اخبار خراسان جنوبی

هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در میاندشت شهرستان درمیان هزینه شد

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: در دولت سیزدهم و طی ۲ سال گذشته هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در بخش میاندشت شهرستان درمیان هزینه شده است و اعتبارات جدیدی نیز به این بخش اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایرنا جواد قناعت روز جمعه در جمع نمازگزاران بخش میاندشت گفت: دولت سیزدهم به مناطق کمتر برخوردار توجه ویژه داشته اما استان عقب ماندگی تاریخی در زیرساخت‌های جاده، آب و بهداشت دارد.

وی با اشاره به احداث خط انتقال آب از دریای عمان افزود: قبل از دولت سیزدهم این مصوبه تنها برای سیستان و بلوچستان بود که در این دولت برای استان ما هم مصوب شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اُفت فشار گاز در زمستان سال گذشته گفت: گاز مصرفی همه استان‌های کشور از چند طریق تامین می‌شود اما گاز مورد نیاز ما تنها از خراسان رضوی تامین می‌شد لذا پروژه انتقال گاز در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: خط انتقال گاز از دو راهی دشتک زابل به نهبندان در ۲ فاز با اعتبار ۸۰ هزار میلیارد ریال عملیاتی شد که تا هفته دولت ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد و از جنوب استان نیز به گاز سراسری وصل می‌شویم.

قناعت افزود: پروژه راه آهن خراسان جنوبی در فاز اول اعتبار کلان ۱۸۰ هزار میلیارد ریال از محل تهاتر نفتی نیاز دارد و با استجازه مقام معظم رهبری کل مسیر تامین اعتبار شد که اتفاق بزرگی در کشور است.

وی همچنین از گاز رسانی به پنج روستای بخش میاندشت، چهار واحد تولیدی و ناحیه صنعتی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال، روکش حفاظتی ۱۴.۵ کیلومتر و احداث دو و نیم کلیومتر آسفالت روستایی با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال، آغاز احداث خانه بهداشت با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تهیه طرح هادی ۲۶ روستا و اجرای طرح هادی در ۱۷ روستای این بخش خبر داد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۶ روستای بخش میاندشت آسفالت شده و ۴۴۲ قطعه زمین در طرح نهضت ملی مسکن واگذار شده است.

وی از مرمت ۱۳ رشته قنات و احداث چهار قطعه زمین چمن مصنوعی نیز خبر داد و گفت: چهار پروژه زمین چمن دیگر در دست اقدام است.

قناعت از احداث ۶ کلاس درس و مدرسه روستای دره چرم بخش میاندشت گفت و افزود: احداث ۶ سازه آبخیزداری، اجرای ۲ سایت ایرانسل، آبرسانی به ۲ روستا و اصلاح ۲۴ کیلومتر شبکه آبرسانی در دستور کار است.

وی همچنین با تبریک هفته بسیج و بیان اینکه امروز در جامعه جهانی و عرصه‌های بین المللی حرف برای گفتن داریم افزود: نظام سلطه آمریکا و استکبار بارها از اول انقلاب دنبال براندازی نظام بودند اما زمانی که نتوانستند، گفتند ما قصد تاثیرگذاری بر ضریب توانمندی ایران در جوامع بین الملل را داریم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: اسرائیل چهارمین ارتش و قدرت نظامی را به بیان برخی افراد دارد، آمریکا با آن قدرت نظامی در جریان حماس و فلسطین به کمک این چهارمین ارتش نظامی آمده و خجالت هم نمی کشند؛ این یعنی افول اسرائیل.

وی افزود: رژیم غاصب صهیونیستی تاکنون بین چهار تا پنج هزار کودک مظلوم فلسطینی را شهید کرده و این یک رسوایی در جهان است.

قناعت با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های مطرح شدن در جهان، قدرت است گفت: یکی از مؤلفه‌های قدرت، مقاومت است و مقام معظم رهبری بر این موضوع مهم تاکید دارند که هر کسی بیشتر مقاومت کند، پیروز است.

وی ادامه داد: جنگنده، ناو، تانک و سلاح تنها یک قدرت نظامی است اما خون شهدا اثرگذارتر است، ما سختی‌ها را رد کرده‌ایم و به قله نزدیکیم و اسرائیل در حال فروپاشی است.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ایران در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌های زیادی دارد، اظهار داشت: هواپیماهای کشورهای مختلف در داخل ایران و توسط مهندسین ما تعمیر و بازسازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه اتفاقات بزرگی که رخ داده عادی نیست و به برکت خون شهدا، رشادت‌های مردم، تفکر بسیجی و رهنمودهای امامین انقلاب است، گفت: بیش از هر زمان در داخل کشور نیاز به وحدت بین اقوام، مذاهب و شهرهای مختلف داریم، باید کار برای مردم و رفع مشکلات آنها شتاب بگیرد.

قناعت ادامه داد: بیش از هر زمان دیگر باید تابعیت از منویات رهبری در دستور کار باشد، مقام معظم رهبری معصوم نیست اما در مسائل استراتژیک جهان اسلام تاکنون اشتباهی نکرده چراکه حکیم، دارای تجربه و نایب بر حق امام زمان (عج) است.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه برنامه‌های سفر به بخش‌های تابعه شهرستان‌های استان، این جمعه را در بخش میاندشت حضور پیدا کرد و برنامه‌های این سفر با ادای احترام به مقام شامخ شهدا آغاز شد.

قناعت ضمن زیارت آستان مقدس امامزادگان منطقه، در نماز جمعه میاندشت حضور یافت که با گفت و گوی بی واسطه مردم همراه بود.

بنابر اعلام روابط عمومی استانداری، وی با همراهی شماری از مدیران استان و شهرستان از دبستان آیت الله سید حسن تهامی روستای سیدان، مجتمع دامپروری دشت بورنگ و ساختمان در حال احداث بخشداری میاندشت نیز بازدید کرد.

استاندار خراسان جنوبی امروز در سفر به بخش میاندشت شهرستان درمیان با خانواده گرانقدر شهید سید علی رضوی نیز دیدار کرد و حضور در شورای اداری شهرستان درمیان که در مرکز بخش میاندشت برگزار می‌شود، از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

درمیان دارای چهار بخش مرکزی، قهستان، گزیک و میاندشت است و مرکز این شهرستان مرزی در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند است.

 

 

 

 

اختصاص ۱۵ میلیارد ریال به کانون‌های مساجد خراسان جنوبی

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی از اختصاص ۱۵ میلیارد ریال اعتبار به کانون‌های مساجد استان خبر داد و گفت: همچنین به کانون‌های برتر مساجد بسته حمایتی کتاب اهدا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز پنجشنبه در نشست با جمعی از فعالان کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان با اشاره به وجود بیش از ۸۰۰ کانون مسجد در خراسان حنوبی افزود: این اعتبار برای رفع مشکلات، تامین امکانات مورد نیاز مساجد و انجام کارهای فرهنگی اختصاص یافت.

وی افزود: کمک‌های مالی لازم را به کانون‌های مساجد خواهیم داشت‌ اما این کانون‌ها نباید منتظر اعتبارات دولتی باشند بلکه مردمی بودن و آتش به اختیار بودن خود را حفظ کنند زیرا اثرگذاری کار مردمی بیشتر است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری، جهاد تبیین از جمله موضوعات جدی، کلیدی و مهم در جامعه است که باید بیش از گذشته به این موضوع بپردازیم.

وی با اشاره به آنچه ضعف اطلاع رسانی خدمات نظام در جامعه دانست، ادامه داد: دشمنان با سم‌پاشی از طریق امپراطوری رسانه‌ای خود نقاط قوت نظام و کشور را انکار و نقاط ضعف‌ را به صورت مستمر منتشر و برجسته می‌کنند.

قناعت گفت: همه ما باید در زمینه جهاد تبیین بیش از گذشته تلاش کنیم تا خودباختگی در جامعه که از دوران پهلوی به ارث رسیده، هرچه بیشتر کمرنگ شود.

وی تصریح کرد: اشراف اطلاعاتی ما در زمینه جهاد تبیین کافی نیست، به اندازه کافی وقت نمی‌گذاریم یا توانمندی لازم را نداریم.

استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت به کار بردن اطلاعات در زمان و جای مناسب آن تاکید کرد و افزود: تکلیف دینی، انقلابی و جهادی همه ما با عنوان نیروهای مردمی و جهادی، جهاد تبیین است پس منتظر بودجه و توجه مسئولان نباشید بلکه در حوزه فرهنگی آتش به اختیار وارد میدان شوید.

وی با اشاره به اهمیت انتخاب در نظام جمهوری اسلامی گفت: مقام معظم رهبری از اول فروردین امسال با بیانات خود به انتخابات ورود کردند و به معنای این است که انتخابات امسال با توجه به توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان با اهمیت‌تر از انتخابات گذشته است.

۱۵ میلیارد ریال به کانون‌های مساجد خراسان جنوبی اختصاص یافت

قناعت اضافه کرد: دشمنان در جنگ ترکیبی به دنبال گرفتن تلفات هستند و آن هم گرفتن اعتقادات و باورهای دینی جوانان است که باید همه ما در میدان و هوشیار باشیم.

وی یکی از رموز شکست ناپذیری جمهوری اسلامی ایران در کنار توان بالای نظامی را پشتوانه مردمی آن برشمرد و گفت: ملت ایران همیشه پای کار انقلاب و نظام بوده و در مناسبت‌های مختلف حضور چشمگیری داشته است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت براساس بیانات مقام معظم رهبری از مولفه‌های اصلی انتخابات است افزود: آنچه به وظایف این جمع بر می‌گردد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است که انتظار می‌رود در این زمینه همراهی لازم را داشته باشید.

وی عنوان کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات امنیت و اقتدار پایدار، افزایش قدرت چانه‌زنی در عرصه‌های بین المللی، تحقق آرمان‌های نظام و انقلاب و صدور پیام همراهی مردم با نظام به جهانیان را به دنبال دارد.

قناعت گفت: اقتدار و امنیت در جامعه تهدیدهای دشمنان را بی‌اثر می‌کند و امروز علیرغم توطئه‌های دشمنان و طراحی فتنه‌های مختلف، نظام اسلامی مسیر پر اقتدار و پر افتخارش را ادامه می‌دهد چرا که رهبری آن را شخصیت شجاع، آگاه، مدیر و مدبر برعهده دارد.

وی افزود: مشارکت در انتخابات معطوف به سه ضلع حاکمیت، مردم و نخبگان است و انتظار می‌رود نخبگان، جامعه را توجیه و آگاه کنند که چرا باید در انتخابات شرکت کرده و رأی دهند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مساجد به عنوان سنگرهای جامعه باید همچنان کانون حرکت‌های انقلابی و جهادی باشند و کارهای اصلی انقلاب به خصوص در زمینه جهاد تبیین در مساجد صورت گیرد لذا برای افزایش مشارکت در انتخابات باید سه ضلع نخبگان، مسئولان و مردم دست به دست هم دهند و هر کدام به وظایف خود عمل کنند تا شاهد انتخابات پرشور باشیم.

وی همچنین به پیگیری‌های صورت گرفته برای افزایش پروازهای استان اشاره کرد و گفت: تعداد پروازهای فرودگاه بیرجند افزایش یافته و تا پایان آذر ماه وضعیت پروازهای استان بهتر هم خواهد شد.

 

۸۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد خراسان جنوبی فعال است

بیرجند – ایرنا – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۸۰۰ کانون در استان خراسان جنوبی فعال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی فرخنده روز پنجشنبه در نشست فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با استاندار افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از سال ۱۳۹۷ هویت مستقلی پیدا کرد و پس از ابلاغ رسمی اساسنامه، ستاد هماهنگی کانون‌ها به عنوان یک نهاد مستقل غیر انتفاعی و غیر دولتی با یک هویت مستقل ثبت شد.

وی گفت: احیای نقش واقعی فرهنگی، آموزشی، هنری و تبلیغی مساجد، تربیت و رشد نیروهای متعهد، انقلابی و کارآمد در حوزه فرهنگ و هنر، توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در شهرها و روستاهای کشور همچنین مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان از اهداف اساسنامه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: عصاره فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور منتج به پرورش نیروی جوان تراز انقلاب اسلامی با ویژگی جوان مومن، متعهد با زیربنای عمیق انقلاب و اسلامی می‌شود.

وی همچنین درخواست کرد که نشست شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح استان برگزار شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی هم با اشاره به حضور بانوی مسلمان ژاپنی در این استان گفت: در راستای جهاد تبیین ۲۶ تا ۲۸ آذر امسال «سوخی شجره» بانوی رهیافته مکزیکی آمریکایی به دین مبین اسلام نیز در استان حضور خواهد یافت.

حجت‌الاسلام علی محقی افزود: براساس سیاست کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با دعوت از چهره‌های حوزه مقاومت و بین‌الملل در برنامه‌ها و رویدادهای خراسان جنوبی تلاش کردیم ارتباط بچه‌های مسجدی با جهان اسلام برقرار شود.

۸۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در خراسان جنوبی فعال است

وی با بیان اینکه ارتباط مساجد خراسان جنوبی با مساجد جهان اسلام در حال پیگیری است گفت: در دهه عفاف و حجاب یکی از ابتکاراتی که ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان انجام داد، ایجاد قرارگاه‌های ایده‌پردازی فرهنگی بود و در شهر بیرجند هفت قرارگاه ایده‌پردای و عملیات فرهنگی تشکیل شد که در حال فعالیت هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: امسال کانون‌های فرهنگی هنری استان در طرح ملی «مسجد، کانون نشاط»، رتبه‌های «اول، سوم و چهارم» کشوری را کسب کردند.

وی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه اشتغال در جوار مساجد به صورت آزمایشی در بیرجند گفت: در حوزه اجتماعی نیز هر چند ماه یک هزار و ۲۰۰ بسته گوشت با همکاری برنامه سمت خدا و موسسه حضرت خدیجه (س) و ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام محقی افزود: امسال ۷۰۰ بسته معیشتی و ۷۰۰ بسته تحصیلی با همت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان توزیع شده است.

وی اظهار کرد: ۱۷ گروه سرود فعال در بدنه ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی وجود دارد که در سطح ملی درخشیده‌اند و در حال حاضر بیش از ۲۰۰ کتابخانه مخزن‌دار و کتابخانه باز در کانون‌های مساجد وجود دارد که می‌طلبد کتاب‌های مورد نیاز آنها تامین شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی خواستار تخصیص اعتبار برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی کانون‌های مساجد شد.

همچنین در این نشست پنج نفر از برگزیدگان مسابقات قرآنی مدهامتان تجلیل شدند.

 

 

 

 

 

 

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهبندان

آسبادهای نهبندان در انتظار جهانی شدن

آسبادهای نهبندان در انتظار جهانی شدن

شبانی گفت: شرق کشور خواستگاه اندیشه، تفکر و دانش آسبادها است که بر اساس مستندات جغرافیایی شهرستان نهبندان زادگاه این اثر حتی در جهان مطرح شده است لذا این سازه معماری و دانش بومی که برگرفته از اندیشه مردم ایران است که در انتظار جهانی شدن قرار دارد.

حسین شبانی،  در حاشیه نمایشگاه صنایع دستی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: در شهرستان نهبندان ۱۸ محوطه تاریخی مربوط به دوره اشکانی شناسایی شده که برخی بیش از ۱۰۰ هکتار وسعت دارند.

وی ادامه داد: در دوره هخامنشی نهبندان یکی از مهمترین شهرها و ولایات ایران بوده و مستندانی از جمله محوطه کلاته شاپوری استند نهبندان شناسایی شده که کتبه‌ای به زبان پهلوی نیز در آن یافت شده است.

وی با اشاره به شناسایی حدود ۳۲۹ اثر باستانی و ۱۸ محوطه تاریخی طبیعی در شهرستان نهبندان، تصریح کرد: هرچند تصور می‌شود این شهرستان مرزی خشک و بی آب است اما بر خلاف تصورها، بیشترین آثار طبیعی استان در این شهرستان وجود دارد.

شبانی اظهار داشت: وجود ۲۸۴ هزار جنگل‌زار بنه در حدود ۱۰ محوطه طبیعی با درختانی به قدمت بیش از ۵۰۰ سال و بزرگترین تالاب شرق کشور به نام کجی نمکزار با وسعت بیش از ۲۵ هزار هکتار جاذبه‌های این شهرستان است که این تالاب یکی از مهمترین زیستگاه‌های پرندگان مهاجر و زاغ بور می‌باشد.

وی با اشاره به کوه‌های مریخی با وسعت ۲۵ کیلومتر مربع و چهار رودخانه دائمی شهرستان، عنوان کرد: کوه حوری با آبشارها و دره‌های زیبای طبیعی نیز وجود دارد که انتظار می‌رود با همت مسئولان این آثار نیز در فهرست ملی ثبت شود.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهبندان یادآور شد: از مجموع ۳۲۹ اثر تاکنون ۸۰ اثر ثبت شده و حدود ۲۰ اثر پرونده تشکیل شده و در شرف ثبت آثار ملی قرار دارد.

وی گفت: خراسان جنوبی به عنوان شرق باشکوه در حوزه میراث جهانی حرفی برای گفتن دارد از جمله بیابان لوت که بیشترین تردد خارجی استان را دارد، این اثر که ثبت جهانی شده بدون شک بهترین فرصت و سرمایه استان برای رقابت با دیگر استان‌هاست.

شبانی بیان کرد: شرق کشور خواستگاه اندیشه، تفکر و دانش آسبادها است که بر اساس مستندات جغرافیایی شهرستان نهبندان زادگاه این اثر حتی در جهان مطرح شده است لذا این سازه معماری و دانش بومی که برگرفته از اندیشه مردم ایران است که در انتظار جهانی شدن قرار دارد.

وی با اشاره به وجود ۱۶ محوطه دارای آسباد در نهبندان، اظهار داشت: با توجه به وجود حدود ۲۹۷ آسباد در استان خراسان جنوبی، این استان از جمله نهبندان، پایتخت آسبادهای ایران است که این می‌تواند بهترین فرصت برای جذب گردشگر و مسافر باشد.

وی با بیان اینکه قلعه شاه‌دژ به عنوان بزرگترین شهر سنگی شرق ایران در نهبندان قرار دارد، عنوان کرد: اردشیر بابکان این قلعه را با هدف حفظ و حراست از شرق ایران و با ظرفیت سه هزار سرباز در مساحت ۷۰ هزار مترمربع احداث کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: این قلعه در تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به ویژه در دوره اسماعیلیان بسیار تاثیرگذار بوده و اکنون برای ثبت جهانی این مهم در حال رایزنی هستیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰ رشته صنایع دستی با فعالیت ۷۰۰ صنعتگر در شهرستان فعال است که از جمله این صنایع می‌توان به جاجیم‌بافی، گلیم‌بافی، تراش سنگ، سوزن‌دوزی، سرخچه‌بافی و چوب اشاره کرد.

شبانی افزود: نهبندان به عنوان پنجمین شهر کشور در زمینه گلیم سوزنی معرفی شده است، همچنین به همت فارغ التحصیلان دانشگاهی رشته جواهرات سنتی نهبندان احیا و سه کارگاه در شهرستان فعال است.

 

 

 

 

 

 

قهرمانی تیم بیرجند در مسابقات فوتسال یادواره شهدای امدادگر

 

قهرمانی تیم بیرجند در مسابقات فوتسال یادواره شهدای امدادگر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تیم نجاتگران شهرستان بیرجند در دومین دوره مسابقات فوتسال یادواره شهدای امدادگر، مقام اول را کسب کرد.

محمدعلی کاوسی در مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات فوتسال یادواره شهدای امدادگر اظهار داشت: این دوره از مسابقات فوتسال با حضور ۱۱ شهرستان و یک تیم واکنش سریع، به میزبانی مرکز استان در مرحله استانی برگزار شد.

وی گفت: در بازی پایانی این مسابقات تیم شهرستان بیرجند با نتیجه یک بر صفر از سد تیم شهرستان سرایان گذشت و با اقتدار مقام قهرمانی این مسابقات را کسب کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: مسابقات به مدت ۲ روز انجام شد و در پایان مسابقات از تیم دوم با اهدای لوح و تیم قهرمان با لوح قهرمانی و جام تقدیر شد.

کاوسی بیان کرد: تیم شهرستان بیرجند در آذرماه در مرحله منطقه‌ای به نمایندگی از استان خراسان جنوبی بازی خواهد کرد.

 

 

 

 

عشایر ۳۵ درصد صنایع دستی کشور را تولید می‌کنند

 

عشایر 35 درصد صنایع دستی کشور را تولید می‌کنند

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران با تاکید بر اهمیت نقش صنایع دستی در زندگی عشایری، گفت: عشایر ۳۵ درصد صنایع دستی کشور را تولید می‌کنند.

مهدی میزبان امروز در بازدید از نمایشگاه صنایع دستی استان در بیرجند، اظهار داشت: دامداری شغل اصلی عشایر خراسان جنوبی است، ولی با این وجود ۲۵ درصد از صنایع دستی استان را نیز تولید می‌کنند.

وی صنایع دستی را یکی از میزهای خدمت چهارگانه و مهم سازمان امور عشایر در بحث تنوع شغلی عنوان کرد و گفت: شرکت در نمایشگاه‌های مختلف در کنار عرضه مسقیم تولیدات و کسب درآمد، در برندسازی محصولات و آشنایی عشایر با حوزه فروش و بازاریابی بسیار مفید و موثر است.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران، گفت: برای اجرای پروژه‌های آبرسانی پایدار، نقش عشایر به عنوان جامعه سوم در کنار جامعه‌ شهری و روستایی باید در سند جامع توسعه آب استان پررنگ شود.

میزبان  افزود: جامعه عشایری باید در تمامی برنامه‌های کوتاه و بلند مدت توسعه‌ای مانند برنامه آمایش سرزمین، برنامه هفتم توسعه، سند جامع توسعه آب استان و توسعه روستایی جایگاهی در خور شأن داشته باشد.

وی بیان کرد: تعداد ۹ پروژه آبرسانی پایدار با اعتبار تخمینی ۴۷۹ میلیارد تومان برای مناطق عشایری استان مطالعه شده و منتظر تخصیص اعتبار برای اجرا است.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران طول مسیر انتقال آب این پروژه‌ها را ۴۶۱ عنوان کرد و افزود: درحدود ۲ هزار خانوار عشایری در استان از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

میزبان بیان کرد: انتخاب خراسان جنوبی به عنوان استان پایلوت در جهاد آبرسانی وزارت نیرو برای اجرای پروژه‌های آبرسانی پایدار بسیار مهم است.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران، گفت: پروژه‌های آبرسانی پایدار عشایری باید به شرکت‌های آبفا واگذار ‌شود، زیرا سازمان امور عشایر ایران ردیف اعتباری برای نگهداری و بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی ندارد.

به گزارش تسنیم، در این نمایشگاه صنایع دستی، عشایر از شهرستان‌های مختلف حضور داشته و با برپایی چندین سیاه چادر و غرفه، تولیدات را عرضه و آداب و رسوم و سبک زندگی سنتی خود را برای بازدیدکنندگان به نمایش درآوردند.

 

 

 

 

خلاقیت در خدمت مظلومیت مردم فلسطین

 یک گروه در کشور اسپانیا از زیر خاک و برگ درختان صدای کودک پخش می کنند تا وقتی مردم از کنار آن عبور می کنند، توجه آنها جلب شده و با کنار زدن برگ و خاک، با تصویر یک کودک فلسطینی در کنار یک پرچم فلسطین مواجه شوند.
و برگی کاغذ که روی آن علاوه بر تصویر کودک اینگونه نوشته است:
شما دیر رسیدید. یک کودک فلسطینی دیگر به دلیل بمباران های اسرائیل زیر آوار فوت کرد!
صدایی که شنیدید، صدای گریه های کودک فلسطینی زیر آوار بمباران اسرائیل است.
صدایی که شنیدید صدای کودکی فلسطینی است که بمباران اسرائیلی او را یتیم و زخمی کرده.
 در این نوع مواجهه و تولید محتوا، بااستفاده از تکنیک های اقناعی “تحریک عواطف و احساسات”و “تداعی معانی”، سعی دارد مردم بتوانند خود را در موقعیت کودکان فلسطینی حاضر ببینند تا نسبت به کشتار کودکان فلسطینی بی‌تفاوت نباشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*