گفته می شود

 

 

 

گفته می شود از ماه‌های گذشته تاکنون شائبه‌هایی در خصوص عدم تمایل اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات اسفندماه مجلس شورای‌اسلامی و خبرگان مطرح و اظهارنظرهای برخی چهره‌های منسوب به این جریان موید این نکته بود که اصلاحات برای انتخابات ۱۴۰۲ تصمیمی جدی ندارد.

هر چند که در دو انتخابات ۹۸ مجلس و ۱۴۰۰ ریاست‌جمهوری هم این جریان برخلاف انتخابات‌های ۹۲، ۹۴ و ۹۶ هرگز راهبرد منسجم و جامعی نداشت و به‌نظر می‌رسید با آگاهی از عدم اقبال عمومی به این جریان،  اصلاحات در آن مقطع تصمیم به رویکرد منفعلانه گرفت. هر چند که دلیل این اقدام اصلاح‌طلبان، رویکرد جزم‌گرایانه شورای‌نگهبان عنوان شد که به‌نظر می‌رسد دستاویزی برای پوشش ناکامی این جریان باشد. آن‌طور که از شواهد پیداست، از سوی دیگر به‌نظر می‌رسد رهبر جریان اصلاحات به سیاست‌ورزی گذشته خود پشت‌پا زده و بر خلاف خط‌مشی سابقش، به‌دنبال تحریم انتخابات پیش‌رو است.

 

 

 

 

گفته می شود وزیر کشور گفته شهرداری‌هایی که طرح تفکیک زباله از مبدأ را اجرایی نکنند، به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

 

 

 

 

گفته می شود دیدار تیم های سپاهان و الاتحاد از گروه C لیگ قهرمانان آسیا که قرار بود در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شود، به دلیل اتفاقات غیرقابل پیشبینی لغو شد.

 

 

 

گفته می شود رسانه‌های غربی گزارش کردند که «پاول پریگوژین» پسر ۲۵ ساله «یوگنی پریگوژین» رهبر سابق واگنر که در سانحه هوایی کشته شد، قرار است جانشین پدرش شود و بعنوان رئیس جدید گروه واگنر فعالیت کند.

 

 

 

گفته می شود در حالی که درگیری‌های نظامی اوکراین و روسیه همراه با حمایت‌های همه جانبه غرب از کی‌یف ادامه دارد، مقام‌های اوکراینی از حمله پهپادی به یک کارخانه ساخت موشک در روسیه خبر دادند.

 

 

 

گفته می شود همزمان با برخی اظهارنظرها و تحلیل‌ها درباره تأثیر عدم تصویب بودجه دولت آمریکا بر کمک‌های نظامی به اوکراین و همچنین احتمال کاهش این کمک‌ها در صورت پیروزشدن یک جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، کی‌یف مدعی است حمایت‌های واشنگتن تغییری نکرده است.

 

 

 

 

گفته می شود وزارت دفاع آمریکا به تازگی با انتشار گزارش «راهبرد مقابله با سلاح های کشتار جمعی»، به نظامی نبودن برنامه هسته ای ایران اذعان کرد و نوشت که ارزیابی می شود ایران در حال حاضر به دنبال سلاح های هسته ای نیست. این گزارش منجر به عصبانیت محافل سیاسی و رسانه ای در اسرائیل شده است. تا جایی که «جاناتان توبین» سردبیر وبگاه سندیکای خبری یهود (JNS)  گزارشی از شکست آمریکا و اسرائیل در نبرد برای توقف برنامه هسته ای ایران نوشت.

 

 

 

گفته می شود اختلافات داروسازی الحاوی و سازمان غذا‎و‎دارو در خصوص قیمت‌گذاری داروها و استنکاف این شرکت از فروش محصولات به قیمت مصوب، در ماه‌های اخیر بازتاب‌هایی در فضای رسانه‌ای داشته است که با ورود دادستانی تهران، قبل از ایجاد هرگونه کمبودی در حوزه دارو، موضوع مرتفع شد.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*