اخبار

فعالیت و تداوم سامانه‌های بارشی تا پایان خردادماه در کشور

فعالیت و تداوم سامانه‌های بارشی تا پایان خردادماه در کشور

بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی،فعالیت سامانه‌های بارشی تا پایان خرداد ماه تداوم داشته و بارش رگباری باران، تگرگ، رعد و برق در بسیاری از نقاط و ارتفاعات کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی، امروز (چهارشنبه، شانزدهم خردادماه) در شرق گیلان، مازندران، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، برخی نقاط استان‌های خراسان رضوی، مرکزی، قم نیمه شمالی اصفهان، جنوب استان‌های زنجان و آذربایجان غربی، شمال استان‌های کردستان و همدان، جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق وزش باد شدید موقت، گاهی گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این گزارش، این وضعیت جوی فردا (پنجشنبه، هفدهم خردادماه) در برخی نقاط استان‌های کردستان، همدان، مرکزی، قم، یزد، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، اصفهان، چهار محال و بختیاری، شرق گیلان، مازندران، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران رخ خواهد داد.

جمعه و شنبه در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس، غرب یزد، برخی نقاط استان‌های کرمان و هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال و شرق فارس و یکشنبه (۲۰ خرداد) در شمال غرب برخی نقاط غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی زاگرس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گاهی گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

همچنین، آسمان تهران فردا صاف، بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک، احتمال رگبار و رعدوبرق با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد جمعه (۱۸ خرداد) صاف تا قسمتی قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۹و ۸ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۴۶ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

ناپایداری‌های جوی تا پایان خرداد ادامه دارند

بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، فعالیت سامانه بارش‌های جوی تا پایان خرداد ماه تداوم داشته و بارش رگباری باران، تگرگ، رعد و برق در بسیاری از نقاط و ارتفاعات کشور پیش‌بینی می‌شود. همچنین استان‌های شمال غربی کشور طی این مدت مستعدترین نقاط برای دریافت رگبار و رعدوبرق خواهند بود و در بیشتر روزها شاهد رگبار و رعدوبرق در برخی مناطق این استان‌ها خواهیم بود.

لازم به ذکر است؛ در سایر نقاط نیمه غربی و نوار شمالی کشور نیز وقوع رگبار و رعدوبرق دور از انتظار نیست که شدت بارش‌ها در ارتفاعات بوده و احتمال تگرگ، صاعقه و سیلاب در ارتفاعات شمال غرب و البرز بسیار بالا خواهد بود.

 

 

 

اجرای افزایش جریمه خودروها از اول تیر ماه

اجرای افزایش جریمه خودروها از اول تیر ماه

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: با ابلاغ مبلغ جدید جریمه‌های رانندگی از سوی دولت نرخ‌های جدید از ابتدای تیرماه اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سید تیمور حسینی درباره جزئیات افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی گفت: هر مصوبه هیئت دولت که علاوه بر تکلیف برای دستگاه‌های دولتی برای مردم هم تکلیفی را ایجاد کند، حتماً باید در روزنامه رسمی منتشر و بعد از ۱۵ روز قابلیت اجرا است.

وی ادامه داد: افزایش مبلغ جرایم راهنمایی و رانندگی هم از سوی سرپرست ریاست جمهوری برای اجرا ابلاغ شده و احتمالاً در همین یکی دو روز نیز در روزنامه رسمی منتشر می‌شود، و از اوایل تیرماه جریمه‌های رانندگی با مبلغ جدید اعمال خواهد شد.

سردار حسینی افزود: جریمه‌ها شامل ۱۷۴ تخلف است که به سه دسته کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد صنعتی – تجاری، سایر شهرها و روستاها و راه‌های روستایی تقسیم می‌شود

 

 

تصویب قطعنامه ضدایرانی در آژانس بین المللی انرژی اتمی

تصویب قطعنامه ضدایرانی در آژانس بین المللی انرژی اتمی

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز قطعنامه‌ای ضدایرانی را به تصویب رساند که بر اساس آن از تهران خواسته شده است همکاری با این نهاد افزایش یابد!

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی رویترز در گزارشی از تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داد.

در بخشی از بیانیه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی بدون توجه به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ همراه با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و تداوم انفعال تروئیکای اروپایی طرف تهران در این توافق، با طرح ادعایی مضحک آمده است: ایران تعهدات خود در زمینه پادمان‌ های پیمان منع گسترش سلاح‌ های هسته‌ ای را نقض کرده است!

به گزارش رویترز، درخواست افزایش همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و نیز موضوع بازرسان این نهاد از محورهای اصلی قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپایی در شورای حکام به شمار می آید.

قطعنامه پیشنهادی ۳ کشور انگلیس، فرانسه و آلمان (تروئیکای اروپایی) علیه برنامه صلح‌ آمیز هسته‌ ای ایران با ۲۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع به تصویب رسیده است.

انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ ای بی اشاره به عدم انجام تعهدات متقابل خود مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در قبال تهران، به شورای حکام درباره قطعنامه پیشنهادی خود اعلام کردند: نیاز شورای حکام به پاسخگو قرار دادن ایران در قبال تعهدات قانونی‌ اش مدت هاست که وجود دارد. ایران باید فورا، به طور کامل و بدون ابهام با آژانس همکاری کند!

در بخش دیگری از این قطعنامه اضافه شده است: شورای حکام از تهران می‌ خواهد که از تصمیمش در لغو انتصاب چند بازرس با تجربه آژانس که برای انجام مؤثر فعالیت های راستی آزمائی (برنامه صلح آمیز هسته ای ایران) نیاز به آن ها وجود دارد، صرف نظر کند.

تروئیکای اروپایی دیروز سه‌ شنبه ۴ ژوئن متن پیش‌ نویس این قطعنامه را به طور رسمی در اختیار شورای حکام قرار داده بودند.

 

 

 

وزارت کشور دخالتی در تائید صلاحیتها ندارد

وزیر کشور گفت: روند تائیدصلاحیت‌ها مربوط به وزارت کشور نمی‌شود و جزء اختیارات خاص شورای نگهبان است.

 

وحیدی وزیر کشور در گفت‌‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: بخشی از فرآیند‌های انتخابات به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد.

وزیر کشور بیان کرد: اخذ رای الکترونیک در برخی از حوزه‌ها پیشنهاد شده که بعد از ارائه نظر شورای نگهبان نهایی خواهد شد.

او تاکید کرد: روند تائیدصلاحیت‌ها مربوط به وزارت کشور نمی‌شود و جزء اختیارات خاص شورای نگهبان است.

 

 

 

وعده سخنگوی دولت به گندمکاران

سخنگوی دولت امروز در حاشیه هیئت دولت گفت: بخش زیادی از منابع برای تسویه گندم تضمینی خریداری شده پیش‌بینی شده است و مطالبات گندمکاران در ۶ ماهه نخست سال تسویه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت امروز (چهارشنبه، ۱۶ خرداد) در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: دولت امروز مصوبه نهایی درباره   مطالبات گندمکاران را صادر کرد که با سرعت پرداخت هزینه گندمی که خریداری شده از کشاورزان صورت بگیرد که ما بتوانیم در همان ۶ ماه اول بتوانیم همه هزینه این گندم‌ها را پرداخت کنیم.
سخنگوی دولت افزود: با همکاری کشاورزان توانستیم هم تولید و فروش داخلی گندم را به شدت افزایش دهیم. خرید گندم داخلی توسط این دولت بیش از ۲ و نیم برابر افزایش پیدا کرد. هم این‌که تسویه بدهی‌ها توسط دولت صورت گرفته است.

کشاورزان از ابتدای سال گندم های تولیدی خود را به وزارت جهادکشاورزی تحویل داده‌اند اما هنوز وجه خود را دریافت نکرده‌اند. این در حالیست که بر اساس مصوبه شورای قیمت گذاری و دستورالعمل خرید تضمینی  وجه گندم خریداری شده از کشاورزان باید ۲۴ ساعت بعد از تحویل گندم  پرداخت شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*