند ممکن است باعث افزایش تورم در کالاهای اساسی شود.

 

 

گفته می شود رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش، سهم سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ را در حالی اعلام کرد که ظاهرا تاکنون، مخالفت رئیس جمهور با تاثیر معدل، منجر به تغییری در این ماجرا نشده است.