گفته می شود

گفته می شود پس از درخواست مبینا نعمت زاده مبنی بر تحصیل پزشکی بدون کنکور، مصاحبه‌ای از محمدرضا ظفرقندی پزشک و گزینه معرفی شده پزشکیان به مجلس برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد توجه قرار گرفته که در آن تاکید می‌کند از ظرفیت سیصد نفری دانشگاه تهران تا چند سال پیش، دو سوم به سهمیه‌ها اختصاص می‌یابد و حتی گروهی از رتبه‌های دو رقمی (زیر ۱۰۰) در این دانشگاه قبول نمی‌شوند! ظفرقندی این حجم اختصاص سهمیه را بی‌عدالتی خواند و تاکید کرد این باعث مهاجرت نیروی نخبه می‌شود.

 

 

گفته می شود به دستور یکی از مقامات ارشد دولت چهاردهم، حکم عزل سه مقام وزارت جهاد کشاورزی لغو شد و آنها به سر کار خود برگشتند.

 

 

 

گفته می شود سینا کلهر معاون وزیر ورزش گفته «برخی می گفتند کرونا را بهانه کنید که زنان وارد ورزشگاه نشوند! گفتیم تا چه زمانی این روش را می‌توانید ادامه بدهید؟ ورود زنان به ورزشگاه از گره فیلترینگ می‌توانست بدتر شود، می‌توانست سبب حذف ما از جام جهانی شود. بعد از ورود زنان ما هر هفته باید می‌رفتیم جواب می‌دادیم!»

 

 

گفته می شود یک وکیل دادگاه عالی هند می‌گوید که دولت دهلی‌نو به واسطه ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در غزه شریک است.

 

 

 

گفته می شود در حالی که بیش از ۲٠٠ میلیون کاربر منتظر لیست شدن همستر هستند اما برخی ادعا کرده‌اند که احتمالا به خاطر درگیری داخلی، این پروژه از مسیر خود خارج شده است.در تصویری که در شبکه های اجتماعی فراگیر شده، یکی از اعضای تیم همستر کامبت از مرگ این پروژه ارز دیجیتال خبر داد.

 

 

گفته می شود محمد مهاجری، فعال سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشته قانون منع بکارگیری افراد دوتابعیتی در مشاغل حاکمیتی ، در روزهای اخیر محل بحث و مناقشه و منازعه قرار گرفته است. طبق این قانون که در سال ۱۴۰۱ در مجلس یازدهم تصویب شده (و به نظر می‌رسد برای دست و پا کردن توجیهی برای رد صلاحیت دکتر علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم صورت گرفته) افرادی که خود یا بستگان درجه اولشان دارای تابعیت مضاعف باشند؛ نمی‌توانند در برخی پست‌ها قرار گیرند.

 

 

 

گفته می شود سکینه سادت پاد با اشاره به اینکه استمرار فیلترینگ  زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست، گفته بالاخره در یک جایی باید در مورد آن تصمیم گرفته شود تصمیمی که هم بتواند موازنه امنیت و هم حقوق شهروندی را برقرار کند.

 

 

گفته می شود محمدرضا زنوزی‌مطلق در واکنش به شائبه‌های مطرح شده در خصوص اعمال نفوذ و دخالت برخی مقامات دولتی و استانی در پرونده علیرضا بیرانوند، اظهار کرد: اول این که همچنان بر گفته‌های قبلی خود تأکید دارم و به صراحت اعلام می‌کنم که طرف حساب آقایان من و تراکتور هستیم، افراد و شخصیت‌های دیگر را وارد این موضوع نکنید، این عزیزان کارهای مهم‌تری دارند.

 

 

 

گفته می شود احمد بخشایش اردستانی نماینده مردم اردستان در نشست بررسی اعضای کابینه دولت پزشکیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «اگر در زمان انتخابات این لیست کابینه پزشکیان ارائه می‌شد، جلیلی کنار می‌کشید!» گفت: «امیدوارم اعتبار کلام مولا علی نزد مردم ایران به واسطه استفاده زیاد آقای پزشکیان از نام و کلام امام علی خدشه دار نگردد. چون کلام امام علی به عنوان علت محدثه باعث پیروزی پزشکیان شد ولی ناتوانی کابینه در تمشیت امور در سنوات آتی منجر به ضرر و زیان به علت محدثه یعنی کلام امام علی خواهد گردید…»

 

 

 

گفته می شود یک فروند پهپاد آرکیو ۱۷۰ آمریکا در ۱۳ آذر ۱۳۹۰ به دست ایران افتاد؛ پهپادی رادارگریز که در آن زمان اعلام شد با رخنه کردن نیروهای جنگ الکترونیکش در سامانه هدایتگر پهپاد، آن را تحت کنترل خود درآورده و در کاشمر نشانده شده و یکی از مسئولین وقت پدافند هوایی ارتش نیز از شکار این پهپاد آمریکایی سخن می‌گفت. حال سردار بلالی مشاور فرمانده نیروی هوافضای سپاه روایت متفاوتی را بازگو کرده است. بلالی با اشاره به اینکه این پهپاد چند سال در کشورمان می‌آمد و ما اصلاً خبردار نمی‌شدیم، تاکید کرد: «چون این بار به ما خیلی نزدیک شده بود، ما با چشم معمولی و عادی و دوربین توانسته بودیم از آن فیلم بگیریم. از آنجا به وجودش پی بردیم. گفتم یک جا که ماهواره پرتاب می‌کنیم، می‌آید دیگر. با این سیستم‌های پدافندی که داریم می‌زنیمش که دیگر این طرف‌ها پیدایش نشود. دو سال گشتیم و چیزی از آن پیدا نکردیم. می‌دانستیم می‌آیند ولی قابل کشف نیست» این فرمانده سپاه با توضیح اینکه چرا رادارهای معمول و سیستم‌های حرارتی توان کشف این پهپاد را نداشت، افتادن این پهپاد را کار ملائکه خواند و گفت این پهپاد در بردسکن خراسان رضوی روی زمین بود که هوافضای سپاه آمد و برداشت و همه دانشش را تلخ کرد.