اخبار خراسان جنوبی

مؤدیان مالیاتی که شامل اشخاص حقیقی می‌شوند تا ۱۵ مرداد مهلت دارند که اظهارنامه مالیاتی خود را در سایت مورد نظر بارگذاری کنند.

کریمدادی مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: در سال‌های قبل، پایان خرداد آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی بود که امسال با توجه به فوت شهید جمهور و شروع ماه محرم، اشخاص حقیقی تا ۱۵ مرداد فرصت دارند تا اظهارنامه مالیاتی خود را بارگذاری کنند که این مهلت برای اشخاص حقوقی، شرکت‌ها و صاحبان املاک تا آخر تیر امسال است.

او افزود: بارگذاری اظهارنامه مالیاتی برای اشخاص حقیقی شروع شده و خواهشمندیم که آن را برای روز‌های پایانی نگذارند و امسال با توجه به تغییرات، حد نصاب فروش و درآمد حاصل از ارائه خدمات برای مؤدیان مالیاتی از ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ۱۸ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

کریم دادی بیان کرد: برای پرداخت مالیات قسط‌های بلند مدت تا ۱۵ قسط در ۱۴ ماه در نظر گرفته شده است و افرادی که مؤدی مالیاتی بوده و پیامک مالیات صفر دریافت کردن نیاز به بارگذاری اظهارنامه و مراجعه به سایت ندارند.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی ادامه داد: سهم درآمد‌های مالیاتی استان از کل کشور ۲۷ صدم درصد است و تا پایان سال ۱۴۰۲ نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای کالا‌های عمومی و عام ۹ درصد بوده که یک درصد آن مالیات سلامت است.

او عنوان کرد: ۴ درصد از آن عوارض برای شهرداری ها، دهیاری‌ها، روستا‌های فاقد دهیاری و مناطق عشایری بر اساس سرانه جمعیتی است که پارسال ۴۴۷ میلیارد تومان برای این چهار گروه واریز شده و در کار‌های عمرانی هزینه شده است که از این رقم ۲۵۲ میلیارد تومان برای شهرداری ها، ۱۳۷ میلیارد تومان برای دهیاری ها، ۱۳ میلیارد تومان برای روستا‌های فاقد دهیاری و ۴۵ میلیارد تومان برای حوزه عشایری واریز شده است که به طور کل سهم شهرداری بیرجند از این مبالغ ۱۱۷ میلیارد تومان بوده است.

کریم دادی تصریح کرد: پرونده مالیاتی برخی از مؤدیان مالیاتی در بخش معادن در استان‌های دیگر و فعالیت شان در استان ما است که پیگیر سهم مالیات استان شدیم و از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۹۴۰ میلیارد تومان از محل فعالیت این معادن و پیمانکاران آنها به استان برگردانیم.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ که برای سال ۱۴۰۱ اظهارنامه با فرم تبصره ماده ۱۰۰گرفتیم، ۵۲ هزار و ۶۳ اظهارنامه مالیاتی و فرم ماده ۱۰۰ از مؤدیان دریافت کردیم که ۴۲ هزار و ۶۰ مورد یعنی ۸۱ درصد مربوط به تبصره بوده که از این تعداد ۲۷ هزار و ۸۳ مورد یعنی ۶۶ درصد مالیاتشان صفر شده است؛ همچنین ۱۰ هزار و سه مورد یعنی ۱۹ درصد اظهارنامه مالیاتی بوده که ۱۳ درصد آنها اظهارنامه مالیاتی شان صفر شده است یعنی به طور کلی اظهارنامه مالیاتی ۶۵ درصد مشاغل در استان صفر بوده است.

 

۲ هزار و ۳۹ کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی آسفالت شد

۲ هزار و ۳۹ کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی آسفالت شد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: روکش آسفالت و نگهداری راه‌های استان به طول ۲ هزار و ۳۹ کیلومتر در دولت سیزدهم انجام شده‌ است.

اسدالله جلال‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ۱۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از راه‌های استان تاکنون بالغ بر ۲۰ هزار کیلومتر آسفالت شده‌ است.

وی از اجرای خط‌کشی پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های استان در دولت سیزدهم خبرداد و گفت: عملیات اجرایی شیار لرزاننده – رامبل به طول ۲۱۹ کیلومت و اجرای روشنایی راه‌ها به طول ۲۰ کیلومتر انجام شده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به ۱۱ نقطه مصوب رفع شده در استان در طول دولت سیزدهم، اظهار کرد: همچنین ۲۷ نقطه غیرمصوب طی سه سال دولت سیزدهم رفع شد و اکنون هم رفع سه نقطه در دست اقدام است.

جلال‌زاده زاده با بیان اینکه اجرای عملیات نصب گارد ریل و همزمان بالی شکل کردن و نصب حفاظ به طول ۷۵ کیلومتر در دولت سیزدهم انجام شده است، بیان کرد: همچنین طراحی، ساخت، جانمایی و نصب تابلو به متراژ ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع انجام شده‌است.

وی از ساخت راه‌های روستایی به طول ۱۸۴ کیلومتر در طول دولت سیزدهم خبرداد و گفت: تعداد مجتمع‌های خدماتی رفاهی استان ۳۷ مورد، پلیس راه ۱۰ مورد و راهدارخانه‌ها ۳۳ مورد است.

جلال‌زاده با بیان اینکه سه نمازخانه بین راهی اکنون در استان در دست ساخت است، بیان کرد: طی دولت سیزدهم چهار مجتمع‌خدماتی رفاهی، ۲ ساختمان پلیس راه و سه راهدارخانه بین راهی احداث شده‌ است.

 

همایش شیرخوارگان حسینی در ۲۰۰ نقطه خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

همایش شیرخوارگان حسینی در ۲۰۰ نقطه خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

بیرجند – ایرنا – مسئول مجمع جهانی همایش شیرخوارگان حسینی در خراسان جنوبی گفت: همایش سراسری شیرخوارگان حسینی همزمان با اولین جمعه ماه محرم در ۲۰۰ نقطه شهری و روستایی استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسن مالکی روز سه‌شنبه در نشست خبری همایش سراسری شیرخوارگان حسینی در خراسان جنوبی افزود: جلسه محوری شیرخوارگان حسینی در مرکز استان ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح روز جمعه ۶ محرم‌ در حسینیه جماران بیرجند برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: اتوبوس برای حمل و نقل برای علاقمندان و عزاداران در بیرجند از میدان آزادی، میدان امام، خیابان طالقانی، میدان ابوذر، خیابان پاسداران تا حسینه جماران تدارک دیده شده است.

مسئول مجمع جهانی همایش شیرخوارگان حسینی در خراسان جنوبی تصریح کرد: هشت هزار دست لباس و سربند برای شیرخوارگان در استان تهیه و در روز برگزاری مراسم در ۲۰۰ نقطه استان به صورت رایگان بین شیرخوارگان توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: برش و دوخت لباس شیرخوارگان بعد از ماه مبارک رمضان توسط ۱۵ خیاط در سطح استان آغاز شده و در بسته بندی لباس‌ها نیز ۳۵ نفر زن همکاری کردند.

مالکی با بیان اینکه شهادت حضرت علی اصغر (ع) سند حقانیت امام حسین است اظهار کرد: هر سال همایش شیرخوارگان در داخل و خارج از کشور برگزار و باعث می شود افرادی که شناختی از عاشورا ندارند به دنبال عاشوراپژوهشی می‌روند.

وی یادآور شد: مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) سال ۱۳۸۲ در تهران آغاز و به سرعت در سراسر کشور و حتی خارج از کشور گسترده شد و امسال این مراسم در هشت هزار و ۵۰۰ نقطه ایران و ۴۵ کشور دنیا برگزار می‌شود.

 

 

گواهینامه برنامه ایمنی آب برای شهر بیرجند اخذ شد

گواهینامه برنامه ایمنی آب برای شهر بیرجند اخذ شد

بیرجند – ایرنا – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از اخذ گواهینامه برنامه ایمنی آب برای سامانه تامین آب آشامیدنی بیرجند با تایید سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب خراسان جنوبی مهدی دوستی روز دوشنبه دراین باره اظهار کرد: بهترین روش برای اطمینان از کیفیت آب آشامیدنی، اجرای سیستم مدیریتی جامع و یکپارچه با همکاری تمامی سازمان‌های ذیربط است و رویکرد جدید سازمان جهانی بهداشت برای دستیابی به این هدف اجرای برنامه ایمنی آب است.

وی بیان کرد: هدف برنامه ایمنی آب آشامیدنی مطمئن شدن از کیفیت آب آشامیدنی براساس مدیریت خطر است که بر پیشگیری از آلودگی منبع آب آشامیدنی، تصفیه آب برای کاهش یا حذف آلودگی برای رسیدن به استانداردها و پیشگیری از آلودگی مجدد آب در مدت ذخیره سازی توزیع و مصرف تاکید دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی عنوان کرد: اجرای ایمنی آب را در سطح استان در سطح شهرهای بیرجند، طبس، قاین، نهبندان، سرایان و مجتمع روستایی علی آباد لوله، مرک، گرماب و دوحصاران است.

گواهینامه برنامه ایمنی آب برای شهر بیرجند اخذ شد

دوستی شروع برنامه را سال ۹۶ در استان عنوان کرد و در خصوص اقدامات انجام شده در این ارتباط گفت: بررسی وضعیت دفع پسماند و فاضلاب آلاینده‌های موجود در حوزه آبریز و تاثیر آن بر روی آبخوان، بررسی حریم کیفی منابع آب شرب درحوزه کشاورزی (کشتارگاه، پرورش دام وطیور)، بررسی آلایندهای صنعتی (شهرک صنعتی، صنایع عمده مانند کویر تایر، کاشی)، بررسی آلاینده‌های شهری و بهداشتی (بیمارستان‌ها، زندان و دانشگاه بیرجند)، بررسی آلاینده‌های نفتی (مخازن ذخیره سوخت، پمپ بنزین‌ها) از نقطه نظر رعایت حریم کیفی منابع آب، اخطار و تعطیلی واحدهای خاطی و معرفی به مراجع قضایی تا برطرف شدن نواقص از جمله اقدامات انجام شده در این سال‌ها بوده که منجر به اخذ گواهینامه ایمنی آب در شهر بیرجند شده‌ است.

وی عنوان کرد: ارتقای تصفیه خانه آب شرب، تغییر ماده منعقد کننده برای دستیابی به کیفیت مطلوب آب شرب در شبکه، نصب شیرهای تخلیه در شبکه، شستشوی شبکه ومخازن و بهسازی منابع و مخازن از اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است.

خراسان جنوبی جزو ۱۰ استان برتر کشور در رشته سوارکاری است

بیرجند – ایرنا – رئیس هیات سوارکاری خراسان جنوبی گفت: جایگاه هیات سوارکاری استان در ۲ سال گذشته از رتبه ۳۱ به ۱۰ ارتقا یافت و اکنون جزو ۱۰ استان برتر و فعال کشور در این زمینه هستیم.

امیر رعیت روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سوارکاری ورزشی نوپا و رشته ملی مذهبی بوده که در استان ما مانند سراسر کشور طرفداران زیادی دارد.

وی با بیان اینکه سوارکاری در این استان یک رشته نوپا و هزینه‌بر است اظهار کرد: سوارکاری تنها رشته ورزشی است که در آن جنسیت تعریف نشده و ورزش خانوادگی است.

رئیس هیات سوارکاری خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۲ باشگاه رسمی و مجوز دار در بیرجند و قاین بیان کرد: همچنین مجوز ۱۳ باشگاه در حال اخذ است که نیاز به مدرک مربی‌گری دارند.

وی با بیان اینکه اخذ مدرک مربی‌گری سه تا چهار سال طول می کشد تصریح کرد: اکنون ۳۰ مربی در استان به دنبال اخذ مدرک هستند.

رعیت با بیان اینکه در هر شهرستان بیش از ۵۰ نفر مالک یا سوارکار فعالیت دارند یادآور شد: فعالیت در این رشته ورزشی نیاز به یکسری تجهیزات دارد که باید فراهم شود.

وی تصریح کرد: بنا به درخواست های مکرر و پیگیری های هیات سوارکاری استان برای نخستین بار آزمون ورودی مربیگری درجه سه سوارکاری ۱۶ و ۱۷ تیر ماه با حضور مربی بین المللی حسین فکری به میزبانی باشگاه سوارکاری مارال شهر بیرجند برگزار شد.

رئیس هیات سوارکاری خراسان جنوبی ادامه داد: این دوره آموزشی با حضور ۳۹ شرکت کننده از استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شیراز، اصفهان، سمنان، گلستان و استان تهران برگزار شد و نتایج ۲۰ روز دیگر توسط فدراسیون اعلام خواهد شد.

وی یادآور شد: در ۲ سال اخیر هیات سوارکاری استان موفق به برگزاری ۱۶ کلینیک آموزشی شد که ۲۳ روز طول کشیده است.

رعیت افزود: با توجه به نوپا بودن این رشته در استان بیشتر در حوزه آموزش فعال بودیم چون پایه و اساس را بر این مبنا قرار داده ایم.

وی بیان کرد: همچنین در ۲ سال گذشته سه دوره مسابقات اسب سواری در شرق کشور و استعدادیابی سنین نوجوانی به بالا در ۱۳ مدرسه امام حسین (ع) برگزار شد و در سایر مدارس نیز برگزار خواهد شد.

رئیس هیات سوارکاری خراسان جنوبی اظهار کرد: برگزاری مسابقات اسب دوانی، برگزاری هشت کلینیک آموزشی در گرایش‌های سوارکاری و دوره‌های آموزشی مربی‌گری نیز در دستور کار هیات قرار دارد.

وی گفت: خراسان جنوبی مهرماه امسال به مناسبت هفته تربیت بدنی میزبان جشنواره زیبایی اصل اصیل ترکمن در شهرستان طبس خواهد بود که برای برگزاری این جشنواره نیاز به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار داریم و در حال رایزنی برای جذب حامی مالی هستیم.

رعیت یادآور شد: در ۲ سال گذشته ۵۹ عنوان قهرمانی کشور در مسابقات اسب‌دوانی کسب کردیم که ۱۰ مورد مربوط به زیبایی و ۴۹ مورد مربوط به کورس کشوری بود و توانستیم در گروه‌های مختلف لیگ کشوری قهرمانی کسب کنیم.

 

 

 

 

افتخارآفرینی دانشگاه بیرجند با کسب پنج جایزه جشنواره ملی برهان

افتخارآفرینی دانشگاه بیرجند با کسب پنج جایزه جشنواره ملی برهان

بیرجند – ایرنا – دانشگاه بیرجند پنج جایزه ملی سومین جشنواره ملی برهان ویژه کرسی‌های آزاداندیشی و نقد و مطالبه‌گری را کسب کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، سومین جشنواره ملی برهان ویژه کرسی‌های آزاداندیشی با حضور معاونان، مدیران فرهنگی و دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور، با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی و دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ۱۵ تا ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳ به میزبانی دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار شد.

مدیر فرهنگی دانشگاه بیرجند که به نمایندگی از این دانشگاه در سومین جشنواره ملی برهان شرکت کرده بود روز سه‌شنبه در این باره گفت: این جشنواره در سال های ۹۵ و ۹۸ در قالب کرسی‌های آزاداندیشی توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شده است.

علی اکبر محمدی افزود: دور سوم و جدید جشنواره مذکور با بازنگری جدی در شیوه نامه، آغاز و فرایند اجرایی آن از دی ماه سال گذشته آغاز شد و مسئولان معاونت فرهنگی دانشگاه ها و دانشجویان علاقه‌مند از ۱۵ بهمن تا ۱۵ اسفند وقت داشتند تا آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی با بیان اینکه جشنواره برهان مخصوص دانشگاه‌های وزارت علوم است که در سال‌های گذشته در فضای کرسی‌های آزاداندیشی فعال بوده‌اند، تصریح کرد: بازه زمانی برگزاری کرسی ها نیز اول مهر ۱۴۰۱ تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۲ بوده است.

مدیر فرهنگی دانشگاه بیرجند اظهار کرد: براساس اعلام دبیرخانه جشنواره، ۴۹۰ اثر به مرحله نهایی جشنواره کرسی‌های آزاداندیشی برهان ویژه دانشجویان دانشگاه‌های کشور راه یافته‌اند که دانشگاه بیرجند در رده چهار دانشگاه برتر در ثبت آثار قرار گرفت.

کسب جایگاه هشتم کشور

وی عنوان کرد: با حمایت و پشتیبانی رئیس دانشگاه، به عنوان رئیس شورای نظارت بر تشکل های دانشجویی و همکاران پرتلاش معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به خصوص تشویق و تأیید ویژه معاون فرهنگی و اجتماعی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، نقد و مناظره و پرسش و پاسخ و همچنین دعوت و حضور مسئولان برجسته کشوری در دانشگاه بیرجند و پرسش و پاسخ صریح و شفاف با دانشجویان، دانشگاه بیرجند توانست بالاتر از دانشگاه های بزرگ و سطح اول کشور در جایگاه هشتم با کسب پنج مقام ملی قرار گیرد.

محمدی گفت: مسئولیت دبیرخانه کرسی های آزاداندیشی دانشگاه بر دوش همکار پرتلاش معاونت فرهنگی و اجتماعی مصطفی حداد است که اکثر برنامه‌ها با دقت و حساسیت سعی ثبت و ضبط و در سامانه فرنما بارگذاری شد.

وی افزود: رتبه اول بخش مستندسازی کرسی‌های آزاداندیشی و رتبه دوم دبیرخانه برتر کشوری را به دست آوردیم که جای قدردانی دارد.

مدیر فرهنگی دانشگاه بیرجند با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تصریح کرد: در شرایطی که سال گذشته موجی از اعتراضات در فضای کشور ایجاد شده بود، دانشگاه بیرجند سعی کرد با مدارا، خویشتن داری و حمایت از دانشجویان، فضای آزادتری برای اظهارنظر دانشجویی فراهم کند.

افتخارآفرینی دانشگاه بیرجند با کسب پنج جایزه جشنواره ملی برهان

 

وی ادامه داد: باید اعتراف کنم این مسیر همیشه با چالش‌های بزرگی روبرو بوده است و گاه برخی دانشجویان مورد شماتت و انتقاد قرار گرفته اند، ولی اکثر برنامه‌های مناظره و کرسی های آزاداندیشی طبق قانون و مجوز هیأت نظارت بر تشکل‌های دانشجویی برگزار شد.

محمدی با تاکید بر اینکه نباید هیچ دانشجویی مورد بازخواست قرار گیرد گفت: ضمن اینکه در این اجلاس مرتب بر این مورد تأکید شد که اگر در دانشگاه این بحث‌ها و مطالبه‌گری ها صورت نگیرد، پس کجا باید دانشجو نحوه تعامل و گفت وگوی سازنده و هدفمند را بیاموزد و یا تمرین کند.

وی عنوان کرد: به همت شورای سیاست‌گذاری فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف، آیین نامه جدید کرسی های آزاداندیشی پس از تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی به دانشگاه ها ابلاغ خواهد شد و روح جدیدی به کالبد آزاداندیشی و مطالبه گری شفاف دمیده خواهد شد همچنین افراد آزادانه به بیان آزاد خود خواهند پرداخت و از نگرانی موجود در زمینه مسائل امنیتی کاسته خواهد شد.

دبیر علمی سومین جشنواره ملی برهان هم با بیان اینکه آزاداندیشی نوعی زیست است که باید فرهیختگان آن را تجربه کنند گفت: کرسی‌ های آزاداندیشی، رویکردهای مختلفی در دانشگاه‌ها دارند و موضوع آزاداندیشی در قالب مناظره انجام می‌شود.

سیدمجید مطهری ‌نژاد افزود: زیست آزاداندیشی در دانشگاه‌ها باید مورد حمایت قرار گیرد و ادامه یابد و براین اساس جشنواره برهان در این راستا برگزار شد.

وی اظهار کرد: در مرحله دوم جشنواره، برگزیدگان مرحله اول، امکان ادامه فعالیت می‌یابند و توانمندسازی می‌شوند تا مورد آزمون قرار ‌گرفته و تیم‌های مختلفی انتخاب ‌شوند.

دبیر علمی سومین جشنواره ملی برهان ادامه داد: تمام موضوعات انتخاب شده در مرحله دوم باید دارای ویژگی مسأله مندی، قابلیت نظام گفتمانی، دایره اثربخشی و قابلیت سیاسی باشد.

وی بیان کرد: در مسابقه، سه نوع کرسی نقد و مطالبه‌گری، کرسی مناظره و کرسی یاریگری برگزار شد که دانشگاه بیرجند موفق به کسب رتبه نخست کشوری در مستندسازی کرسی‌های آزاداندیشی، رتبه دوم کشوری به عنوان دبیرخانه برتر کرسی‌های آزاداندیشی، رتبه دوم کشوری در برگزاری نشست پرسش و پاسخ با دکتر بهادری جهرمی سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران، رتبه سوم کشوری در برگزاری تریبون آزاد دانشجویی با موضوع “انتخاب خوب” و رتبه شایسته تقدیر کشوری در برگزاری نشست پرسش و پاسخ شد.

 

 

 

اولین جمعه ماه محرم؛

همایش شیرخوارگان حسینی در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

همایش شیرخوارگان حسینی در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

مسئول مجمع جهانی شیرخوارگان حضرت علی‌اصغر(ع) خراسان جنوبی از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور و اولین جمعه ماه محرم در ۲۰۰ نقطه استان خبر داد.

حسن مالکی امروز در جمع خبرنگاران گفت: این همایش در ۸ هزار و ۵۰۰ نقطه ایران و ۴۵ کشور جهان همزمان با اولین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: همایش شیرخوارگان حسینی با کمک خیران جمعه ۲۲ تیر ماه در ۲۰۰ نقطه شهری و روستایی خراسان جنوبی نیز برگزار خواهد شد.

مسئول مجمع جهانی شیرخوارگان حضرت علی‌اصغر(ع) استان خراسان جنوبی بیان کرد: در بیرجند این همایش ساعت ۸:۳۰ صبح جمعه در حسینیه جماران با حضور مادران و کودکان حسینی برگزار می‌شود.

مالکی خاطرنشان کرد: ۸ هزار دست لباس و سربند ویژه شیرخوارگان برای حضور در همایش سراسری شیرخوارگان حسینی در خراسان جنوبی دوخته شد.

وی ادامه داد: لباس ویژه مراسم شیرخوارگان حسینی در محل همایش بین شیرخوارگان توزیع می‌شود.

 

 

پنج هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال به طرح‌های مسکن خراسان جنوبی تخصیص یافت

پنج هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال به طرح‌های مسکن خراسان جنوبی تخصیص یافت

 مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن پنج هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی برای بخش زیربنایی به حساب شرکت‌های آب و فاضلاب و توزیع برق استان واریز شده‌ است.

میرمحمد مودی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و صندوق ملی مسکن به حساب شرکت‌های توزیع نیروی برق و آب و فاضلاب استان برای تامین و اجرای عملیات زیربنایی سایت‌های نهضت ملی مسکن در استان واریز شد.

وی عنوان کرد: تامین بخشی از منابع مالی احداث زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن بر عهده وزارت راه و شهرسازی است و در این باره دولت سیزدهم در ساخت مسکن اهتمام ویژه‌ای به زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی و زیربنایی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه به منظور تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، مبلغ ۲ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال برای اجرای عملیات زیربنایی سایت‌های نهضت ملی مسکن استان اخیرا واریز شد، افزود: از مبلغ هزار میلیارد ریال به شرکت توزیع نیروی برق استان و مبلغ هزار ۶۴۰ میلیارد ریال به شرکت آب‌ و فاضلاب استان بابت عملیات زیربنایی و اجرای شبکه‌های مورد نیاز تخصیص یافت.

مودی یادآور شد: با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن نیازمند ایجاد توازن بین ساخت واحدهای مسکونی و زیرساخت‌های خدماتی است این اداره کل با مدنظر قراردادن رویکردی اساسی در صدد است تا متقاضیان با چالش نبود امکانات و خدمات مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های آب، برق و گاز در طرح نهضت ملی مسکن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: ضروری است با توجه به اینکه تعدادی از واحدهای این طرح ملی در استان در مرحله سفت کاری و نازک کاری هستند، دستگاه‌های خدمات‌رسان هرچه زودتر برنامه‌های خود را عملیاتی کنند.

مودی گفت: در راستای طرح عظیم نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی به شهرهای استان الحاق و یا مورد توافق با مالکین قرار گرفته است.

وی افزود: در مجموع ۳۱ شهر استان تعداد ۳۸ سایت با میزان جمعیت پذیری ۱۴۱ هزار و ۱۸۸ نفر تعریف شده که آماده سازی، ۲۵ سایت توسط شهرداری ها، ۲ سایت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۲ سایت توسط بخش خصوصی و تعداد ۹ سایت توسط موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج در حال انجام است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه در برخی از شهرهای استان با توجه به کثرت متقاضیان بیشتر از ۲ یا سه سایت پیش‌بینی شده‌ است، بیان کرد: در تمامی سایت‌ها هم زمان با شروع عملیات آماده سازی ساخت واحدها توسط متقاضیان پس از طی مراحل قانونی و نیز تامین زیرساخت‌ها توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان از قبیل شرکت آب و فاضلاب، شرکت توزیع برق و شرکت گاز در دست انجام است.

مودی افزود: اکنون ۱۷ سایت دارای خدمات آب، ۲۳ سایت دارای خدمات برق و ۲۹ سایت دارای خدمات گاز است.

وی گفت: تامین هزینه‌های آماده‌سازی سایت‌های مذکور در اراضی که به متقاضیان واگذار شده برعهده متقاضی بوده و در سایر اراضی که در مالکیت دولت قرار دارد بر عهده دولت است که از محل اخذ سهم سازمان ملی زمین و مسکن پرداخت می‌شود.

مودی اظهار کرد: اجرای آسفالت در سایت‌های نهضت ملی مسکن پس از اتمام اجرای خدمات توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان و از طریق قوانین و دستورالعمل‌های مربوطه انجام خواهد پذیرفت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*