گفته می شود

گفته می شود معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر کاهش تعداد دانشگاه های کشور، گفته بر اساس برآوردهای مجامع جهانی تعداد دانشگاه های ایران باید به عدد ۵۰۰ واحد کاهش پیدا کند. «قاسم عمو عابدینی» روز چهارشنبه در جلسه کارگروه آمایش و مدیریت تحول در آموزش عالی آذربایجان شرقی، افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۱۶۰ واحد دانشگاهی و آموزش عالی در کشور وجود دارد و کاهش واحدهای دانشگاهی ضرورت ارتقاءبخشی به وضعیت آموزش عالی در کشور است.
گفته می شود تعداد ۳۵۰۶ لوح هخامنشی پس از ۸۵ سال که در آمریکا بود، بالاخره به ایران برگشت و قرار است به زودی این الواح در موزه ملی به نمایش گذاشته شود.
گفته می شود چند روز بعد از پایان حضور کریستیانو رونالدو در ایران همچنان اخبار و حواشی درباره سفر این فوق‌ستاره پرتغالی در کشورمان به شکل داغی پیگیری می‌شود و حالا مشخص شده که سی‌آر سون باعث رکوردشکنی در زمینه اینترنت ایران هم شده است.
گفته می شود مسعود نیلی اقتصاددان ایرانی با انتشار مطلب کوتاهی در کانال رسمی خود، شایعات مربوط به بازنشست شدن خود از فعالیت در دانشگاه را تایید کرد. مسعود نیلی در این نوشتار توضیح داده است: ظرف چند روز اخیر مطالبی پیرامون بازنشستگی من انتشار پیدا کرده است که متعاقب آن، لازم دیدم نکاتی را به اطلاع برسانم. من از نظر سنّی در مقطع بازنشستگی بودم و براین‌اساس، انتظار می‌رفت که در تاریخ ۲۵ دی سال گذشته بازنشسته شوم. دانشگاه درصدد آن بوده که برای من و تعداد دیگری از همکاران، از هیئت امنای دانشگاه اجازۀ تمدید دریافت کند که این اجازه نه فقط برای من، بلکه برای دیگر همکاران هم مورد موافقت قرار نگرفته است.

 

 

گفته می شود در جریان سفر ستاره تیم فوتبال النصر عربستان به ایران، یک ایرانی، زنجیر و آویز طلای سنگینی که ارزش میلیاردی دارد به کریستیانو رونالدو هدیه داد که خبرساز شد. رونالدو نیز یک پیراهن امضاء شده برای این طلاساز فرستاد.

 

 

 

گفته می شود در اتفاقی عجیب فردی که مدعی شد کیت امضا شده رونالدو در النصر عربستان را در اختیار دارد، آن را در اینستاگرام به مبلغ ۵۲ میلیارد تومان به فروش گذاشته است!

 

 

 

گفته می شود در راستای قانون جوانی جمعیت و تشویق به فرزندآوری، سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای در مورخ ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ افزایش معافیت سالانه مالیات بر درآمد حقوق را به ازای فرزند سوم و بیشتر ابلاغ کرد. بر اساس این بخشنامه که طبق بند (ت) ماده ۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است، معافیت سالانه مالیات بر درآمد حقوق موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم برای اشخاص حقیقی به ازای فرزند سوم و بیشتر که از آبان ماه سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده‌اند، به ازای هر فرزند ۱۵ درصد معافیت افزایش می‌یابد. بر این اساس این معافیت مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند بالای ۲.۵ درصد نباشد.

 

 

 

گفته می شود در تبصره یک ماده ۲۹ تاکید شده «ثبت نام در پایه اول ابتدایی برای متولدین مهرماه با تشخیص شورای مدرسه مشروط به وجود ظرفیت و امکانات پذیرش، بلامانع است» و به نوعی قاعده کلی، یعنی «حداقل سن ۶ سال تمام» برای ثبت نام در پایه اول دبستان را تخصیص زده و مشروط به ظرفیت مدارس کرده است، اما به رغم تایید مدرسه و وجود ظرفیت خالی هم اجرا نمی‌شود.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*