اخبار علمی/به این گیاه معجزه گر ضد قارچ در خانه خود بیشتر توجه کنید!

به این گیاه معجزه گر ضد قارچ در خانه خود بیشتر توجه کنید!

به این گیاه معجزه گر ضد قارچ در خانه خود بیشتر توجه کنید!

عصر ایران – طی تاریخ گیاهان بسیاری برای کاربردهای پزشکی ارزشمند خود مورد مطالعه قرار گرفته اند. این روزها با افزایش مقاومت میکروارگانیسم های بیماری زا به انواع آنتی بیوتیک ها و ضد قارچ های تجویزی، توجه بیشتری به استفاده از خواص دارویی گیاهان شده و مصارف این چنینی رو به افزایش گذاشته اند. در این میان ریشه زنجبیل یک نمونه عالی است؛ گیاهی که برای درمان کاندیدا (قارچ) و بسیاری دیگر از عفونت ها سودمند بوده است.

زنجبیل و کاندیدا

همراه با گیاه جادویی زنجیبل به عنوان ترکیب ضد قارچ!

کاربردهای سنتی زنجبیل شامل بیماری حرکت، حالت تهوع در دوران بارداری، التهاب مزمن و سیستم ایمنی ضعیف است. با این حال در سال های اخیر محققان شروع به بررسی استفاده از عصاره زنجبیل به عنوان یک ترکیب ضد قارچ قوی کرده اند. در واقع چندین مطالعه تحقیقاتی به طور خاص به تاثیر زنجبیل بر کاندیدا آلبیکانس پرداخته اند.

مطالعه آزمایشگاهی دیگری که در مجله آمریکایی علوم کاربردی منتشر شد، به بررسی اثر عصاره زنجبیل در برابر نیستاتین؛ یک داروی ضد قارچ تجویزی پرداخت. محققان دریافتند که «عصاره زنجبیل در مهار رشد کاندیدا آلبیکانس نقش موثری دارد». در این مطالعه اثر بازدارندگی عصاره زنجبیل با نیستاتین قابل مقایسه بود.

مطالعات دیگر نشان می دهند که ریشه زنجبیل حاوی چندین ماده مهم است که خواص ضد قارچی دارند و در این بین شاگلول و جینجرول از فعال ترین آنها هستند. این مطالعات و چندین پژوهش دیگر اثبات کرده اند که زنجبیل در واقع می تواند به عنوان یک داروی ضد قارچ موثر استفاده شود. با این حال پیش از آن که زنجبیل به یک دارو با خواص آنتی بیوتیکی تبدیل شود، تحقیقات بیشتری نیاز خواهد بود. در مجموع علاقه مندان می‌ توانند از خواص ضدقارچی زنجبیل به سادگی و با مصرف آن به شکل طبیعی بهره مند شوند.

 

بدون دارو از ابتلا به آلزایمر پیشگیری کنید

یوگا ممکن است راهی بدون دارو باشد که زنان به کمک آن می‌توانند از ابتلا به بیماری آلزایمر جلوگیری کنند.

به نقل از فایند، یوگا نه تنها راهی عالی برای ورزش است بلکه می‌تواند به جلوگیری از زوال شناختی نیز کمک کند. محققان مرکز پزشکی دانشگاه کالیفرنیا آمریکا (UCLA) دریافتند که کندالینی یوگا، شکلی آرام از یوگا که بر تنفس، مدیتیشن و تجسم ذهنی تاکید دارد، برای زنان مسنی که دچار کاهش حافظه شدند و در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر قرار دارند، نویدبخش است.

گروهی از دانشمندان موسسه Semel دانشگاه کالیفرنیا در علوم اعصاب و رفتار انسانی از یک نوع تخصصی ام ار ای (MRI) برای ارزیابی فعالیت در مناطق خاصی از مغز استفاده کردند. آنان دریافتند که یوگا کندالینی، ارتباطات را در ناحیه‌ای از مغز که در برابر استرس آسیب‌پذیر و با کاهش حافظه مرتبط است، تقویت می‌کند.

یافته محققان استرالیایی؛

ارتباط رژیم غذایی مملو از غذاهای فوق فرآوری شده با خطر افسردگی

ارتباط رژیم غذایی مملو از غذاهای فوق فرآوری شده با خطر افسردگی

مصرف بالای مواد غذایی فوق فرآوری شده با خطر بیشتر مشکلات سلامت روان در دراز مدت مرتبط است.

به گزارش مدیکال نیوز، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که هر چه کالری روزانه یک فرد بیشتر از غذاهای فوق فرآوری شده باشد، احتمال ابتلاء به افسردگی طولانی مدت بیشتر است.

بر اساس یک مطالعه جدید، افرادی که رژیم غذایی مملو از غذاهای فوق فرآوری شده مصرف می‌کنند، احتمالاً یک دهه بعد افسردگی را تجربه می‌کنند.

تلقی رژیم غذایی به عنوان منبع افسردگی، یکی از شایع‌ترین شرایط سلامت روان در جهان، نشان می‌دهد که تغییر رژیم غذایی به طور بالقوه راهی برای سلامت روان بهتر است، اگرچه تحقیقات بیشتر ضروری است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*