اخبار علمی/خبر خوب برای درمان تومورهای سرطانی

ویتامین‌هایی که مصرف زیادشان باعث سرطان می‌شود

محققان سوئدی با انجام تحقیقاتی دریافتند که مصرف بیش از حد دو نوع ویتامین می‌تواند منجر به ابتلا به سرطان شود.

محققان دانشگاه کارولینسکا در سوئد دو ویتامین را کشف کرده اند که اگر در بدن بیش از حد موجود باشند، می‌توانند باعث ایجاد سرطان شوند. به گفته دانشمندان، مصرف بیش از حد ویتامین‌های C و E  می‌تواند به اندازه کمبود آن‌ها در بدن یا حتی بیشتر، خطرناک باشد. افزایش محتوای این ویتامین‌ها در بدن می‌تواند منجر به رشد رگ‌های خونی جدید شود. این به نوبه خود می‌تواند باعث اشباع بیش از حد بافت با اکسیژن و در نتیجه رشد سلول‌های سرطانی شود.

کمک به درمان سرطان

محققان در آزمایشی جوندگان مبتلا به سرطان را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که سرعت رشد تومور متناسب با افزایش دوز آنتی اکسیدان‌ها که ویتامین‌ها هم از انواع آن هستند افزایش می‌یابد. این بررسی، فرضیه آن‌ها در مورد خطرات مصرف بیش از حد ویتامین‌ها را تأیید کرد. بنا بر گزارش مجله تحقیقات بالینی، این یافته‌ها هم درمورد ویتامین‌های موجود در غذا و هم درمورد ویتامین‌های موجود در مکمل‌های غذایی صدق می‌کند.

پیش از این، کاندیدای علوم پزشکی، متخصص گوارش، سرگئی ویالوف در مورد یک اشتباه رژیم غذایی صحبت کرد که می‌تواند باعث ایجاد سرطان شود. این متخصص تاکید کرد: رژیم غذایی باید حاوی فیبر باشد که به جلوگیری از سرطان ریه، روده و پروستات کمک می‌کند.

کاهش خطر فیبریلاسیون دهلیزی با کمک ورزش‌‌های ساده هوازی

تحقیقات جدید نشان می دهد که ورزش های ساده مانند پیاده روی روزانه می تواند خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی و سکته مغزی را کاهش دهد.

 

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ورزش می‌تواند به کاهش خطر فیبریلاسیون دهلیزی کمک کند.

مشخص شده که عملکرد ورزشی بیشتر با میزان کمتر فیبریلاسیون دهلیزی (اختلال ضربان قلب) مرتبط است، اگرچه حتی یک پیاده روی ساده در روز هم می‌تواند مؤثر باشد.

یافته‌ها همچنین نشان می‌دهد که ورزش ممکن است خطر سکته مغزی را بیشتر از خطرات مرتبط با فیبریلاسیون دهلیزی کاهش دهد.

در این مطالعه، داده‌های بیش از ۱۵۰۰۰ نفر بدون فیبریلاسیوندهلیزی قبلی که بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۲ تحت تست ورزش تردمیل قرار گرفتند، تجزیه و تحلیل شد. مشخص شد که عملکرد ورزشی بیشتر با نرخ کمتر فیبریلاسیون دهلیزی مرتبط است، اگرچه حتی یک پیاده روی ساده در روز هم می‌تواند کمک کند.

فواید یک ویتامین برای زنان

 

کارشناسان تغذیه می‌گویند: «ویتامین ای» (E) خواص آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد و یک ویتامین مفید برای زنان است.

به گزارش دویچه‌وله، فواید مهم این ویتامین شامل درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مانند درد قفسه‌ سینه، فشار خون بالا و گرفتگی یا انسداد رگ‌ها است.

ویتامین ای به گروهی از ترکیبات محلول در چربی گفته می‌شود و خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد.

آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که اکسیداسیون را مهار می‌کنند. اکسیداسیون یک واکنش شیمیایی است که می‌تواند مولکول‌های مضری موسوم به رادیکال‌های آزاد را تولید کرده و از این طریق به سلول‌های بدن موجودات زنده آسیب برساند.

ویتامین ای همچنین برای سیستم ایمنی بدن بسیار اهمیت دارد. بدن انسان خود قادر به تولید این ویتامین نیست و مصرف مواد خوراکی نظیر دانه‌های روغنی مانند فندق، گردو و همین‌طور روغن زیتون و روغن آفتاب‌گردان می‌تواند نیاز بدن به ویتامین ای را تامین کند.

یکی از خواص ویتامین ای برای زنان، کمک به تنظیم هورمون‌های بدن است. جلوگیری از سقط جنین در دوران بارداری، درمان خشکی و شکنندگی ناخن‌ها و جلوگیری از گرگرفتگی از دیگر خواص ویتامین ای برای زنان است.

همچنین مصرف این ویتامین در زنان باعث کاهش انقباضات و دردهای عادت ماهانه می‌شود.

با این حال پزشکان تاکید دارند: اگرچه این ویتامین برای زنان نتایج مثبت زیادی به همراه دارد اما بهتر است زیر نظر پزشک متخصص مصرف شود چراکه استفاده بیش از اندازه آن می‌تواند عوارض جانبی متعددی نظیر مشکلات پوستی یا گوارشی در پی داشته باشد.

متخصصان تغذیه همچنین تاکید دارند: بر خلاف آنچه تاکنون تصور می‌شد برای جذب ویتامین ای نیازی به مصرف هم‌زمان چربی نیست. نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد ویتامین ای حتی در مواردی که شرکت‌کنندگان تا ۱۲ ساعت بعد، چربی مصرف کرده‌اند نیز جذب بدن آنها شده و سودمند بوده است.

بنابر گزارش سایت «مای فود دیتا»، برخی مواد غذایی حاوی بالاترین مقادیر ویتامین ای شامل تخمه آفتابگردان، بادام‌ها، آووکادو، اسفناج،‌ کیوی،‌ کلم بروکلی، ماهی قزل آلا، روغن زیتون و میگو هستند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*