اخبار علمی/عفونت های بدن تان را به این ادویه بسپارید/درباره پروبیوتیک ساکارومایسس بولاردی و فواید آن برای بیماری های گوارشی/آیا می‌توان از بی خوابی و اضطراب جلوگیری کرد؟

عفونت های بدن تان را به این ادویه بسپارید

عفونت های بدن تان را به این ادویه بسپارید

نگرانی‌های جهانی در مورد مقاومت آنتی بیوتیکی بسیار افزایش یافته و تلاش‌ها برای یافتن ترکیب‌های جدید سرعت گرفته است.
به گزارش صد آنلاین نتیجه یک بررسی نشان می‌دهد که دارچین می‌تواند گزینه خوبی برای مقابله با مقاومت آنتی بیوتیکی باشد.
اکنون گروهی از محققان استرالیایی به بررسی تاثیر دارو‌های سنتی پرداخته‌اند و به تازگی دارچین را مورد مطالعه قرار داده‌اند.
همچنین محققان روی ترکیب خاصی از اسانس دارچین به نام سینامالدهید تمرکز کردند که عامل عطر و طعم خاصِ دارچین است.
محققان بررسی کردند آیا سینامالدهید می‌تواند زیست‌لایه‌ها را تجزیه کند؟ زیست‌لایه‌ها، لایه‌های چسبنده هستند و اغلب عامل عفونت‌هایی به حساب می‌آیند که حتی آنتی بیوتیک‌ها نمی‌توانند آن‌ها را لمس کنند. شناخته شده‌ترین نمونه زیست‌لایه پلاک موجود روی دندان است.
به گزارش مدیکال نیوز تودی، در این آزمایش محققان استرالیایی از باکتری که عامل بروز عفونت در افرادی با ضعف سیستم ایمنی از قبیل بیماران مبتلا به سرطان و دیابت است، استفاده کردند. زمانیکه سینامالدهید برای مقابله با زیست‌لایه باکتریایی آزمایش شد، مشخص شد که آن‌ها را در سه چهارم موارد تجزیه می‌کند. همچنین تشکیل زیست‌لایه‌ها را متوقف کرده و از گسترش باکتری‌ها پیشگیری می‌کند.

آیا می‌توان از بی خوابی و اضطراب جلوگیری کرد؟

برخی نکات مفید وجود دارد که رعایت آن‌ها، مانع از بی خوابی و اضطراب شما می‌شود.

 

اضطراب و بی خوابی یکی از مهمترین مشکلاتی است که بسیاری از افراد قبل از خواب از آن رنج می‌برند. بی خوابی ممکن است نتیجه یک مشکل سیستمیک یا یک مشکل روانی باشد. طبق تحقیقات جدید نکاتی وجود دارد که رعایت آن ها شما را از بی خوابی و اضطراب قبل از خواب محافظت می‌کند.

۱. وسایل الکترونیکی را خاموش کنید

تلفن‌ها و تبلت‌ها با نور آبی خود ماده شیمیایی مغز را تحریک می‌کنند، بنابراین بهتر از اینکه دستگاه‌های الکترونیکی خود را کنار بگذارید، آن‌ها را به طور کامل در اتاق دیگری بگذارید، به گونه‌ای که بنیاد ملی خواب توصیه می‌کند از دستگاه‌های الکترونیکی خود حدود ۳۰ دقیقه قبل از خواب فاصله بگیرید به خودت فرصت استراحت بدهید.

۲. برای خواب خود زمان تعیین کنید

شما باید برای خواب روزانه خود زمان تعیین کنید؛ زمان مشخص برای خواب و زمان مشخص برای بیدار شدن به مدت ۶ تا ۸ ساعت به شما در کنترل بی خوابی کمک می‌کند.

۳. یک دستگاه صوت را امتحان کنید

یک برنامه رایگان صدا و خواب مانند Calm برای تنظیم موسیقی، مدیتیشن هدایت شده یا حتی صدا‌های طبیعت برای آرام کردن شما در هنگام خواب دانلود کنید. همچنین می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که برای مدت زمان مشخصی پخش شود و بعد از اینکه به خواب رفتید، خاموش شود.

۴. مصرف غذا و میان وعده‌های آخر شب را محدود کنید

اگر بدن شما درصدد هضم غذا باشد، برای رسیدن به آرامش قبل از خواب آماده نیست؛ بنابراین سه تا چهار ساعت قبل از رفتن به رختخواب از خوردن خودداری کنید؛ این به بدن شما اجازه می‌دهد تا غذای شما به خوبی هضم شود.

۵. عصر‌ها مدیتیشن کنید

در حالی که به نظر می‌رسد مدیتیشن اغلب مستلزم نشستن و ساکت بودن است، اما ریشه این تمرین – که می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد – تمرکز و آرامش ذهن شماست.

مدیتیشن نه تنها می‌تواند به رهایی و آزاد کردن ذهنتان کمک کند، بلکه می‌تواند به هر چیزی که از گذشته خود به آن پایبند هستید نیز به شما کمک کند.

 

درباره پروبیوتیک ساکارومایسس بولاردی و فواید آن برای بیماری های گوارشی

درباره پروبیوتیک ساکارومایسس بولاردی و فواید آن برای بیماری های گوارشی

ساکارومایسس بولاردی مخمری است که دانشمندان آن را از پوست میوه ای استوایی جداسازی کرده اند./ می تواند برای پیشگیری از اسهال مسافرتی موثر باشد…

 به گزارش وب سایت کتابخانه ملی پزشکی آمریکا ساکارومایسس بولاردی مخمری است که به طور طبیعی در دستگاه گوارش انسان وجود دارد. برخی از مطالعات نشان می دهند که مصرف S. boulardii به عنوان یک پروبیوتیک ممکن است به درمان یک سری از بیماری ها مانند اسهال مسافرتی کمک کند. اطلاعات کامل این دسته از پژوهش ها از طریق قابل دسترسی است.

مکمل های حاوی این مخمر در داروخانه های سراسر کشور موجود هستند.

این مخمر همچنین ممکن است به محافظت از فلور روده بیماران حین مصرف آنتی بیوتیک ها یاری رسانده و یا به بهبود سریعتر منتهی شود. با این حال، تحقیقات روی پروبیوتیک ها هنوز در مراحل اولیه است و راه درازی پیش رو دارد.

در ادامه مروری بر کاربردها و مزایای پروبیوتیک هایی نظیر S. boulardii خواهیم داشت.

همه چیز درباره پروبیوتیک ساکارومایسس بولاردی

ساکارومایسس بولاردی مخمری است که دانشمندان آن را از پوست میوه ای استوایی جداسازی کرده اند. سویه پروبیوتیک آن یعنی S. boulardii CNCM I-745، اولین مخمری بود که محققان به عنوان پروبیوتیک برای طب انسانی مورد مطالعه قرار دادند. پروبیوتیک ها در واقع مکمل هایی حاوی میکروب های زنده هستند که ممکن است فواید سلامتی قابل ملاحظه ای به همراه داشته باشند.

مخمر S. boulardii CNCM I-745 دارای ویژگی های مشخصی است که آن را به عنوان یک پروبیوتیک مفید معرفی می کند. این مخمر می تواند در شرایط سخت و منحصر به فرد اندامی مانند معده زنده بماند. در نتیجه محیط های اسیدی، دمای بالا، صفرا و آنزیم های گوارشی آن را غیرفعال نمی کنند و بدین ترتیب می تواند زنده به روده ها برسد.

فواید و موارد استفاده از S. boulardii

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد S. boulardii ممکن است برای شماری از بیماری های گوارشی مفید باشد.  این مخمر در در موارد زیر کمک کننده است:

– اسهال مسافرتی

 

همه چیز درباره پروبیوتیک ساکارومایسس بولاردی

– اسهال مرتبط با مصرف آنتی بیوتیک

 

– هلیکوباکتر پیلوری

هلیکوباکتر پیلوری نوعی باکتری است که بسیاری از افراد در دستگاه گوارش خود به آن مبتلا هستند. این باکتری در برخی موارد می تواند باعث سوء هاضمه و زخم معده شود.

 

– سندرم روده تحریک‌ پذیر

 

همه چیز درباره پروبیوتیک ساکارومایسس بولاردی

عوارض جانبی S. boulardii

تحقیقات زیادی در مورد پروبیوتیک های S. boulardii و عوارض جانبی آنها وجود ندارد. برخی از مطالعات نشان داده اند که این دارو در افرادی که تحت درمان برای انتروکولیت با غشای کاذب هستند باعث یبوست می شود. به غیر از این مورد، اطلاعات کمی در این خصوص در دست است.

دیگر پروبیوتیک ها می توانند عوارض جانبی مختلفی مانند نفخ ایجاد کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*