گفته می شود

 

گفته می شودطالبان لایحه حجاب را در ۶ خط نوشتند وزارت امر به‌ معروف‌ و نهی‌ از منکر طالبان اطلاعیه ای درباره حجاب در شهر تاریخی بلخ منتشر و بر در و دیوار اماکن و معابر عمومی نصب کرد. طالبان در این اطلاعیه از زنان خواست تا حجاب اسلامی را به طور کامل و با داشتن روبند رعایت کنند. چون حجاب شرعی، امرالله متعال و رعایت کردن آن اطلاعات از امر اوست. همچنین امتیاز زنانا مسلمان اصیل است. نشان ایمان داری و خداترسی زنان است.

 

 

 

گفته می شود فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق نیروی زمینی ارتش گفته امروز با تحت کنترل‌گرفتن هنگ‌های مرزبانی زابل و زاهدان در منطقه، استقرار تیپ ۱۵۸ را در منطقه داریم که تا امروز نزدیک به ۵۰ هزار نفر دستگیری مترددین غیرمجاز مرزی را در نوار مرزی داشته‌ایم که آن‌ها را به یگان مرزبانی تحویل داده‌ایم.

 

 

 

گفته می شود نمایندگان مردم در مجلس بانک مرکزی را موظف به تسهیل فرایند اعطای تسهیلات خرد، ترویج و گسترش سنت قرض الحسنه و قانونمند شدن فعالیت صندوق های قرض الحسنه تا پایان سال اول اجرای این قانون کردند.

 

 

 

گفته می شود براساس آمار چک‌های مبادله‌ای در تیرماه امسال حدود هفت میلیون و ۸۰۰ هزار فقره چک به ارزش حدود ۴۸۲۹ هزار میلیارد ریال مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۱.۶ درصد و از نظر مبلغ ۴.۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

 

 

 

گفته می شود مردادماه رئیس شورای پول و اعتبار گفته بود: مجمع انحلال سه موسسه اعتباری تا مهرماه برگزار می‌شود و در مورد بقیه بانک‌ها نیز با همکاری وزارت اقتصاد برنامه مشخصی داریم. اگر موسسه اعتباری وارد فرایند حل و فصل یا انحلال شود، اتفاقی برای سپرده‌های مردم نخواهد افتاد.

 

 

گفته می شود حجت‌الاسلام ذوالنوری درباره این‌که آیا لایحه عفاف و حجاب، قابلیت اجرایی شدن دارد و این‌که خود لایحه منجر به ازدیاد پرونده در محاکم قضایی نمی‌شود، گفت: قطعا قابلیت اجرایی دارد. این لایحه بیشتر موارد را به صورت تخلف دیده است. آن کسانی که حرفه‌ای در تخلف نیستند و در حقیقت بی‌حجاب اولی هستند، خیلی شهره نیستند و غرض و  مرض ندارند، این‌ها تذکر و جرائم کوچک برای تنبیه‌شان است که حالا به کار قضایی نکشد.

 

 

 

گفته می شود گیگا بخشی از برنامه چشم انداز ۲۰۳۰ ولیعهد محمدبن‌سلمان برای متحول کردن کشور است؛ هر کدام از بخش‌های این برنامه از نظر مقیاس و جاه طلبی بسیار بزرگ هستند و بسیاری از آنها مستقیماً توسط صندوق ثروت دولتی کشور، صندوق سرمایه گذاری عمومی، تأمین مالی می‌شوند. سایر برنامه‌ها، مانند شهرک غیرانتفاعی محمدبن‌سلمان، توسط خود ولیعهد تامین مالی می‌شوند. بسیاری از پروژه‌های گیگا، به توسعه بخش‌هایی سنتی مانند مکه و جده و یا پارک ملک سلمان در ریاض مربوط می‌شود؛ دیگر پروژه‌های گیگا در سایت‌های متعددی پخش شده‌اند، از جمله پروژه‌ شرکت سعودی داون تاون، که هدف آن ایجاد مراکز شهری در ۱۲ شهر در سراسر پادشاهی است و توسعه‌دهنده املاک روشن، که مأموریت ساخت ۴۰۰۰۰۰ خانه در سراسر عربستان را دارد.

 

 

 

 

 

 

 

گفته می شود رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل فروش دارو‌های غیرمجاز در فضای مجازی خبر داد و گفت: از متهم دستگیر شده بیش از ۳۰ هزار قلم انواع داروی کمیاب و غیرقابل مصرف کشف شد که تاریخ انقضای آن‌ها مربوط به ۵ سال قبل است.

 

 

 

 

 

گفته می شود در پی گمانه‌زنی ها مبنی بر احتمال عادی سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی و تبلیغات مقامات این رژیم در این باره، یک رسانه سعودی تاکید کرد که ریاض برای سازش با تل‌آویو، عجله‌ای ندارد و مسئله فلسطین برای آن در اولویت است.

 

 

 

 

گفته می شود رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان خبر داد تعداد ساکنان آذربایجانی که به خانه‌های خود در قر‌ه‌باغ بازمی‌گردند تا پایان ۲۰۲۳ به ۵۵۰۰ نفر خواهد رسید.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*