گفته می شود

گفته می شود سال گذشته فاطمی امین، وزیر وقت صمت تاکید داشت، خودرو‌های فرانسوی جایی در لیست خودرو‌های وارداتی نخواهد داشت، زیرا سابقه خوبی در ایران ندارند. حال به نظر می‌رسد، مانعی برای ورود کارکرده‌های فرانسوی وجود نداشته باشد و در کنار بنز و تویوتا، رنو و پژو نیز وارد شود.

 

 

گفته می شود جمعی از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران اقتصادی در نامه‌ای خطاب به محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور تصمیم اخیر دولت برای حذف ارز ترجیحی و تامین خوراک شرکت‌های پتروپالایشی و تعیین قیمت پایه محصولات این شرکت‌ها با یک نرخ یکسان موسوم به نرخ مرکز مبادلات ارزی را مورد حمایت قرار داده و این تصمیم را حرکتی شجاعانه در برابر حذف رانت‌های نجومی و پیش‌بینی‌پذیر کردن اقتصاد کشور برشمردند

 

 

 

گفته می شود ارمنستان در ماه های گذشته در حال چرخش به سمت غرب است و هفته آینده میزبان یک رزمایش مشترک با آمریکاست و به همین خاطر سخنگوی کرملین با ابراز نگرانی از آن گفته روسیه از نزدیک این تحولات را رصد می کند.

 

 

 

گفته می شود «یدیعوت آحارونوت» نوشته « اسرائیل در حال برقراری « روابط محرمانه» با اندونزی است و تماس های مخفیانه پشت پرده با مقامات آن که یزرگترین کشور اسلامی در جهان است صورت گرفته است.

 

 

 

گفته می شود تلاش سناتورهای دموکرات برای متوسل‌ شدن به متمم چهاردهم قانون اساسی آمریکا جهت رد صلاحیت «دونالد ترامپ» برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی، با واکنش تند وی همراه شد. ترامپ بامداد سه‌شنبه گفت که تلاش‌ها برای رد صلاحیت وی بر اساس متمم چهاردهم قانون اساسی، یکی دیگر از ترفندهای دخالت در انتخابات است اما عملی نمی‌شود.

 

 

 

گفته می شود خبرنگار یک روزنامه آمریکایی که ادعا می‌کند به جزئیات گزارش فصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران دست پیدا کرده، جزئیات تازه‌ای از این گزارش را منتشر کرده است. بنا بر ادعای «لاورنس نورمن»، خبرنگار روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) آژانس در این گزارش گفته که جمهوری اسلامی ایران میزان ذخایر اورانیوم ۵ و ۲۰ درصدی خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

 

 

 

گفته می شود یک دیپلمات ارشد روسیه از همکاری ایران و روسیه در خصوص یک معاهده بزرگ جدید خبر داد. «آندری رودنکو» معاون وزارت امور خارجه روسیه گفت: «روسیه و ایران در حال کار روی معاهده بزرگ جدید هستند که شامل مسائل مختلف از جمله حوزه‌های کلیدی همکاری‌هایمان خواهد بود.»

این دیپلمات ارشد روس اظهار داشت، روابط روسیه و ایران در چند سال گذشته روند صعودی ثابتی داشته است. رودنکو افزود: «انتظار داریم، این روابط به سطح جدیدی برسد.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*