اخبار خراسان جنوبی

دروغ پردازی تنها هنر رسانه‌ای غرب است

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه اخلاق مداری و کار جهادی ویژگی فعالان رسانه‌ای بسیج است، گفت: دروغ پردازی تنها هنر رسانه غرب است.

به گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، علی فرخنده، امروز دوشنبه ۷ خرداد در جلسه هم اندیشی مسئولین فضای مجازی بسیج استان با بیان اینکه هدف رسانه غرب این است که بیان کند آینده انقلاب آینده تاریکی است، اظهار کرد: تکلیف ما با توجه به سیاست‌های رسانه‌ای غرب تکلیف ما را سخت کرده است.

وی با تاکید بر تقویت اخلاق مداری و کار جهادی، تلاش برای برجسته سازی حقایق انقلاب و افزایش سطح سواد رسانه‌ای جامعه، افزود: دست غرب از مبانی خالی است بنابراین از تکنیک تخریب استفاده می‌کند اما در مقابل اسلام می‌گوید اصول دین تحقیق است و باید فرد خود به این نتیجه برسد که خدا وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین سانسور خبری در رسانه‌های  غرب صورت می‌گیرد، اظهار کرد: رسانه غرب قائل به آزادی بیان نیست، اما ما در حوزه اخلاق باید از جنجال‌های رسانه ای بپرهیزیم.

فرخنده با بیان اینکه در حرکت به سمت شکل گیری تمدن اسلامی هستیم، تصریح کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری باید حرکت آرمانی مبتنی بر واقعیت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آنچه انتظار داریم و وجه تمایز ماست این است که در حوزه نقد وارد جریان نق زدن نشویم، افزود: باید با استدلال صحبت کرد، اما جریان نق دنبال حرف زدن بدون استدلال است، اما ما باید به عنوان جیران نقد وارد فضای رسانه شویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر برجسته سازی نقاط مثبت طرف مقابل، یادآور شد: اخلاق مداری و کار جهادی ویژگی فعالان رسانه‌ای بسیج است و کسی که وارد جیران نقد می‌شود باید اهل ارائه راهکار نیز باشد.

احقاق حقوق مردم با حساسیت پیگیری شود

 

 

احقاق حقوق مردم با حساسیت پیگیری شود

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: مراجعه مردم به دستگاه‌های حاکمیتی از نیازهای مردم است و زمانی که مردم به دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند باید احقاق حقوق مردم با حساسیت، انگیزه و طبق اصول قانون پیگیری و اجرا شود.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدجعفر عبدالهی امروز در بازدید از دادگاه عمومی بخش نیمبلوک اظهار داشت: مراجعه مردم به دستگاه‌های حاکمیتی از نیازهای مردم است و می‌بایست احقاق حقوق مردم با حساسیت، انگیزه و طبق اصول قانون پیگیری و اجرا شود.

وی بیان کرد: با توجه به ارتقاء فناوری اطلاعات و هوشمندسازی دستگاه قضایی، خدمات غیرحضوری در دادگستری استان روز به روز در حال گسترش است.

عبداللهی بیان کرد: برای رفع دغدغه مردم در زمینه کارخانه فولاد نیمبلوک،  بهسازی جاده‌های استان و ایجاد پاسگاه کرغند تمهیداتی اندیشیده شده و درحال پیگیری است.

به گزارش تسنیم، دیدار با همکاران قضایی و اداری، بازدید از شعب و دفاتر شعب، و بررسی چالش‌های موجود در دادگاه عمومی بخش نیمبلوک از جمله برنامه‌های این بازدید بود. میز خدمت دادگستری شهرستان قائنات نیز با هدف رفع مشکلات حقوقی و قضایی شهرستان برگزار شد.

در حاشیه برپایی این میز خدمت رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی گفت: در راستای تکریم شأن شهروندان به مشکلات ۳۰ نفر از مراجعین رسیدگی شد. بخشی از مراجعات مربوط به دعاوی خانواده است که برقراری نظام تفاهم در میان خانواده می‌تواند از آسیب‌های وارده به خانواده و زوجین جلوگیری کند.

عبداللهی بیان کرد: در بازدیدی که از پارکینگ این شهرستان انجام شد تعدادی خودرو توقیف شده که مقرر شده ظرف مدت یک ماه خودروهای توقیفی مورد تعیین تکلیف قرار گیرد.

 

 

 

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت مرز یکی از عوامل توسعه اقتصادی در خراسان جنوبی

استفاده از ظرفیت مرز یکی از عوامل توسعه اقتصادی در خراسان جنوبی

بیرجند- استفاده از ظرفیت مرزها یکی از عوامل مهم در توسعه خراسان جنوبی است.

به گزارش خبر گزاری مهر، به نقل از روابط عمومی همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی صبح دوشنبه نشست مشترک دبیرکل مجمع مجالس آسیایی و رئیس پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام با فاطمی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی پیرامون دیپلماسی اقتصادی شهری برگزار شد.

سید محمد اسماعیل فاطمی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی در این نشست ضمن اشاره به فعالیت گسترده سازمان در مرز ماهیرود بیان کرد: استفاده از ظرفیت مرزها یکی از عوامل مهم در توسعه مناطق مرزی و استان است.

در این زمینه، استان خراسان جنوبی با داشتن موقعیت راهبردی بازرگانی-ترانزیتی و جاذبه‌های فراوان تاریخی و طبیعی، از توانایی و ظرفیت بالایی برای توسعه برخوردار است و در همین زمینه می‌توان از این پتانسیل مهم برای توسعه استان استفاده کرد.

فاطمی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های مرز و معدن و توجه به مسائل کلان اقتصادی استان، می‌تواند به توسعه منطقه و ایجاد اشتغال کمک کند که این موضوع به عنوان یک اولویت برای سازمان همیاری شهرداری‌ها در نظر گرفته شده است.

اولویت‌یابی سیاست دیپلماسی اقتصادی شهری در خراسان جنوبی

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی در ادامه این نشست بیان کرد: دو عرصه را در سازمان همیاری در این دوره به جد پیگیر هستیم، نخست دیپلماسی اقتصادی است که بتواند فعالیت‌های استان را به سمت همکاری‌های اقتصادی سوق دهد.

وی افزود: دوم دیپلماسی شهروندی است زیرا با توجه به مرز مشترک استان با کشور افغانستان، استان در قبال شهروندان خارجی ای که در آن به صورت دائم و یا موقت و گذرا ساکن هستند، مسئول است و از ظرفیت سرمایه در اختیار این شهروندان خارجی باید استفاده کرد.

فاطمی اظهار کرد: یقیناً با توجه به توسعه خراسان جنوبی با برنامه ریزی خلق پول به سمت لوکوموتیوهای اقتصادی، توسعه صنایع کوچک و متوسط توسط شهرداری‌ها و استفاده از ابزارهای خلاقانه و… و. جهت ایجاد درآمد پایدار می‌توان از بن بست‌های شهری جلوگیری کرد.

محمدرضا مجیدی دبیرکل مجمع مجالس آسیایی ضمن قدردانی از مجموعه سازمان همیاری شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد عمومی که در دوره جدید شاهد ارتقا سطح کمی و کیفی فعالیت‌های سازمان بوده ایم بیان کرد: مجمع مجالس آسیایی یکی از مهمترین نهادهای بین‌المللی در سطح آسیا است که بسیار اثرگذار است.

دبیرکل مجمع مجالس آسیایی گفت: ما باید برای ابتکار عمل‌های آینده تلاشی وافر داشته باشیم و بتوانیم چشم‌اندازها و دیدگاه‌های مشترک خود را علی الخصوص از طریق ایجاد خواهر خواندگی با شهرهای آسیایی محقق سازیم.

جذب سرمایه گذار اولویت اقتصادی در خراسان جنوبی

مجیدی ضمن ابراز خشنودی از فعالیت‌های سازمان همیاری بخصوص در زمینه توسعه فعالیت‌های مرزی و معدنی بیان کرد: اگر بتوانم ظرفیت‌های بی بدیلی همچون آب، خاک، مناظر طبیعی و دیدنی که در این استان وجود دارد را احیا و به جامعه هدف بشناسانیم، امکان ایجاد فرصت‌های گردشگری و ایجاد شهرک‌های تخصصی صنعتی با محوریت بخش خصوصی وجود خواهد داشت.

مجیدی در ادامه گفت: یکی از اولویت‌های ما در خراسان جنوبی جذب سرمایه گذار خارجی است که در این زمینه باید برنامه ریزی های لازم انجام شود.

 

 

 

صعودبانوان فرهنگی خراسان جنوبی به ارتفاعات۳۲۰۰متری آلوارس

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی از صعود تیم هفت نفره کوهنوردی بانوان فرهنگی استان به ارتفاعات آلوارس شهرستان سرعین استان اردبیل، یادواره شهدای خدمت، خبر داد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، مهدی گلدانی مقدم با اشاره به شهادت مظلومانه سید الشهدای خدمت، آیت ا… رئیسی و همراهاهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد، اظهار کرد: تیم کوهنوردی بانوان فرهنگی استان سوم خرداد ماه، به استان اردبیل اعزام شدند.

وی، با بیان این که تیم کوهنوردی بانوان فرهنگی از دو شهرستان بیرجند و درمیان انتخاب شده اند؛ تصریح کرد:برای انتخاب ورزشکاران تیم کوهنوردی استان، مسابقات انتخابی در دو بخش خواهران و برادران، صعود به قله چهارده در اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی شهرستان بیرجند برگزار شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ادامه داد: خانم ها حدیثه داوری فریمانی، سمیه کفشی، نگین عرب زاده، فهیمه خزاعی اسفزار، منیره ماجدی و طیبه سادات پالاخی اعضای تیم کوهنوردی بانوان فرهنگی خراسان جنوبی بودند که  سیده الهام حسینی و عرفان توانا به عنوان مربی و سرپرست همراه آنان را همراهی می کردند.

به گفته گلدانی مقدم؛ صعود به قله های استان در دو بخش فرهنگیان و دانش آموزان از دیگر  برنامه های پیش بینی شده این معاونت تا پایان سال جاری به شمار می رود.

 

۶۰ درصد بودجه شهرداری بیرجند در مناطق کم‌برخوردار هزینه می‌شود

۶۰ درصد بودجه شهرداری بیرجند در مناطق کم‌برخوردار هزینه می‌شود

بیرجند- ایرنا-شهردار بیرجند گفت: ۶۰ درصد بودجه این شهرداری به سمت مناطق کم‌برخوردار سوق داده شده که هدف اصلی کاهش فاصله اجتماعی و ایجاد روحیه نشاط است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی بهترین روز دوشنبه در نشست شورای اجتماعی خراسان جنوبی افزود: شهر بیرجند سه هزار و ۷۰۰ هکتار وسعت دارد که ۲۳۰ هکتار آن بافت نابسامان میانی، ۲۲۵ هکتار سکونت‌گاه غیر رسمی و ۱۵۵ هکتار روستای ادغام شده است.

وی با بیان اینکه ۴۵ هکتار بافت تاریخی در شهر بیرجند وجود دارد که در درجه‌های یک، ۲ و سه، حریم داشته و در آن با محدودیت شهرسازی مواجه هستیم ادامه داد: بالاترین میزان سکونت غیررسمی استان در شهر بیرجند است.

شهردار بیرجند گفت: در موضوع بازآفرینی شهری نیز توانستیم بوستان ناصح، بوستان خطی مهر شهر و خانه محله‌های الهیه و شعبانیه را احداث کنیم که کمک‌های زیادی در بحث کنترل آسیب اجتماعی داشته است.

وی یادآور شد: رسالت اصلی خانه محله برای اقدامات فرهنگی بوده که در اختیار شهرداری است و ۹۰ درصد آن اکنون توسط گروه‌های جهادی و مردمی مدیریت می‌شود.

بهترین بیان کرد: در محله چهاردرخت و اکبریه هم چهار هزار متر مربع کف‌سازی انجام شده است که جزو محلات باز آفرینی شهری هستند.

وی با اشاره مرکز بیرجند شناسی در استان گفت: ۳۰۰ هزار متر مربع آسفالت و پنج هزار متر مربع پیاده‌رو سازی در محلات هدف بازآفرینی شهری انجام که منجر به عدالت اجتماعی شده است.

شهردار بیرجند با بیان اینکه ۸۰۰ هکتار به بافت بیرجند از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ اضافه شده است افزود: ولی در این سال‌ها راه و شهرسازی هیچ سهمی به شهرداری پرداخت نکرده این در حالی که خدمات زیادی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته میلیاردها تومان هزینه در بحث ایمن سازی شهر انجام شده است عنوان کرد: با این اقدامات ضریب ایمنی شهر افزایش یافته است.

بهترین تاکید کرد: به‌زودی جشن پایان آسفالت در مهرشهر را اعلام می‌کنیم که از خدمات ماندگار دولت سیزدهم است.

شهردار بیرجند با بیان اینکه ۲۶۴ نفر سال گذشته در مجتمع خدمات اجتماعی شهرداری پذیرش شدند ادامه داد: ۱۱۰ نفر از این افراد، معتاد به مواد صنعتی بودند.

وی با اشاره به شناسایی ۱۹۶ کارتن خواب در مرکز استان اضافه کرد:مکان‌های متروکه هم در شهر شناسایی و نوسازی شد تا بتوانیم چرخه اصلی کنترل آسیب‌های اجتماعی را تکمیل کنیم لذا معتادان بعد از جمع آوری به این مراکز ارجاع شده تا صاحب شغل شوند و مکانی برای فروش محصولات داشته باشند.

بهترین یادآور شد: در حالی که این خانه‌ها را می‌توانیم از طریق مزایده به فروش برسانیم و درآمد کسب کنیم اما در راستای چرخه بازتوانی آسیب دیدگان اجتماعی مورد استفاده قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه رها کردن فرد معتاد در جامعه مشکلی را حل نخواهد کرد افزود: در حوزه اجتماعی توجه ویژه‌ای هم به بانوان داشته‌ایم و به‌زودی مرکز نگهداری زنان آسیب دیده را افتتاح خواهیم کرد.

شهردار بیرجند همچنین از شناسایی ۵۲۰ زباله گرد در شهر بیرجند خبر داد و گفت: این در حالی است که اکثریت افراد محتاج نیستند.

وی با اشاره به اینکه تفکیک زباله در مبدا می‌تواند یکی از راه‌های مقابله با زباله‌گردی باشد ادامه داد: اما اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در بیرجند متقاضی ندارد از همین رو توافقی با انجمن حمایت از زندانیان انجام شده که اگر این طرح به مراحل نهایی برسد می تواند به حل معضل زباله‌گردی امیدوار بود.

بهترین یادآور شد: اکنون میلیاردها تومان ثروت این شهر جلو چشم ما خارج می‌شود لذا باید با استفاده از ظرفیت دادستانی از این معضل پیشگیری کنیم و افراد نیازمند هم در طرح تفکیک از زباله به‌کارگیری خواهند شد.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*