گفته می شود

گفته می شود حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس‌پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس، درباره اهداف تهران و ریاض برای ازسرگیری روابط به اکوایران گفت که هدف ایران خروج از انزوا و پیشبرد یکسری اهداف اقتصادی و رفع تحریم بود و عربستان نیز دغدغه‌های امنیتی و ژئوپلیتیک داشت. درواقع عربستان به دنبال سرپوش گذاشتن بر مسأله یمن و تحریک آمریکایی‌ها بود که به نظر می‌رسد تا حدی به این دو هدف رسیده است.فلاحت‌پیشه با اشاره به اینکه ایران بر سر مسأله تنش‌زدایی صادقانه جلو آمد و دولت رئیسی هزینه داد، افزود: این در حالی است که ایران می‌توانست مانند عربستان دیپلماسی هتلی را در دستور کار قرار دهد. دیپلمات‌های سعودی در ایران مانند مسافر در هتل مستقر شدند زیرا هنوز نمی‌دانند اینجا پاگیر می‌شوند یا خیر.

 

 

 

گفته می شود یک نماینده مجلس از رفتار برخی از نزدیکان رئیسی به شدت انتقاد کرد. مجتبی توانگر نماینده مجلس در توییتر نوشته دروغ بستن به رهبرانقلاب برای اهداف واغراض سیاسی، کثیف‌ترین کار ممکن‌ست که برخی نزدیکان رئیس‌جمهور دراین‌باره هیچ احتیاطی نمی‌کنند.بگذارید دغدغه اصلی، مشکلات معیشتی مردم باشد. اگر به مهندسی انتخابات وکرسی‌های مجلس چشم دوخته‌اید اشکالی ندارد اخلاق ومردم راهم قدری مدنظر داشته باشید.

 

 

 

گفته می شود وزیر ارتباطات درباره اظهارات برخی از نمایندگان مجلس که گفته بودند «گردش مالی فیلترشکن‌ها به ۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده، گفته وزارت ارتباطات متولی این بخش نیست و باید از کسانی که متولی گردش مالی در کشور هستند، سوال شود.زارع‌پور تأکید کرد: من به دلیل اینکه متولی این بخش نیستم، طبیعتاً درباره اینکه این مبلغ به جیب چه کسانی می‌رود هم اطلاعی ندارم؛ باید نهادی نظارتی و انتظامی ‌پاسخ دهند.وی گفت: قانون مشخصی در کشور برای مقابله با تولیدکنندگان فیلترشکن وجود ندارد و باید این مساله حل شود.وی تأکید کرد: دولت مسوول فیلتر فضای مجازی نیست و این حوزه، متولی و کارگروه مشخصی دارد.

 

 

 

گفته می شود بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفته مجلس در رابطه با دولت به موقع همکاری و به موقع انتقاد و نظارت داشته است.رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس می گوید، معتقد به یکدست شدن دولت و مجلس نیستم.بابک نگاهداری در پاسخ به سوالی در خصوص اختلاف مجلس و دولت در خصوص معاون وزیر کشور، گفت: دولت و مجلس همدلانه در راستای رفع مسائل و مشکلات مردم با هم همکاری و همراهی دارند تا به مشکلات مردم رسیدگی و آن‌ها را حل کنند. ولی به این معنا نیست که مجلس نقش نظارتی خود را نسبت به عملکرد دولت کنار بگذارد.

 

 

 

گفته می شود محمدرضا پور ابراهیمی داورانی درباره پرداخت تسهیلات خُرد، گفته موضوع بحث عدم تعادل بین منابع و مصارف نظام بانکی یکی از چالش‌های امروز اقتصاد کشور است؛ بانک‌های دولتی طی سال‌های اخیر افزایش سرمایه ندادند و کفایت سرمایه آن‌ها عدد ناچیزی است و بعضاً منفی شده، از سوی دیگر بانک‌های دولتی مطالبات قابل توجهی از دولت دارند و برآورد ما این است که مطالبات بانک‌های دولتی از دولت بیش ۶۰۰ هزار میلیارد تومان است و می‌توان مطرح کرد که دولت بزرگترین بدهکار بانکی است.

 

 

گفته می شود سردار پاکپور با اشاره به اقدامات راهبردی نیروی زمینی سپاه در شمال غرب و غرب کشور، تصریح کرده در عملیات «ربیع» هدف ما این بود که ضد انقلاب رابا عملیات پهپادی و موشکی مجبور کنیم که خلع سلاح شوند و یا به اردوگاه های خود بازگردند. این اقدام یک عملیات دقیق بود که با هفتاد موشک و ده ها پهپاد انجام شد که نتیجه آن وارد آمدن آسیب جدی به بدنه گروهک‌های ضد انقلاب در اقلیم شمال عراق بود.فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به امنیت قابل قبول مرزهای کشور اعم از جنوب شرق نیز، خاطرنشان کرد: در تاسوعا و عاشورای حسینی دشمنان برنامه هایی برای اقدامات تروریستی و ناامن سازی داشتند که با اعزام پنج تیپ تکاور به مناطق مرزی توطئه آن‌ها را خنثی کردیم

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*