گفته می شود

گفته می شود پس از آنکه محمدرضا عارف معاون اول پزشکیان در سخنانی مقابل دوربین صداوسیما گفت: «جامعه ما از نظر روانی، آمادگی زعامت، هدایت و رهبری زنان را ندارد» موجی از انتقاد از سوی اصطلاح طلبان و پایگاه‌های اجتماعی شان نظیر گروهی از هنرمندان شکل گرفت و جریان اصول گرا نیز در مقابل این سخنان عارف سکوت پیشه کرد.

 

 

 

گفته می شود وزیر پیشنهادی اطلاعات در دولت چهاردهم با بیان اینکه کابینه پزشکیان نشان می‌دهد رئیس جمهور دنبال وفاق ملی است، خواستار رأی به اعضای کابینه پیشنهادی رئیس جمهور به صورت یکدست شد.

 

 

گفته می شود رییس‌کل بانک مرکزی گفته در جلسه شورای عالی بورس توافق شد حمایت نظام بانکی از بازار سرمایه آغاز شود.

گفته می شود مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری و رئیس شورای‌ عالی آموزش و پرورش در اولین ابلاغیه‌ این شورا در دولت چهاردهم، مجوز جذب ۷۰ هزار معلم بازنشسته را صادر و ابلاغ کرد.

 

گفته می شود محمدباقر نوبخت دبیر کل حزب اعتدال و توسعه پیرامون موضوع کابینه پیشنهادی رئیس جمهور در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس نوشته «انتظارات اساسی از دکتر پزشکیان برای تحکیم حقوق شهروندی، تعاملات جهانی و گشایش های اقتصادی بیش از آنکه به ترکیب کابینه مربوط باشد به “اراده” و “شجاعت” ایشان وابسته است. خصوصیاتی که در دکتر پزشکیان وجود دارد. از این رو باید امیدورانه همچنان حمایتش کرد.»

 

 

 

گفته می شود وزیر ارتباطات دولت دوازدهم در پاسخ به پیام توئیتری مسعود پزشکیان نوشته «انصاف این است که کابینه کار خود را آغاز کند و با عملکردش محک بخورد نه با گمانه‌ها…»

 

 

 

گفته می شود یک کارشناس جهان عرب با اشاره به اینکه غرب نگاه کاملا دو گانه‌ای نسبت به پدیده تروریسم دارد، گفته مقامات آمریکا، انگلیس، آلمان، واتیکان، پادشاهی اردن، عربستان و مصر هر یک به نوعی ایران را به آرامش وخویشتنداری دعوت می‌کنند و این نشان می‌دهد که جهان از واکنش کوبنده ایران به رژیم صهیونیستی هراس دارد.

 

 

 

گفته می شود خبرگزاری انگلیسی رویترز به نقل از منابع ایرانی مدعی شد که آتش بس در غزه می تواند پاسخ ایران به ترور هنیه را به تاخیر بیاندازد.

در ادامه این گزارش آمده است که ایران ممکن است در نتیجه برقراری آتش بس دائمی در غزه و رسیدن دو طرف مذاکرات به توافق نهایی ، پاسخ خود به ترور شهید هنیه را به تاخیر بیاندازد.

 

 

 

گفته می شود کشورهای اروپایی تلاشهای زیادی برای منصرف کردن ایران از حق دفاع مشروع متعاقب ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران انجام می دهند. این در حالی است که آنها هیچ واکنشی به اسرائیل در خصوص این ترور انجام ندادند و وقتی تهران اعلام کرد قاطعانه پاسخ خواهد داد با کلید واژه «ثبات منطقه» در صدد منصرف کردن تهران برآمده اند. این تلاشها در صورتی است که اسرائیل عامل بی ثباتی منطقه در سایه حمایتهای آنها چند ماه است مردم غزه را به خاک و خون کشیده است. در پس این تلاشهای به اصطلاح صلح طلبانه، کشورهای اروپایی درصدد هستند تا خود را صلح طلب و خواهان ثبات منطقه نشان دهند و ایران را عامل بی ثباتی منطقه معرفی کنند.

 

 

گفته می شودعضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعدادی از نمایندگان مجلس به دنبال ابطال بخشنامه وزارت آموزش و پرورش مبنی بر ممنوعیت بازنشستگی معلمان هستند، گفته با فرستادن معلمانِ بی‌انگیزه سرکلاس درس، نباید حق و حقوق بچه‌های مردم را ضایع کنیم.

 

 

 

گفته می شود العربی الجدید به نقل از منابع آگاه ایرانی مدعی شد که تهران هشدارها و پیشنهادات درباره مذاکرات غزه و از سرگیری مذاکرات هسته‌ای را برای منصرف کردن این کشور از حمله به اسرائیل رد کرده است. این منابع گفتند: «طرف‌ها و میانجی‌های اروپایی از ایران خواستند که از حمله به اسرائیل اجتناب کند تا زمان بیشتری برای موفقیت در مذاکرات در غزه داده شود».