اخبار خراسان جنوبی

یادداشت

امیدواری فرهنگیان به آینده صندوق ذخیره با اجرای طرح ارزش مالکانه

خلیل شیخیانی*

مرحله اول تخصیص سهام ارزش مالکانه برای فرهنگیانی که سالهاست از سرمایه‌گذاری خود در صندوق ذخیره فرهنگیان فقط سود سالانه دریافت کرده بودند، شاید بزرگترین نقطه امید و رسیدن به فردایی بهتر در بهره‌وری از سرمایه خود باشد. در کنار تلاش‌های مدیران صندوق در یک‌سال گذشته، نقش اطلاعات و آگاهی صاحبان اصلی صندوق در این رخداد مهم انکارناپذیر است.

همه از خود می پرسند چگونه نزدیک به سه دهه هیچ اطلاعاتی از صندوق ذخیره فرهنگیان به صاحبان اصلی این صندوق نرسیده است. سوالی که ذهن مخاطب را درگیر می‌کند این است چرا طی این سه دهه هیچ یک از مدیران عامل، هیات مدیره، هیات‌ امنا و مدیران هولدینگ‌ها برای فرهنگیان شفاف‌سازی صورت نداده‌اند، جز دکتر نجف‌پورکردی؟ آیا فرهنگیان که صاحبان اصلی این مجموعه عظیم مالی و اقتصادی در کشور هستند نباید اطلاعات کافی از وضعیت اموال خود داشته باشند؟

حمیدرضا نجف‌پور‌کردی به عنوان مدیرعاملی پاسخگو، باعث شد پای فرهنگیان به لایه‌های زیرین و اطلاعات اصلی صندوق باز شود و صندوق را از حیاط خلوت به اتاق شیشه‌ای تبدیل کرد. حضور سه منتخب فرهنگیان کشور در هیات امنا، پیگیری‌های ۸۲ نفر از سایر منتخبان استانی در امر مطالبه‌گری باعث شد هر روز بیشتر از دیروز آگاهی اعضا افزایش یابد و جسارت آنها در مطالبه سرمایه خود فزونی یابد.
با آمدن دکتر نجف‌پور و برگزاری نشست با منتخبین استانی و برگزیدن راه راستی و اعلام واقعی وضعیت صندوق، مطالبه‌گری اعضا در گروه‌ها و کانال‌ها بیشتر شد و این تضارب آرا و تفکرات و همراهی مدیرعامل صندوق و تیم کاری او باعث شد که نسخه‌های جدیدی برای ریل‌گذاری جدید صندوق نوشته شود که واگذاری سهام ارزش مالکانه اولین و بهترین خبر برای فرهنگیان به ویژه بازنشستگان بود که بتوانند حق خود را از اموال و دارایی‌های صندوق دریافت کنند.

خارج از هر گونه نگاه سیاسی به مقوله صندوق ذخیره، به ثمر نشستن اولین برنامه و هدف‌گذاری دکتر نجف‌پور و سه منتخب فرهنگ در هیات امنا، نقطه عطفی در تاریخ اقتصادی ایران است. اکنون مسولیت مدیرعامل و نمایندگان فرهنگیان دوچندان شده است و در راهی قرار گرفته‌اند که نمی‌توانند به عقب بازگردند. مدیرعامل همراه با تمام نیروهایی که در هولدینگ‌های چهارگانه حضور دارند بسیج شده‌اند تا ارزش روز تمام دارایی‌های صندوق را محاسبه کنند.

به نظر من با به کارگیری تیمی اقتصادی و کارکشته و عملیاتی، این امر میسر خواهد شد. هر گونه اموالی که از این مجموعه در اختیار افراد خاص قرار دارد با درایت بازگردانده شود و تمام دارایی‌های فرهنگیان عضو صندوق محاسبه شود. من این امر را شدنی می‌دانم. فرهنگیان طی این یکسال و نیم به اندازه تمام سال‌های گذشته، از صندوق اطلاعات کسب کرده‌اند. این آگاهی اعضا می‌تواند پشتوانه قدرتمندی برای مدیرعامل و نمایندگان فرهنگیان در صندوق باشد که همراهی و همدلی اعضا را به دنبال دارد.

در این مسیر حتما سنگ‌اندازی‌های بسیاری رخ خواهد داد. افرادی خاص با نظرات خود قصد ایجاد دلسردی و به بیراهه کشاندن این مطالبه‌گری خواهند داشت، اما با حمایت اعضای صندوق و نهادهای حاکمیتی، احقاق حق و حقوق فرهنگیان میسر خواهد شد. این آغاز راه است و ما فرهنگیان باید به این ۱۰ درصد دلخوش نباشیم و برای بدست آوردن تمام سرمایه خود در حمایت از مدیرعامل و سه نماینده منتخب فرهنگیان در صندوق ذخیره، ذره‌ای کوتاهی نکنیم.

دیدار مدیرعامل کویرتایر با فرمانده انتظامی خراسان جنوبی/۵

 

دیدار مدیرعامل کویرتایر با فرمانده انتظامی خراسان جنوبی

 

مدیرعامل شرکت کویرتایر با فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی دیدار کرد
به گزارش روابط عمومی شرکت کویرتایر ، مهندس زینلی مدیرعامل شرکت کویرتایر با حضور در دفتر سردار شجاعی نسب ضمن عرض خداقوت وگرامیداشت یاد وخاطره شهدای والامقام به ویژه شهدای فراجا، از اهتمام ویژه وتلاش های ارزشمند صورت گرفته در راستای نظم وامنیت جامعه قدردانی کرد.

توسعه اقتصادی و امنیتی دو موضوع اولویت دار جامعه است
فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: توسعه اقتصادی و امنیتی دو موضوع مهم و اولویت دار جامعه است که با ارتباط دوسویه یکدیگر را موجودیت و هویت می بخشند.
سردار حسن شجاعی نسب، جامعه متعالی را مجموعه ای هماهنگ و منظم خواند و گفت:در یک جامعه همانند رژه نیروهای مسلح که نیازمند نظم و هماهنگی است، اجزاء مختلفی چون سیاست،اقتصاد،فرهنگ،امنیت و….نیازمند هم افزایی و هماهنگی است.
وی مجموعه اقدامات فراجا را درخشان و قابل قبول ارزیابی و خاطرنشان کرد: براساس نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان از دیدگاه مردمی، مجموعه انتظامی کشور رتبه سوم رضایت عمومی را در بین دستگاههای و رده های مختلف فرهنگی-اجتماعی کسب کرده است که در سالهای قبل رتبه چهاردهم را دارا بود.
فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی لزوم پیشگیری از وقوع جرم را حیاتی خواند و اظهار داشت:برخورد با اراذل و اوباش،قاچاق کالا، خودروهای سوختی، مواد مخدر و… از جمله اقدامات امنیتی که با قاطعیت تمام دردستور کار است ولی سیاست اصلی ما در حوزه اجتماعی و پیشگیری است تا با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی،علاج واقعه قبل از وقوع کنیم.
وی درخصوص کارآمدی و چابک سازی مجموعه فراجا بیان کرد: پلیس هوشمند با استفاده از سامانه ها و بستر فناوری و همچنین طرح های ناظرمحور در زمینه ترافیک،فضای مجازی، فحشا و بزهکاری،بازار و صنوف و…نظارت و کنترل لازم را اعمال و  تا پای جان در جهت خدمتگزاری به مردم تلاش می کند.
سردار شجاعی نسب ضمن تشکر از حضور آقای مهندس زینلی، کویرتایر را افتخار استان و کشور  خواند و اظهار کرد: مجموعه انتظامی استان آمادگی خود را در بسترسازی و رفع موانع برای محیط کسب و کار اعلام می دارد تا صنعت استان در آرامش و امنیت کامل رشد تولید و توسعه اقتصادی را رقم بزند.

مدیرعامل شرکت کویرتایر:فراجا درعین قدرت واقتدار؛ از محبوبیت اجتماعی بالایی برخوردار است
مدیرعامل شرکت کویرتایر هم  در این دیدار گفت:پلیس هوشمند یعنی اینکه در عین قدرت و اقتدار از پایگاه مردمی و محبوبیت اجتماعی برخوردار باشد و نیروی انتظامی در کارزار سخت سالیان اخیر حقیقتا ” هوشمندانه” عمل کرده است.
مهندس سیدمحمدحسین زینلی اظهار داشت: علت دشمنی استکبار جهانی با دلسوزان نظام به خصوص نیروی انتظامی ،در مدیریت صحیح بحران هایی است که دشمن در آن طمع کرد ولی با درایت و هوشمندی ، نقشه های دشمن نقش برآب شد.
وی خاطرنشان کرد: به عنوان یک شهروند و به نمایندگی از حوزه کار و کارگری اعلام می داریم که اگر توفیقاتی در عرصه صنعت و تولید نصیب کویرتایر شده است در سایه امنیتی است که شهدای امنیت و کارکنان مخلص فراجا برای این کشور به ارمغان آورده اند.
مدیرعامل شرکت کویرتایر در پایان ، ترفیع درجه سردار سرتیپ دوم پاسدار دکتر حسن شجاعی نسب را که با موافقت مقام معظم رهبری(مدظله) انجام گرفت را تبریک گفت و توفیق بییش از پیش وی در راه خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از خداوند متعال مسئلت نمود.
در این دیدارمدیرکارخانه،مدیرتولیدومدیرروابط عمومی شرکت کویرتایر نیزحضور داشتند.

دوره آموزشی روزنامه نگاری پیشرفته درخراسان جنوبی آغاز شد/۵

 

 معاون فرهنگی ورسانه اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: با هدف ارتقای سطح علمی و عملی روزنامه نگاران و علاقه‌مندان به رسانه، دوره آموزشی  روزنامه نگاری پیشرفته در استان آغاز شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی محمود رمضانی در بازدید از این دوره  آموزشی اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با همکاری دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها و موسسه مطبوعاتی گروه رسانه پیام خاوران امروز، دوره آموزشی روزنامه نگاری پیشرفته را برای علاقه‌مندان به این حوزه  به مدت یک ماه در بیرجند برگزارمی کند

وی بیان کرد: اولین سرفصل آموزشی این دوره  با موضوع چاپ و صفحه آرایی‌ توسط احسان رضایی، گرافیست  ومسئول هنری روزنامه شهرآرا ارائه شد.

معاون فرهنگی ورسانه اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: ۲۰ نفر از فعالان دررسانه های مکتوب ، خبرگزاری ها وپایگاههای خبری و سرپرستی های روزنامه های کشور در این دوره حضور دارند.

مدرس سرفصل آموزشی این دوره با موضوع چاپ و صفحه آرایی  هم گفت: آشنایی با اصطلاحات رایج و واژه های مرتبط با صنعت چاپ و صفحه آرایی، آشنایی با اصول صفحه آرایی  به علاقمندان وفعالان عرصه رسانه استان ارئاه شد.

احسان رضایی آشنایی با نرم افزار ایندیزاین مرحله مقدماتی وبرگزاری کارگاه ، آشنایی باتقسیم بندی های چاپ و آشنایی ماشین آلات چاپ را از دیگر مباحث آموزشی ارائه شده عنوان کرد.

مدیرعامل موسسه مطبوعاتی گروه رسانه ای پیام خاوران امروز مجری برگزار کننده این  دوره آموزشی هم گفت: با هدف ارتقای دانش حرفه‌ای خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای ،دوره آموزشی روزنامه نگاری پیشرفته در خراسان جنوبی برگزار می شود.

محمد قربانی اظهار داشت: ۳۲ ساعت دوره حضوری روزنامه نگاری پیشرفته با سرفصل چاپ وصفحه آرایی ، عکاسی خبری ، روزنامه نگاری پادکستی وروزنامه نگاری کوله پشتی توسط احسان رضایی ، رضا دانشمندی ،محسن فرجادی وتقی دژاکام از اساتید کشوری تدریس می شود.

وی با تاکید بر لزوم گذراندن دوره مقدماتی برای فعالان رسانه ای به منظور حضور در این دوره گفت: همه مخاطبان این دوره  جامعه خبرنگاران شاغل در رسانه های استان و شهرستان های استان خراسان جنوبی هستند.

مدیرعامل موسسه مطبوعاتی گروه رسانه ای پیام خاوران امروز با بیان اینکه حضور خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای ثبت نام کننده در همه دوره ها الزامی است افزود: این دوره آموزشی بااعطای گواهینامه معتبر صادره از سوی دفتر مطالعات وبرنامه ریزی رسانه های وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی طی ۴ هفته از ۷ دی ماه آغاز و تا۲۹ دی ماه در شهرستان بیرجند برگزار می شود.

سفر سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه به خراسان‌ جنوبی

رئیس نمایندگی وزارت خارجه در خراسان جنوبی گفت: سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه به خراسان جنوبی سفر می‌کند.

 ابراهیمی، رئیس نمایندگی وزارت خارجه در خراسان جنوبی گفت:  فردا دهم دی ماه میزبان ناصر کنعانی چافی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه، در استان خراسان جنوبی خواهیم بود.

او با تأکید بر اینکه این سفر به مناسبت هفته ملی مقاومت انجام می‌شود،افزود: هدف از این سفر دکتر کنعانی چافی، تبیین دستاورد‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس نمایندگی وزارت خارجه در خراسان جنوبی ادامه داد: افتتاح یادمان شهدای ترور جمهوری اسلامی ایران در محل ساختمان نمایندگی وزارت امور خارجه در بیرجند، مهمترین برنامه این سفر می‌باشد.

به گفته او؛ این یادمان که شامل تصاویر جمعی از شهدای ترور جمهوری اسلامی ایران می‌باشد به منظور گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان علیاتی شده است.

ابراهیمی درخصوص برنامه‌های سخنگوی وزارت خارجه در این سفر گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار از برنامه‌های پیش بینی شده برای این سفر است.

رئیس نمایندگی وزارت خارجه در خراسان جنوبی متذکر شد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، دکتر کنعانی در این سفر نشستی با دانشجویان، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان هم خواهد داشت.

او با اشاره به حضور سخنگوی وزارت خارجه در شورای اداری استان، گفت: نمایشگاهی از توانمندی‌های گردشگری و صنایع دستی استان هم در ساختمان نمایندگی وزارت خارجه در بیرجند پیش بینی شده که مورد بازدید قرار خواهد گرفت.

ابراهیمی با اشاره به جایگاه نمایندگی وزارت خارجه در توسعه اقتصادی استان خراسان جنوبی، عنوان کرد: وزارت امور خارجه در معرفی و عرضه ظرفیت‌های کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی و … استان در سطح بین الملل نقش بسزایی دارد.

به گفته رئیس نمایندگی وزارت خارجه در خراسان جنوبی؛ بازدید از نمایشگاه توانمندی ها، تولیدات و خدمات فنی مهندسی شرکت‌های دانش بنیان استان هم از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای این سفر است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ تسهیل در روند مراودات بین المللی استان خراسان جنوبی با همه کشور‌های جهان به ویژه کشور‌های همسایه از عواید این سفر باشد.

برگزاری ششمین دوره مسابقات شترسواری کشور در طبس/۷

برگزاری ششمین دوره مسابقات شترسواری کشور در شهرستان طبس

ششمین دوره مسابقات شترسواری کشور به میزبانی استان خراسان جنوبی در کویر حلوان شهرستان طبس برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، ششمین جشنواره شترسواری کشوری به میزبانی روستای حلوان شهرستان طبس با حضور مهدی قناد سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان،پسندیده رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی کشور و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و با حمایت اقامتگاه بوم گردی ستاره کویر حلوان برگزار شد.
در این جشنواره که شترسوارانی از چندین استان حضور داشتند، نمایندگان استان کرمان موفق به کسب مقام اول و دوم و شترسوار روستای حلوان شهرستان طبس موفق به کسب مقام سوم شد که در پایان جشنواره جوایز ۳۰، ۲۰ و ۱۰ میلیون تومانی، حکم و مدال کشوری توسط مسئولین به مقام آوران اهدا شد.
برگزاری مسابقات والیبال ساحلی توسط هیات والیبال شهرستان طبس، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، پخت غذای محلی، اجرای موسیقی محلی و … از دیگر برنامه های ششمین جشنواره شترسواری کشوری بود که مورد استقبال جمع چندین هزار نفری مردم قرار گرفت.

 

کسب دو مدال رهاورد ورزشکاران استان ازمسابقات هنرهای فردی پهلوانی و زورخانه ای کشور/۷

کسب دو مدال رهاورد ورزشکاران خراسان جنوبی در مسابقات قهرمانی کشور

مسابقات هنرهای فردی پهلوانی و زورخانه ای قهرمانی کشور به میزبانی استان فارس برگزار و دو ورزشکار استان صاحب مدال شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، در این دوره از رقابت های ملی، کاوه کرمانی ورزشکار پهلوانی و زورخانه ای استان با انجام یک اجرای عالی و در یک رقابت نفس‌گیر در مسابقات هنرهای فردی قهرمانی کشور مدال برنز چرخ چمنی کشور را از آن خود کرد.
همچنین در رشته میل بازی نیز، امیر حسین دهقان با یک اجرای فوق العاده و با اختلاف اندکی عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره را به خود اختصاص داد.
این دوره از مسابقات از تاریخ ۵ لغایت ۹ دیماه به میزبانی استان فارس شهرستان شیراز برگزار شد.

 

 

نشست اندیشه ورزی نقش رسانه در انتخابات برگزار شد/۵-۷

نشست اندیشه ورزی نقش رسانه در انتخابات با حضور مدیر کل قرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل صداسیما، مدیرخانه مطبوعات استان و جمعی از مسئولین فرهنگی و رسانه ای استان، برگزار شدبرگزار شد

به گزارش امروز خراسان جنوبی، علی فرخنده در نشست شورای اندیشه ورز در محل صداسیما استان برگزار شد اظهار داشت: صدا و سیما از جمله مهم ترین نهاد ها در عرصه مدیریت، پیشبرد رسانه ای و مطابق گفته رهبری مدیریت فکر، فرهنگ، روحیه همچنین جهت دهی اخلاق عمومی می باشد و دلیل اینکه اولین جلسه تور رسانه ای با دستگاه ها در این موضوع صدا سیما می باشد همین نکته مهم است.
وی با اشاره به اقدامات خوب و موفقیت های قابل تقدیر صدا و سیمای استان، افزود: امیدواریم با ظرفیت خانه مطبوعات و رسانه های استان هم افزایی لازم را به ارمغان آورده تا در این عرصه پاسخ به شبهات وارده توسط دشمن در فضای مسموم رسانه ای غرب با برشمردن نقاط قوت و ضعف مطابق بیانیه گام دوم انقلاب اقدامات لازم به عمل آید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: طی چند سال اخیر شاهد افزایش بی نظیر کمیت و کیفیت برنامه های صداوسیما هستیم که این امر همگام با گام دوم انقلاب روندی صعودی است.

فرخنده در پایان خاطرنشان کرد: می‌بایست با بیان حقایق و دستاوردهای انقلاب اسلامی بخصوص پیشرفت های مختلف در دولت سیزدهم موجب امیدافرینی در مردم فراهم شود حضور پرشور مردم در انتخابات امسال را شاهد باشیم.

 

 

 

 

نمایشگاه چرخه رنگ در بیرجند به کار خود پایان داد/۵-۷

    
مراسم اختتامیه نمایشگاه چرخه رنگ که نمونه‌هایی از آثار هنری مدیران آموزشگاه‌های آزاد هنری استان را به نمایش گذاشته بود، با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در نگارخانه استاد مهدی اسماعیلی برگزار شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، علی فرخنده در اختتامیه نمایشگاه نقاشی مدیران آموزشگاه های آزاد هنری استان از کیفیت و تنوع آثار هنری حاضر در نمایشگاه تقدیر کرد و گفت: این آثار نشان‌دهنده تلاش و توانایی هنرمندان استان در ارائه آثاری متناسب با هویت ایرانی اسلامی نیز هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: با توجه به سطح کیفیت آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه امکان برگزاری اکسپوی هنری در مرکز با هماهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به منظور دیده شدن بهتر آثار در سطح ملی وجود دارد.
وی در ادامه سخنانش از ایجاد هماهنگی لازم با هدف حضور اساتید، مفاخر و مشاهیر برجسته بومی در تاریخ  ٣٠ دی ماه در استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد در این رویداد استقبال خوب و به یاد ماندنی از این بزرگان بی بدیل داشته باشیم.
فرخنده افزود: همچنین دو اقدام در دست اجرا برای ماه های آینده تحت عنوان «همایش ملی بزرگداشت ابن حسام خوسفی» و «جایزه ملی سواد رسانه ای استاد معتمدنژاد» وجود دارد که می‌تواند منجر به شناساندن ظرفیت های استان در سطح کلان بشود.

 

 

در رویداد بین المللی مدیریت بحران ایران قوی؛

کسب عنوان برتر یک شرکت دانش بنیان خراسان جنوبی/۵-۷

شرکت دانش بنیان ایراکد مستقر در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، موفق به کسب عنوان برتر در دومین رویداد بین المللی نمایشگاهی مدیریت بحران ایران قوی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، شرکت برنامه نویسی ایرانیان با نام ایراکد مستقر در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی و با مدیریت آقای کاظم معماری و خانم ایل بیگی است که شرکت برتر دومین رویداد بین المللی مدیریت بحران ایران قوی شناخته شد و چندین محصول فناورانه مهم و کاربردی در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل را ارائه داده است.
این شرکت طراح سامانه‌ های ملی از جمله شماره ملی امداد و ۱۱۲، سامانه مدیریت بحران کشور، جمعیت هلال احمر کشور، سازمان امداد و نجات کشور، ستاد راهیان نور کشور و ده‌ها وزارتخانه و سازمان دولتی و خصوصی و شهرداری است.

 

 

 

فرماندار خوسف:

بانک ها پرداخت تسهیلات اشتغال را تسهیل کنند۲-۷

بانک ها تضامین و پرداخت تسهیلات اشتغال را تسهیل کنند

حسینی با اشاره به تعهد سه برابری اشتغال در سال جاری نسبت به جمعیت شهرستان خوسف گفت: بانک های عامل باید درخصوص تضامین شرایط آسان تری را اتخاذ و شرایط اخذ وام را تسهیل کنند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، دکتر سیدعلی حسینی در کمیته اشتغال شهرستان اظهار داشت: اشتغال، یکی از مهمترین موضوعات است که در شهرستان پیگیر آن هستیم.

 

فرماندار خوسف کسب رتبه اول اشتغال در سال گذشته توسط شهرستان خوسف را نشان از ظرفیت ها و تلاش های انجام شده در این راستا دانست و خواستار تدوام فعالیت ها در این خصوص شد.

 

وی با اشاره به تعهد سه برابری اشتغال در سال جاری نسبت به جمعیت شهرستان اظهار کرد: این میزان تعهد حکایت از پتانسیل های اشتغالزایی شهرستان است.

 

وی از شهرستان خوسف به عنوان بهشت سرمایه گذاری یاد کرد و افزود: درصدد فراهم سازی بستر و تسهیل شرایط سرمایه گذاری در شهرستان هستیم.

 

حسینی به محیط کسب و کار به عنوان شاخصه ای برای توسعه شهرستان اشاره کرد و گفت: در این شاخص مولفه هایی نظیر امنیت، تسهیل گری و سرعت راه اندازی مشاغل، پرداخت تسهیلات، عدم فساد اداری و مالی دخیل هستند و شهرستان خوسف در همه این حوزه ها سرآمد است.

 

رئیس کمیته اشتغال شهرستان خوسف با اشاره به توجه ویژه دولت در احیای واحدهای راکد افزود: احیای واحدهای راکد تولیدی و صنعتی یکی از شاخص های ارزیابی شهرستان و مدیران خواهد بود.

 

حسینی با تبیین تبعات رکود واحدهای تولیدی یادآور شد: فارغ از مسئولیت های کاری و اداری در قبال این واحدها، باید با توجه به دغدغه های انسانی در راستای احیای این واحدها بکوشیم.

 

فرماندار خوسف از تشکیل هفتگی جلسه کمیته اشتغال در سه شنبه های هر هفته خبر داد و افزود: بانک های عامل باید در خصوص تضامین شرایط آسان تری را اتخاذ و شرایط اخذ وام را تسهیل کنند.

 

وی با بیان لزوم تسریع در مکاتبات اداری، بر پیگیری های مکرر و دغدغه مندی مسئولان در راستای توسعه شهرستان تاکید کرد.

 

دبیر کمیته اشتغال خوسف در این جلسه گفت: تعهد اشتغال امسال شهرستان ۸۹۷ نفر بوده است که پیشرفت آن تاکنون با ثبت ۷۰۳ ایجاد اشتغال به ۷۸ درصد رسیده است.

 

گفتنی است؛ بررسی و ارائه گزارش مربوط به ثبت اشتغال در سامانه رصد ، بررسی گزارش عملکرد نظارت و میزان تسهیلات پرداختی برای طرح های اشتغالزایی دستگاه های اجرایی و گزارش میزان پرداخت تسهیلات اشتغالزا و نهضت احیا توسط بنیاد برکت ، بنیاد علوی و بسیج سازندگی شهرستان از جمله دستور کارهای این جلسه کمیته اشتغال شهرستان بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی اعلام کرد:

آمادگی خراسان جنوبی برای ساخت صحن عقیله بنی هاشم در کربلا/۲-۷

آمادگی خراسان جنوبی برای پشتیبانی از پروژه احداث صحن عقیله بنی هاشم

عباس زاده گفت: خراسان جنوبی آمادگی لازم برای پشتیبانی از پروژه احداث صحن عقیله بنی هاشم در کربلا را دارد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده به همراه اعضای کمیته زیر ساخت عتبات از آخرین مراحل ساخت صحن عقیله بنی هاشم در کربلای معلی بازدید کرد.

 

وی در جمع مهندسان و دست اندرکاران این پروژه گفت: حال که خداوند متعال دو نعمت زیارت و خدمت را توأمان به ما عطا کرده، این فرصت را مغتنم شمرده و تلاش کنیم به معنای واقعی کلمه هم زائر و هم خدمتگذار زائران باشیم.

 

به گفته وی؛ خراسان جنوبی آمادگی کامل جهت پشتیبانی از این پروژه را دارد.

 

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی هم در این بازدید احداث صحن حضرت زینب (س) به دست مهندسان توانمند ایرانی را خدمتی بزرگ به زائران اباعبدالله الحسین (ع) و به مثابه باقیات صالحات و صدقه جاریه برای دست اندرکاران این پروژه خواند.

 

سید محمد اسماعیل فاطمی با ذکر اینکه در این خدمت کارفرمای اصلی حضرت اباعبدالله می باشند، ابراز امیدواری کرد؛ به زودی با افتتاح و بهره برداری از این صحن، شاهد رفاه بیشتر زائرین حضرت سید الشهدا باشیم.

 

شایان ذکر است؛ پروژه صحن عقیله بنی‌هاشم و حضرت زینب(س) که در ضلع جنوب غربی حرم امام حسین (ع) در سمت باب الرأس، باب القبله، خیمه گاه و تل زینبیه واقع شده، بخشی از طرح ۳۸ هکتاری توسعه حرم سیدالشهداء محسوب می‌شود که در چهار طبقه احداث و مجموعه‌ای از شبستان‌ های زیارتی، فضای رو باز، کتابخانه، موزه و دارالضیافه خواهد بود، همچنین با اجرای این صحن تل زینبیه به شکل تپه احیا می شود.

کشف بیش از ۴۲ کیلوگرم حشیش در شهرستان “درمیان”/۴

فرمانده انتظامی شهرستان”درمیان” از کشف ۴۲ کیلو و ۹۰۰گرم حشیش در این شهرستان خبر داد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”سیدرضاحسینی” اظهار داشت: ماموران موادمخدرشهرستان درمیان با همکاری پلیس مواد مخدراستان پس ازانجام اقدامات اطلاعاتی و رصد قاچاقچیان وکوله بران در محورهای فرعی به یکدستگاه موتورسیکلت مشکوک شدند.

وی بیان داشت: ماموران با علائم هشدار دهنده و اقدامات پلیسی، راکب موتورسیکلت را متوقف که در بازرسی از کوله پشتی همراه وی مقدار ۴۲ کیلو و ۹۰۰ گرم حشیش کشف کردند.

 

 

 

 

 

دستگیری سارق با کشف ۵ فقره سرقت در”فردوس/۴


فرمانده انتظامی شهرستان”فردوس” از دستگیری یک سارق و کشف ۵ فقره سرقت اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علیرضا فولادی” در تشریح این خبر اظهار داشت: با وقوع چند فقره اماکن خصوصی و با توجه به حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

وی بیان داشت: ماموران کلانتری ۱۱ امام خمینی (ره) شهرستان فردوس با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، یک نفر سارق شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

 

 

 

 

 

 

واژگونی خودرو در خراسان جنوبی ۶ مصدوم داشت/۴

واژگونی خودرو در خراسان جنوبی ۶ مصدوم داشت

جانشین پلیس راه خراسان جنوبی گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه سمند در شهر قهستان شهرستان درمیان ۶ نفر مصدوم شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ محمد امیر کاظمی افزود: این حادثه ساعت هشت صبح امروز در کیلومتر هفت محور قهستان به زهان رخ داد.

وی علت این حادثه را توجه نکردن به جلو به دلیل صحبت کردن با سرنشینان اعلام کرد و گفت: مصدومان حادثه به بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند منتقل شدند و حال عمومی آنان خوب گزارش شده‌ است.

جانشین پلیس راه خراسان جنوبی ادامه داد: گفته شده که تعدادی از مجروحان دانش‌آموز بودند.

 

 

 

 

 

انتقال اولین سند طرح جوانی جمعیت خوسف/۲

با حضور فرماندار ، امام جمعه موقت خوسف و جمعی از مسئولین ، اولین سند طرح جوانی جمعیت به صورت سه دانگ به حسین جعفری و سه دانگ به همسر ایشان به نمایندگی از ۳۵۰ واگذاری صورت گرفته در شهر خوسف تحویل شد.

گفتنی است ؛ فرماندار خوسف از تلاش های مجموعه راه و شهرسازی شهرستان خوسف ، اداره ثبت اسناد و املاک بیرجند و همچنین دفترخانه شماره ۱۴ خوسف در این راستا قدردانی کرد.

 

 

 

در مراسم تجلیل از فعالان مساجد خراسان جنوبی رقم خورد؛

امضای میثاق نامه هم عهدی

در مراسم تجلیل از فعالان مساجد خراسان جنوبی میثاق نامه هم عهدی امضا شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ این میثاق نامه به امضای استاندار خراسان جنوبی، نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان و … رسید.
در متن این میثاق نامه آمده؛ ” بسم الله الرحمن الرحیم / اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
مسجد پایگاه بزرگ بسیج فرهنگی و حرکت فرهنگی است. پایگاه همه کارهای نیک، پایگاه خودسازی، انسان‌سازی، تعمیر دل و تعمیر دنیا و پایگاه مقابله با دشمن در همه ابعاد است. پایگاه مقاومت اعم از مقاومت فرهنگی، اقتصادی، علمی، سازندگی، خدمت مؤمنانه، نظامی، امنیتی و… است. مقاومتی که رمز جاودانگی ابدی است. کانون تربیت و تعالی، جوشش معنویت و اخلاق، امید و عزت، جهاد و شهادت و زمینه ساز ایجاد محله مردم سالار اسلامی در راستای تحقق جامعه اسلامی برای نیل به ایجاد تمدن اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی حضرت ولیعصر (ارواحنا له الفداه) می باشد.
ما مسئولین و متولیان امور مساجد کشور و استان، بر خود وظیفه و تکلیف دانسته در راه تحقق این آرمان بزرگ، عهد و پیمان بسته و برای احیا و آبادانی مساجد از هیچ تلاشی فروگذار نماییم و زمینه سازی ظهور خورشید عالمتاب بشریت حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را فراهم آوریم”.

 

 

 

 

 

 

رز‌های ۳۷ میلیاردی خراسان جنوبی/

 

از ابتدای سال تولیدکنندگان گل رز خراسان جنوبی ۳۷ میلیارد و پانصد میلیون تومان فروش داشتند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از ابتدای سال از سطح زیر کاشت ۱۵ هکتار گلخانه رز استان یک و نیم میلیون شاخه گل رز چیده شد.

اکبری افزود: در خراسان جنوبی ۲ گلخانه گل رز فعال است که برای دوازده نفر اشتغالزایی کرده ست.
به گفته او نوع گلخانه‌های رز استان هیدروپونیک و ارقام موجود پرورش یافته هلندی، زرد، سفید و قرمز است.
اکبری افزود: رز فروشان استان هرشاخه رز را ۲۵ هزار تومان در بازار گل تهران و مشهد به فروش رسانند.

 

 

 

آموزش حفظ قرآن به ۱۲۶۰ نفر/۲

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از آموزش ۱۲۶۰ حافظ قرآن، از ابتدای سال خبر داد.

حجت الاسلام بخشی گفت: به منظور توسعه کلاس‌های حفظ قرآن کریم در اقصی نقاط استان به ویژه مناطق محروم اقدام به راه اندازی ستاد راهبری حفظ قرآن کریم کرده ایم.
وی افزود: از جمله وظایف این ستاد برگزاری دوره‌های تربیت مربی حفظ قرآن کریم و پس از آن تشکیل و مدیریت کلاس‌ های حضوری حفظ قرآن کریم است.

پرویز بخشی گفت: از بدو تاسیس این ستاد تا کنون ۹۴ کلاس حفظ قرآن کریم در سطوح مختلف با مدیریت این ستاد در مساجد و اماکن متبرکه سطح خراسان جنوبی فعال بوده و در حال حاضر ۱۲۶۰ نفر خانم و آقا درکلاس‌های این ستاد مشغول به حفظ کلام الله مجید (حفظ اجزاء تا حفظ کل قرآن) هستند.

وی افزود: ستاد راهبری حفظ قرآن کریم در محل بقعه متبرکه امامزادگان باقریه (ع) بیرجند مستقر بوده و منابع مالی آن از سوی موقوفه های مرتبط در سطح خراسان جنوبی تامین می‌شود.

 

 

 

 

دومین تور راهنمایان گردشگری خراسان جنوبی در نهبندان برگزار شد/۲

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: دومین تور آشناسازی راهنمایان گردشگری استان در نهبندان برگزار شد.
به‌گزارش امروز خراسان جنوبی، مرتضی عربی بیان کرد: این تور با هدف آشنایی راهنمایان و دانش‌آموزان پژوهشکده شهرستان نهبندان و با همت نمایندگی میراث‌فرهنگی شهرستان، آموزش و پرورش، انجمن نجوم آسمان مهر، موسسه آموزش گردشگری علوم خیام و راهنمایان گردشگری استان از روز پنج‌شنبه ۷‌ دی‌ماه تا روز جمعه ۸ دی‌ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.
معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: بیش از ۲۰ نفر از راهنمایان و ۱۰۰ نفر از علاقه‌مندان در شهرستان نهبندان از این برنامه رصدی استقبال کردند و با مفاهیم اولیه کار با تلسکوپ، علم نجوم و … در روز اول آشنا شدند.
عربی ادامه داد: در روز پایانی برنامه این تور، راهنمایان از کوه‌های مریخی و آسبادهای خوانشرف بازدید کردند.

 

 

 

 

انتخاب نمایندگان حوزه گوهرسنگ شهرستان فردوس

در نشست فعالین حوزه گوهرسنگ با معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری و راهبر طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان خراسان جنوبی، با فعالان رشته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی نمایندگان حوزه گوهرسنگ شهرستان فردوس انتخاب شدند.
به‌گزارش امروز خراسان جنوبی، مجید اکبری معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری ضمن اهمیت توجه به کار و تولید و حمایت از مشاغل خانگی و فعالان حوزه صنایع‌دستی، رشته تراش سنگ را جز اولویت‌های شهرستان برشمرد.
در ادامه جلسه دکتر کاظمی، راهبر طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی خراسان جنوبی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع صنعتگران حوزه گوهر سنگ و فعالان مشاغل خانگی بر برندسازی و بازاریابی تولیدات تاکید کرد و راهکارهایی نیز برای توسعه و بهینه‌سازی صنعت گوهر سنگ ارائه کرد.
کاظم شبنم‌زاده رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فردوس، خواستار همکاری بیشتر صنعتگران با یکدیگر و هم‌افزایی در جهت ارتقا کیفیت محصولات گوهر سنگ شد.
در ادامه فعالین حوزه گوهرسنگ در خصوص مشکلات حوزه سنگ از جمله خام فروشی و برداشت بی‌رویه و بدون ضابطه و کمبود تسهیلات سخن گفتند.
در پایان جلسه نیز رای‌گیری برای ۵ نفر منتخب به‌عنوان نمایندگان حوزه گوهرسنگ فردوس انجام شد.

 

 

 

فعالیت ۴ آسمان نمای دیجیتال در خراسان جنوبی/۲

۴ آسمان نمای دیجیتال زیر نظر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خراسان جنوبی فعال است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: این آسمان نما‌های دیجیتالی در شهرستان‌های بیرجند، طبس، فردوس و درمیان فعال است و ۲ آسمان نمای دیجیتال دیگر هم در شهرستان‌های بشرویه و زیرکوه در حال اجراست.

طاهره حمیدی همچنین به اجرای ۶۲ فعالیت در حوزه کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: جشنواره “سرو دو” ویژه هنر‌های نمایشی دراسفندماه سال جاری در استان برگزار می‌شود.

وی گفت: تاکنون بیش از۶ هزار دانش آموز دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی به عضویت کانون‌های زبان زیر مجموعه کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان استان که از برند بین المللی برخوردار است درآمده اند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از تخصیص ۲۰۰ میلیون تومان برای تجهیز کتاب خانه کلاسی مدارس محلات محروم بیرجند و قاین خبر داد و افزود: در سال گذشته بیش از ۲۱ هزار دانش آموز دختر و پسر استان از ظرفیت کتابخانه‌ های سیار کانون، استفاده کردند.

 

 

 

اتوبوس حامل حشیش و انواع قرص قاچاق در توقیف پلیس/۴

فرمانده انتظامی استان از کشف ۹۹ کیلوگرم حشیش و ۲۳۰ هزار انواع قرص غیر مجاز در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس مسافربری خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار “حسن شجاعی نسب” گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یکدستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از اتوبوس مسافربری، مقدار ۹۹ کیلوگرم حشیش و همچنین تعداد ۲۳۰ هزار انواع قرص خارجی غیرمجاز که بصورت ماهرانه‌ای داخل اتوبوس جاساز شده بود کشف کردند.

 

 

 

 

 

دستگیری شکارچی غیر مجاز در طبس/۴

فرمانده انتظامی شهرستان طبس از دستگیری شکارچی غیر مجاز و کشف بیش از ۷ کیلوگرم گوشت شکار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ فاضل مریمی گفت: درپی اطلاعات واصله مبنی بر شکارغیرقانونی و نگهداری سلاح غیر مجاز توسط فردی درشهرستان طبس، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، محل مورد نظر را شناسایی کرده و پس از هماهنگی با مقام قضائی، در بازرسی از منزل متهم، ۲ قبضه سلاح شکاری و بیش از ۷ کیلوگرم گوشت شکارغیرمجاز کشف کردند.

 

کیفیت هوای ۲ شهر خراسان‌جنوبی در وضعیت ناسالم/۲

براساس سامانه پایش کیفی هوای کشور هم اکنون کیفیت هوای شهرهای نهبندان و زیرکوه در وضعیت ناسالم قرار دارد.

کیفیت هوای 2 شهر خراسان‌جنوبی در وضعیت ناسالم

براساس سامانه پایش کیفی هوای کشور هم اکنون کیفیت هوای شهرهای نهبندان و زیرکوه در وضعیت ناسالم قرار دارد.

هم اکنون شاخص کیفی هوا در نهبندان ۱۷۷ و در زیرکوه ۱۷۴ است.

همچنین بیرجند شاخص کیفی هوا ۵۴ در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

 

 

 

 

ترویج فرهنگ مبتذل مهمترین هدف استکبار درجنگ ترکیبی/۷

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مهم ترین هدف جبهه استکبار وصهیونیسم بین الملل در جنگ ترکیبی، ترویج فرهنگ مبتذل غرب و بی‌غیرتی در میان نوجوان ایران است.

به گزارش امروزخراسان جنوبی، سید علیرضا موسوی نژاد، در اجتماع بزرگ استانی فرزندان حاج قاسم، که در مهدیه شهر سرایان برگزار شد، اظهار کرد:  سردار شهید سلیمانی مصداق یک انسان رشدیافته در مکتب اهل بیت علیهم السلام، امامین انقلاب اسلامی بود.

وی،خطاب به دانش آموزان دختر و پسر حاضر در این اجتماع بزرگ ادامه داد: سردار سلیمانی فردی پایبند به اخلاق بود؛ در جلسات دو و یا چندنفره‌ای که با هم داشتیم ایشان یکی از خصوصیاتش این بود که کمتر در چشمان افراد نگاه می‌کرد و یک حیای خاص داشت و کاملاً اخلاق در رفتار، کردار و منش او هویدا بود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که  برای سرافرازی و اقتدار ایران اسلامی خون‌های زیادی ریخته شده و عزیزان بسیاری فدا شده اند تا آینده نوجوان ایرانی شهید نشود، تصریح کرد: امروز مکتب سلیمانی نه تنها در ایران و در بین نوجوانان ایرانی بلکه در سراسر عالم فراگیر شده است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، مهمترین رسالت فرهنگیان خراسان جنوبی در عصر حاضر را ترویج مکتب شهید سلیمانی در بین دانش آموزان و تدریس درس آزادی و آزادمردی دانست و عنوان کرد:  نقش و تأثیر مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی برپیروزی های جبهه مقاومت در مسیر مبارزه با استکبار جهانی، صهیونیسم بین الملل و ارتجاع منطقه انکار ناپذیر است.

به گفته موسوی نژاد، عملیات طوفان الاقصی نشانه بزرگی رزمندگان عزیز ما در جبهه مقاومت و در فلسطین و غزه است و نقش حاج قاسم در این تحولات کاملا مشهود است.

ثبت دمای صفر و زیر صفر در ۷ شهرستان خراسان جنوبی/۲

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره‌کل هواشناسی خراسان جنوبی از ثبت دمای صفر و زیر صفر در ۷ ایستگاه هواشناسی استان خبر داد.

نخعی رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره‌کل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با توجه به الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناختی، تداوم سرما و یخبندان شبانه تا ۲۴ ساعت آینده در استان قابل پیش‌بینی است، گفت: در شبانه‌روز گذشته در هفت ایستگاه هواشناسی استان دمای صفر و زیر صفر درجه سلسیوس ثبت شد.

او افزود: همچنین در این مدت شهرستان‌های سربیشه، زیرکوه و طبس شاهد بارندگی بودند.

نخعی با بیان اینکه شرایط جوی استان در سه روز آینده پایدار است، بیان کرد: از عصر دوشنبه تا روز سه‌شنبه افزایش ابر و بارش پراکنده باران در استان قابل انتظار است.

 

 

 

نیمی از تصادفات فوتی در محور شرق خراسان جنوبی رخ می دهد/۴

۴۴ درصد تصادفات فوتی در محور شرق خراسان جنوبی است

 رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: محور شرق استان در مسیر مشهد – زاهدان با ۱۰۸ فوتی از ابتدای امسال تاکنون ۴۴ درصد حوادث جاده‌ای را به خود اختصاص داده که ۴۲ درصد آنها مربوط به خودروهای سوخت‌کش است.

سرهنگ علیرضا رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال پنج هزار و ۵۱ فقره تصادف برون شهری در سطح جاده‌های استان رخ داده که ۲۴۷ نفر در این حوادث جان باخته‌اند و نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: از ابتدای امسال تلاش شده که با اجرای طرح بزرگ فرهنگی و آموزشی شهید ابراهیم هادی آمار تصادفات جاده‌ای را کاهش دهیم.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین اجرای طرح کنترل اتوبوس های مسافربری هر ۲ هفته یک مرتبه با حضور فرماندهان پاسگاه و کنترل ۱۰۰ درصدی خودروها اثرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه با هماهنگی دادستان مرکز استان برخورد بازدارنده و قاطع با رانندگان خاطی انجام می‌شود گفت: برپایی استراحتگاه موقت (سیاه چادر) در ۲۸ نقطه از محورهای کویری و طولانی استان، اجرای ثبت ساعت برای خودروهای سواری در ایام پیک تردد نوروز و ابتدا و انتهای تابستان در مسیرهای طولانی دارای فراوانی تصادفات و نمایان‌سازی دهانه پل‌ها با استفاده از خاک بنتونیت هم در راستای کاهش تصادفات انجام شده است.

سرهنگ رضایی با اشاره به راه‌اندازی مرکز هوشمند کنترل ترافیک در پلیس راه استان عنوان کرد: شناسایی اتوبوس‌های مسافربری و کامیون‌های باربری فعال در قاچاق سوخت (تردد کاذب) و توقیف سیسیتمی یک ماه به دستور دادستان هم در کاهش تصادفات اثرگذار بوده است.

 

 

 

 

افزایش ۸۲ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی/۳

صادرات کالا از گمرکات و بازارچه‌ های مرزی خراسان جنوبی، در ۹ ماهه گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال، به لحاظ ارزش، ۸۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان، در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: در این مدت ۹۲۵ هزار و ۱۶۶ تُن کالای تولیدی خراسان جنوبی از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود به خارج از کشور صادر شد.

کوهگرد ارزش این مقدار کالا‌ی صادراتی در این مدت را ۱۳۵ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۹۸۷ دلار اعلام کرد و افزود: به لحاظ وزنی، صادرات در این مدت، ۴۶ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی این رقم در مدت مشابه پارسال ۷۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۸۲ میلیون دلار بوده است.

کوهگرد گفت: کالا‌های تولیدی استان در این مدت به کشور‌های عراق، ارمنستان، پاکستان، قزاقستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شد.

مدیر کل گمرکات استان افزود: سیمان، روغن سوخت تقطیری، صیفی جات، کاشی و سرامیک و مصنوعات پلاستیکی از جمله کالا‌های صادراتی از گمرک خراسان جنوبی در این مدت بوده است.

کوهگرد به مجموع کالا‌های صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان در این مدت اشاره کرد و گفت: در این مدت یک میلیون و ۷۰۴ هزار و ۲۶۰ تُن کالا به ارزش ۴۷۸ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۸۵ دلار کالا‌های تولیدی دیگر استان‌های کشور از طریق گمرکات استان صادر شده است.

کوهگرد گفت: این صادرات به لحاظ ارزشی ۳۳ درصد و از لحاظ وزن ۴۵ درصد افزایش یافت.

 

 

 

 

توسعه شبکه‌ های دیجیتال در خراسان جنوبی به نقاط مرزی رسید/۳

 معاون فنی صدا و سیمای خراسان جنوبی از راه اندازی آزمایشی ۵ ایستگاه فرستنده تلویزیونی دیجیتال دیگر در استان خبر داد و گفت: در هفته اول دی با تلاش کارکنان معاونت فنی صدا و سیمای خراسان جنوبی در ادامه نهضت دیجیتال سازی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی درمناطق روستایی و کم برخوردار استان این هفته ۵ ایستگاه فرستنده دو واتی به صورت آزمایشی راه اندازی شد.

موسوی افزود: با راه اندازی این فرستنده‌ها هم استانی‌ها در روستا‌های گُزُند و بابریک از توابع شهرستان درمیان، اسکیونگ از توابع شهرستان سربیشه، سرحد از توابع شهرستان بیرجند و اُزبکوه از توابع شهرستان طبس از امکان دریافت۱۹ شبکه تلویزیونی دیجیتال و ۲۰ شبکه رادیویی برخوردار شدند.

این مناطق قبلأ از دریافت شبکه‌ های رادیویی و تلویزیونی محروم بوده‌اند.

 

 

 

جمع آوری و معدم سازی ۱۰۰ تله زنده گیری هوبره در بشرویه/۲

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بشرویه از کشف، جمع آوری و معدوم سازی بیش از صد عدد تله زنده گیری هوبره در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی علی یزدان دوست گفت: ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بشرویه هنگامعملیات گشت و کنترل در مناطق سطح شهرستان موفقه به شناسایی مسیر‌های تله گذاری جهت زنده گیری پرنده کمیاب و در معرض خطر انقراض هوبره شدند.

وی افزود: محیط بانان پس از تخریب مسیر تله گذاری و جمع آوری تله‌ها، اقدام به معدوم سازی آن‌ها کردند.

به گفته وی متاسفانه متجاوزان به طبیعت و حیات وحش با این روشعلاوه بر آسیب به حیات وحش و انواع گونه‌ها که ممکن است در تله‌ها گرفتارشوند، تخریب و بوته کنی را نیز به همراه دارد که خود صدمات جبران ناپذیری به پوشش گیاهی منطقه وارد خواهد کرد.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بشرویه گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست بصورت مستمر و شبانه روزی در مناطق تحت پوشش و مناطق آزاد شهرستان حضور دارند و با متخلفان حوزه محیط زیست بشدت برخورد خواهند کرد.

 

 

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی مطرح کرد؛

استفاده از امکانات‌دولتی برای تبلیغات‌انتخابات بارعایت قانون/۳

 

استفاده از امکانات‌دولتی برای تبلیغات‌انتخابات بارعایت قانون

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: استفاده از امکانات دستگاه‌های دولتی برای تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی با رعایت مفاد مواد ۷۴ و ۸۱ قانون انتخابات مذکور امکان‌پذیر است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی ؛ موسی سلیمی درخصوص استفاده از امکانات دولتی در انتخابات اظهار کرد: بر اساس ماده ۷۴ قانون و به منظور ایجاد عدالت انتخاباتی، نهادها و دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری، می‌بایست یک ماه قبل از شروع تبلیغات انتخاباتی فهرست و مشخصات کامل امکاناتی که عرفاً می‌توان از آن‌ها برای تبلیغات عمومی در انتخابات استفاده کرد و نیز برنامه زمان‌بندی پیشنهادی خود را در اختیار هیأت بررسی تبلیغات استان قرار دهند.

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی تصریح کرد: این هیأت موظف است حداکثر دو هفته قبل از شروع تبلیغات، فهرست امکانات، تسهیلات و برنامه‌ زمان‌بندی، هزینه‌ استفاده از آنها و نحوه مراجعه نامزدها برای استفاده را مبتنی بر اصل برابری فرصت تبلیغاتی و عدالت انتخاباتی به اطلاع نامزدها برساند.

به گفته وی؛ طبق قانون، استفاده از امکانات و اموال دولتی برای فعالیت یا تبلیغات انتخاباتی در غیر از موارد مجاز و مؤکد در این قانون توسط کارکنان، داوطلبان، نامزدها و یا هر شخص دیگر ممنوع است.

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی بیان داشت: صدا وسیما با راه‌اندازی شبکه‌های محلی، دهیاری‌‌ها و شهرداری‌ها هم طبق قانون در انتخابات پیش رو، امکانات خود را  بر اساس مصوبات هیات استانی بررسی تبلیغات در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار می‌دهند.

سلیمی متذکر شد: حسن این کار این است که اگر کسی پول و امکاناتی ندارد می‌تواند با کمترین هزینه، از امکانات دولتی، صدا وسیما و شهرداری‌ها استفاده کند.

به گفته وی؛ طبق ماده ۸۱ هیأت استانی برای بررسی تبلیغات شکل گرفته و مشخص می‌کند که نامزد انتخاباتی چگونه از امکانات تبلیغاتی استفاده کند.

وی تأکید کرد:  امکان استفاده از امکانات دولتی صرفاً طبق برنامه‌ای که از سوی هیأت استانی بررسی تبلیغات ارائه می‌‌گردد، برای داوطلبان در ایام تبلیغات رسمی میسر می‌باشد و دستگاه‌‌‌های دولتی بدون مجوز و مصوبات هیأت استانی بررسی تبلیغات، امکان واگذاری امکانات خود برای تبلیغات انتخاباتی به نامزدها را ندارند.

 

 

 

 

دیدار مدیرعامل کویرتایر با فرمانده انتظامی خراسان جنوبی

 

دیدار مدیرعامل کویرتایر با فرمانده انتظامی خراسان جنوبی

 

مدیرعامل شرکت کویرتایر با فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی دیدار کرد
به گزارش روابط عمومی شرکت کویرتایر ، مهندس زینلی مدیرعامل شرکت کویرتایر با حضور در دفتر سردار شجاعی نسب ضمن عرض خداقوت وگرامیداشت یاد وخاطره شهدای والامقام به ویژه شهدای فراجا، از اهتمام ویژه وتلاش های ارزشمند صورت گرفته در راستای نظم وامنیت جامعه قدردانی کرد.

توسعه اقتصادی و امنیتی دو موضوع اولویت دار جامعه است
فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: توسعه اقتصادی و امنیتی دو موضوع مهم و اولویت دار جامعه است که با ارتباط دوسویه یکدیگر را موجودیت و هویت می بخشند.
سردار حسن شجاعی نسب، جامعه متعالی را مجموعه ای هماهنگ و منظم خواند و گفت:در یک جامعه همانند رژه نیروهای مسلح که نیازمند نظم و هماهنگی است، اجزاء مختلفی چون سیاست،اقتصاد،فرهنگ،امنیت و….نیازمند هم افزایی و هماهنگی است.
وی مجموعه اقدامات فراجا را درخشان و قابل قبول ارزیابی و خاطرنشان کرد: براساس نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان از دیدگاه مردمی، مجموعه انتظامی کشور رتبه سوم رضایت عمومی را در بین دستگاههای و رده های مختلف فرهنگی-اجتماعی کسب کرده است که در سالهای قبل رتبه چهاردهم را دارا بود.
فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی لزوم پیشگیری از وقوع جرم را حیاتی خواند و اظهار داشت:برخورد با اراذل و اوباش،قاچاق کالا، خودروهای سوختی، مواد مخدر و… از جمله اقدامات امنیتی که با قاطعیت تمام دردستور کار است ولی سیاست اصلی ما در حوزه اجتماعی و پیشگیری است تا با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی،علاج واقعه قبل از وقوع کنیم.
وی درخصوص کارآمدی و چابک سازی مجموعه فراجا بیان کرد: پلیس هوشمند با استفاده از سامانه ها و بستر فناوری و همچنین طرح های ناظرمحور در زمینه ترافیک،فضای مجازی، فحشا و بزهکاری،بازار و صنوف و…نظارت و کنترل لازم را اعمال و  تا پای جان در جهت خدمتگزاری به مردم تلاش می کند.
سردار شجاعی نسب ضمن تشکر از حضور آقای مهندس زینلی، کویرتایر را افتخار استان و کشور  خواند و اظهار کرد: مجموعه انتظامی استان آمادگی خود را در بسترسازی و رفع موانع برای محیط کسب و کار اعلام می دارد تا صنعت استان در آرامش و امنیت کامل رشد تولید و توسعه اقتصادی را رقم بزند.

مدیرعامل شرکت کویرتایر:فراجا درعین قدرت واقتدار؛ از محبوبیت اجتماعی بالایی برخوردار است
مدیرعامل شرکت کویرتایر هم  در این دیدار گفت:پلیس هوشمند یعنی اینکه در عین قدرت و اقتدار از پایگاه مردمی و محبوبیت اجتماعی برخوردار باشد و نیروی انتظامی در کارزار سخت سالیان اخیر حقیقتا ” هوشمندانه” عمل کرده است.
مهندس سیدمحمدحسین زینلی اظهار داشت: علت دشمنی استکبار جهانی با دلسوزان نظام به خصوص نیروی انتظامی ،در مدیریت صحیح بحران هایی است که دشمن در آن طمع کرد ولی با درایت و هوشمندی ، نقشه های دشمن نقش برآب شد.
وی خاطرنشان کرد: به عنوان یک شهروند و به نمایندگی از حوزه کار و کارگری اعلام می داریم که اگر توفیقاتی در عرصه صنعت و تولید نصیب کویرتایر شده است در سایه امنیتی است که شهدای امنیت و کارکنان مخلص فراجا برای این کشور به ارمغان آورده اند.
مدیرعامل شرکت کویرتایر در پایان ، ترفیع درجه سردار سرتیپ دوم پاسدار دکتر حسن شجاعی نسب را که با موافقت مقام معظم رهبری(مدظله) انجام گرفت را تبریک گفت و توفیق بییش از پیش وی در راه خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از خداوند متعال مسئلت نمود.
در این دیدارمدیرکارخانه،مدیرتولیدومدیرروابط عمومی شرکت کویرتایر نیزحضور داشتند.

 

 

 

 

اضافه‌شدن «زیرکوه» به فهرست خدمات دهی بنیاد علوی در خراسان‌جنوبی

مدیربنیاد علوی در خراسان‌جنوبی گفت: امسال زیرکوه به فهرست مناطق خدمات دهی بنیاد در استان اضافه شد و تا ۳ سال، پروژه های مختلفی در این شهرستان اجرایی می شود.

اضافه‌شدن «زیرکوه» به فهرست خدمات دهی بنیاد علوی در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، هاشم صلاحی، مدیر بنیاد علوی در خراسان جنوبی امروز در دیدار با هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های استان  به ضعف مدیران اقتصادی به ویژه بخش خصوصی، در زمینه ارتباط با رسانه ها و اطلاع رسانی اشاره و برگزاری جلسه مشترک با معاون اقتصادی استاندار، طرح این موضوع و راهکار را مطرح کرد.

وی افزود: با وجو اقدامات و فعالیت های انجام شده، متاسفانه برای اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه از این پروژه های و اقدامات، خوب کار نشده است.

وی روند شکل گیری فعالیت های بنیاد علوی در استان را تشریح کرد و ادامه داد: این مجموعه ، بار محرومیت زدایی را بر دوش می کشد. بنیاد علوی در زمینه های مختلف از جمله عمرانی، درمانی، اشتغال ، معیشت، زیرساخت و …. فعالیت می کند.

مدیربنیاد علوی در خراسان جنوبی  با بیان این که ۷۵ نقطه در کشور، هدف تمرکز خدمات رسانی بنیاد علوی است افزود: منطقه درمیان اولین هدف خدمت رسانی بنیاد در خراسان جنوبی بود که در چند سال گذشته، ۱۶۰ میلیارد تومان تسهلات و کمک در زمینه های مختلف در این منطقه هزینه شده است.

صلاحی ادامه داد: پس از ۳ سال خدمت رسانی بنیاد علوی، افزایش دلبستگی ساکنان آن به نظام و رهبری مشهود است و به لحاظ انقلابی گریی وکنش گری همراهی مردم درمیان افزایش یافته است.

وی شهرستان خوسف را دومین مقصد خدمت رسانی بنیاد علوی در استان معرفی کرد که از سال قبل اجرای پروژه های مختلف ،در این منطقه شروع شده است و امسال زیرکوه به فهرست مناطق خدمت دهی بنیاد در خراسان جنوبی اضافه شده است و تا سه سال، پروژه های مختلفی در این قسمت از استان اجرایی می شود.

مدیربنیاد علوی در خراسان جنوبی با اشاره به اختیارات بنیاد در خراسان جنوبی، برای همکاری با اصحاب رسانه وخانه مطبوعات قول مساعد داد.

محمود حیدری، مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه های خراسان جنوبی هم به مشکلات رسانه های استان اشاره کرد و گفت: با توجه به مسایل و دغدغه های اقتصادی و آثار آن در حذف رسانه ها به حمایت بیشتر از این قشر نیاز است.

وی مشکلات رسانه ها به ویژه نشریات را بیان و اضافه کرد: در صورت توجه به پیوست رسانه ای پروژه ها و عملی شدن این تصمیم و گفته سخنگوی دولت ، بخشی از مشکلات مالی رسانه ها برطرف می شود. وی همچنین اعطای تسهیلات قرض الحسنه و خدمات مناسب به اصحاب رسانه را پیشنهاد داد.

 

 

 

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی خبر داد:

فروش ۴۱.۷میلیاردی اموال مازاد دولتی در استان/

 

فروش ۴۱.۷میلیاردی اموال مازاد دولتی در استان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: از سال ۹۹ تا کنون مجموع عملکرد استان در مولدسازی ۴۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، مرتضی ذاکریان روز شنبه در جلسه تبیین مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت که در محل سالن جلسات بازرسی کل استان برگزار شد، اظهارکرد: مولدسازی دارایی‌های دولت قانون جدیدی نیست بلکه هر سال در قانون بودجه دستگاه‌های دولتی مکلف بوده اند که دارایی‌های غیرمنقول خود را در سامانه سادا (سامانه اموال دستگاه‌های اجرایی) ثبت کنند.

وی با بیان اینکه روش اجرای این قانون تغییریافته است، عنوان کرد: مولدسازی دارایی‌های دولت بدین معنا است که بتوانیم از اموال دولتی حداکثر استفاده را ببریم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه در گذشته معیاری برای مازاد بودن مشخص نبود، عنوان کرد: همچنین فرایند ارزش‌افزایی دارایی برای جلوگیری از خام‌فروشی، بسیار تخصصی و طولانی بوده و در قیمت‌گذاری نیز بی‌توجهی به سازوکار بازار و عرضه و تقاضا بوده و صرفاً برای رفع تکلیف با قیمت غیرواقعی مزایده‌ها برگزار می‌شد.

ذاکریان بیان داشت: دیگر موانع این بود که امکان تقسیط و روش‌های نوین مولدسازی وجود نداشت و ریسک تصمیمات مدیران به دلیل واهمه از تعقیب کیفری بالابود، بنابراین ترجیح عدم واگذاری به بهانه‌های مختلف وجود داشت.

وی با اذعان به اینکه اولین‌بار رهبر معظم انقلاب در دیدار شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در تاریخ چهارم آذر ۱۳۹۹ تأکید کردند: «باید وزارتخانه‌ها همکاری کنند و اینجاست که قاطعیت حکومتی و اسلامی لازم است، باید به طور قاطع تصمیم‌گیری و اقدام شود. شما می‌توانید هیاتی را از طرف این شورا معین کنید که این هیات حجم مشخصی از دارایی‌ها را مشخص کند که باید به فروش برسد. هیات مورد اعتماد خودتان را که عازم و جازم در این معنی باشد، تشکیل بدهید و به این هیات اعتماد کنید، تا تصمیم گیری کند. البته باید طوری عمل کنند که امنیت سرمایه‌گذاری حفظ شود.»

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه وزارت اقتصاد متولی مولدسازی است، گفت: مولدسازی در سازمان خصوصی‌سازی در حال پیگیری است.

ذاکریان بیان کرد: در مولدسازی حق‌الزحمه‌ای برای اعضای هیئت در کار نیست و مصونیت قضایی هم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه روش‌های مولدسازی متنوع است و ادعای چوب حراج زدن به اموال دولت درست نیست، بیان کرد: اگرچه مولدسازی یکی از روش‌های تأمین کسری بودجه غیر تورمی دولت است؛ اما درباره طرح‌های عمرانی؛ فروش، معاوضه، مشارکت، تأمین مالی از طریق بازار سرمایه، واگذاری حق بهره‌برداری، تهاتر و توقف طرح‌هایی که توجیه اقتصادی و اجتماعی خود را ازدست‌داده‌اند، پیش‌بینی‌شده است.

به گفته وی درباره اموال غیرمنقول؛ فروش، واگذاری حق انتفاع، مشارکت، معاوضه، تهاتر و اوراق بهادارسازی اجرا خواهد شد؛ آن هم نه برای تأمین کسری بودجه و هزینه‌های جاری بلکه برای به چرخه اقتصادی بازگشتن اموال راکد و به چرخش درآمدن موتور فعالیت‌های عمرانی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۲ از محل مولدسازی ۱۰۸ همت باید تامین شود که هنوز در تحقق آن عقب هستیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان درامد از محل مولدسازی دارایی های دولت برای خراسان جنوبی پیش بینی شده بود، گفت: اما استان ظرفیت نداشت و چوب این عدم تحقق را در تخصیص بودجه ها خوردیم.

ذاکریان بیان داشت: در سال گذشته ۹ ملک را در حوزه مولد سازی دارایی های دولت به مبلغ دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش داشتیم.

وی اظهار کرد: در مجموع از سال ۹۹ تا کنون کل عملکرد استان در مولدسازی ۴۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی با تأکید بر اینکه مولدسازی یک تابع نزولی است، تصریح کرد: شاید به‌واسطه افزایش قیمتها، مبلغ صعودی باشد؛ اما به لحاظ تعداد اموال مازاد قابل فروش نزولی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان داشت: استان مؤخر التاسیس است و بسیاری از دستگاه‌های اجرایی هنوز در ملک استیجاری مستقر هستند و برخی نیز دچار کمبود فضای کافی و مناسب اداری هستند خواستار آمایش تقنینی متناسب با ظرفیت‌ها و امکانات شد.

انعقاد تفاهم نامه همکارشرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان و دانشگاه بیرجند/۵

 
تفاهم نامه همکاری‌های مشترک آموزشی، پژوهشی و فناوری شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان و دانشگاه بیرجند، در حاشیه برگزاری نمایشگاه روایت پیشرفت، در حوزه ریاست دانشگاه، به امضای دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند و مهندس نوید نجات‌بخش، مدیرعامل شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان رسید.
انعقاد تفاهم نامه همکاری‌های مشترک آموزشی، پژوهشی و فناوری شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان و دانشگاه بیرجند

به گزارش امروز خراسان جنوبی، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک آموزشی، پژوهشی و فناوری شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان و دانشگاه بیرجند به منظور ایجاد و گسترش زمینه‌های همکاری متقابل جهت رفع نیازهای موجود در صنایع کشور از طریق بهره گیری از ظرفیت‌های مراکز دانشگاهی، فی مابین دانشگاه بیرجند و شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان منعقد و مبادله شد.
همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی در زمینه‌های مرتبط با اهداف و برنامه‌های طرفین، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مورد نیاز شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان توسط دانشگاه بیرجند، همکاری در معرفی افراد مستعد جهت فعالیت در شرکت، برگزاری همایش‌های ملی و بین المللی مشترک و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، سخنرانی‌های علمی مشترک و حمایت از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی  دانشگاه که در ارتباط با نیازهای این شرکت باشد بخشی از موضوعات این تفاهم نامه است.
همچنین برگزاری رخدادهای کارآفرینی، ایده‌شو و استارتاپ‌های مشترک در دانشگاه، تخصیص سهمیه کارآموزی برای دانشجویان، حمایت از تجهیز آزمایشگاه و کارگاه‌های دانشگاه توسط شرکت بهیار صنعت سپاهان و انجام آزمایش‌های مورد نیاز شرکت توسط دانشگاه، ایجاد زمینه برای انجام فرصت‌های مطالعاتی اساتید، به کارگیری دانشجویان پسادکتری، تخصیص مکانی مشترک در دانشگاه به منظور استقرار متخصصین، از دیگر محورهای همکاری و تعهدات طرفین است.
این تفاهم‌نامه در  ۱۰ ماده به مدت دو سال شمسی بین طرفین منعقد گردید.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*