اخبار سیاسی

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی:

رویداد «کوآپ تجارت» ۱۳ و ۱۴ تیر در خراسان جنوبی برگزار می شود

رویداد «کوآپ تجارت» ۱۳ و ۱۴ تیر در خراسان جنوبی برگزار می شود

بیرجند-مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت:رویداد «کوآپ تجارت» با هدف شناسایی ظرفیت های صادراتی استان ۱۳ و ۱۴ تیر در خراسان جنوبی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، هادی شاه وردی صبح دوشنبه در نشست خبری با اشاره به رویداد «کوآپ تجارت» در خراسان جنوبی بیان کرد: در سال جاری یکی از مسائل ما حوزه آموزش در صنایع دستی است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این رویداد سیزدهم و چهاردهم تیرماه برگزار می‌شود، گفت: یکی از آموزش‌هایی که در این رویداد داده خواهد شد ظرفیت‌های صادراتی صنایع دستی خراسان جنوبی در کشورهای هدف است.

شاهوردی بیان کرد: امیدواریم این رویدادها در معرفی پیانسل های صادراتی خراسان جنوبی داشته باشد و کمک کار صنعتگران ما در این زمینه قرار گیرد.

عارف علی آبادی دبیر اجرایی رویداد «کوآپ تجارت» نیز در این نشست گفت: رویداد «کوآپ تجارت» این رویداد در محورهای صنایع دستی، صنعت و معدن، کشاورزی و صنایع غذایی و گلخانه با حضور ۱۶۰ نفر برگزار می‌شود.

علی آبادی گفت: از این تعداد ۵۰ نفر از حوزه صنایع دستی، ۳۵ نفر از حوزه صنعت و معدن، ۳۵ نفر از حوزه کشاورزی و ۴۰ نفر از حوزه فناوری هستند.

وی با اشاره به اینکه در این رویداد به صورت همزمان چهار پنل برگزار می‌شود، بیان کرد: هدف از برگزاری این رویداد شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های صادراتی استان در حوزه‌های تولیدی استان و ظرفیت‌های نیروی انسانی و نخبگانی جهت ایجاد پروژه‌های صادرات محور است.

در جلسه ستاد انتخابات خراسان جنوبی مطرح شد؛

چند نکته مهم انتخاباتی رییس ستاد انتخابات خراسان جنوبی

چند نکته مهم انتخاباتی رییس ستاد انتخابات خراسان جنوبی

بیرجند- رییس ستاد انتخابات خراسان جنوبی چند نکته مهم در خصوص برگزاری دور دوم انتخابات در استان را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا طالبی صبح دوشنبه در اولین جلسه ستاد انتخابات خراسان جنوبی برای برگزاری دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که با حضور وبیناری فرمانداران برگزار شد، اظهار کرد: در مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اتفاقات بسیار خوبی افتاد و پیکربندی دستگاه‌ها و استقرار صندوق‌ها در شعب بموقع انجام شد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: همچنین دستگاه‌های احراز هویت در ساعت مقرر روشن شدند که در این خصوص در کشور عملکرد بسیار خوبی داشتیم.

ارزیابی نقاط ضعف و قوت مرحله اول انتخابات

وی تصریح کرد: فرمانداران باید از مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری ارزیابی مناسبی داشته باشند تا با رفع نقاط ضعف، نقاط قوت را تقویت کنند و حداقل یک کارگاه آموزشی یکی دو ساعته دیگر برای نمایندگان فرماندار برگزار شود.

معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به همراه داشتن کارت ملی یا شناسنامه برای رأی دادن الزامی است، متذکر شد: افراد دارای شناسنامه‌های جلد قرمز (قدیمی) باید کد ملی خود را به همراه داشته باشند.

به گفته طالبی با وجود اطلاع رسانی بسیاری که توسط کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان، صدا و سیما و رسانه‌های استان انجام شد، بعضی از افراد با مدارکی غیر از کارت ملی یا شناسنامه برای رأی دادن به شعب اخذ رأی مراجعه می‌کردند.

ضرورت آماده‌باش دستگاه‌های خدمات رسان

طالبی با بیان اینکه در جلسات ستاد انتخابات شهرستان‌ها از دستگاه‌های خدمات رسان دعوت شده و بر مراقبت‌های لازم در این خصوص تأکید شود، اظهار کرد: تیم‌های عملیاتی دستگاه‌های خدمات رسان در روز برگزاری انتخابات باید به صورت آماده‌باش باشند.

وی با بیان اینکه همه پیش بینی‌ها و تغییرات لازم در زمان قطعی برق باید انجام شود، افزود: توزیع تعرفه‌های جدید هم انجام خواهد شد و در مدیریت توزیع تعرفه‌ها باید دقت لازم انجام شود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مکان شعب اخذ رأی نباید تغییر کند، خاطرنشان کرد: در صورت وجود ضرورت باید در این خصوص با ستاد انتخابات استان مکاتبه شود و قبل از هر تغییری در این زمینه زیرساخت‌های مورد نظر بررسی گردد.

درخواست افزایش شعب نیاز به پیگیری دارد

به گفته وی درخواست‌های افزایش شعب، نیاز به پیگیری دارد.

طالبی با بیان اینکه نمایندگان نامزدها می‌توانند در جلسات هیئت‌های اجرایی و شعب اخذ رأی حضور داشته باشند، تصریح کرد: همه اقدامات مربوط به انتخابات باید بر اساس قانون انجام شود.

وی با اشاره به اعمال ماده ۲۱ قانون انتخابات ریاست جمهوری، گفت: باید بهترین امکانات در اختیار مجریان انتخابات قرار گیرد و عدم همکاری لازم در این زمینه، پیگیری خواهد شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه فرآیندهای انتخابات باید در سامانه جامع انتخابات کشور به طور کامل و در زمان مشخص ثبت شود، افزود: صندوق‌های اخذ رأی رأس ساعت ۶ صبح مستقر و تا ساعت ۶ و نیم هم دستگاه‌های احراز هویت روشن و ساعت ۸ از هر صندوقی یک استعلام انجام شود.

همه فرآیندهای انتخابات مستندسازی شود

طالبی تأکید کرد: همه فرآیندهای انتخابات باید به خوبی مستند سازی و برای کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان ارسال شود.

به گفته وی؛ فرماندار بیرجند می‌بایست با برگزاری جلسه‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های اطلاعاتی و قضائی و مسئولان ستادهای کاندیداها، آنها را نسبت به مسائل مربوط به انتخابات توجیه کند.

شایان ذکر است؛ در ادامه این جلسه هر یک از فرمانداران شهرستان‌های استان مسائل مورد نظر و همچنین سوالات خود را در خصوص برگزاری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح کردند و مسئولان بخش‌های مرتبط هم توضیحات لازم را ارائه کردند.

 

پیش بینی بهره برداری از طرح آبرسانی بیرجند و طبس تا پایان سال

پیش بینی بهره برداری از طرح آبرسانی بیرجند و طبس تا پایان سال

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: طرح آبرسانی به بیرجند و طبس در صورت تامین اعتبار تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

عباس سارانی امروز ۱۱ تیر با اعلام این خبر گفت: هدف از اجرای طرح آبرسانی از محمدشهر به بیرجند، تامین آب میان مدت شهر بیرجند است که با اجرایی شدن آن دغدغه‌ای در پیک مصرف تابستان نخواهیم داشت.

سارانی با بیان اینکه طرح بزرگ انتقال آب به بیرجند، از جمله طرح‌های اولویت دار وزارت نیرو و مهم است، افزود: برای اجرای این طرح، ۵ طرح آبرسانی از جمله آبرسانی از سربیشه با ۱۰۰ درصد پیشرفت، احداث تصفیه خانه آب (۱۰۰ درصد)، خطوط ارتباطی رفت و برگشتی تصفیه خانه، آبرسانی از محمدشهر و دشت‌های مجاور به بیرجند در حال انجام است.

وی گفت: با اجرای طرح آبرسانی به بیرجند ۱۵۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت آبدهی این شهر افزوده می شود و برای میان مدت مشکل آب شرب حل خواهد شد.

سارانی طول خط آبرسانی از دشت های مجاور به بیرجند را ۶۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: برای  آبرسانی به بیرجند سه مرحله تعریف شده که تاکنون مرحله نخست آن به طول ۱۲ کیلومتر از ۶ حلقه چاه اجرا شده است.

‌وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ۱۴ کیلومتر  دیگر از خط انتقال آب به بیرجند در حال انجام است‌، افزود: ‌مناقصه ۲۶ کیلومتر مراحل ‌بعدی نیز به زودی انجام می‌شود.

سارانی درخصوص آبرسانی به طبس هم افزود: پیشرفت این طرح ۳۱ درصد است که خطوط جمع آوری به طول هفت کیلومتر، مخزن جمع آوری هزار مترمکعبی و خط انتقال به طول ۳۲ کیلومتر از مشخصات فنی این طرح است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان با بیان اینکه برای طرح آبرسانی به بیرجند ۶۵۰ میلیارد تومان و برای آبرسانی به طبس ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی پیش بینی شده، افزود: در صورت تامین اعتبار این طرح‌ها تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

بیش از ۳ میلیارد تومانی مالیات وصول شد

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: از زمان تصویب قانون مالیات بر خودرو‌های گران و خانه‌های خالی بیش از ۳ میلیارد تومان مالیات در استان وصول شده است.

کریمدادی مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: ۳ میلیارد و ۸۸۳ میلیون تومان از زمان تصویب قانون مالیات بر خودرو‌های گران و خانه‌های خالی در خراسان جنوبی وصول شده است.

او افزود از این مبلغ ۳ میلیارد و ۸۷۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای خودرو‌های گران و ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از خانه‌های خالی مالیات وصول شده است.

کریمدادی اظهار کرد: بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان امور مالیاتی کشور، ۹۸ ملک به عنوان خانه‌های خالی عملکرد سال ۱۴۰۰ در خراسان جنوبی گزارش و از ان‌ها یک میلیارد و ۲۹۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به عنوان مالیات متعلقه مطالبه شده که از این مبلغ، تا اردیبهشت امسال از صاحبان آنها ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان وصول شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی بیان کرد: درخصوص مالیات خودرو‌های گران قیمت در استان نیز سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۹۰ پرونده و برای سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۲۷ پرونده خودرو‌های گران قیمت برای دریافت مالیات مورد مطالبه و پیگیری قرار گرفت که از آنها تا اردیبهشت امسال ۳ میلیارد و ۸۷۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مالیات وصول شده است.

درخواست کمک فوری حماس از جامعه بین‌الملل

جنبش حماس امروز دوشنبه، پس از آزادی ده‌ها فلسطینی ربوده‌شده از نوار غزه و افشای شکنجه‌های وحشیانه‌ آنها در زندان‌های اسرائیل، خواستار کمک فوری نهادهای بین‌المللی شد.
گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ در پی آزادی ۵۰ اسیر فلسطینی از نوار غزه، در صبح امروز توسط رژیم صهیونیستی جنبش حماس طی بیانیه‌ای، شکنجه این اسرا را مؤید رفتار جنایتکارانه حکومت اشغالگر و فاشیست دانست که تمام قوانین بشردوستانه را زیر پا می‌گذارد و هر روز مرتکب جنایات جنگی بدون هیچ عامل بازدارنده‌ای می‌شود.در بیانیه حماس به لاغری شدید، خستگی جسمی و روحی، آثار واضح شکنجه و شهادت‌های وحشتناک اسرای فلسطینی در مورد شرایط غم‌انگیز ربوده‌شدگان از نوار غزه در داخل بازداشتگاه‌های اسرائیلی اشاره و تاکید می‌شود که شماری از این افراد پزشک، سالمند، بیمار، مجروح و … بودند که در معرض وحشتناک‌ترین شکنجه‌ها و اهانت‌ها قرار گرفتند. حماس تاکید کرد که این جنایات مستمر علیه غیرنظامیان بی دفاع در نوار غزه، که از همه حد و مرزها عبور کرده با پوشش کامل دولت آمریکا انجام می‌شود.مقاومت حماس در ادامه از جامعه بین‌الملل و سازمان ملل و نهادهای ذیربط خواست که برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی در نوار غزه، اقدام کنند و از کمیته بین‌الملل صلیب سرخ خواست که سرنوشت هزاران فلسطینی ربوده شده در نوار غزه را بررسی و روشن کند.
ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته تا به امروز، بیش از ۵۰۰۰ نفر از ساکنان نوار غزه از جمله صدها زن و کودک را بازداشت کرده است. اسرای فلسطینی ساکن غزه وضعیت نامعلومی دارند و محل بازداشت بیشتر آن ها نامشخص است و رژیم صهیونیستی هیچگونه اطلاعاتی در مورد آنها به نهادهای حقوقی و بین‌المللی ارائه نمی‌کند.

امسال به هیچ‌وجه نیاز به واردات گندم نداریم

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت امروز گفت امسال کشور در تامین گندم کاملا خودکفا شده و کیفیت گندم‌ها هم خوب است و برخی سودجویان نمی‌توانند بهانه برای واردات بتراشند.
گروه اقتصادی خبرگزاری فارس؛ معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت علیرضا مهاجر بعدازظهر امروز دوشنبه در شبکه خبر‌ از خرید ۶ میلیون تن گندم از کشاورزان کشور خبر داد و پیش بینی کرد که تا پایان فصل برداشت بیش از ۱۱ میلیون تن گندم خرید تضمینی شود.وی از خودکفایی کامل گندم در کشور خبر داد و گفت که از همین جا اعلام می‌کنم که امسال به هیچ‌وجه نیاز به واردات گندم نداریم.مهاجر تاکید کرد شاید برخی به دلیل منافعی که دارند به بهانه‌های مختلف نظیر کیفیت گندم و غیره به دنبال واردات باشند اما طی سالهای روی کیفیت گندم هم کار شده و نیازی به واردات نیست.مهاجر اظهار داشت: که ارزش گندم‌های خریداری شده حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که زیر ۴۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شده و لازم است ۶۰ درصد باقیمانده هم هر چه زودتر پرداخت شود.معاون وزیر جهاد کشاورزی در امو زراعت درباره اهمیت پرداخت به موقع پول گندم گفت که برداشت گندم تا اواخر مرداد پایان می‌یابد و کشاورزان از ۱۵ شهریور باید کشت خود را آغاز کنند که نیاز به تامین بذر، نهاده و آماده سازی زمین است.

۱۰ گیگ اینترنت رایگان دولت به مردم

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور ارتباطات از بسته هدیه اینترنت رایگان ۱۰ گیگابایتی به مردم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امیر لاجوردی در شبکه اجتماعی ایرانی خود نوشت: با توجه به استقبال هموطنان از بسته اینترنت رایگان برای دور اول انتخابات، بسته هدیه جدید ۱۰ گیگابایت ۷روزه برای استفاده از سکو‌های داخلی ایتا، روبیکا، تلوبیون، ویراستی، بله، سروش، گپ، آی‌گپ و ذره‌بین در نظر گرفته شده است.

 

 

 

ادای احترام مجلس هند به شهید آیت‌الله رئیسی

تهران- ایرنا- مجلس اعلای هند (راجیا سابا) برای ادای احترام به رهبران تازه درگذشته ایران، مالاوی و تانزانیا، کار خود را با چند دقیقه سکوت آغاز کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری اخبار بین‌المللی آسیا، راجیا سابا، مجلس اعلای پارلمان هند، یاد و خاطره رهبران ایران، مالاوی و تانزانیا را که در هفته‌های گذشته به طرز غم انگیزی درگذشتند، به طور رسمی و با چند دقیقه سکوت گرامی داشت.

جاگدیپ دانکر معاون رئیس جمهور هند، در این مجلس، با ابراز تسلیت صمیمانه به ملت و دولت این کشورها گفت: اعضای محترم، با اندوه عمیق درگذشت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، علی حسن موینی، رئیس جمهوری تانزانیا و ساولوس کلاوس چیلیما، معاون رئیس جمهور مالاوی را گرامی می‌داریم.

دانکر در ادامه با بیان وقایع تلخی که منجر به درگذشت آنان شد، گفت: سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و دیگر مقامات ارشد این کشور در حادثه سقوط تاسف بار بالگرد درگذشتند. من به خاطر تلاش‌ها و کمک‌های آنها در تحکیم روابط دوجانبه در تاریخ ۲۲ می ۲۰۲۴ به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده و در مراسم رسمی شرکت کردم. ملت ما روز تشییع پیکر مقامات ایران را به عنوان عزای ملی گرامی داشتند.

وی در ادامه درباره سران کشورهای مالاوی و تانزانیا صحبت کرد و یاد آنان را گرامی داشت.

معاون رئیس جمهور هند در پایان از اعضای مجلس خواست به یاد درگذشتگان برخیزند و گفت: مجلس هند با خانواده‌های داغ دیده، دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران، جمهوری تانزانیا و جمهوری مالاوی در عزاداری از سران خود همراهی می‌کند.

اعضای مجلس اعلای هند سپس برای ادای احترام به رهبران درگذشته و کمک‌های مهم آنها در روابط با هند، چند دقیقه سکوت کردند.

 

 

 

 

ایران چهارمین صادرکننده بزرگ نفت اوپک شد

تهران- ایرنا- جایگاه ایران در اوپک با افزایش تولید و صادرات نفت در دولت سیزدهم ارتقا یافته و جمهوری اسلامی ایران با پشت سرگذاشتن نیجریه و کویت، به چهارمین صادرکننده بزرگ نفت اوپک تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا از وزارت نفت، تولید و صادرات نفت ایران همواره تأثیر مستقیمی از شرایط سیاسی و بین‌المللی کشور داشته است. در واقع هر زمان که فشارهای تحریم کاهش یافته، ایران این فرصت را داشته تا صادرات نفت خود را افزایش دهد؛ در مقابل نیز اهرم تحریم هر زمان که پرزورتر وارد عمل شده، تولید و صادرات نفت کشور را محدود کرده است.

اما از همان روزهای نخست آغاز به‌کار فعالیت دولت سیزدهم، باوجود در جریان‌ بودن تلاش‌ها برای توسعه مناسبات بین‌المللی برد-برد، طرح‌های بزرگ صنعت نفت معطل خارجی‌ها نماند و نتیجه آن شد که با وجود افزایش ۶۰۰ عددی تحریم‌ها علیه نفت ایران، تولید و صادرات نفت کشور با افزایش همراه شد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری ورتکسا، هم‌اکنون صادرات نفت و میعانات گازی ایران از زمان اعمال فشار حداکثری ترامپ علیه ایران (آگوست ۲۰۱۸)، به بالاترین مقدار رسیده است. این پایگاه خبری که اخبار جابه‌جایی نفت و گاز در پهنه جهانی را رصد می‌کند، در این گزارش تأکید کرده است که صادرات نفت و میعانات‌ گازی ایران ۹درصد کل صادرات نفت خام و میعانات گازی اوپک را در بر می‌گیرد.

بنا بر این گزارش، ایران در فاصله ماه‌های ژانویه تا مه سال جاری میلادی (دی سال گذشته تا خرداد امسال) روزانه یک میلیون و ۵۶۰ هزار بشکه نفت صادر کرده است که ۲۵۰ هزار بشکه از صادرات کویت و نیجریه بیشتر است و به این ترتیب جایگاه ایران را در رده‌بندی بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت خام اوپک به مقام چهارم ارتقا می‌دهد.

در واقع با وجود تحریم‌های کنونی، ایران توانسته است صادرات نفت خام و میعانات‌ گازی خود را در ماه مه (۱۲ اردیبهشت تا ۱۱ خرداد) به روزانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه افزایش دهد که بالاترین مقدار صدور نفت خام ایران در پنج سال گذشته است.

افزایش تولید نفت ایران، افزایش تقاضای نفت چین و بزرگ‌تر شدن ناوگان نفتکش‌های ایران از مهم‌ترین عوامل افزایش صادرات نفت ایران بوده‌اند.

با این حال، برخی افراد در داخل کشور، افزایش صادرات نفت ایران را نه حاصل دیپلماسی موفق دولت سیزدهم، بلکه به‌دلیل شل شدن پیچ تحریم‌ها از سوی آمریکا می‌دانند؛ موضوعی که نه‌تنها از سوی وزارت نفت ایران، بلکه توسط رابرت مالی، مسئول وقت میز ایران در وزارت خارجه آمریکا نیز تکذیب شد.

رابرت مالی، مسئول وقت میز ایران در وزارت خارجه آمریکا در ژانویه ۲۰۲۳ دراین‌باره تأکید کرد: ما هیچ‌کدام از تحریم‌ها به‌ویژه تحریم‌های فروش نفت علیه ایران را کاهش نداده‌ایم.

این ادعای کاهش فشار تحریم‌ها علیه نفت ایران در حالی مطرح می‌شود که جواد اوجی، وزیر نفت، در تازه‌ترین گزارش خود به مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود بیش از ۶۰۰ تحریم جدید در صادرات نفت و محصولات پتروشیمی، امروز شاهد نوعی جهش در صادرات نفت و وصول مطالبات کشور هستیم.

در واقع با فعال‌شدن دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم، به‌تدریج افزایش تولید و صادرات نفت با تمرکز بر ذخایر نفت خام و میعانات روی آب آغاز شد. تا آنجا که در پایان سال ۱۴۰۰ و درحالی‌که چند ماه از عمر این دولت می‌گذشت، صادرات نفت ایران افزایش ۴۰درصدی را ثبت کرد و این در شرایطی رقم خورد که همچنان تحریم‌ها بر اقتصاد ایران سایه انداخته بود.

سال ۱۴۰۱ نیز گام‌های اساسی برای افزایش صادرات و توسعه بازارهای نفتی ایران برداشته شد. ابتکار ایران در بازسازی پالایشگاه‌های فراسرزمینی و صادرات نفت به این پالایشگاه‌ها از مهم‌ترین مواردی است که می‌توان از آن تا سال‌های طولانی به‌عنوان دستاورد این دولت یاد کرد.

افزایش تولید نفت با هدف رسیدن به روزانه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه، پارسال نیز ادامه داشت و این افزایش تولید و به‌دنبال آن افزایش صادرات، خود را در آمارهای اقتصادی کشور نشان داد. بخش نفت و گاز بالاترین آمار رشد اقتصادی، رشد بهره‌وری و جذب سرمایه‌ خارجی را بین بخش‌های مختلف به خود اختصاص داد تا طلای سیاه، شاگرد اول اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۲ شود.

این موضوع سبب افزایش درآمدهای نفتی هم شده است و طبق تازه‌ترین آمار گمرک، ایران توانسته درآمدهای حاصل از فروش نفت را به بیش از ۳۶ میلیارد دلار در سال برساند.

 

 

 

صعود تاریخی نوجوانان پینگ‌پنگ ایران به فینال آسیا

تهران- ایرنا- تیم نوجوانان تنیس روی میز ایران با پیروزی برابر کره‌جنوبی برای اولین بار در تاریخ به فینال مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا صعود کرد.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، تیم نوجوانان تنیس‌ روی میز کشورمان امروز در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا به مصاف کره جنوبی رفت.

در این دیدار نوجوانان کشورمان توانستند با نتیجه سه بر یک کره‌ جنوبی را شکست دهند و راهی فینال آسیا شوند.

تیم نوجوانان تنیس‌ روی میز در فینال با برنده دیدار چین و ژاپن روبه‌رو می‌شود. دیدار نهایی فردا ساعت ۱۳ به وقت محلی برگزار خواهد شد.

تیم نوجوانان ایران با ترکیب بنیامین فرجی، فراز شکیبا، مبین امیری و یونس رحیمی با هدایت مهران احدی و رضا بهدری به عنوان مربی بدنساز در این مسابقات حاضر است.

 

 

تشدید بارش‎‌ها و صدور هشدار نارنجی برای ۵ استان 

تهران- ایرنا- سازمان هواشناسی کشور در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های شدید محلی در ۵ استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های شدید محلی طی امروز و فردا ( دوشنبه و سه‌شنبه) در ۵ استان، هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد.

رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، گردوخاک در برخی نقاط و بارش تگرگ در نقاط مستعد از پیامدهای فعالیت این سامانه خواهد بود. این سامانه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و مازندران فعالیت خواهد داشت.

احتمال جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جادهای کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی در پی این بارش‌ها وجود دارد.

همچنین احتیاط در سفرها به ویژه بین شهری، عدم اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در برداشت محصولات کشاورزی و انتقال آن‌ها به مکان‌های مسقف و آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان و امدادی توصیه می‌شود.

بر اساس این گزارش از امروز تا چهارشنبه تشدید گرادیان فشاری موجب وزش باد شدید و در مناطق مستعد توفان گرد و خاک در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و جنوب شرق خراسان رضوی خواهد شد که احتمال وقوع توفان گردوخاک در مناطق مستعد، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت و احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن درختان وجود دارد.

بر این اساس توصیه می شودو که مواردی همچون پرهیز از کویرنوردی، عدم جابجایی با گلایدر، هواپیماهای سبک و بالگرد، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، عدم پارک و عبور و مرور خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان و عدم سم یا محلول‌پاشی باغات و مزارع و استفاده از بادگیر در باغات و قیم برای نهال‌ها و بسته نگه داشتن درب سالن‌های پرورشی در مناطق یاد شده در نظر گرفته شود.

 

 

بازداشت ۵۸ نفر به دلیل اخلال در شعب اخذ رای

بازداشت ۵۸ نفر به دلیل اخلال در شعب اخذ رای

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: در روز انتخابات ۵۸ نفر به دلایلی همچون ایجاد اخلال در شعب اخذ رأی، بازداشت شدند که البته اکثر آنها در پایان همان روز آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در بخش دوم جلسه شورای عالی قوه قضائیه، اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت ستادهای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی طی هفته گذشته پرداخت و گفت: قبل از انتخابات حدود ۶۰۰ نفر از افرادی که در فضای مجازی فعالیت خلاف قانون داشتند، به صورت حضوری و تلفنی، توجیه شدند؛ در روز هشتم تیر که روز انتخابات بود ۶۸۵ نفر به همین شکل ارشاد شدند؛ همچنین ۶ نفر که علی‌رغم تذکراتی که به آنها داده شده بود دست از رفتارهای مجرمانه‌شان برنداشته بودند، احضار شدند.

وی در ادامه گفت: در روز برگزاری انتخابات نیز ۵۸ نفر به دلایلی همچون ایجاد اخلال در شعب اخذ رأی و یا درگیری میان هواداران، بازداشت شدند که البته اکثر آنها در پایان همان روز نیز آزاد شدند.

عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی نیز در این جلسه از افتتاح ۹ پروژه استانی پزشکی قانونی در ۹ استان کشور همزمان با هفته قوه قضائیه خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۶۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیدند و پنج هزار و ۱۳۵ متر به فضای فیزیکی پزشکی قانونی اضافه شد.

 

 

ایران در ثبت جهانی آثار میراث ملموس جزو ۱۰ کشور اول دنیا است

ایران در ثبت جهانی آثار میراث ملموس جزو ۱۰ کشور اول دنیا است

اراک- قائم مقام و معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت:ایران در ثبت جهانی آثار میراث ملموس جزو ۱۰ کشور اول دنیا است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دارابی ظهر دوشنبه در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک تشکیل شورای راهبردی حفاظت، مرمت و احیای بازار تاریخی اراک، اظهار کرد: رتبه ایران در ثبت جهانی آثار ناملموس هفتم بود اما با حمایت و هم افزایی دولت سیزدهم توانست رتبه پنجم جهانی را از حیث ثبت آثار ناملموس کسب کند و در این راستا صعود به رتبه چهارم هدفگذاری شده است.

وی با بیان اینکه ایران در ثبت جهانی میراث ملموس جزو ۱۰ کشور اول دنیا است، افزود: ایران به دلایل مختلف طی ۲۰ سال گذشته نتوانست آثاری را در یونسکو ثبت کند و چنانچه این امر محقق می‌شد، ایران به عنوان کشور اول و یا مشترک با ایتالیا معرفی شده بود.

قائم مقام و معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: بیش از ۳۰ درصد مفاخر ایران به نوعی منصوب به استان مرکزی هستند و در رأس آن بنیانگذار جمهوری اسلامی است.

دارابی افزود: پارسال افطاری به نام جمهوری اسلامی ایران در یونسکو ثبت شد چرا که ایران از این لحاظ پرچمدار است همچنین در میراث ناملموس مانند فرش، آداب و سنن، شب یلدا و فرش نیز ایران جایگاه ارزشمند جهانی دارد.

قائم مقام و معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بناهایی که نیاکان ما در گذشته برای ما به یادگار گذاشته‌اند قابل افتخار است و باید از آنها حراست و نگهداری کرد.

دارابی افزود: به طور حتم احیا، بازسازی و مرمت آثار تاریخی با اعتبارات دولتی محقق نمی‌شود و در این راستا باید از ظرفیت خیرین و مردم بهره گیری کرد و تشکیل انجمن خیریه بناهای تاریخی در استان مرکزی اقدام بزرگی است که باید به عنوان الگو در سایر استان‌ها نیز عملیاتی شود.

 

 

اعلام حمایت حقانیان از پزشکیان

وحید حقانیان گفت: پزشکیان هم اصولگرا، هم اصلاح‌طلب و مهمتر از همه مردمی است و به خروج ایران از انزوا فکر می‌کند.

 

وحید حقانیان در پیامی نوشت؛ سلام. مشارکت بالاتر هدف دور دوم، با رای به دکتر پزشکیان، در جهت بالا بردن عزت مقام رهبری. از انتخاب آقای رئیسی تا این دوره، پنج میلیون رای از سبد آراء اصولگرایان کم شده است و به جای رئیس جمهور، همه نابسامانی‌ها را از چشم مقام رهبری می‌بینند.

او افزود: پزشکیان هم اصولگرا، هم اصلاح‌طلب و مهمتر از همه مردمی است و به خروج ایران از انزوا فکر می‌کند. آینده بهتر با انتخاب دکتر مسعود پزشکیان. یا علی مدد.

 

 

حراج شمش طلا ۱۲ تیرماه لغو شد

مدیریت ارتباطات مرکز مبادله ایران اعلام کرد: برگزاری سی و ششمین حراج شمش طلا مرکز مبادله ایران در روز سه شنبه ۱۲ تیرماه لغو شد.  

 

مدیریت ارتباطات مرکز مبادله ایران اعلام کرد: برگزاری سی و ششمین حراج شمش طلا مرکز مبادله ایران در روز سه شنبه ۱۲ تیرماه لغو و به روز یکشنبه ۱۷ تیرماه موکول شد.

مدیریت ارتباطات مرکز مبادله ایران ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته جهت افزایش میزان عرضه شمش طلا با هدف پاسخگویی به نیازهای متقاضیان، حراج سی و ششم شمش طلا در تاریخ ۱۲ تیرماه لغو شد و حراج بعدی یکشنبه ۱۷ تیرماه برگزار خواهد شد. اطلاعات حراج بعدی شمش طلا بزودی از طریق سایت مرکز مبادله ارز و طلای ایران منتشر خواهد شد.

 

 

 

۱۰ هزار سرباز اسرائیلی فوراً مورد نیاز است 

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد ارتش اسرائیل فورا به ۱۰ هزار سرباز اضافی نیاز دارد.

 

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل به نقل از یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم گفته است که ارتش اسرائیل فورا به ۱۰ هزار سرباز اضافی نیاز دارد.

شبکه خبری N۱۲ گزارش داد که گالانت به کمیته امور خارجه و دفاع گفت که ۴۸۰۰ نفر از افراد مورد نیاز می‌توانند از جامعه افراطی ارتدوکس اسرائیل به ارتش جذب و استخدام شوند.

هفته گذشته، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی به اتفاق آرا حکم داد که ارتش باید برای خدمت سربازی از مردان یهودی افراطی ارتدوکس شروع کند. بر اساس برخی قوانین داخلی، مردان جامعه افراطی ارتدوکس به دلایل مذهبی از خدمت سربازی معاف شده بودند.

براساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی حملات نظامی زمینی ارتش اشغالگر به غزه و درگیری‌های شدید با مقاومت فلسطین، به بحران‌های روانی در میان سربازان اسرائیلی منجر شده است. در همین راستا، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی به تاریخ ۱۵ ژوئن از عارضه استرس پس از سانحه که هزاران سرباز اشغالگر به دلیل شرکت در جنگ غزه متحمل شدند، صحبت کرد.

جروزالم پست به نقل از سازمان صهیونیستی نفقاسیم (جنبشی که برای ارائه حمایت همه جانبه در زمینه سلامت روان از سربازان ذخیره فعالیت می‌کند) تأیید کرد هزاران سرباز ارتش اسرائیل از غزه بازگشته اند که از اختلال استرس پس از سانحه رنج می‌برند. این سازمان افزود که بیش از ۱۰ هزار سرباز ذخیره درخواست خدمات روانی کرده اند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*