گفته می شود

 

گفته می شود امید محدث کارشناس مسایل سیاسی در خصوص تحولات و نشانه‌های جدید از جناح بندی‌های مجلس در جلسه رای اعتماد به وزیران را ارزیابی کرد و گفت: قبل از مجلس ما در انتخابات ریاست جمهوری به خصوص در دور دوم شاهد شکل‌گیری، تغییر جناح بندی سیاسی کشور بودیم، مولفه‌های دوگانه اصولگرا و اصلاح طلب یک مقدار در هم آمیخته شدند و فضای دوگانه جدیدی بوجود آمد که من پیش‌تر هم عرض کرده بودم این دوگانه جدید، دوگانه جریان خردورز و بی خرد است. دوگانه توسعه و تحول خواه و حافظ وضع موجود است و دیگر شاهد دوگانه اصلاح طلب و اصولگرا نبودیم. محدث با اشاره به اینکه بسیاری از عقلای جریان اصولگرایی خودشان به این جمع بندی رسیده‌اند جریانی که خود را مدعی دولت در سایه میدانست چقدر با شرایط واقعی مدیریت کشور فاصله دارد، گفت: این جریان به زودی منزوی خواهد شد.
گفته می شود اسکات ریتر سرهنگ و کهنه سرباز ارتش آمریکا با اشاره به اینکه اگر ایران و حزب الله به ترورهای اسرائیل پاسخ ندهند، بازدارندگی‌شان را از دست می‌دهد، می‌گوید در صورتی که ایران از پاسخ به اسرائیل صرف نظر کند، اسرائیل در دفعات بعد رئیس جمهور یا فرمانده سپاه را ترور خواهد کرد

 

 

 

گفته می شود وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پذیرش توافق آتش‌بس و مبادله اسرا از سوی تل‌آویو را به وی اعلام کرده است.

 

 

 

گفته می شود گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس پس از اینکه همراه با سرایا القدس مسئولیت عملیات شهادت طلبانه روز گذشته در تل آویو را برعهده گرفت، در پیام هشداری به صهیونیست‌های ساکن تل آویو گفت: «ما داریم می‌آییم.»

 

 

 

گفته می شود نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد ادعای دخالت تهران در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را رد کرد و آن «بی اساس و فاقد هرگونه وجاهت» دانست.

 

 

 

گفته می شود شرکت جنرال موتور بیش از هزار کارمند حقوق بگیر خود را در واحد های نرم افزاری و خدمات سراسر جهان اخراج می کند.

گفته می شود ایلان ماسک، از سرمایه داران بزرگ دنیا و همچنین از حامیان سر سخت دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا به پیشنهاد ترامپ برای کسب مقام دولتی پاسخ مثبت داد.
.
گفته می شود حضور مسعود پزشکیان در نشست بررسی صلاحیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صحنه‌هایی مواجه شد که اگرچه در ایران در حالی عادی شدن است اما در دیگر مجالس شاهدش هستیم. گروهی از نمایندگان برخلاف شان نمایندگی و برخلاف رویه مرسوم در تمامی مجالس دنیا که با ذات نمایندگی به عنوان ناظر بر دولت نیز تناقض دارد، آویزان رئیس جمهور و هیات همراه شدند و طبق معمول نیاز به تذکر بود تا سرجایشان بنشینند.
گفته می شود جوزف ووتل ژنرال چهار ستاره آمریکایی و فرمانده پیشین فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) درباره علت عدم پاسخ سریع نظامی ایران به اسرائیل، تاکید کرد ایران به دنبال «پاسخ هم آواز» با متحدانش به اسرائیل است و به همین دلیل در حال هماهنگی این پاسخ است. ارتشبد ووتل با بیان اینکه «ایران از مشاهداتی که (از حمله پیشین به اسرائیل) داشت چیزهایی فراگرفت و اینکه کجای کارشان موفقیت آمیز بود و کجای کارشان قرار نیست تکرار شود»، تاکید کرد: «اگر قرار است انرژی و منابع صرف کنند فکر کنم می‌خواهند این بار به اسرائیل بهای کارش را تحمیل کنند».
گفته می شود در سایت ورلدومترز، جمعیت فعلی ایران تا روز دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ بر اساس ارزیابی از آخرین داده‌های سازمان ملل متحد ۹۱ میلیون‌و ۶۸۱ هزارو ۳۱۵ نفر است.
گفته می شود نام پژمان جمشیدی مترادف با موفقیت در گیشه است. توده تماشاگر وقتی نام پژمان جمشیدی را می‌شنود فقط یک تصویر از او دارد؛ مردی که در کمدی‌های گیشه‌ای با اداواطوارهایش می‌خنداندشان و در درام‌های اجتماعی، عواطف رقیقه‌شان را در چارچوب هنجارها تحریک می‌کند و حالا گردش مالی‌اش در سینما از هزار میلیارد عبور کرده است!