اخبار خراسان جنوبی

نشست خبری فرماندار شهرستان فردوس
⬅️۳۰ ماه خدمات دولت شهید رییسی در شهرستان

🔹فرماندار شهرستان فردوس در نشست خبری با خبرنگاران از خدمات ارائه شده توسط دولت سیزدهم گزارشی بیان کرد و افزود: نزدیک به ۳۰ ماه دولت سیزدهم در کشور مستقر بود و خدمات بسیار خوبی در حوزه های مختلف در شهرستان فردوس انجام داد و اکنون پایان مدت کاری دولت سیزدهم از نظر قانونی نزدیک است و دولت چهاردهم بزودی شروع بکار خواهد کرد .

🔹مهندس روشن گفت : ۳موضوع اصلی در مدت این ۳۰ماه محور برنامه‌های شهرستان بود که مسکن ، بهداشت و درمان و اشتغال را شامل می‌شد.

❇️مسکن) ➖وی ادامه داد: آمار ثبت نام شده نزدیک به ۷هزار متقاضی واجد شرایط هستند که نزدیک به ۴۹۰ هکتار تامین زمین آن انجام و تاکنون ۳۳۰۰ قطعه واگذار شده است .
➖تامین زمین در شهر باغستان و ویلایی بودن زمین‌ها در شهرستان از مهمترین مزیت‌های طرح نهضت ملی مسکن بود .
➖۱۳۰۰نفر مرحله فونداسیون و بالاتر را اجرا ، به بانک‌ها معرفی و مشمول اخذ تسهیلات هستند و تعداد ۱۰۰ واحد تکمیل و سکونت در آنها در جریان است .
➖تاکنون نزدیک به ۵۶۵ قطعه جوانی جمعیت برای خانواده های ۳ فرزند و ۴ فرزند در فردوس و اسلامیه اعطا شد.

❇️بهداشت و درمان) ➖مقام عالی دولت در شهرستان خدمات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان را شامل ؛ کلینیک ناباروری ، شیمی درمانی ، اورژانس طاهرآباد ، ام آر آی ، کلینیک دندانپزشکی، مراکز جامع سلامت باغستان و خانکوک، پروژه بهورزی ، آزمایشگاه بهداشت و درمان و.. برشمرد که جمعا مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان در این حوزه هزینه شده است ‌.

❇️اشتغال) ➖فرماندار شهرستان فردوس گفت: واحد اسید سولفوریک ، واحد شوینده ، واحد اسقاطی خودرو ، واحد بسته بندی و بورس زعفران ، کارخانه آرد زرین، واحد فرآوری فلورین و سه واحد فرآوری بنتونیت از جمله واحدهایی بود که با اشتغال ۱۹۰ نفر در شهرک صنعتی فعال شدند .

◀️◀️معادن ، مشاغل خانگی، زیرساخت

❇️معادن) ➖به گفته وی از دیگر مواردی که دولت سیزدهم به آن توجه کرد معدن کانسنگ ،مس ،سرب و روی ،فروسیلیس ، بنتونیت ،کائولن و..بود که سرمایه‌گذاری‌های خوبی برای آن نیز صورت گرفت.
➖حضور ایمیدرو درشهرستان فردوس وصدور پروانه اکتشاف برای دو معدن با اعتباری کلان از مهمترین دستاوردهای حوزه معادن است.

🔹فرماندار شهرستان فردوس عنوان کرد : اولین رویداد ملی گوهرتراشی در شهرستان فردوس با حمایت ایمیدرو در سال گذشته رقم خورد و در این رویداد نشان جغرافیایی گوهرسنگ فردوس در وزارت صمت ثبت شد و ظرفیت توسعه درحوزه های مختلف آموزش وبازاریابی و برندسازی سنگ فردوس در دست پیگیری است که از دستاوردهای این رویداد ملی بود.

🔹مشاغل خانگی)مقام عالی دولت در شهرستان بیان کرد :حمایت از مشاغل خانگی در قالب “فردوس شهر کار در خانه” و حمایت از واحدهای حوله بافی، کارگاه‌های سفال و سرامیک نیزدر دستور کار قرار گرفت.

🔹کارخانه منیزیم) فرماندار فردوس ادامه داد: برای واحد منیزیم با پیگیری های فراوان تصمیم‌گیری شد بانک صنعت و معدن با برگزاری مزایده و مذاکره باسرمایه‌گذاران در جهت راه‌اندازی مجدد این واحد اقدام کند.

❇️زیرساخت) ➖وی با بیان اینکه توجه به حوزه زیرساخت لازمه توسعه است گفت : اخذ مجوز پست ۴۰۰ از مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم بود که می‌تواند منشا تحولات بسیار بزرگی درشهرستان باشد .
➖برای تصفیه خانه فاضلاب که کمک بسیار زیادی به تامین آب می‌کند تاکنون ۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است و مطالعات تصفیه خانه نهایی و به زودی در مرحله اجرا قرار می گیرد. > استانداری خراسان جنوبی: 🖼 ✅بخش سوم سخنان فرماندار در نشست خبری 👇

◀️◀️قنات بلده ، ورزشی ، راه‌ها ، آب

🔹قنات بلده) وی از تکمیل عملیات خاکی بزرگترین مخزن ذخیره آب ، پروژه استخر قنات بلده که جز ابر پروژه ها محسوب می‌شود خبر داد و افزود: تاکنون ۶۰ میلیارد تومان هزینه شده که بهره‌برداری از این پروژه می‌تواند در حوزه بخش کشاورزی بسیار موثر باشد .

🔹ورزشی) مقام عالی دولت در شهرستان خاطرنشان کرد :در حوزه ورزش سالن ورزشی چند منظوره ۲هزار متری شهید صمدی با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان که دومین سالن ورزشی استاندارد استان است بعد از سیزده سال افتتاح شد.
➖چمن ورزشی خانیک ، انارستانک و طاهرآباد نیز در این دولت احداث شد .

🔹راه‌ها)➖ فرماندار فردوس با بیان اینکه ۱۷ کیلومتر راه در دولت سیزدهم با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان احداث شد، گفت : برخی از این محورها (نوق به انارستانک، محور طاهر آباد ، پلوند ،راه روستایی چاه موتور شیراز ، مسیر باداموک و..)بود .
➖ ۱۴۰هزار مترمربع معابر در روستاها آسفالت شد که رقم قابل توجهی است .

🔹آب) وی با اشاره به اینکه تعدد مخازن آب به پایداری آب کمک میکند از احداث مخزن ۵هزار متر مکعبی و خط انتقال ۵کیلومتری برای تامین آب نهضت ملی با اعتبار ۹۰میلیارد تومان خبر داد .