اخبار علمی/ماده‌ای مخفی در انار دشمن آلزایمر است/رژیم غذایی غربی می تواند بر التهاب روده تأثیرگذار باشد/بهترین زمان برای مصرف ویتامین سی | مولتی ویتامین را چه موقع مصرف کنیم؟/

ماده‌ای مخفی در انار دشمن آلزایمر است

دانشمندان می‌گویند چیزی در انار وجود دارد که می‌تواند به مغز کمک کند آلزایمر را از بین ببرد.

انار

به گزارش همشهری آنلاین، دانشمندان در مقاله‌ای جدید گزارش دادند ماده‌ای که در خوراکی‌هایی مانند انار، توت‌فرنگی و گردو یافت می‌شود، توانایی تشخیص و حذف سلول‌های آسیب‌دیده را در موش‌هایی که بیماری آلزایمر را تجربه می‌کنند، بازیابی کرده است.

به نقل از اس‌ای، این تیم تحقیقاتی قبلاً نوعی ویتامین B3 به نام ریبوزید نیکوتین آمید(NR) را یافته بود که به حذف میتوکندری‌های آسیب دیده در مغز کمک می‌کند.

هنگامی که این سیستم‌های «پاکسازی عصبی» قطع می‌شوند، ضایعات شروع به انباشته شدن می‌کنند و زمینه را برای بیماری‌های تخریب‌کننده عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون فراهم می‌کنند.

بهترین زمان برای مصرف ویتامین سی | مولتی ویتامین را چه موقع مصرف کنیم؟

برخی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مکمل‌ها دارای زمان طلایی مصرف هستند که با آگاهی از این مسئله می‌توان جذب و بهره‌وری آنها را به حداکثر رساند. در این مطلب بهترین زمان مصرف ویتامین سی بیان شده شده است.

Vitamin C - ویتامین سی

به گزارش  خبرآنلاین، دریافت مقادیر کافی ویتامین و آهن برای حفظ سلامت سیستم ایمنی ضروری است. سیستم ایمنی به عنوان یک سد دفاعی طبیعی در برابر بیماری از بدن محافظت می‌کند. اگر نمی‌توانید نیاز بدن به ویتامین‌ها را از طریق تغذیه تامین کنید، مصرف مکمل مولتی ویتامین‌ها همراه با آهن فعال، یک روش موثر برای تقویت سیستم ایمنی است.

شما باید مولتی ویتامین‌های خود را صبح‌ها همراه با وعده صبحانه مصرف کنید تا بتوانید جذب آنها را افزایش دهید. با این حال، اگر می‌بینید مصرف صبحگاهی مولتی ویتامین باعث درد معده در شما می‌شود، سعی کنید آن را قبل از خواب مصرف کنید. مهم‌ترین نکته در مصرف مکمل‌ها و ویتامین‌ها این است که خوردن آنها را به یک عادت روزانه تبدیل کنید.

 

بهترین زمان برای مصرف ویتامین سی | مولتی ویتامین را چه موقع مصرف کنیم؟

بهترین زمان برای مصرف ویتامین سی

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است و بهتر است با آب مصرف شود. شما می‌توانید در هر زمانی از روز ویتامین C مصرف کنید، اما بهترین زمان مصرف این ویتامین، به محض بیدار شدن از خواب یا دو الی سه ساعت بعد از غذا است؛ به شرطی که مطمئن باشید این ویتامین معده شما را تحریک نمی‌کند.

گزارش محققان ایتالیایی؛

رژیم غذایی غربی می تواند بر التهاب روده تأثیرگذار باشد

رژیم غذایی غربی می تواند بر التهاب روده تأثیرگذار باشد

بررسی اخیر تأثیر رژیم غذایی غربی بر میکروبیوم روده و تأثیر متعاقب آن اختلال در تنظیم میکروبیوم بر خطر ابتلا به بیماری های مزمن را برجسته کرده است.

به گزارش مدیکال نیوز، محققان ایتالیایی بر تأثیر رژیم غذایی بر خطر ابتلاء به بیماری‌هایی از جمله بیماری التهابی روده و بیماری آلزایمر تأکید کردند.

آنها در این مطالعه نقش برخی از باکتری‌ها را بر روی روده و روشی که برخی رژیم‌های غذایی ممکن است بر آنها تأثیر بگذارد، بررسی کردند.

 رژیم غذایی غربی،  حاوی مقادیر بیش از حد چربی اشباع شده، غلات تصفیه شده، شکر، الکل، گوشت فرآوری شده و قرمز، محصولات حیوانی پرورش یافته معمولی، محصولات لبنی پرچرب و نمک است.

به گفته نویسندگان، مقادیر زیاد غذاها و نوشیدنی‌های فوق فرآوری شده نیز از ویژگی‌های رژیم غذایی غربی است.

برای تحقیق فعلی، آنها این رژیم را با رژیم غذایی مدیترانه ای مقایسه کردند، رژیم غذایی مدیترانه ای که دارای سطوح پایین‌تری از مواد غذایی فرآوری شده و سطوح بالاتری از میوه‌ها، سبزیجات و پروتئین‌های گیاهی، در میان سایر غذاهای گیاهی غنی از مواد مغذی است.

خوردن فست فود بیش از یک بار در هفته با افزایش خطر ابتلاء به التهاب روده مرتبط است. طبق بررسی، این عادت غذایی ضعیف ممکن است خطر ابتلاء به کولیت اولسراتیو را تا ۴۳ درصد و بیماری کرون را تا ۲۷ درصد افزایش دهد.

در نهایت، این بررسی نشان می‌دهد که مصرف زیاد گوشت قرمز، غذاهای فوق فرآوری شده، قند و چربی اشباع شده ممکن است از عوامل خطر ابتلاء به بیماری التهاب روده و همچنین افزایش خطر ابتلاء به سندرم روده تحریک پذیر باشد.

گزارش محققان از سلامت جهانی؛

افزایش جهانی عوامل خطر بیماری ها/ از پُرفشارخون تا قندخون بالا

افزایش جهانی عوامل خطر بیماری ها/ از پُرفشارخون تا قندخون بالا

محققان افزایش عوامل خطر بیماری در سراسر جهان را به پیری جمعیت و تغییر سبک زندگی نسبت می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، یک مطالعه جدید گزارش می‌دهد که افزایش قابل توجهی در افراد مبتلا به عوامل خطر بیماری مانند فشارخون بالا، سطح بالای کلسترول و شاخص توده بدنی بالا (BMI) در سراسر جهان مشاهده شده است.

این عوامل با متابولیسم مرتبط هستند و عبارتند از فشار خون سیستولیک بالا (SBP)، گلوکز ناشتا بالا (FPG)، شاخص توده بدنی بالا (BMI)، کلسترول بد LDL بالا و اختلال عملکرد کلیه.

همه این موارد، آنچه را که محققان «عواقب پیری جمعیت و تغییر سبک زندگی در مقیاس جهانی» می‌نامند را نشان می‌دهند.

بر اساس مطالعه انجام شده توسط مؤسسه سنجش و ارزیابی سلامت در دانشگاه واشنگتن، جهان شاهد افزایش ۴۹ درصدی در تعداد سال‌های زندگی همراه با ناتوانی است.

محققان گزارش دادند که سلامت ضعیف در افراد ۱۵ تا ۴۹ سال به طور فزاینده ای به BMI بالا و قندخون بالا نسبت داده می‌شود که خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد.

سایر عوامل خطر متابولیک، مانند کلسترول LDL بالا و فشارخون بالا، در ۱۰ عامل خطر اصلی برای افراد در این گروه سنی قرار گرفتند.

دکتر «مایکل بروئر»، محقق ارشد، در بیانیه‌ای گفت: «اگرچه ماهیت متابولیکی دارد، اما ایجاد این عوامل خطر اغلب می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلف سبک زندگی، به ویژه در میان نسل‌های جوان‌تر باشد. آنها همچنین نشان‌دهنده جمعیت سالخورده‌ای هستند که احتمال بیشتری دارد با گذشت زمان به این بیماری‌ها مبتلا شوند.»

بروئر افزود: «هدف‌گذاری کاهش بیماری‌های غیرواگیر و قابل پیشگیری از طریق عوامل خطر قابل اصلاح، فرصتی عظیم برای تغییر پیشگیرانه مسیر سلامت جهانی از طریق سیاست‌گذاری و آموزش است.»

نویسندگان این مطالعه گفتند که تجزیه و تحلیل آنها برآوردهای جامعی از بار بیماری ۸۸ عامل خطر و پیامدهای سلامت مرتبط با آنها برای افراد در ۲۰۴ کشور و منطقه از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۲۱ را ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*