اخبار خراسان جنوبی

حل مشکلات اصحاب رسانه در اولویت است


حل مشکلات اصحاب رسانه در اولویت است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) به مناسبت روز و هفته خبرنگار با مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد عرب در این نشست بر حل مشکلات اصحاب رسانه توصیه کرد و گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی رسانه‌ها، توجه به این صنف و حل مشکلات آن‌ها با کمک دستگاه‌ها و در حد توان ضرورت دارد.

وی از ارائه گزارش عملکرد خودداری و تصریح کرد: در تمام ماه های سال اقدامات دستگاه‌ها و ازجمله امداد استان تشریح می‌شود و این دیدار به منظور خداقوت و پپگیری برای تعامل بیشتر با اصحاب رسانه است.

عرب در این دیدار بر تداوم پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه مانند گذشته تأکید و اقدامات لازم را مطرح کرد و همچنین بر ارایه هر نوع همکاری در حد توان با خانه مطبوعات قول داد.

محمود حیدری مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان نیز به مشکلات رسانه های استان، وعده های محقق نشده، بدهی‌های پرداخت نشده ادارات و ضعف اقتصادی اصحاب رسانه اشاره کرد.

وی مشکلات اقتصادی، پایین بودن آستانه تحمل برخی مسئولان و … را در کاهش انگیزه اصحاب رسانه برای ادامه کار موثر خواند و تأکید کرد: متأسفانه شرایط به گونه‌ای است که رسانه‌ها ناچار به تعدیل نیرو شده و هر چه می‌گذرد از تعداد رسانه‌ها و خبرنگاران کاسته می‌شود.

 

 

 

آب شرب ۴۵۳ روستای خراسان جنوبی با تانکر تامین می‌شود

بیرجند – ایرنا – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: اکنون آب شرب ۴۵۳ روستا استان با جمعیت ۴۴ هزار و ۱۰۰ نفر به دلیل کمبود ظرفیت شبکه و یا نبود کیفیت آب موجود با تانکر آبرسانی می‌شود.

مهدی دوستی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۳۶۸ روستا به صورت دائم آبرسانی سیار می‌شود و ۸۵ روستا هم در تابستان به صورت موقت به چرخه آبرسانی سیار اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه در پیک تابستان سال جاری به دلیل شدت و ماندگاری هوا گرم، مصرف آب در استان ۳۳ درصد افزایش یافته‌ است، بیان کرد: اکنون در پنج شهر و ۱۸ مجتمع آبرسانی مشکل تنش آبی داریم که با توجه به گرمای هوا تلاش کردیم که مردم در مناطق روستایی کمترین مشکل کم آبی را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون تمام ظرفیت تولید آب شرب این شرکت در مدار قرار دارد تا مشترکان با مشکل کمبود آب مواجه نشوند، بیان کرد: با توجه به افت شدید منابع آبی استان از مردم تقاضا داریم که مدیریت مصرف آب را در دستورکار جدی خود قرار دهند.

دوستی با اشاره به اینکه از فصل پاییز طرح‌های اضطراری رفع تنش آبی را در استان آغاز خواهیم کرد تا در پایان سال و فصل گرما کمترین مشکل را در تامین آب داشته باشیم، بیان کرد: سه شهر آبیز، سرایان و سربیشه در معرض تنش آبی هستند که تلاش ما این است که با اقدامات مدیریتی چالش جدی در این شهرها نداشته باشیم.

وی عنوان کرد: مهمترین مشکل ما در خراسان جنوبی شدت و ماندگاری گرمای هوا است که باعث در برخی روستای با تنش آبی مواجه شویم، البته حجم زیاد جمعیت در پایان هفته بر مشکلات ما در تامین آب روستاها افزوده است.

 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی مطرح کرد؛

دفاع مقدس اوج افتخارات ایران است/ تجلیل از ۴۳ ایثارگر در استان

دفاع مقدس اوج افتخارات ایران است/ تجلیل از ۴۳ ایثارگر در استان

بیرجند- مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس اوج افتخارات ایران است، گفت: در این هفته از ۴۳ نفر از ایثارگران استان تجلیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی صبح سه شنبه در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه ۶ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در استان داریم اظهار کرد: گرامی داشت هفته دفاع مقدس از ۲۹ شهریور تا ۷ مهر است.

وی گفت: دوران دفاع مقدس اوج افتخارات ایران است و هدف کلی از بزرگداشت این هفته نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس است که در طول این هفته و سال باید نگاه ویژه‌ای برای تبیین فرهنگ هفته دفاع مقدس داشته باشیم.

به گفته وی نهایت بهره را باید از همزمانی این هفته با هفته وحدت ببریم و یکی از برنامه‌های شاخص در این زمینه تجلیل از پیشکسوتان و خانواده شهدا و جانبازان است که در طول سال هم به این موضوع باید توجه شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان کرد: در این هفته علاوه بر استفاده علمی برای ارائه الگوی مناسب به جوانان به تبیین طوفان و الاقصی و وعده صادق که از نتایج دفاع مقدس توجه کافی شود.

فلاحی با بیان اینکه با بهره‌گیری از همه روش‌ها برای تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس استفاده شود، گفت: ستاد اجرایی هفته دفاع مقدس استان و در شهرستان‌ها هم این ستاد ایجاد شده است.

وی با بیان عناوین هر یک از روزهای دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: مراسم تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس همزمان در کشور با سخنرانی مقام معظم رهبری ۲۹ یا ۳۱ شهریور برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این مراسم به شکل نمادین از ۴۳ نفر تجلیل خواهد شد و نمایشگاهی از دستاوردهای حوزه ایثار و شهادت در حاشیه این مراسم در کنار فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار می‌شود.

فلاحی با اشاره به اینکه مسئولیت رژه نیروهای مسلح و برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در این هفته بر عهده ارتش است، ادامه داد: در سه شهرستان بیرجند، قاین و طبس بازسازی یکی از عملیات‌های دفاع مقدس انجام خواهد شد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: در سه ماهه اول سال جاری در این حوزه در کشور رتبه اول را کسب کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: فضا سازی ادارات باید در شأن هفته دفاع مقدس باشد و از راویان دفاع مقدس هم برای تبیین فرهنگ دفاع مقدس استفاده شود.

 

 

 

 

 

 

یادواره شهدای مبارزه با مواد مخدر در نهبندان برگزار می‌شود 

مرادی گفت: یادواره شهدای مبارزه با مواد مخدر در نهبندان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی مرادی امروز (۲۳ مرداد) در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اظهار داشت: جمهوری اسلامی چهار هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز را در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه رمز پیروزی ما در دفاع مقدس همراهی مردم بود و هم اکنون باید مردمی سازی مبارزه با مواد مخدر در اولویت باشد،  گفت: همه باید نسبت به سرنوشت آینده فرزندان خود حساس بوده و نظارت کافی داشته باشیم.

 

وی خواستار تقویت بنیه دینی نوجوانان و توجه به مسائل ورزشی آنها برای کاهش آسیب های اجتماعی شد و افزود: سالن های ورزشی ما نباید خاک بخورند باید این سالن ها برای استفاده جوانان تجهیز شود.

 

وی یکی از ارکان سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری را مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و گفت:  در این خصوص باید آموزش هایی را به مدیران داد.

 

فرماندار نهبندان با اشاره به برگزاری کلاس های اوقات فراغت در شهرستان، گفت: در بخش فرهنگ سازی نیروی انتظامی باید از ظرفیت مساجد استفاده و نوجوانان را با آسیب های مصرف مواد مخدر آشنا کند.

 

مرادی گفت: سازمان های مردم نهاد و سمن ها را در نهبندان باید در امر آسیب های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر پای کار باشند و گزارش کار ارایه دهند.

 

به گفته وی؛ کارشناسان مطرح کشوری در حوزه آسیب های اجتماعی باید به شهرستان دعوت و دستگاه های متولی کار پژوهشی انجام دهند.

 

در این جلسه در خصوص برگزاری یادواره شهدای مبارزه با مواد مخدر، راه اندازی کمپ ترک اعتیاد و  تجلیل از فعالین مبارزه با مواد مخدر بحث و تبادل نظر شد.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی:

بیش از دو هزار زائر اربعین از خراسان جنوبی اعزام شدند

بیش از دو هزار زائر اربعین از خراسان جنوبی اعزام شدند

بیرجند- مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: حدود دو هزار و ۱۰۰زائر اربعین حسینی در ۶۹ سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان عازم عتبات شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله جلال زاده ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی بازه زمانی ۱۶ لغایت ۲۲ مرداد ماه دو هزار و ۱۶۸ زائر از خراسان جنوبی با ناوگان حمل و نقل عمومی استان برای مراسم اربعین اعزام شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: این اعزام‌ها طی ۶۹ سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شده است.

جلال زاده با بیان اینکه به منظور نظارت بر روند اعزام زائرین اربعین حسینی (ع) به مرز مهران، بازدیدها و نظارت‌های مستمر از سایت فروش اینترنتی شرکت‌های حمل و نقل مسافربری انجام می‌شود، تأکید کرد: در این بازدیدها رعایت نرخ مصوب، ایمنی و بهداشت ناوگان و نیز تجهیزات ایمنی مورد بررسی قرار می‌گیرد و جزو اولویت‌ها محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: کارشناسان و همکاران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پایانه‌های مسافربری و مبادی ورودی و خروجی خراسان جنوبی بر روند جابجایی زائران حسینی (ع) نظارت داشته و در ادامه نیز این نظارت‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله دریافت وجه اضافی، برخورد نامناسب و امتناع از عرضه خدمات، با قاطعیت با متخلفان برخورد و پرونده تخلف آنها را به کمیسیون‌های ذیربط ارجاع خواهد داد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: زائران و هم استانی‌های عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله گران فروشی را به همکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مستقر در پایانه مسافربری اطلاع دهند.

بازگشت حیات به اردوگاه ولایت خراسان جنوبی

مدیر کل آموزش و پرورش خرسان جنوبی گفت با احیا و لوله گذاری  قنوات اردوگاهاستانی ولایت شهرستان بیرجند و افزایش آب دهی آن در ماه های گرم سال، حیات به اردوگاه بازگشت.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سید علیرضا موسوی نژاد، در آیین پایان مرمت و لوله گذاری و بهره برداری از قنات اردوگاه ولایت، اظهار کرد: برای سیراب سازی درختان تشنه ی اردوگاه عملیات لوله گذاری قنات به طول قریب یک کیلومتر و هزینه کرد یک میلیارد تومان در مدت ۲۶ روز انجام شد.

وی با بیان این که مبلغ مورد نیاز برای اجرای این طرح از محل منابع استانداری و آموزش و پرورش تأمین و هزینه شده است، افزود: با انجام این طرح میزان آب دهی دو قنات اردوگاه ولایت، در ماه های گرم و خشک سال، به ۳ اینچ افزایش یافت.

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی،اضافه کرد:اردوگاه استانی ولایت بیرجندباوسعت ۱۴۱ هکتار،درمنطقه ای ییلاقی و خوش آب و هوا واقع شده که در سال ۸۴ با هزینه کرد ۲۲۰ میلیون تومان از فردی خیر خواه و عاشق تعلیم و تربیت با تخفیف ۶۵ میلیون تومانی خریداری شد و در حال حاضر بیش از ۱۰ هکار آن زیر کشت محصولات باغی قرار گرفته است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، با اشاره به خرید ۲ ساعت آب برای آبیاری درختان و نهال های اردوگاه در اواخر دهه ی ۹۰، تصریح کرد: با توجه به خشک سالی های چندین ساله، شاهد کم آبی شدید آب قنوات بودیم که در ماه های گرم سال میزان آب دهی ۲ قنات اردوگاه  به کمتر از یک اینچ می رسید که با همیاری استانداری، اهالی روستا و خادمین نظام تعلیم و تربیت، عملیات احیا و لوله گذاری قنوات اجرا شد.

به گفته موسوی نژاد احداث یک سالن چند منظوره، احداث ۲ سوئیت اسکان، احداث ۴ آلاچییق از مهم ترین برنامه عمرانی انجام شده در اردوگاه بوده و عملیات اجرایی آبیاری قطره ای، اسفالت معابر داخلی اردوگاه، اجرای دیوار ساحلی، جدول گذاری معابر، ساختمان سرایداری و فرایند ساماندهی ورود و خروج میهمانان در دست انجام می باشد.

شایان ذکر است مهم تریم محصولات اردوگاه ولایت، تولید میوه هایی چون انار، عناب، انواع انگور، پسته، گردو، توت، انجیر و گل محمدی است که به دلیل کم آبی، در سال های اخیر با کاهش تولید محصول مواجه بوده است.

بازگشت حیات به اردوگاه ولایت خراسان جنوبی

بازگشت حیات به اردوگاه ولایت خراسان جنوبی

بازگشت حیات به اردوگاه ولایت خراسان جنوبی

بازگشت حیات به اردوگاه ولایت خراسان جنوبی

بازگشت حیات به اردوگاه ولایت خراسان جنوبی

بازگشت حیات به اردوگاه ولایت خراسان جنوبی

بازگشت حیات به اردوگاه ولایت خراسان جنوبی

بازگشت حیات به اردوگاه ولایت خراسان جنوبی

خراسان جنوبی مهیای برگزاری باشکوه مراسم گرامیداشت روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی

خراسان جنوبی مهیای برگزاری باشکوه مراسم گرامیداشت روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی است.

خراسان جنوبی مهیای برگزاری باشکوه مراسم گرامیداشت روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسانی جنوبی، مسئول بسیح سازندگی استان در جلسه هم اندیشی با مدیران صدا و سیما پیرامون برگزاری سومین سال اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس گفت: برای برگزاری این اجلاسیه ملی که یادآور حضور جهادی دو ماهه‌ی رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمعی از طلاب در سال ۱۳۴۷ در مناطق زلزله زده شهرستان فردوس است برنامه‌های ویژه‌ای با عنوان جهاد مقدس تا دفاع مقدس تدارک دیده شده که از جمله آن می‌توان به ارائه خدمات مومنانه، افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت زدایی و حضور خانواده‌های شهدای جهاد گر از سراسر کشور اشاره کرد.

هنری افزود: رونمایی از نشان ملی فردوس و تجلیل از چهره‌ها و دستگاه‌های برتر فعال در عرصه‌های جهادی از دیگر برنامه‌های این اجلاسیه ملی است که در فردوس برگزار خواهد شد.

وی با قدردانی از عملکرد صدا و سیمای استان در پوشش فعالیت‌های گروه‌های جهادی گفت: تولید و پخش مستند‌ها و برنامه‌های متنوع و معرفی جامع کتاب دوباره فردوس و کمک به ثبت شدن روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی در تقویم رسمی کشور بخشی از اقدامات انجام شده در رسانه ملی است که به تبیین فرهنگ جهادی کمک شایانی کرده است.

فرماندار فردوس هم با اشاره به برگزاری ده‌ها برنامه متنوع برای گرامیداشت روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی گفت: از دهم تا ۳۱ شهریور با مشارکت همه اقشار مردم و دیگر ظرفیت‌های استانی و ملی، این برنامه‌ها در بخش‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، علمی، ورزشی، پزشکی و استقرار گروه‌های جهادی اجرایی خواهد شد.

روشن افزود: برای سومین سال در شهرستان فردوس با عنوان جهاد مقدس تا دفاع مقدس این برنامه‌ها عملیاتی می‌شود که شامل برگزاری جشنواره ورزشی، عکس و شب شعر، نشستی ویژه بانوان، استقرار گروه‌های جهادی در منطقه و استان در حوزه‌های مختلف دندانپزشکی، خدمات درمانی، عمرانی، استقرار موکب‌های جهادی از سراسر کشور برای خدمت به زائران امام رضا که در مسیر فردوس تردد می‌کنند و برگزاری جشنواره علمی است.

وی در ادامه همچنین از همراهی و فعالیت‌های صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی در انعکاس و پخش رویداد مهم و جهادی سیزده شهریور در دو سال گذشته قدردانی کرد و گفت: امسال هم رسانه ملی در سطح استانی و ملی برای تبیین و اهمیت روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار دارد.

مدیر کل صدا و سیمای استان هم در این نشست با اشاره به اهمیت و نقش مهم تاثیرگذار حرکت‌ های جهادی و امداد‌های مردمی که از سال ۴۷ در فردوس رقم خورد گفت: ترویج فرهنگ کار جهادی در همه بخش‌ها می‌تواند کشور را تقویت کند و روز سیزده شهریور از این حیث یک فرصت مهم است که باید به درستی تبیین شود.

آینه دار همچنین افزود: باید از رویداد تاریخی و ماندگار ۱۳ شهریور و اجلاسیه شهدای جهادگر به نحو احسن در معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان فردوس و استان در سطح ملی بهره برد.

وی در ادامه از آمادگی و همکاری رسانه ملی در بخش‌های مختلف خبر، صدا، سیما، فضای مجازی در شبکه استانی و شبکه‌های سراسری خبر داد و گفت: تلاش می‌شود با همکاری دیگر دستگاه‌های متولی همچون بسیج سازندگی، پیام این روز را در قالب تولید و پخش برنامه‌های مختلف اطلاع رسانی کنیم.

نقطه عطف حرکت‌های مردمی و جهادی، حضور داوطلبانه طلاب با ابداع رهبر معظم انقلاب اسلامی در زلزله سال ۱۳۴۷ شهر فردوس بود که امروز سرمنشاء این جریان مقدس در کشور شده است و روز ۱۳ شهریور به همین مناسبت در تقویم رسمی کشور به عنوان روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی به ثبت رسیده است.

برگزاری اجلاسیه ملی شهدای جهادگر کشور در فردوس

 

برگزاری اجلاسیه ملی شهدای جهادگر کشور در فردوس

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه اجلاسیه ملی شهدای جهادگر کشور به میزبانی فردوس برگزار می‌شود، گفت: رزمایش “از جهاد مقدس تا دفاع مقدس” با محور خدمات جهادی در این ایام پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی هنری امروز در جلسه کمیته خدمات جهادی ستاد اجرایی دومین کنگره دو هزار شهید استان خراسان جنوبی، اظهار کرد: امسال اولین سالی است که روز ۱۳ شهریور در تقویم جمهوری اسلامی به نام روز ملی حرکت‌های جهادی و امداد مردمی ثبت رسمی شده است. با توجه به اینکه در آستانه برگزاری کنگره دو هزار شهید استان نیز هستیم برنامه‌ریزی شد اجلاسیه‌ای تحت عنوان اجلاسیه ملی شهدای جهادگر در فردوس برگزار شود.

وی بیان کرد: در کشور حدود ۶۰ جهادگر آسمانی داریم که ۶ جهادگر متعلق به خراسان جنوبی است. اجلاسیه ملی شهدای جهادگر در فردوس قرار است به نام و یاد ۶۰ جهادگر آسمانی کشور و با حضور خانواده این جهادگران برگزار شود. باتوجه به همزمانی ۱۳ شهریور با ایام پایانی ماه صفر قرار شد اجلاسیه در تاریخ ۲۱ شهریور در فردوس برگزار شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: برنامه‌های جانبی طی این مدت در شهرستان فردوس و سطح استان برگزار خواهد شد که افتتاح طرح‌های محرومیت زدایی، کلنگ زنی چند طرح از جمله نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی خانگی در فردوس با توجه به موقعیت این شهرستان، نامگذاری یکی از میادین فردوس به نام ۱۳ شهریور، برخی از طرح های کلان ملی از جمله طرح کلان از آبخیز تا جالیز قنات بلده که یکی از بزرگترین طرح‌های سطح کشور به صورت الگویی است که اگر تامین اعتبار بخش آخر پروژه انجام شود افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جلسات کشوری و مصوب شدن نامگذاری یکی از خیابان‌های مراکز استان‌ها به نام ۱۳ شهریور، در مرکز استان خراسان جنوبی، شهر بیرجند هنوز خیابانی جانمایی نشده که نیاز به پیگیری دارد. همزمان با این ایام از ۱۳ تا ۳۱ شهریور را به نام “از جهاد مقدس تا دفاع مقدس” نامگذاری کردیم و در این مدت رزمایش خدمت رسانی گروه‌های جهادی با محوریت شهرستان فردوس و شهرستان‌های اطراف برگزار می‌شود.

هنری با بیان این‌که رزمایش کمک‌های مومنانه نیز در این ایام پیش‌بینی شده، افزود: در بحث فعالیت گروه‌های جهادی درخواستی که از دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حاکمیتی است همکاری برای تامین  اقلام مصرفی است که گروه‌های جهادی بتوانند خدمات ارزشمندی داشته باشند. از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام گرامیداشت یاد و خاطره شهید خدمت آیت الله رئیسی به دلیل خدمات جهادی ایشان است. از صدا و سیما و رسانه‌ها درخواست می‌شود چند هفته قبل از اجلاسیه با انتشار محتوا‌های تولید شده و پرداختن به اجلاسیه اطلاع رسانی کامل در استان انجام شود.

حسین هاشمی نیز در این جلسه اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند پشتیبانی لازم را از اجلاسیه ملی شهدای جهادگر داشته باشند.

وی با بیان این‌که برنامه‌های جهادی زیادی از جمله فرهنگی، هنری، ورزشی، کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌ها برای این ایام پیش‌بینی شده، افزود: ان‌شاءالله مردم شهرستان فردوس طعم این خدمات جهادی را بچشند.

مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: فعالیت‌های جهادی یادآور خدمات جهادی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۴۷ در شهرستان فردوس است که به عنوان مبداء حرکت‌ گروه‌های جهادی انجام شده است. این ایام را گرامی می‌داریم و امیدواریم  بتوانیم از این ایام به خوبی استفاده کنیم و برنامه‌های ماندگاری برای خراسان‌جنوبی و شهرستان فردوس به یادگار بگذاریم.

 

تیم بانوان خراسان جنوبی نایب قهرمان مسابقات کاراته کشور شد

تیم بانوان خراسان جنوبی نایب قهرمان مسابقات کاراته کشور شد

بیرجند – ایرنا – رئیس هیات کاراته خراسان جنوبی گفت: تیم بانوان استان در نهمین دوره مسابقات قهرمانی کشور سبک شین رزم ذوالفقار مقام دوم را کسب کرد و نایب قهرمان شد.

محمدعلی بخشی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نهمین دوره مسابقات قهرمانی کشور بانوان سبک شین رزم ذوالفقار با عنوان یاد و خاطره شهدای خدمت در شهرستان خوانسار استان اصفهان برگزار شد.

وی با بیان اینکه ۵۵۰ نفر از سراسر کشور در سبک شین رزم ذوالفقار شرکت کردند تصریح کرد: در پایان این مسابقات در رده‌بندی کل تیمی، تیم کویرتایر خراسان جنوبی توانست مقام دوم نهمین دوره مسابقات قهرمانی کاراته بانوان کشور در این سبک را کسب کند.

رئیس هیات کاراته خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین تیم هیات کاراته سپاه اراک از استان مرکزی مقام اول و تیم هیات کاراته استان اصفهان مقام سوم این دور از مسابقات را به دست آوردند.

وی یادآور شد: در مسابقات کشوری کاراته پرشین کیوکوشین که ۱۸ مردادماه در شهر شیراز برگزار شد، بانوان کاراته شهرستان طبس در بخش کومیته صاحب مدال‌های رنگارنگ شدند.

بخشی افزود: در این دور از مسابقات که با شرکت هزار و ۳۰۰ کاراته کا از سراسر کشور برگزار شد تیم ۴۴ نفره بانوان طبس متشکل از ۳۶ فایتر شرکت کرده بودند که موفق به کسب مقام سوم شدند.

 

موفقیت دیگری برای کانون خراسان جنوبی رقم خورد

رسیدن نمایش قنات شیرین به ایستگاه پایانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی

رسیدن نمایش قنات شیرین به ایستگاه پایانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی

نمایش قنات شیرین از سرایان به مرحله پایانی بخش نمایش صحنه نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه یافت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی؛ نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش نمایش صحنه در ۲۹ استان برگزار شد.

در بخش استانی این جشنواره ۵۱۰ نمایش تولید شده که از این میان ۸۸ نمایش برای مرحله بازبینی کشوری ارسال شده است.

بر اساس این خبر، در مرحله بازبینی هیئت انتخاب شامل حسن دادشکر، سعید زین العابدین، غزاله مرصوصی و فاطمه میر محمد صادقی آثار را بازبینی و انتخاب کردند.

در ادامه ۲۷ نمایش برای داوران مرحله‌ اولیه ارسال شد که از آن میان ۱۵ نمایش به مرحله کشوری راه پیدا کرد و نمایش قنات شیرین از سرایان اثر حلیمه صفوی یکی از ۱۵ نمایش راه یافته به مرحله پایانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی است که قرار است بعد از حداقل ۵ اجرای عمومی در شهریور ماه ۱۴۰۳ در تهران به رقابت بپردازد.

شایان ذکر است داوری مرحله اولیه این جشنواره را امیر مشهدی‌عباس نویسنده و کارگردان تئاتر، حسن دادشکر پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان و زهرا صبری نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر بر عهده داشتند.

مرحله استانی جشنواره هنرهای نمایشی در استان خراسان جنوبی ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت ماه جاری با ۱۰ گروه نمایش صحنه برگزار شد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اعلام کرد:

ثبت ۶۱ موقوفه درمانی در خراسان جنوبی

ثبت ۶۱ موقوفه درمانی در خراسان جنوبی

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی ۶۱ موقوفه با نیت دارو و درمان ثبت شده است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۲ میلیون تومان از محل درآمد این موقوفات هزینه کرده‌ایم.

حجت الاسلام حسین رحیمی-معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی-در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی دارای ۱۰ هزار و ۴۵۱ موقوفه است.

 

وی در ادامه عنوان کرد: از این تعداد هفت هزار و ۴۰۲ موقوفه منفعتی و دارای درآمد و سه هزار و ۴۹ موقوفه انتفاعی هستند و در مجموع بیش از ۱۷ هزار نیت این موقوفات در خود جای داده اند.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۶۱ موقوفه با نیت دارو و درمان ثبت شده است، افزود: هر سال از محل عواید این موقوفات اقداماتی انجام می دهیم و از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۲ میلیون تومان در این زمینه هزینه کرده ایم.

 

حجت الاسلام رحیمی در ادامه گفت: این هزینه یا به خود افراد مراجعه کنند به اوقاف و امور خیریه و یا از طریق مراکز درمانی به بیماران نیازمند پرداخت شده است.

 

وی به موضوع کمک به خرید لوازم ضروری مراکز درمانی اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در این زمینه ۱۳ میلیون تومان هزینه کرده ایم و امیدواریم تا پایان سال این میزان افزایش پیدا کند.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به نیازی که در زمینه موضوع دارو و درمان حس می شود امیدواریم واقفین به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند تا نیازمندان نگران هزینه های درمانی خود نباشند.

 

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه بیشترین تعداد موقوفات درمانی با ۱۱ موقوفه را در شهرستان بیرجند داریم، گفت: در بشرویه پنج موقوفه، خضری دشت بیاض ۲ موقوفه، زیرکوه ۳ موقوفه، سربیشه ۹ موقوفه، طبس ۹ موقوفه، خوسف ۲ موقوفه، سرایان سه موقوفه، فردوس ۵ موقوفه، قاین یک موقوفه و نهبندان پنج موقوفه با نیت دارو و درمان ثبت شده است.

 

 

 

۹ کتابخانه سیار در خراسان جنوبی فعال است

بیرجند- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: ۹ کتابخانه سیار ویژه کودکان و نوجوانان در راستای اجرای عدالت فرهنگی و خدمت‌رسانی به مناطق محروم و حاشیه شهرها در استان فعال است.

مهدی مظهری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کتابخانه‌های سیار برای دسترسی آسان کودکان حاشیه شهر بیرجند به ویژه مناطق کارگران، کاظمیه، حاجی آباد، امیرآباد و روستاها شعاع ۳۵ کیلومتری راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: کتابخانه‌‍‌های سیار شهری هفته یکبار به این مناطق رفته و علاوه بر پخش فیلم و انیمیشن، زمینه انجام بازی‌های سرگرم کننده، کتابخوانی و مسابقه را فراهم کرده و به نفرات برتر جوایزی اهدا می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی عنوان کرد: کتابخانه‌های سیار شهری در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مناطق مستقر شده و با برنامه‌های فرهنگی، اهدای کتاب و پخش فیلم اوقات فراغت کودکان این مناطق را شاد و مفرح و در عین حال مفید می‌کنند.

وی با اشاره به کتابخانه‌های پستی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای اجرای عدالت فرهنگی از ظرفیت این کتابخانه‌ها هم استفاده می‌کند.

مظهری با بیان اینکه یک کتابخانه پستی در شهر بیرجند بعد از چند سال مجددا راه اندازی و فعال شده است، افزود: این کتابخانه کتاب‌های مورد نیاز افراد مناطق کم‌برخوردار را همراه با محتواهای فرهنگی هر ۲ هفته یکبار از طریق پست برای آنها ارسال می‌کنند.

وی با اشاره به عضویت کودکان مناطق کم برخوردار در کتابخانه‌های سیار روستایی، شهری و پستی رایگان است گفت: بیش از ۲۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اعم از ثابت، سیار و پستی برای استفاده کودکان و نوجوانان موجود است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی افزود: ۲۲ مرکز ثابت، سیار و پستی کانون در مناطق مختلف استان در حال خدمات رسانی به کودکان چهار تا ۱۸ سال هستند، که جامعه هدف محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ نفر مربی فرهنگی، هنری، ادبی و ستادی همراه ۸۴ مربی آزاد تخصصی در فصل تابستان به اعضای کانون فکری کودکان و نوجوانان خدمات ارایه می‌دهند بیان کرد: ۷۱۰ نوع کارگاه تخصصی و فعالیت‌های عمومی در استان ارائه می‌شود.

مظهری با تاکید بر اینکه ۲۹۹ کارگاه تخصصی حضوری هم در این راستا امسال ارایه شده است اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مشارکت جدی در راه‌اندازی کتابخانه‌های مناطق کم‌برخوردار مناطق محروم و مدارس داشته‌ است.

 

 

 

 

خراسان جنوبی مهیای برگزاری باشکوه مراسم گرامیداشت روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی

خراسان جنوبی مهیای برگزاری باشکوه مراسم گرامیداشت روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی است.

خراسان جنوبی مهیای برگزاری باشکوه مراسم گرامیداشت روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسانی جنوبی، مسئول بسیح سازندگی استان در جلسه هم اندیشی با مدیران صدا و سیما پیرامون برگزاری سومین سال اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس گفت: برای برگزاری این اجلاسیه ملی که یادآور حضور جهادی دو ماهه‌ی رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمعی از طلاب در سال ۱۳۴۷ در مناطق زلزله زده شهرستان فردوس است برنامه‌های ویژه‌ای با عنوان جهاد مقدس تا دفاع مقدس تدارک دیده شده که از جمله آن می‌توان به ارائه خدمات مومنانه، افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت زدایی و حضور خانواده‌های شهدای جهاد گر از سراسر کشور اشاره کرد.

هنری افزود: رونمایی از نشان ملی فردوس و تجلیل از چهره‌ها و دستگاه‌های برتر فعال در عرصه‌های جهادی از دیگر برنامه‌های این اجلاسیه ملی است که در فردوس برگزار خواهد شد.

وی با قدردانی از عملکرد صدا و سیمای استان در پوشش فعالیت‌های گروه‌های جهادی گفت: تولید و پخش مستند‌ها و برنامه‌های متنوع و معرفی جامع کتاب دوباره فردوس و کمک به ثبت شدن روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی در تقویم رسمی کشور بخشی از اقدامات انجام شده در رسانه ملی است که به تبیین فرهنگ جهادی کمک شایانی کرده است.

فرماندار فردوس هم با اشاره به برگزاری ده‌ها برنامه متنوع برای گرامیداشت روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی گفت: از دهم تا ۳۱ شهریور با مشارکت همه اقشار مردم و دیگر ظرفیت‌های استانی و ملی، این برنامه‌ها در بخش‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، علمی، ورزشی، پزشکی و استقرار گروه‌های جهادی اجرایی خواهد شد.

روشن افزود: برای سومین سال در شهرستان فردوس با عنوان جهاد مقدس تا دفاع مقدس این برنامه‌ها عملیاتی می‌شود که شامل برگزاری جشنواره ورزشی، عکس و شب شعر، نشستی ویژه بانوان، استقرار گروه‌های جهادی در منطقه و استان در حوزه‌های مختلف دندانپزشکی، خدمات درمانی، عمرانی، استقرار موکب‌های جهادی از سراسر کشور برای خدمت به زائران امام رضا که در مسیر فردوس تردد می‌کنند و برگزاری جشنواره علمی است.

وی در ادامه همچنین از همراهی و فعالیت‌های صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی در انعکاس و پخش رویداد مهم و جهادی سیزده شهریور در دو سال گذشته قدردانی کرد و گفت: امسال هم رسانه ملی در سطح استانی و ملی برای تبیین و اهمیت روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار دارد.

مدیر کل صدا و سیمای استان هم در این نشست با اشاره به اهمیت و نقش مهم تاثیرگذار حرکت‌ های جهادی و امداد‌های مردمی که از سال ۴۷ در فردوس رقم خورد گفت: ترویج فرهنگ کار جهادی در همه بخش‌ها می‌تواند کشور را تقویت کند و روز سیزده شهریور از این حیث یک فرصت مهم است که باید به درستی تبیین شود.

آینه دار همچنین افزود: باید از رویداد تاریخی و ماندگار ۱۳ شهریور و اجلاسیه شهدای جهادگر به نحو احسن در معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان فردوس و استان در سطح ملی بهره برد.

وی در ادامه از آمادگی و همکاری رسانه ملی در بخش‌های مختلف خبر، صدا، سیما، فضای مجازی در شبکه استانی و شبکه‌های سراسری خبر داد و گفت: تلاش می‌شود با همکاری دیگر دستگاه‌های متولی همچون بسیج سازندگی، پیام این روز را در قالب تولید و پخش برنامه‌های مختلف اطلاع رسانی کنیم.

نقطه عطف حرکت‌های مردمی و جهادی، حضور داوطلبانه طلاب با ابداع رهبر معظم انقلاب اسلامی در زلزله سال ۱۳۴۷ شهر فردوس بود که امروز سرمنشاء این جریان مقدس در کشور شده است و روز ۱۳ شهریور به همین مناسبت در تقویم رسمی کشور به عنوان روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی به ثبت رسیده است.

 

 

 

 

انجمن گوهرسنگ خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

انجمن گوهرسنگ خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

بیرجند – ایرنا – مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: گوهرسنگ دومین زنجیره ارزش راهبردی استان تعیین شده است به همین منظور انجمن گوهرسنگ در استان راه‌اندازی می‌شود.

به‌ گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی روز سه‌شنبه در این باره افزود: این استان سرشار از انواع گوهرسنگ‌هاست که میراثی ارزشمند در دل کویر به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: با توجه به تنوع و کیفیت بالای این گوهر خدادادی در استان، با اقدامات موثر می‌توان خراسان جنوبی را به‌عنوان پایلوت گوهرسنگ کشور معرفی کرد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان جنوبی بیان کرد: اصلی ترین معضل حوزه گوهر سنگ‌ها مثل سایر حوزه‌ها مهیا نبودن فضای کسب و کار برای فعالان این حوزه است.

وی اضافه کرد: رفع این مشکل در قدم اول نیازمند ایجاد یک تشکل و اتحادیه منسجم از فعالان این عرصه است که با راه‌اندازی انجمن گوهر سنگ می‌توان بستری مناسب برای فعالین این حوزه ایجاد کرد.

شاه‌وردی تاکید کرد: فعالان گوهرسنگ استان در حوزه‌های تراش سنگ، معدن‌داران، فروش سنگ، گوهرشناسان و متخصصان فعال در زمینه گوهرتراشی و گوهرشناسی می‌توانند به عضویت این انجمن درآیند.

وی افزود: انجمن گوهر سنگ استان با هدف استفاده از خرد جمعی، تعامل و همبستگی تشکیل و تأسیس می‌شود و از جمله مزایای راه‌اندازی این انجمن می‌توان به ایجاد بستری حمایت‌گر و پویا جهت انسجام این حوزه، قیمت‌گذاری محصولات، سیاست‌گذاری برای پیشرفت و رشد اقتصادی استان اشاره کرد.

 

انجمن گوهرسنگ خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی بیش از هزار نفر به صورت فعال در حوزه گوهر سنگ فعالیت می‌کنند و تاکنون پنج نشان جغرافیایی فلورین طبس، عقیق فردوس، عقیق شجر زیرکوه، عقیق پائیزه سه قلعه و کارنت نهبندان در حوزه گوهرسنگ خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های زیرکوه، نهبندان، بیرجند، سرایان، فردوس و خوسف در حوزه گوهرسنگ فعال‌تر هستند، اضافه کرد: سایر شهرستان‌های استان هم در این حوزه ظرفیت دارند که با مطالعات صورت گرفته، عرصه‌های جدید برای این شهرستان‌ها نیز شناسایی و معرفی خواهد شد.

 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی مطرح کرد؛

دفاع مقدس اوج افتخارات ایران است/ تجلیل از ۴۳ ایثارگر در استان

دفاع مقدس اوج افتخارات ایران است/ تجلیل از ۴۳ ایثارگر در استان

بیرجند- مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس اوج افتخارات ایران است، گفت: در این هفته از ۴۳ نفر از ایثارگران استان تجلیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی صبح سه شنبه در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه ۶ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در استان داریم اظهار کرد: گرامی داشت هفته دفاع مقدس از ۲۹ شهریور تا ۷ مهر است.

وی گفت: دوران دفاع مقدس اوج افتخارات ایران است و هدف کلی از بزرگداشت این هفته نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس است که در طول این هفته و سال باید نگاه ویژه‌ای برای تبیین فرهنگ هفته دفاع مقدس داشته باشیم.

به گفته وی نهایت بهره را باید از همزمانی این هفته با هفته وحدت ببریم و یکی از برنامه‌های شاخص در این زمینه تجلیل از پیشکسوتان و خانواده شهدا و جانبازان است که در طول سال هم به این موضوع باید توجه شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان کرد: در این هفته علاوه بر استفاده علمی برای ارائه الگوی مناسب به جوانان به تبیین طوفان و الاقصی و وعده صادق که از نتایج دفاع مقدس توجه کافی شود.

فلاحی با بیان اینکه با بهره‌گیری از همه روش‌ها برای تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس استفاده شود، گفت: ستاد اجرایی هفته دفاع مقدس استان و در شهرستان‌ها هم این ستاد ایجاد شده است.

وی با بیان عناوین هر یک از روزهای دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: مراسم تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس همزمان در کشور با سخنرانی مقام معظم رهبری ۲۹ یا ۳۱ شهریور برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این مراسم به شکل نمادین از ۴۳ نفر تجلیل خواهد شد و نمایشگاهی از دستاوردهای حوزه ایثار و شهادت در حاشیه این مراسم در کنار فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار می‌شود.

فلاحی با اشاره به اینکه مسئولیت رژه نیروهای مسلح و برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در این هفته بر عهده ارتش است، ادامه داد: در سه شهرستان بیرجند، قاین و طبس بازسازی یکی از عملیات‌های دفاع مقدس انجام خواهد شد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: در سه ماهه اول سال جاری در این حوزه در کشور رتبه اول را کسب کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: فضا سازی ادارات باید در شأن هفته دفاع مقدس باشد و از راویان دفاع مقدس هم برای تبیین فرهنگ دفاع مقدس استفاده شود.

 

 

 

نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیوئی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

    
نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیوئی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود
نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیوئی روز سه شنبه ۲۳ مرداد ماه جاری در خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیوئی روز سه شنبه ۲۳ مرداد ماه جاری در خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

این رقابت در بخش حضوری و در رشته fifa 24 برگزار می‌شود و به نفرات برتر جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد گردید.

این رویداد از ساعت ۹ صبح ۲۳ مرداد آغاز و اختتامیه رویداد در ساعت ۱۰ صبح روز ۲۴ مرداد ماه در محل باغ فتح واقع در خیابان آیت الله غفاری بیرجند برگزار خواهد شد.